Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Mocht Tyler nou onverhoopt ineens wel komen op de donderdag dan kan iig Rex Orange County even meedoen op Boredom. :)

Voor mij persoonlijk jammer dat een jaar dat The Strokes, System Of A Down en The Strokes als een paar van hun headliners heeft zo’n pijnlijke rest van dagindeling heeft…

Fontaines DC op de Main Stage plaatsen is ook wel een blunder van jewelste. Voor de rest is die donderdag nog oké. De vrijdag is gewoon triest los van The Strokes voor mij. Die zaterdag heeft 4 grote namen, waarvan er 2 mij boeien de rest is ook maar slap invulsel. En ik heb niet tegen een zwaardere of een nostalgische rock dag. Maar Sum 41, Volbeat, The Pretty Reckless e.d. doen het toch niet voor mij.

Bon als ze volgend jaar RATM en RHCP hebben laten we dan hopen dat de rest wat beter ingevuld is.
Ik kan me hier grotendeels wel in vinden. Ik vind het persoonlijk een zwakke editie. Van de vrijdag zeggen we al weken dat "het alle kanten uitkan", maar zoals het er nu voor staat, lijkt het er toch meer en meer op dat die dag gewoon heel flauw wordt. Zondag is voor mij op de main stage wel leuk, maar biedt ook wel mooie alternatieven in The Barn met Thom Yorke, Michael Kiwanuka en Richard Hawley. Ik vind het vooral opvallend dat er eigenlijk weinig tot geen alternatieven zijn voor de main stage dag van zaterdag. Als bands als 21 Pilots, Kendrick Lamar en Anderson .Paak je niet boeien, moet je het doen met een Agnes Obel of Jimmy Eat World in de tenten.

Vind dat ze dit jaar wel een belachelijk goede Slope-programmering hebben met o.a. The Big Moon, Black Pumas, Girl In Red, Phoebe Bridgers (!) en Jehnny Beth, doen ze toch wel sterk hoor.

Voorts zijn Fontaines op de Main en Agnes Obel in de Klub C, opvallende spots.

Voor al die praat dat Werchter niet kijkt naar wat aanslaat in de u.k begint de line up wel erg op een Reading/Leeds doorslagje te lijken, niet? Nog eens Miles Kane erbij op donderdag, weer eens Jake Bug op vrijdag, wat als er niet snel iets echt tof bij komt voor Strokes het een saaie britpop dag maakt op main...

Ik hoop echt dat ze nog wat konijnen in de hoed hebben zitten om toch echt die vrijdag nog wat pit te geven op main of ik kom pas de tenten uit als Strokes beginnen.

neracroft wrote:
Voor mij persoonlijk jammer dat een jaar dat The Strokes, System Of A Down en Pearl Jam als een paar van hun headliners heeft zo’n pijnlijke rest van dagindeling heeft…

Fontaines DC op de Main Stage plaatsen is ook wel een blunder van jewelste. Voor de rest is die donderdag nog oké. De vrijdag is gewoon triest los van The Strokes voor mij. Die zaterdag heeft 4 grote namen, waarvan er 2 mij boeien de rest is ook maar slap invulsel. En ik heb niet tegen een zwaardere of een nostalgische rock dag. Maar Sum 41, Volbeat, The Pretty Reckless e.d. doen het toch niet voor mij.

Bon als ze volgend jaar RATM en RHCP hebben laten we dan hopen dat de rest wat beter ingevuld is.

ik vind die 3 bands die je noemt toch veel verfrissender dan een repeat booking van yungblud, een repeat booking van lewis capaldi, een repeat bookin van miles kane en het overgrote deel van de affiche die er afgelopen 3 jaar stond.

Dus we zijn het toch met elkaar eens dan?

xydroh wrote:

neracroft wrote:
Voor mij persoonlijk jammer dat een jaar dat The Strokes, System Of A Down en Pearl Jam als een paar van hun headliners heeft zo’n pijnlijke rest van dagindeling heeft…

ik vind die 3 bands die je noemt toch veel verfrissender dan een repeat booking van yungblud, een repeat booking van lewis capaldi, een repeat bookin van miles kane en het overgrote deel van de affiche die er afgelopen 3 jaar stond.

had het over Sum 41, Volbeat, The Pretty Reckless

Rock Werchter gaat misschien wel voor de mooiste undercard sinds ik ga. Of toch tenminste eentje die 2018 weet te evenaren.

Hebben nog nooit zo'n mooise Slope programmering gehad zeg. Black Pumas, Phoebe Bridgers, Jenny Beth, Girl In Red zijn namen die ik pakweg vorig jaar wel in een tent had zien verschijnen.

Heel sterke worp gewoon, met weinig 'vet'. Alleen Miles Kane, Jake Bugg en LP vind ik meh.

