Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Geruststellend om te zien dat The Cure plus Tool nog steeds het meeste volk trekken.

(En dan te weten dat een vrijdag traditioneel moeilijker verkoopt dan een zaterdag of zondag).

Toch maar even snel mijn vrijdagticket gekocht...
dat uitstelgedrag van me, wetende dat ik sowieso (en enkel vrijdag) wil gaan, ik leer het maar niet.
Gelukkig zijn ze bij Werchter zo braaf om tijdig een alarmbelletje te laten afgaan!

Inderdaad geruststellend dat die prachtige dag ook algemeen het meest gesmaakt wordt.
Laat ons hopen dat jaren zoals vroeger en vorig jaar daarmee ook in de toekomst een mogelijkheid blijven.

Ook mijn vrijdag ticket gekocht.

Must see's: Weezer, The Cure, Tool, Kurt Vile (die laatste kan eventueel mits en clash weg gelaten worden wegens ook op Best Kept).
Ook wel oké, maar minder vertrouwd mee: Khruangbin, Nothing But Thieves.

Hoop nog op Rolling Blackouts Coastal Fever, Parquet Courts, Biffy Clyro, Vampire Weekend, Wolfmother, The Twilight Sad of Frank Turner er bij op die dag.

Net parkway drive gezien, een grote oproep aan Werchter, zet ddeze groep gewoon! Ze waren Ijzersterk, zo goed als alle staanplaatsen deden mee met klappen,springen als de band het vroeg. Dit was gewoon een show die af was!

Net parkway drive gezien, een grote oproep aan Werchter, zet ddeze groep gewoon! Ze waren Ijzersterk, zo goed als alle staanplaatsen deden mee met klappen,springen als de band het vroeg. Dit was gewoon een show die af was!

Ik verwacht het nog steeds niet, Parkway Drive is toch echt een tandje te hard voor de gemiddelde Werchter ganger en er staat te weinig andere harde rock/metal om fans een dag bezig te houden. Maar los daarvan, het zou wel een erg stoere boeking zijn!

xydroh wrote:

Ik verwacht het nog steeds niet, Parkway Drive is toch echt een tandje te hard voor de gemiddelde Werchter ganger en er staat te weinig andere harde rock/metal om fans een dag bezig te houden. Maar los daarvan, het zou wel een erg stoere boeking zijn!

Ach, dan moeten ze ook maar Ghost, Greta Van Fleet, Dream Theater, Wolfmother, Papa Roach... boeken :) En nog wat gitaren à la Parquet Courts.

Ride en Michael Kiwanuka half juli in Griekenland op Ejekt festival. Volgens mij nog niet genoemd als kanshebbers voor RW.

Maar nog belangrijker, Hoe was Killswitch ???

xydroh wrote:

Ze waren best goed, maar voor mij blijft Howard nog steeds de beste killswitch zanger

Luister de laatste tijd veel Pinguin Radio, lekkere online zender. Daar hoor ik veel bandjes zoals the Chats, Badflower en Foxwarren welke me ook leuk lijken eens live te zien. Buiten o.a. The Raconteurs, Vampire Weekend en de Staat dan. (Heb je een beetje idee wat voor genre er gedraaid wordt).

17 juni 2e festival van Vedder in Italië.
Toch RW ?

Ik ben ervan overtuigd, met de namen die circuleren, dat we nog zeer mooie namen in de breedte gaan krijgen op Werchter. Maar P!nk en Mumford/Florence verkiezen boven Vedder gekoppeld aan Neil Young (of The Who, al verwacht ik ze deze zomer nog niet veel in Europa) is toch jammer... Al weet ik ook lang niet alle factoren die meespelen natuurlijk.

pepijn wrote:
17 juni 2e festival van Vedder in Italië.
Toch RW ?

Ik ben ervan overtuigd, met de namen die circuleren, dat we nog zeer mooie namen in de breedte gaan krijgen op Werchter. Maar P!nk en Mumford/Florence verkiezen boven Vedder gekoppeld aan Neil Young (of The Who, al verwacht ik ze deze zomer nog niet veel in Europa) is toch jammer… Al weet ik ook lang niet alle factoren die meespelen natuurlijk.

Vedder is (met alle respect) ook geen coheadliner voor een festival als RW.

ChiquitaChaser wrote:

xydroh wrote:

Ze waren best goed, maar voor mij blijft Howard nog steeds de beste killswitch zanger
Ik deel die mening.

Ik stond gisterenavond bij Ghost, waarvoor precies dezelfde oproep :wink: superstrakke en theatrale show, hoge entertainment factor maar ook vooral gewoon muzikaal heel sterk. Hit na hit na hit, met veel plezier gebracht en goed uitgevoerd. Heb deze band inmiddels 5 keer gezien en zou met veel plezier een 6e keer gaan!

Parkway Drive is net zo welkom voor mij trouwens, daar niet van... Misschien iets om ons tijdens die uiterst saaie headlinercombi op zaterdag wakker te houden in de Barn? Kan Ghost mooi subben voor Muse. Ik zeg doen!

Users who are viewing this thread