Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Lol, iemand hier die weet hoe dit komt?
Heeft die mens een slechte live reputatie?

Ik trek heel veel maar “die mens” kan dus echt niet.
Dat is Vlaams toch? Of Brabants? Ben het ook even kwijt...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
bcmrmaybe wrote:
Lol, iemand hier die weet hoe dit komt?
Heeft die mens een slechte live reputatie?


Ik trek heel veel maar “die mens” kan dus echt niet.

Dat is Vlaams toch? Of Brabants? Ben het ook even kwijt…

Is inderdaad Vlaams. Vrij vertaald: 'die(je) mens' = 'die persoon'
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
252
Roderick P wrote:
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….

Wat hebben ze precies gezegd, als ik vragen mag?

Dat Werchter aan het overwegen is om die kermis DJ om te ruilen voor The Strokes… Was het maar zo’n feest…

Ik heb via social media een berichtje gestuurd naar Werchter. Daarin heb ik aangegeven
dat de wijze waarop invulling is gegeven aan de donderdag niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend (voor de duidelijkheid, dit is mijn mening). Waarbij ik de vraag heb gesteld of er nog kans is op een aanvulling op het donderdagprogramma. Waarop Werchter letterlijk het antwoord gaf dat dit nog onduidelijk is en dat er gewacht wordt op meer info in verband met het tijdschema. Zo'n antwoord is natuurlijk multi-interpretabel, maar hieruit leid ik af dat de donderdag nog geen uitgemaakte zaak is.

Goed, ik wil niet ten onterechte verwachtingen creëren bij mensen, dus laten we vooral even afwachten wat er gaat gebeuren. Wat dat betreft was mijn eerdere bericht wellicht ook niet heel handig ;x.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik heb hier 0 verwachtingen van trouwens...

Die komen binnenkort doodleuk met hun timetable - 'tadaa, het puzzelen kan beginnen!'- en doen verder alsof hun neus bloedt. Om nog wat meer kritiek te incasseren. Ik weet wel zeker dat ze dat hele Pink nooit hadden geboekt als ze dit geweten hadden.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik weet wel zeker dat ze dat hele Pink nooit hadden geboekt als ze dit geweten hadden.
Dit hadden ze hoe dan ook geweten. Het is niet nadat het contract werd getekend dat P!nk opeens zegt, "ohja, dat podium moet dicht".
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Nul compassie mee. Liever twee mindere co heads zoals op Mad Cool of NOS het geval is dit jaar dan dit fiasco. Dit wisten ze gewoon maanden van op voorhand.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….

Pink doet haar hele set naakt

Ik zou sws al vooraan staan, maar dan al helemaal xD

Nee maar ik denk niet dat deze drama donderdag aan Pink en dr eisenpakket ligt (of dat van dr management want ze is zelf niet bepaald een diva).
Ik kreeg namelijk uit de info van de insiders het idee dat de donderdag beloofde een hele mooie dag te worden, dat Eminem er nog bij zou staan en dat er nog veel moois bij zou komen. Er is dus schijnbaar een hele hoop fout gegaan. Denk dus eerder dat Pink heeft aangeboden haar DJ te laten draaien om de boel een beetje op te vullen ipv dat dat een eis was. Ze laat hem bij haar eigen shows ook maar 1 set doen, waarom op RW dan per se alle gaten opvullen? Ik hoop iig erg dat er nog verandering in komt, ben misschien groot Pink fan maar als festivaldag kan dit niet door de beugel voor RW maatstaven.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
bcmrmaybe wrote:
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….


Pink doet haar hele set naakt

Ik zou sws al vooraan staan, maar dan al helemaal xD

Nee maar ik denk niet dat deze drama donderdag aan Pink en dr eisenpakket ligt (of dat van dr management want ze is zelf niet bepaald een diva).
Ik kreeg namelijk uit de info van de insiders het idee dat de donderdag beloofde een hele mooie dag te worden, dat Eminem er nog bij zou staan en dat er nog veel moois bij zou komen. Er is dus schijnbaar een hele hoop fout gegaan. Denk dus eerder dat Pink heeft aangeboden haar DJ te laten draaien om de boel een beetje op te vullen ipv dat dat een eis was. Ze laat hem bij haar eigen shows ook maar 1 set doen, waarom op RW dan per se alle gaten opvullen? Ik hoop iig erg dat er nog verandering in komt, ben misschien groot Pink fan maar als festivaldag kan dit niet door de beugel voor RW maatstaven.

Dit is toch onmogelijk. Groepen als Black Box Revelation of dEUS of Trixie Whitley of... zouden toch met plezier op Werchter willen spelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
bcmrmaybe wrote:
Ik kreeg vanuit Werchter een mededeling waaruit ik kan afleiden dat er op de donderdag mogelijk iets gaat gebeuren nav alle commotie.
Ben benieuwd….


Pink doet haar hele set naakt

Ik zou sws al vooraan staan, maar dan al helemaal xD

Nee maar ik denk niet dat deze drama donderdag aan Pink en dr eisenpakket ligt (of dat van dr management want ze is zelf niet bepaald een diva).
Ik kreeg namelijk uit de info van de insiders het idee dat de donderdag beloofde een hele mooie dag te worden, dat Eminem er nog bij zou staan en dat er nog veel moois bij zou komen. Er is dus schijnbaar een hele hoop fout gegaan. Denk dus eerder dat Pink heeft aangeboden haar DJ te laten draaien om de boel een beetje op te vullen ipv dat dat een eis was. Ze laat hem bij haar eigen shows ook maar 1 set doen, waarom op RW dan per se alle gaten opvullen? Ik hoop iig erg dat er nog verandering in komt, ben misschien groot Pink fan maar als festivaldag kan dit niet door de beugel voor RW maatstaven.