User op Efest stelt de grote vraag:

any hopes that there will be a couple of big names coming like foals, vampire weekend, idles, editors or tame impala?

Waarop Jazabel antwoordt met:

Doesn't look like one of those will be there.

Jammer.

Banks, Phoebe Bridgers, Rex Orange Countyn girl in red, jehnny beth ... zeer mooie aankondiging dit! Wordt een zeer mooie editie in de tenten en op de Slope. Die Slope is echt zeer sterk! (Phoebe Bridgers en girl in red met name)

Vind de Main op donderdag en vrijdag echter toch maar zeer zwak hoor! Ik weet dat het niet meer komt, maar mis toch echt een act tussen Pixies en Pearl Jam. Miles Kane als herhaling begrijp ik niet zo. Ook vrijdag main ziet er toch maar zwak uit, gelulkig is er daar nog The Strokes.

LP! Wat is zij ongelofelijk goed live zeg, echt een aanrader! Girl in red is ook tof, de rest boeit me niet zoveel of moet ik nog even een keer opzoeken.

Geen hele bijzondere worp voor mij persoonlijk dit, maar dat komt ook omdat ik er niet zo heel veel van ken. Kan dus ook nog niet oordelen of ik het goed of slecht vind. Des te meer er te ontdekken is. Op het eerste oog namelijk veel laag geplaatste namen en die horen er ook bij natuurlijk. Wel blij met Miles Kane, vorig jaar kon ik helaas niet naar Werchter, dus dan dit jaar maar zien.

Edit:

Stond Disclosure niet eerst op de main stage in overzicht? Staat nu The Barn bij

neracroft wrote:

xydroh wrote:

neracroft wrote:

had het over Sum 41, Volbeat, The Pretty Reckless

Aahzo ik noemde maar wat bands die me persoonlijk weinig deden. Achteraf had ik er ook nog Placebo bijgezet. Maar jouw quote was daar al tussen geglipt. Wil niet zeggen dat ze niet op RW passen, niet "verfrissend zijn" of gedateerd of dergelijke. Gewoon niet iets dat mij kan boeien. En ik ben het soort Werchter ganger dat meer nodig heeft dan 3 goeie bands op een dag om zo'n som geld neer te leggen.

Hier springen wederom weinig dingen uit die al niet te zien zijn op DTRH..

Oof trouwens moest Tame Impala uiteindelijk dan toch zijn afgesprongen, imo dé naam die er volgens mij op die vrijdag dus nog moest bijkomen.

Fontaines D.C., Miles Kane en Jake Bugg zijn nog wel interessant.
Verder een mindere aankondiging op het eerste zicht deze week.

Zondag bieden ze eigenlijk wel een mooi alternatief voor de mensen die de Main Stage willen ontlopen, dat doen ze vooralsnog niet op zaterdag jammer genoeg. Faith No More en Jimmy Eat World zijn het enige wat me die dag tot nu toe kunnen boeien. Eventueel The Streets nog wel in de hoop dat ze een goede dag kennen.
Hopelijk denken ze daar nog aan degene die de Main willen ontlopen.
Vrijdag kan nog wel wat gebruiken, beetje dun uitgeslagen tegenover de andere dagen.

Nog 45 namen te gaan denk ik
Donderdag: Main 0, Barn 3, Klub C 4, Slope 4.
Vrijdag: Main 3, Barn 4, Klub C 2, Slope 5
Zaterdag: Main 1, Barn 3, Klub C 3, Slope 4
Zondag: Main 0, Barn 1, Klub C 3, Slope 5

Het zullen er waarschijnlijk wel minder worden. Ik vermoed dat ze voor de Slope enkele belgische bands kiezen die vrij zijn beide dagen van het EK, zo dat ze kunnen schuiven en plaats maken voor de Rode Duivels, zoals in 2018.

De main op donderdag vind ik persoonlijk heel sterk. Wat een verschil met vorig jaar. Zondag vind ik ook mooi. Vrijdag zal er nog wel wat bijkomen. Alleen zaterdag hoop ik nog op wat moois in klub c of the barn om de 2 headliners op de main te ontlopen want zegt me echt niks.

Mss waren dit voor sommige niet de meest bekende namen maar je kan niet blijven gooien met headliners. Vind het in de breedte al een mooi festival

Veel persoonlijke favorieten aanwezig in 2020 zeg, voor mij en heel aantal vrienden. Het lijkt alsof die line-up voor mij gemaakt is :) Vorig jaar was ik op dit moment (misschien wat overdreven?) negatief, nu ben ik (misschien wat overdreven?) zeer positief!

Overblijvers: Angel Olson, Blood Red Shoes, Cage The Elephant, Charli XCX, Clairo, Floating Points, Glass Animals, Highly Suspect, Sam Fender, Inhaler, The Comet is Coming, The Struts, Wolf Alice onder meer + de belgen natuurlijk.

Users who are viewing this thread