Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Geen idee, Sports Team stond volgens mij op de Slope, gemist ivm Apero of iets anders waar er tegenover stond. Recensie was meen ik niet zo goed. Ik verwacht meer van Fontaines dc

Sports Team opende de main stage, maar stond tegelijk met Lizzo die toen de Barn opende.

Bizar eigenijk, die plaatsing van Lizzo, als je ziet dat ze nu de grootste festivals in de VS headlinet.

Denk dat Fontaines nu ook de main in gang zal trappen?

Lizzo hebben ze toch gewoon zeer slim weten boeken nét voor ze wereldwijd was doorgebroken met haar debuutplaat op dezelfde manier als Pinkpop dat het jaar voordien had gedaan met Greta Van Fleet in Brightlands-tent (?), is gewoon goed en kort op de bal spelen waarvoor props naar de boekers toe (je kan die case nog voor een aantal artiesten maken waaraan ze er goed aan hebben gedaan dat ze die geboekt hebben..). Ik vond Sports Team wel goed qua enthousiasme en sound maar het viel echt dood zo op dat vroege uur die allerlaatste dag, hadden beter op de Slope gestaan imo. Fontaines DC gaat daarin al zeker anders zijn op donderdag omdat het de eerste dag is en wie weet, niet zo verschroeiend heet.

The Strokes hun nieuwe album zal 'The New Abnormal' gaan heten, vooralsnog geen releasedatum.

De line up is in de breedte prima. Maar het ontbreekt kanonnen.
Rijtje klub c op vrijdag is gemaakt voor die stage. Kunnen ze bij rw toch prima. Ook opvallend dat bepaalde grote namen op de slope spelen inderdaad. En eindelijk trekken ze agnes Obel, samen met richard hawley toch een favoriet, weg uit de Barn en kan ze in de kleinere en geschikte klub c spelen.
Fontaines dc als opener op donderdag is gewoon sterk. Zeker dat je die daar nog laag weg krijgt.

Maar het zou me verrassen als ze hiermee gaan uitverkopen. Je merkt dat veel mensen die nood hebben aan die grote namen niet zo tevreden zijn. Die boeit het niet dat er veel voor fijnproevers staat op de verschillende podia.

Zou me niet verbazen dat IDLES eerst die donderdag moesten openen, maar dat de boeking alsnog afketste en ze per se een band uit hetzelfde straatje wilden.

The Strokes hun nieuwe album zal ‘The New Abnormal’ gaan heten, vooralsnog geen releasedatum.

Wel mooi dat zowel Pearl Jam, The Strokes als Kendrick Lamar een nieuw album gaan uitbrengen. Dat zijn 3 van de 4 grootste namen.

Heel veel zin in nieuw Strokes materiaal.

Breinaard wrote:
Geen idee, Sports Team stond volgens mij op de Slope, gemist ivm Apero of iets anders waar er tegenover stond. Recensie was meen ik niet zo goed. Ik verwacht meer van Fontaines dc

Sports Team opende de main stage, maar stond tegelijk met Lizzo die toen de Barn opende.

Bizar eigenijk, die plaatsing van Lizzo, als je ziet dat ze nu de grootste festivals in de VS headlinet.

Denk dat Fontaines nu ook de main in gang zal trappen?

Lijkt me wel gezien 7 bands aangekondigd op de main voor de donderdag en zij zijn duidelijk het laagst geplaatst op de site.
Dat verschil tussen eerste dag en laatste dag kan zeker een verschil zijn. Ik vind het iig een lekker begin van een festival.

Ze hebben trouwens ook Sum41 op de main aangepast. Nu staat er duidelijk voor de zondag: Joost - Sum41 - The pretty Reckless - Yungblud - Placebo - Volbeat - SOAD

Zou me niet verbazen dat IDLES eerst die donderdag moesten openen, maar dat de boeking alsnog afketste en ze per se een band uit hetzelfde straatje wilden.
Vind ik ook vreemd, zeker als je weet dat ze met Pearl Jam gaan touren deze zomer. Misschien staan ze in een tent iets later in de namiddag?

Sum-41 wisten we toch al een tijdje dat die redelijk vroeg gingen spelen, vind dat ergens wel slim gezien omdat die laatste dag veel volk toch moeite heeft om 't nog op te brengen om relatief vroeg naar de weide te trekken en Sum-41 wel redelijk wat volk trekt. The Pretty Reckless blijf ik anderzijds wel een beetje een vreemde vinden om op de main te zetten als derde (of zelfs als tweede).

Kereltje wrote:

Vind ik ook vreemd, zeker als je weet dat ze met Pearl Jam gaan touren deze zomer. Misschien staan ze in een tent iets later in de namiddag?

