Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.466
6.218
Imagine Dragons ook nog hier zou echt heel zwaar triest vinden.

Als er één (soort) naam is dat deze droevige lineup niet meer nodig heeft, is het deze opgeblazen rotband wel. Hebben er ook nog maar net gestaan toch.

Helemaal eens hoor, en in 2017 inderdaad ook geweest. Maarja, nieuw album uit, trekt volk. Triestig maar realistisch gok ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.823
Ik zou me letterlijk geen meer belabberde eerste festivaldag kunnen voorstellen dan eentje met Imagine Dragons en Pink achter elkaar.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.217
3.043
Die hint duidt toch duidelijk op Imagine Dragons, de enige pkp headliner waarvan je echt kan zeggen dat ze nieuw werk hebben. Werchter gaat zich echt niet schamen om zo'n mateloos populaire band op tour te boeken. Ik zou ook liever iets hebben als Kendrick/TWOD/Arcade Fire, maar behalve die vage Damn hint van Greg, is er helemaal niets geweten van de andere pkp18 headliners op vlak van nieuw werk of tour. Helaas...

Voor de andere hints zijn mijn gokjes ook Chemical Brothers (zeker als het over iets op de main gaat) en ik verwacht Balthazar en dEUS eigenlijk allebei wel op Werchter.

Edit: Kendrick wel net aangekondigd voor de Lollapalooza's in Zuid-Amerika dus wie weet is er nog een beetje hoop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.466
6.218
Ik zou me letterlijk geen meer belabberde eerste festivaldag voorstellen dan eentje met Imagine Dragons en Pink achter elkaar.

Nee maar na Pink zouden dan de Chemical Brothers staan toch? Mits de tips kloppen en correct geïnterpreteerd worden, that is...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.823
mattman wrote:
Ik zou me letterlijk geen meer belabberde eerste festivaldag voorstellen dan eentje met Imagine Dragons en Pink achter elkaar.

Nee maar na Pink zouden dan de Chemical Brothers staan toch? Mits de tips kloppen en correct geïnterpreteerd worden, that is…

Whoop-ti-doo. Gaat die dag niet echt redden toch.

Denk dat het ook hen niet gaan zijn, want de hint ging over een onaangekondigde act. De CB hebben al een reeks (festival)shows aangekondigd toch? Lijkt me eerlijk gezegd ook geen act voor RW meer, toch niet op de main.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.024
2.100
Drie hints droppen. (Ik hou ze bewust wat vaag, ik beloof er snel op terug te komen)

1) Onaangekondigde “electro” op main, waarvan ik eerder schreef dat het een leuk contrast was met P!nk.
2) Headerliner PP18 met nieuw materiaal
3) Belgische trots (oké, ben je niets mee maar ik ben zeker dat heel veel mensen hier blij mee zijn) (“momenteel” Barn afsluiter)
Zo'n Balthazar is wel leuk al kun je ze wellicht overal gaan zien.
Die andere tips beloven maar weinig goeds.
Triesten boel momenteel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.975
6.261
Wacht maar waarom kan Imagine Dragons niet gewoon voor Muse staan of gaan we er allemaal van uit dat Muse alleen die dag gaat headlinen. Zelfs stubru-favorietje Pearl Jam had Jack White als voorprogramma.. Past goed bij elkaar sinds Muse de weg naar de belabberde synths heeft gevonden met hun laatste plaat.

Edit: ik lees nu pas die "in contrast met P!nk"-zin.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Als Belgisch trots denk ik ook aan Tamino eigenlijk. Gezien zijn populariteit zou het mij niets verbazen als die een hoge spot in The Barn krijgt.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
983
304
belgische trots: kan over heel veel gaan, maar door de barnafsluiterhint lijkt Tamino mij wat te klein, mss Netsky (komt in januari met twee nieuwe platen), balthazar al is dat ideaal voor de main stage, net als dEUS, weer Oscar & the Wolf,... Maar echt wel iets groter dan Tamino lijkt mij

en die PP headliner: hopelijk geen ID! doe maar Kendrick dan!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.466
6.218
Wacht maar waarom kan Imagine Dragons niet gewoon voor Muse staan of gaan we er allemaal van uit dat Muse alleen die dag gaat headlinen. Zelfs stubru-favorietje Pearl Jam had Jack White als voorprogramma.. Past goed bij elkaar sinds Muse de weg naar de belabberde synths heeft gevonden met hun laatste plaat.

Edit: ik lees nu pas die “in contrast met P!nk”-zin.

Contrast met Pink is de electro act, headliner PKP18 aka Imagine Dragons is niet gelinkt aan Pink. Dus idd kunnen die prima voor Muse staan, en lijkt mij ook de meest logische spot voor hen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.566
3.165
Drie hints droppen. (Ik hou ze bewust wat vaag, ik beloof er snel op terug te komen)

1) Onaangekondigde “electro” op main, waarvan ik eerder schreef dat het een leuk contrast was met P!nk.
2) Headerliner PP18 met nieuw materiaal
3) Belgische trots (oké, ben je niets mee maar ik ben zeker dat heel veel mensen hier blij mee zijn) (“momenteel” Barn afsluiter)

1. The Chemical Brothers
2. Imagine Dragons
3. Clouseau!

Die eerste twee lijken me inkoppers... De derde kan idd iedereen zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.281
10.818
Tof dat er weer iemand is met inside info (zo lijkt het in ieder geval, anders houdt hij ons in ieder geval weer even bezig).

Mijn idee bij de hints:
1. Kraftwerk, nog niet echt aangekondigd bij de grote festivals, gaat touren en moet in het donker.
2. Imagine Dragons.
3. Oscar & The Wolf. Zijn nu Barn headliner en veel mensen hier vinden dit stom, dus reken er maar op dat het over hen gaat.

Snap de klachten op Imagine Dragons wel, maar ik vind ze zelf nog prima te behappen. Van de nieuwe lichting popgroepen hebben zij nog een beetje energie en eigen geluid. Van een band als Bastille word ik meteen agressief, kan naar ID prima luisteren. Nummers als Radioactive is prima festivalmateriaal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.823
Kendrick Lamar heeft zijn eerste shows voor 2019 aangekondigd met 3 festivalshows in Zuid Amerika. En aangezien het Lollapalooza is, is de kans groot dat hij ook de Europese Lolla's aandoet.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Zegt hij nu niet PP ipv Pkp??
1. Ik hoop echt niet CB, zowel vorige keer op Pkp als op Dour was het echt heel leeg de wei, zeker na een half uur toen ze al hun bekende liedjes erdoor hadden geramd... Zou een pauvere main afsluiter zijn vind ik persoonlijk in het jaar 2019. Disclosure is ook net terug van weggeweest, ik vermoed dat Werchter deze niet opnieuw een dag laat afsluiten zoals toen na Paul McCartney maar het zou me toch gelukkiger maken dan die 2 oude mannen. Moby, Daft Punk, Kolsch, (prodigy) lijken me ook allemaal leuk.
2. Aangezien het Pinkpop is denk ik dus niet Imagine Dragons
3. Lijkt me ongetwijfeld ofwel Balthazar of DEUS
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken