Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
18 januari: “Meer namen worden zeer binnenkort bekend gemaakt”. Morgen is het 1 februari…

Na meer dan 1300 berichten op dit forum mag je toch stilaan door hebben dat "binnenkort namen" of iets in die trends helemaal niets betekent in festivalland, maar gewoon altijd gebruikt word... Best Kept Secret is daar koning in, hebben ooit meer dan 3 maand gewacht na "snel meer nieuws" te vermelden als ik me niet vergis.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Everyknight wrote:
18 januari: “Meer namen worden zeer binnenkort bekend gemaakt”. Morgen is het 1 februari…

Na meer dan 1300 berichten op dit forum mag je toch stilaan door hebben dat “binnenkort namen” of iets in die trends helemaal niets betekent in festivalland, maar gewoon altijd gebruikt word… Best Kept Secret is daar koning in, hebben ooit meer dan 3 maand gewacht na “snel meer nieuws” te vermelden als ik me niet vergis.

Dat is alleszins niet des Werchters.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
neracroft wrote:

Everyknight wrote:
18 januari: “Meer namen worden zeer binnenkort bekend gemaakt”. Morgen is het 1 februari…


Na meer dan 1300 berichten op dit forum mag je toch stilaan door hebben dat “binnenkort namen” of iets in die trends helemaal niets betekent in festivalland, maar gewoon altijd gebruikt word… Best Kept Secret is daar koning in, hebben ooit meer dan 3 maand gewacht na “snel meer nieuws” te vermelden als ik me niet vergis.

Dat is alleszins niet des Werchters.

Tuurlijk wel, ze sluiten elk bericht zo af.

23 november zeiden ze "Meer namen worden binnenkort toegevoegd."
Toen heb je ook anderhalve maand moeten wachten. Woorden als binnenkort (of er nu 'zeer' voor staat of niet) zijn relatief.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
ik zie het, 2017 was 10 dagen later ongeveer

Er lijkt overigens wel wat aan te komen, de fan facebook groep Eddie Vedder tour 2017 is omgedoopt naar 2019 door Dimtris
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Heb toch wel mijn hoop op 16u gevestigd.. vind het erg lang duren allemaal dit jaar. Zeker omdat er steeds meer namen weg vallen... kan ook gevoels kwestie zijn
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Heb toch wel mijn hoop op 16u gevestigd.. vind het erg lang duren allemaal dit jaar. Zeker omdat er steeds meer namen weg vallen… kan ook gevoels kwestie zijn

Vorig jaar had je op 2 februari in totaal al deze namen:
Donderdag: Gorillaz, Queens Of The Stone Age, The Script, Marshmello, Black Rebel Motorcycle Club, Vince Staples
Vrijdag: London Grammar, Snow Patrol, Anderson .Paak & The Free Nationals, Angus & Julia Stone, The Kooks
Zaterdag: Pearl Jam, Jack White, Jack Johnson, Fleet Foxes, Khalid, MGMT, Petit Biscuit, Stereophonics
Zondag: Arctic Monkeys, Nick Cave And The Bad Seeds, Nine Inch Nails, Eels, David Byrne, Fever Ray, Kaleo, Roméo Elvis, Rone

Dus is wel ongeveer te vergelijken met wat er dit jaar al bekend is, gata dus echt niet zo traag hoor. Ze zijn heel vroeg met al wel wat namen gekomen.
In oktober hadden we er al 6(!) wat echt veel is voor die tijd van het jaar.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Op zich is het natuurlijk geen rare strategie. Ze doen gewoon wat ze tot enkele jaren terug ook deden en wat standaard is bij vele andere festivals: om de paar weken een iets groter pakket lossen. Maakt het wel jammer van dat uitkijken naar de vrijdagen.

Dit dus. grotere paketten zorgen ook voor betere tocketverkoop denk ik dan altijd 5 namen. Vergelijk het met 2013 (laatste jaar waarvan ik weet dat telkens paketten van 20 of meer namen bekend werden tegelijk. Toen verkochten ze veel blotter uit dan nu. En 2013 was een best een goeie affiche, maar helemaal niet wauw zoals 2018 bijvoorbeeld.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
En geen Werchter

En dat weet je zeker?

Nu, als ik moet gokken, zeg ik ook geen Vedder op Rock Werchter. In 2017 was de Lotto Arena zeer snel uitverkocht tegen toch wel hoge prijzen (tickets kostten 130 euro, 100 euro, 80 euro en 60 euro). Kan dus door Live Nation zeer lucratief weggezet worden in een zaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken