Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ik ben zeer blij dat ze Agnes Obel en Richard Hawley blijven boeken telkens ze met nieuw werk komen, telkens enorm genieten bij deze optredens! Agnes Obel ga ik ook al in het Koninklijk Circus zien en nu lijkt dit, samen met Phoebe Bridgers (die ik hoog op The Slope verwacht), een mooi alternatief te worden voor Twenty One Pilots/Kendrick Lamar.

Verder blijf ik (en onze groep) het hebben voor Miles Kane, die we al van in het prille begin volgen. Mja, Britpopliefhebbers weet je wel, en dan is deze line up echt wel iets mooi aan het worden. Vorig jaar met spijt in het hart Strand of Oaks (want nog nooit gezien) verkozen boven Miles Kane, nu een herkansing dus! Jake Bugg heb ik in 2016 moeten missen (omwille van werkomstandigheden later op de wei), dus dat is nu echt lang geleden dat ik hem gezien heb.

Fontaines DC stond hoog op de verlanglijst! Dogrel is ZO een goed album! Hopelijk vallen ze live mee!

Verder benieuwd naar GoGo Penguin, zet ik geregeld aan maar nog nooit live gezien.

Dan nog (verder) te ontdekken door mij: Rex Orange County, Parcels, Girl in red, Phoebe Bridgers, LP en Jehnny Beth.

Al een zeer mooi programma in de breedte én aan de bovenkant. Gevoelsmatig moet er nog iets tussen Liam Gallagher en The Strokes (of na The Strokes), maar dit zouden zomaar de twee laatste namen op mainstage kunnen zijn, hier hou ik sterk rekening mee.

Deze zaterdag trouwens naar Liam in Vorst Nationaal, hopelijk is hij hersteld (zal na vanavond al duidelijker zijn na zijn show in Nederland).

Overblijvers: Angel Olson, Blood Red Shoes, Cage The Elephant, Charli XCX, Clairo, Floating Points, Glass Animals, Highly Suspect, Sam Fender, Inhaler, The Comet is Coming, The Struts, Wolf Alice onder meer + de belgen natuurlijk.

Floating Points heeft niks te zoeken op Werchter...

jefferke wrote:
Overblijvers: Angel Olson, Blood Red Shoes, Cage The Elephant, Charli XCX, Clairo, Floating Points, Glass Animals, Highly Suspect, Sam Fender, Inhaler, The Comet is Coming, The Struts, Wolf Alice onder meer + de belgen natuurlijk.

Floating Points heeft niks te zoeken op Werchter…

Lijkt me prachtig in de KlubC. Hoop er zelf ook een beetje op hoor.

James wrote:

jefferke wrote:

Staat al op Dour, dus lijkt me uitgesloten.

Het grotendeel van de namen van deze en vorige week zeggen me niets. Ben als ik zo op de socials kijk gelukkig niet de enige.
Jammer dat Tyler, Tempest en Twigs in de buurt alleen op DTRH staan ivm het gebrek aan dagtickets daar. Had echt gehoopt dat die (samen met Avalanches en Belle and Sebastian) ook op Werchter zouden staan.

Denk dat wij het bij een zaterdagticket houden. Blijft imo toch de mooiste dag. :)

James wrote:

jefferke wrote:

Ik ben zelf enorm fan van de beste man maar op een Werchter gaat dat niks worden.. Halflege Klub C en alleen maar geouwehoer in het verschiet verstoren heel zijn show.

Heb bij deze line-up echt een 2014 gevoel
2014-2020
Metallica/Placebo - SOAD/Placebo
AM/Paolo Nutini - The Strokes/Liam
Pearl Jam/Black Keys - Pearl Jam/Pixies
KOL/Stromae - Faith No More/Kendrick

in 2014 dacht iedereen dat er nog iets ging staan tussen Am en Paolo Nutini en Nu denkt iedereen dat er nog iets gaat staan tussen Strokes en Liam. Uit de geschiedenis blijkt dat er niets meer gaat bijkomen en dat de grote namen reeds bekend zijn.

Heb bij deze line-up echt een 2014 gevoel
2014-2020
Metallica/Placebo – SOAD/Placebo
AM/Paolo Nutini – The Strokes/Liam
Pearl Jam/Black Keys – Pearl Jam/Pixies
KOL/Stromae – Faith No More/Kendrick

in 2014 dacht iedereen dat er nog iets ging staan tussen Am en Paolo Nutini en Nu denkt iedereen dat er nog iets gaat staan tussen Strokes en Liam. Uit de geschiedenis blijkt dat er niets meer gaat bijkomen en dat de grote namen reeds bekend zijn.

Dan is Liam Gallagher echt wel een erg zwakke headliner. Ik sta wel met mijn armen op mijn rug en mijn ogen gesloten in mijn parka in een tent dan.

Persoonlijk geloof ik oprecht dat er nog wel een co head bij komt, als festival moet je bij je laatste aankondigingen nog eens knallen dus ze houden echt wel nog iets achter. ...als vorig jaar Greta van Fleet, Rosalia en Robyn, en het jaar ervoor The Killers en Franz Ferdinand bij de laatste aankondigingen zaten, dan zou je haast verwachten dat ze nu ook met dingen als bijvoorbeeld een Royal Blood of dEUS of Gwen Stefani op de proppen komen als laatste push. Je wil als festival niet dat je laatste line up aankondiging op een schouderophalend meh onthaald wordt...het is Werchter, niet Brussels summer festival for fucks sake.

Maar laten we eerlijk zijn. Editors, Tame Impala en in beperkte mate Kings Of Leon (die gewoon op PKP zullen staan) zijn al enkele weken onze grootste geruchten voor die eventuele spot nog na The Strokes. Nu Jazebel er meteen twee afvinkt en KoL na hun laatste ondermaatse passage zullen doorverwezen worden naar Kiewit, blijft er niet echt veel over... Toch? Wat kan er dan wél nog? The National? Dan toch The Chemical Brothers? Ik zeg maar wat.

Aan de andere kant mogen we ook niet vergeten dat Mad Cool ook nog steeds 1 à 2 headliners dient aan te kondigen (en gaan er velen vanuit dat de brug tussen hen en The Strokes ergens onderweg in vlammen is opgegaan) én Roskilde nog minstens een headliner mist voor 4 juli (Kendrick? Who knows..).

Zelfde gevoel als zondag vorig jaar, Greta- Muse... maar al met al ben ik tevreden. Fontaines DC stond hoog op mijn verlanglijstje verder Jake Bugg en Miles Kane prima. De rest ken ik (nog) niet, iemand nog luistertips voor een rocker?

Maar laten we eerlijk zijn. Editors, Tame Impala en in beperkte mate Kings Of Leon (die gewoon op PKP zullen staan) zijn al enkele weken onze grootste geruchten voor die eventuele spot nog na The Strokes. Nu Jazebel er meteen twee afvinkt en KoL na hun laatste ondermaatse passage zullen doorverwezen worden naar Kiewit, blijft er niet echt veel over… Toch? Wat kan er dan wél nog? The National? Dan toch The Chemical Brothers? Ik zeg maar wat.

Aan de andere kant mogen we ook niet vergeten dat Mad Cool ook nog steeds 1 à 2 headliners dient aan te kondigen (en gaan er velen vanuit dat de brug tussen hen en The Strokes ergens onderweg in vlammen is opgegaan) én Roskilde nog minstens een headliner mist voor 4 juli (Kendrick? Who knows..).

The National zou wel ultiem zijn, het soort naam die de vrijdag meteen van mwoa naar whoa optilt. Ik bedoel...The National-The Strokes is zo een droomconstructie dat ik parkaman er graag bij neem

Yannick wrote:
Maar laten we eerlijk zijn. Editors, Tame Impala en in beperkte mate Kings Of Leon (die gewoon op PKP zullen staan) zijn al enkele weken onze grootste geruchten voor die eventuele spot nog na The Strokes. Nu Jazebel er meteen twee afvinkt en KoL na hun laatste ondermaatse passage zullen doorverwezen worden naar Kiewit, blijft er niet echt veel over… Toch? Wat kan er dan wél nog? The National? Dan toch The Chemical Brothers? Ik zeg maar wat.

The National zou wel ultiem zijn, het soort naam die de vrijdag meteen van mwoa naar whoa optilt. Ik bedoel…The National-The Strokes is zo een droomconstructie dat ik parkaman er graag bij neem

Als ze The National kunnen fixen zou dat geweldig zijn. Perfecte match met The Strokes ook.