Sum-41 wisten we toch al een tijdje dat die redelijk vroeg gingen spelen, vind dat ergens wel slim gezien omdat die laatste dag veel volk toch moeite heeft om ’t nog op te brengen om relatief vroeg naar de weide te trekken en Sum-41 wel redelijk wat volk trekt. The Pretty Reckless blijf ik anderzijds wel een beetje een vreemde vinden om op de main te zetten als derde (of zelfs als tweede).
Is daarom ook goed dat ze die dag openen met een Hollands rapperke, missen we niets wanneer we wat langer op de camping blijven.
Staat wel heel raar geprogrammeerd.

Yannick wrote:

Kereltje wrote:

Sum-41 wisten we toch al een tijdje dat die redelijk vroeg gingen spelen, vind dat ergens wel slim gezien omdat die laatste dag veel volk toch moeite heeft om ’t nog op te brengen om relatief vroeg naar de weide te trekken en Sum-41 wel redelijk wat volk trekt. The Pretty Reckless blijf ik anderzijds wel een beetje een vreemde vinden om op de main te zetten als derde (of zelfs als tweede).

Is daarom ook goed dat ze die dag openen met een Hollands rapperke, missen we niets wanneer we wat langer op de camping blijven.

Ach, met Joost en Sum41 hebben de fans voor puberale tienermuziek meteen een reden om uit hun stinkende tent te kruipen.

Joe wrote:

Yannick wrote:

Kereltje wrote:

Ach, met Joost en Sum41 hebben de fans voor puberale tienermuziek meteen een reden om uit hun stinkende tent te kruipen.
Voor Sum 41 wil ik dat nog wel doen, nostalgie eh. Mocht die muziek nu uitkomen denk ik ni dat het mij veel zal doen, gek eigenlijk.

Fontaines DC en Miles Kane, prima toevoegingen hoor, maar hierdoor staan Rag 'N' Bone Man en The Lumineers wel (te) hoog geprogrammeerd vind ik.

Fontaines DC en Miles Kane, prima toevoegingen hoor, maar hierdoor staan Rag 'N' Bone Man en The Lumineers wel (te) hoog geprogrammeerd vind ik.

De welbekende insider op eFest;

You will know it by the end of this month normally… exciting, isn’t it?

the line up is overall a lot stronger than last year, but rw misses one very big name… happier with this line up though! Again, if every thing goes as planned, some nice announcements are coming your way.

cya

Zou Ken bedoelen dat ze een headliner hebben gemist? Of dat er nog een hele grote naam bij komt? Hij houd ons iig in spanning. Ik vermoed dat RATM misschien een optie was of is?

Zoals ik het lees missen ze een grote naam op het affiche die er anders wel stond maar vindt hij over het algemeen de lineup van dit jaar sterker.

Denk niet dat er een echt grote naam bijkomt. Jammer.

Sum 41 is awesome trouwens. En Joost krijgt die main ook wel wakker!!!! :wink:

Pretty Reckless verdient die spot na Sum 41 ook echt wel. Gewoon lekker ongecompliceerde rock met een goeie zangeres die door de jaren heen duidelijk gegroeid is. Al twee keer gezien en vooral die tweede keer als support voor Stone Sour was gewoon echt goed.

....en het publiek in Werchter zal vast een stuk respectvoller zijn dan indertijd in Arras op Mainsquare toen tientallen Fransen "sale Pute" stonden te schreeuwen in de front naar een zangeresje van 17-18 jaar. Zelden zo staan cringen op een optreden omwille van het publuek.

In other news, ik ben rustig weer de namen die ik niet echt ken van de line up aan het uitproberen op Spotify en Go Go Penguin is gewoon....wow. Die zondag gaat mij echt pijn doen.

Jazebel, het orakel van Efests, zegt toch erg interresante dingen nu.

1: Pixies waren niet gepland als co head, maar krijgen nu toch die spot dankzij een stetke barn line up ( so very true)
2: System was altijd gepland als headliner na die passage in 2017 ( valt wel wat voor te zeggen, Werchter beloont goeie performances wel vaker, kijk naar de repeat van Yungblud)
3: Foo's en Peppers waren nooit een optie ( 2021 dan maar?
4: Er moet nog een grotere act tussen Liam en The Strokes komen ( hallelujah!!!)

Jazebel, het orakel van Efests, zegt toch erg interresante dingen nu.

1: Pixies waren niet gepland als co head, maar krijgen nu toch die spot dankzij een stetke barn line up ( so very true)
2: System was altijd gepland als headliner na die passage in 2017 ( valt wel wat voor te zeggen, Werchter beloont goeie performances wel vaker, kijk naar de repeat van Yungblud)
3: Foo’s en Peppers waren nooit een optie ( 2021 dan maar?
4: Er moet nog een grotere act tussen Liam en The Strokes komen ( hallelujah!!!)

KOL naar pukkelpop als ik dat goed heb gelezen
Editors?
Ratm komen niet naar Europa, maar hebben wel die random throwbackpost naar werchter gedaan
MCR?
rhcp en foos niet dus
Tame Impala?
The National?
Wat zit er nu allemaal in die geruchtenmolen?

Users who are viewing this thread