Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

pigital wrote:
Laten we Greta Van Fleet wat jaren geven om zichzelf vooral te ontdekken, wie weet wordt het wel de volgende Led Zeppelin.
But they have to start somewhere, right

Dat is net het hele punt… Ze moeten ergens starten dus zo hoog op een Main Stage is helemaal hun spot niet…

En laat ik daar aan toe voegen dat ze, door een startpunt te kiezen wat zo'n 50 jaar in de geschiedenis ligt, ze het niet echt waarschijnlijk gemaakt hebben dat er ook maar iets nieuws te ontdekken is aan henzelf.

neracroft wrote:

pigital wrote:
Laten we Greta Van Fleet wat jaren geven om zichzelf vooral te ontdekken, wie weet wordt het wel de volgende Led Zeppelin.
But they have to start somewhere, right

Dat is net het hele punt… Ze moeten ergens starten dus zo hoog op een Main Stage is helemaal hun spot niet…

En laat ik daar aan toe voegen dat ze, door een startpunt te kiezen wat zo’n 50 jaar in de geschiedenis ligt, ze het niet echt waarschijnlijk gemaakt hebben dat er ook maar iets nieuws te ontdekken is aan henzelf.
Want er komen genoeg nieuwe acts natuurlijk... Tegenwoordig steelt iedereen alles van elkaar, joh.

Maar uhm... Net zoals Eilish (geen idee hoe dat zat met The xx of AM indertijd), verkoopt GvF gewoon al grote zalen uit wereldwijd dus dat ze die spot hebben geëist, komt ook meer door hun populariteit dan door de hoeveelheid platen die ze al dan niet al hebben gemaakt plus het feit dat die jongens tot sub werden gepromoveerd als Plan C of D omdat er niets anders kon worden gevonden en er anders doorgeschoven zou moeten worden ofzo met een kleinere middagact erbij en Werchter hen absoluut wilde, heeft er ook toe geleid dat ze opeens zo hoog stonden. Dit soort hoge plekken op de line-up zijn zoals eerder al vermeld gewoon een uitzondering op de regel.

Ietwat offtopic, maar in het kader van we hadden het over Liam vanochtend, de beste man Tweet net

So I’ve had the doctor out vocal chords are inflamed he’s give me a shot of cortisone reckons I should be rite for the gig tmorrow fingers crossed sorry once again to my brothers n sisters in Hamburg LG x

Onsteking op zijn stembanden maar verwacht morgen wel weer te kunnen optreden....

Ietwat offtopic, maar in het kader van we hadden het over Liam vanochtend, de beste man Tweet net

So I’ve had the doctor out vocal chords are inflamed he’s give me a shot of cortisone reckons I should be rite for the gig tmorrow fingers crossed sorry once again to my brothers n sisters in Hamburg LG x

Onsteking op zijn stembanden maar verwacht morgen wel weer te kunnen optreden….
Ik geloof er niet zo in, moet ik zeggen. Hoop het natuurlijk wel, maar het belangrijkste, lijkt me, is om je rust te pakken. Dan heb je echt niet genoeg aan een dag. Als je nu gaat zingen, gaat heel je stem naar de klote.

Als hij al gaat optreden zal het idd niet fantastisch zijn. Misschien beter om die shows nog eens te verzetten.

Meer on topic: Namen morgen! Jammer dat Jazabel niet weer wat hintjes heeft gedropt. Was leuk vorige week.

Bij Graspop, lijken de interessante namen nu wel op, morgen Gojira en nog wat gitaren voor Werchter?

Verder dan maar Editors, Royal Blood, Gwen Stefani, Fontaines DC, Sam Fender, Georgia, Vampire Weekend, Incubus, White Lies, Hawl and the Hum, Cage the Elephant, Inhaler, Bush en Foals... :wink:

Hopelijk wat uit dit lijstje:

Gojira
The Struts
Helmet
Frank Carter and the rattlesnakes
Cage the Elephant
Foals
Royal Blood
Bush
The Last Internationale
Rodrigo y Gabriella
Suede
NOFX

Wishlist voor morgen!

Belle and Sebastian, Fontaines D.C., Slowthai, Wolf Alice, IDLES, Vampire Weekend, Sigrid, King Gizzard & The Lizard Wizard, Angel Olsen, Eefje De Visser, Caribou, Zwangere Guy, Taxiwars, Black Country New Road, Charli XCX, Avalanches, Four Tet, Phoebe Bridgers, Brutus, Richard Harley, The Comet Is Coming, Pusha T, Johnny Marr, Sampa The great, Jenny Beth of doe eens gek: Amenra.

Nuja, een greep hieruit natuurlijk. ?

Op FKA Twigs durf ik niet meer te hopen. Die kans zal wel verkeken zijn (niet zo’n ramp maar was mooi geweest).

Wishlist:

Belle and Sebastian, The Avalanches, Of Monsters and Men, Kings of Leon, Massive Attack, Pusha T, Dido, Gwen Stefani, Charli XCX, Eefje de Visser, De Staat, Johnny Marr en/of Kate Tempest

Smashing Pumpkins gaan in USA touren (met GnR) lees ik net. Maar die zullen niet meer naar Europa komen voor juli '20?

Wishlist en mogelijke kanshebbers:

Bush, Johnny Marr, Live, Jarvis Cocker, Brutus, Richard Hawley, Lana Del Rey, Gojira, Manic Street Preachers.
(Co)headliner vrijdag: The National of eventueel Tame Impala maar vrees eerder voor Editors/Kings of Leon...

Can we still hope for ‘ the national’ or is it too late?
It's a little too late, too late, too late for this
Isn't it a little too late for this
Little too late, too late for this
Isn't it a little too late for this

On a serious note, I'd say it's indeed too late.

Mijn wishlist: Tame Impala, Tyler the creator, the raconteurs, lana del rey en flume... Mijn meer realistische wishlist: Royal blood, Foals, catfish and the bottlemen, Cage the elephant, caribou, Rex orange county, Kaytranada, the wombats, alt j, everything everything, parcels, compact disc dummies, fka twigs, zwangere guy... Hopelijk toch liefst een naam of 3/4 hiervan nog op de affiche want voor mij is het voorlopig nog vrij mager

In het vorige persbericht stond er ‘volgende week nieuwe namen’, dus die komen er vandaag zeker aan.

Users who are viewing this thread