Vreemd trouwens dat de namen nu per stage geordend zijn op de website en niet meer van groot naar klein. Zal toch wel een foutje zijn denk ik.

Op The National zou ik niet al te hard rekenen. Er is voorlopig nog geen datum voor Eaux Claires, maar meer dan waarschijnlijk zitten die in hetzelfde weekend als RW.

Twee weken geleden bevestigde Jazebel in ieder geval dat men nog een grote naam naast The Strokes wilde plaatsen. Volgens Spaanse bronnen zou Mad Cool inderdaad nog op zoek zijn naar 2 coheadliners, dus we kunnen altijd hopen dat daar nog altijd iets spannend uit de bus komt. Is ook alles behalve de eerste keer dat een headliner pas relatief laat met data op de proppen komt (vb Mumford & Sons die in 2015 pas eerste tourdata losten tegen het einde van de winter).

En anders is er nog altijd de optie die eerder deze week veel discussie opleverde: Royal Blood tussen Liam en The Strokes in.

parelconfituur wrote:

Yannick wrote:

The National zou wel ultiem zijn, het soort naam die de vrijdag meteen van mwoa naar whoa optilt. Ik bedoel…The National-The Strokes is zo een droomconstructie dat ik parkaman er graag bij neem

Als ze The National kunnen fixen zou dat geweldig zijn. Perfecte match met The Strokes ook.

Vreemd trouwens dat de namen nu per stage geordend zijn op de website en niet meer van groot naar klein. Zal toch wel een foutje zijn denk ik.

Namen op site staan bij mij per stage en daarbij dan van groot naar klein. Kleinste naam per stage onderaan en dan lopen ze op tot de grootste namen. Je kan hierdoor volgens mij al een aardige clashfinder maken.

De welbekende insider op eFest;

You will know it by the end of this month normally... exciting, isn’t it?

the line up is overall a lot stronger than last year, but rw misses one very big name... happier with this line up though! Again, if every thing goes as planned, some nice announcements are coming your way.

cya

Vorig jaar was er een user die acts voorstelde, compleet met biografie en een aantal luistertips. Is het leuk om dat dit jaar weer te doen?

Zowel vorige week als deze week was er een drop waar ik bv vrij weinig van ken, wat op het eerste gezicht wat samey klinkt, maar waar ik me wel in zou willen verdiepen. Iemand voor de drops van gister een paar goeie luistertips? :)

Ik verwacht nog steeds Kings of Leon op de vrijdag.

Edit: En zouden de onbekende users die ongevraagd constant hun Ambassadorgedoe via PM spammen daarmee kunnen ophouden? Thanks. :)

Aha, dat klopt. Was Royal Blood al vergeten , vraag me niet hoe haha. Maar dat kan inderdaad ook een mogelijkheid zijn.

Mad Cool kan eventueel, zoals ze voorgaande jaren al hebben gedaan, ook een headliner pikken die al op een Spaans festival staat. Zo staan The Killers al op zowel BBK en MC. Ik zie ze Liam Gallagher (FiB) wel co-headliner maken als ze echt niets vinden.

Het kan zijn dat we nog een headliner missen die nog helemaal nieuw is in het geruchtencircuit maar daar geloof ik eerlijk gezegd minder in.. Maar wie weet natuurlijk.

"By the end of this month".. Weten we alle namen? Of lees ik dat nu verkeerd? Nog twee pakketjes namen van 15+ namen en dan nog wat Belgen?

Ik had nog niet gereageerd op de namen van gisteren. Leuke vulling voor de onderkant. Fontaines DC was vorig jaar heel goed op Lowlands, benieuwd hoe dat op het grote podium van Werchter uit gaat pakken. Hoe werd Sports team vorig jaar ontavangen? Ik verwacht dezelfde sfeer. Jehnny Beth, GoGo Penguin, Phoebe Bridgers en Agnes Obel gaan namen zijn die ik zeker wil meepikken. De rest is prima (Jake Bugg, Loyle Carner, Parcels) of moet ik nog ontdekken (Girl in Red, LP, etc.) Maar geen enkele naam die me echt tegen staat van dit pakketje. Maar ook geen bijzondere hoogvliegers.

Geen idee, Sports Team stond volgens mij op de Slope, gemist ivm Apero of iets anders waar er tegenover stond. Recensie was meen ik niet zo goed. Ik verwacht meer van Fontaines dc

Users who are viewing this thread