Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
xydroh wrote:
Net parkway drive gezien, een grote oproep aan Werchter, zet ddeze groep gewoon! Ze waren Ijzersterk, zo goed als alle staanplaatsen deden mee met klappen,springen als de band het vroeg. Dit was gewoon een show die af was!

Ik verwacht het nog steeds niet, Parkway Drive is toch echt een tandje te hard voor de gemiddelde Werchter ganger en er staat te weinig andere harde rock/metal om fans een dag bezig te houden. Maar los daarvan, het zou wel een erg stoere boeking zijn!
Waarom zou het niet kunnen Werchter heeft toch ieder jaar wel wat zwaardere kleppers? Stone Sour, At the Drive-In, NIN, POR, SOAD, Rammstein, Faith no More, Enter Shikari, Metallica, Volbeat, Mastodon, Within Temptation, Iron Maiden, Channel Zero, Deftones, Tool, Slayer, ... Ach ik kan nog verder gaan, Werchter is niet vies van wat zwaarder werk en de groei die bands als Parkway Drive en Ghost maken brengt hen ook gewoon in meer mainstream kringen.

Everyknight wrote:

pepijn wrote:
17 juni 2e festival van Vedder in Italië.
Toch RW ?

Ik ben ervan overtuigd, met de namen die circuleren, dat we nog zeer mooie namen in de breedte gaan krijgen op Werchter. Maar P!nk en Mumford/Florence verkiezen boven Vedder gekoppeld aan Neil Young (of The Who, al verwacht ik ze deze zomer nog niet veel in Europa) is toch jammer… Al weet ik ook lang niet alle factoren die meespelen natuurlijk.

Vedder is (met alle respect) ook geen coheadliner voor een festival als RW.

Ik denk wel dat het kan werken als subheadliner. En trekt ook veel volk aan volgens mij. Maar goed, kans dat dit gebeurt is klein.

The Specials, Keane en Beach Boys een weekje na RW in Oxfordshire.

Vooral de Specials van harte welkom! Geweldige liveshow hebben die. En ze hebben wel een band met Werchter. Ook wel benieuwd naar Beach Boys, maar vrees dat die hun beste tijd gehad hebben. Helden wel.

Dat suffe Keane mag van mij ver, ver weg blijven van RW. Past perfect voor Snow Patrol op Boutique ofzo.

Joe Jackson op zaterdag 6 juli naar Cactusfestival Brugge.
Hoewel hij er in het verleden al meermaals gestaan heeft lijkt het mij anno 2019 niet echt nog iets voor Werchter.
Nu kan er definitief een streep door.

The Specials, Keane en Beach Boys een weekje na RW in Oxfordshire.

Vooral de Specials van harte welkom! Geweldige liveshow hebben die. En ze hebben wel een band met Werchter. Ook wel benieuwd naar Beach Boys, maar vrees dat die hun beste tijd gehad hebben. Helden wel.

Dat suffe Keane mag van mij ver, ver weg blijven van RW. Past perfect voor Snow Patrol op Boutique ofzo.

Het zijn niet The Beach Boys, maar Mike Love en Bruce Johnston onder de naam 'The Beach Boys'. Iets heel anders dan enkele jaren terug op Lokerse Feesten. Gaan dus nooit geboekt worden.

Geen idee in hoe verre de bron blijkt te kloppen, stond op een Pearl Jam forum

Eddie Vedder European Tour 2019:
Amsterdam, NL – Ziggo Dome
Florence, Italy – Firenze Rocks (confirmed)
Barolo, Italy (confirmed)
Pula, CR – Pula Arena
Berlin, DE – Wulheide
Antwerp, BE – Sportpaleis
Norway
Malmö, SE
Dublin, IE – Aviva Stadium
London, UK – Wembley Stadium (confirmed)
Barcelona, ES
Madrid, ES – MadCool Festival
Oeiras, PT – NosAlive

Pula, CR – Pula Arena
Berlin, DE – Wulheide
Norway
Malmö, SE
Barcelona, ES
Oeiras, PT – NosAlive

Gerucht is door Dimitris ontkracht inmiddels

Is Ziggo niet wat groot voor Vedder alleen?
Stond vorige keer in AFAS.

Verkocht toen binnn no-time 3x Afas (6000 man) uit, waarbij de ticketprijzen flink hoog lagen. Die Ziggo Dome (17.000 man) raakt met gemak uitverkocht. Onderschat niet hoeveel fans die Vedder heeft. Sowieso komen daar al heel wat Pearl Jam fans op af, laat staan de fans van zijn solo werk.

Timmetje wrote:
Is Ziggo niet wat groot voor Vedder alleen?
Stond vorige keer in AFAS.

Verkocht toen binnn no-time 3x Afas (6000 man) uit, waarbij de ticketprijzen flink hoog lagen. Die Ziggo Dome (17.000 man) raakt met gemak uitverkocht. Onderschat niet hoeveel fans die Vedder heeft. Sowieso komen daar al heel wat Pearl Jam fans op af, laat staan de fans van zijn solo werk.

Ja dat is waar. Ik bedoelde meer te groot in de zin van minder kleinschalig en intiem. Dat was juist zo tof aan die Afas concerten.

Op eFestival te lezen dat Black Honey zichzelf bevestigd heeft, maar hun instagram post is al gewijzigd, dus geen idee of het klopt. Verder bevestigd Jazebel dat er een aankondiging zal zijn morgen.

Op eFestival te lezen dat Black Honey zichzelf bevestigd heeft, maar hun instagram post is al gewijzigd, dus geen idee of het klopt. Verder bevestigd Jazebel dat er een aankondiging zal zijn morgen.

Ik weet alleen niet of het een bevestiging was.
Er werd gevraagd "Please say there's an announcement tomorrow", waarop Jazebel "there's an announcement tomorrow" postte.

Misschien ben ik te kritisch, of ik denk ik te fel door, maar ik weet het toch nog niet. ?

jefferke wrote:

Ik weet alleen niet of het een bevestiging was.
Er werd gevraagd “Please say there’s an announcement tomorrow”, waarop Jazebel “there’s an announcement tomorrow” postte.

Misschien ben ik te kritisch, of ik denk ik te fel door, maar ik weet het toch nog niet.
1f644.svg
Dat heeft ze inderdaad al vaker zo gedaan ja, maar denk zelf ook dat we wel wat namen kunnen verwachten.

neracroft wrote:

Pula, CR – Pula Arena
Berlin, DE – Wulheide
Norway
Malmö, SE
Barcelona, ES
Oeiras, PT – NosAlive

Gerucht is door Dimitris ontkracht inmiddels

Heeft echter meteen ook ontkracht dat Eddie Vedder op RW staat.

Insiders hier en op efestivals weer erg stil jammer genoeg. Hoop morgen om 8 uur toch wat leuke namen te zien, zou een mooi begin van het weekend zijn :)

Als we morgen niks krijgen denk ik dat we de wekelijkse aankondigingen mogen schrappen en dat we zoals vroeger om de zoveel tijd een pakketje van een groep of 20 krijgen

Insiders hier en op efestivals weer erg stil jammer genoeg. Hoop morgen om 8 uur toch wat leuke namen te zien, zou een mooi begin van het weekend zijn
1f642.svg

Als het 8u is tenminstse. :-)

Kan zijn dat ze nu wel weer overschakelen naar de 16u pakketjes.

Users who are viewing this thread