Dus jij denkt dat RW zelf geen zin had om The Slope, een podium dat ze zelf een jaar geleden introduceerden, niet te laten doorgaan en een onbekende trouwfeest dj een beter idee vind? Geloof daar maar niks van. De reden waarom de main het moet doen met Pink en haar vedelde voorprogramma en een hele stage minder ligt echt gewoon aan Pink, en Pink alleen. Dat Eminem daar ooit voor of na stond, is onzin met wat we nu weten.

Als Pink geen eisen had, had RW allang een Editors kunnen inschakelen. Of dEUS. Iets.

Pink gaan we in ieder geval nooit meer moeten verwachten op de wei. Het enige wat nu nong ontbreekt is dat ze een half uur te laat het podium komt op slingeren. Zelfs acts als Paul McCartney en Rammstein hadden geen eisen die zo ziekelijk ver gingen dan van Pink en haar gezanten.
 

veteraan

Playlistbediener
30 jan 2018
11
0
Het zal de organisatie toch wel aan het denken zetten dat de kaartverkoop erg matig gaat. Enkel de sterke vrijdag is uitverkocht, de andere dagen + combi blijven achter en dat is natuurlijk logisch als je naar de line-up's kijkt. Je oor teveel laten hangen naar een pop-diva en verkeerde keuzes maken zijn regelrechte blunders en zorgt er voor dat het zorgvuldige opgebouwde imago van RW in 1 keer een hele grote deuk oploopt
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Tja, hier gokken we maar dat de kaartverkoop matig gaat. Maar de echte cijfers weten we niet. Denk dat verkoop eigenlijk best redelijk gaat. Misschien verkoopt het niet uit, maar heel erg vind ik dat ook weer niet.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Dit is toch onmogelijk. Groepen als Black Box Revelation of dEUS of Trixie Whitley of… zouden toch met plezier op Werchter willen spelen.

Tsja, zou je denken he, ik weet ook niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt, maar blijkbaar is die donderdag in de soep gelopen. Ik geloof echt niet dat Pink zoveel eisen had dat ze een heel podium moesten platleggen en dat ze daar akkoord mee zijn gegaan. Denk eerder dat een aantal van de acts die nu op donderdag in tenten of main staan, in eerste instantie anders gepland stonden. De feest DJ is namelijk echt maximaal slope niveau. Had ik van Bang Bang Romeo ook verwacht en Vance Joy in een tent. Denk dus echt dat ze het niet rond kregen en dat het niet (allemaal) aan Pink ligt.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Everyknight wrote:
Dit is toch onmogelijk. Groepen als Black Box Revelation of dEUS of Trixie Whitley of… zouden toch met plezier op Werchter willen spelen.

Tsja, zou je denken he, ik weet ook niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt, maar blijkbaar is die donderdag in de soep gelopen. Ik geloof echt niet dat Pink zoveel eisen had dat ze een heel podium moesten platleggen en dat ze daar akkoord mee zijn gegaan. Denk eerder dat een aantal van de acts die nu op donderdag in tenten of main staan, in eerste instantie anders gepland stonden. De feest DJ is namelijk echt maximaal slope niveau. Had ik van Bang Bang Romeo ook verwacht en Vance Joy in een tent. Denk dus echt dat ze het niet rond kregen en dat het niet (allemaal) aan Pink ligt.
Lijkt me een beetje op paniekvoetbal achter de schermen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Tool speelt op Hellfest van 00h20 tot 2h05, 1h45 settijd dus.

Zijn voor mij 2 opvallende dingen aan die settijd:
- ze staan op Mainstage 1 als dagafsluiter, terwijl normaal gesproken de M1 headliner eerder speelt en de M2 headliner afsluit (zie andere dagen en eerdere jaren). Slayer zou dat ook prima kunnen, maar wordt nu dus vóór Tool gezet. Dit lijkt te duiden op een harde eis laat te spelen, dus Tool ná The Cure op Werchter (gingen we al vanuit maar nog nooit officieel bevestigd). Is toch fijn.
- ten tweede idd die vrij lange settijd, is langer dan welke set op Hellfest ook. Andere headliners daar “slechts” 1h30. Aangezien deze tour voornamelijk zaalshows bevat, en een handjevol festival headline sets als bij uitzondering, denk ik dat overal dezelfde setlist spelen. Dus ook op Werchter gewoon de volle mep zullen doen. Ik duim ervoor.

TL;DR: Tool op RW ná The Cure met volledige setlist.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
En de settijd van The Cure zou 2h20 zijn. Volgens InMusic festival toch (gelezen op efestivals).
Whispering Sons: 12h30-13h10
Nothing But Thieves: 13h40-14h40
The 1975: 15h20- 16h20
Weezer: 17h00-18h00
Bring Me The Horizon: 18h45 -20h00
The Cure: 20h50-23h10
Tool: 00h00-1h45
Zoiets dan? Pittig toch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
En de settijd van The Cure zou 2h20 zijn. Volgens InMusic festival toch (gelezen op efestivals).
Whispering Sons: 12h30-13h10
Nothing But Thieves: 13h40-14h40
The 1975: 15h20- 16h20
Weezer: 17h00-18h00
Bring Me The Horizon: 18h45 -20h00
The Cure: 20h50-23h10
Tool: 00h00-1h45
Zoiets dan? Pittig toch?

Ziet er wel realistisch uit ja, je kunt dan een behoorlijk gave dag hebben met alleen aan de main hangen haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken