Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.692
Zegt hij nu niet PP ipv Pkp??
1. Ik hoop echt niet CB, zowel vorige keer op Pkp als op Dour was het echt heel leeg de wei, zeker na een half uur toen ze al hun bekende liedjes erdoor hadden geramd… Zou een pauvere main afsluiter zijn vind ik persoonlijk in het jaar 2019. Disclosure is ook net terug van weggeweest, ik vermoed dat Werchter deze niet opnieuw een dag laat afsluiten zoals toen na Paul McCartney maar het zou me toch gelukkiger maken dan die 2 oude mannen. Moby, Daft Punk, Kolsch, (prodigy) lijken me ook allemaal leuk.
2. Aangezien het Pinkpop is denk ik dus niet Imagine Dragons
3. Lijkt me ongetwijfeld ofwel Balthazar of DEUS
Maar dan zou het of Pearl Jam of Foo Fighters of Bruno Mars zijn.
Die eerste 2 zijn altijd welkom wat mij betreft maar ik denk niet dat een van die 3 nog op de affiche komt te staan.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Dat is ook waar, maar dan zou Editors mss ook nog kunnen? Geen idee of ze nieuw materiaal hebben maar die stonden in 2018 onder die 3 op de pp affiche
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Die Belgische trots lijkt me echt om dEUS te gaan. Of Balthazar. Hoe dan ook: ik zie ze beide wel aangekondigd worden. Van alle Belgen ook de twee waar ik het meest op hoop nu (oké, nog een derde: Whispering Sons!).

En die Pukkelpop headliner. Het kan Kendrick zijn, heeft net zijn eerste shows voor 2019 aangekondigd en zal ook wel naar EU afreizen voor de Lolla's. Of War On Drugs, want ik ving ergens een gerucht op dat er in het voorjaar alweer een nieuw album uitkomt. Maar ik vrees toch ook voor Imagine Dragons, die dan op de donderdag voor Pink zullen staan. Een beetje het 'vuilbakje' van de lineup, die dag. Het enige wat pleit tegen ID, is dat er toch al 48 pop/puper acts staan en zelfs RW misschien doorheeft dat het ook eens wat anders mag zijn, ondanks de ongetwijfeldgoede verkoop. Maar het zal wel niet...

Verder gok ik dat ze 2 'jongere' en 2 'oudere' dagen gaan indelen (ben zelf geen fan van themadagen, maar RW blijbaar wel).

Donderdag met Pink + wss Imagine Dragons en zaterdag met Mumford en Florence als jeugddagen.
Vrijdag met Cure en Tool (en een rockier invulling) voor een iets 'ouder' publiek.
En voor zondag zie ik het volgende nog gebeuren: 'Weezer - dEUS - Smashing Pumpkins - Muse'. 3 bands uit de 90's die wel goed aansluiten bij Muse.

Gokje hé. Maar ik denk wel een realistische. :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Maar dan wil toch niemand een weekendticket? Moet je twee dagen toezien hoe kut de line-up is. Tot welke doelgroep je ook behoort.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Zegt hij nu niet PP ipv Pkp??
1. Ik hoop echt niet CB, zowel vorige keer op Pkp als op Dour was het echt heel leeg de wei, zeker na een half uur toen ze al hun bekende liedjes erdoor hadden geramd… Zou een pauvere main afsluiter zijn vind ik persoonlijk in het jaar 2019. Disclosure is ook net terug van weggeweest, ik vermoed dat Werchter deze niet opnieuw een dag laat afsluiten zoals toen na Paul McCartney maar het zou me toch gelukkiger maken dan die 2 oude mannen. Moby, Daft Punk, Kolsch, (prodigy) lijken me ook allemaal leuk.
2. Aangezien het Pinkpop is denk ik dus niet Imagine Dragons
3. Lijkt me ongetwijfeld ofwel Balthazar of DEUS

Hij verduidelijkt later dat hij doelde op Pukkelpop.
Dus chemical Brothers lijken het meest waarschijnlijk.

Imagine Dragons lijkt mij ook een inkoppertje.

Belgische trots: zou leuk zijn als RW Stromae weet te boeken, maar eerste naam waar ik ook aan dacht is dEUS. Bazart en Balthazar vind ik zelf wat minder boeiend.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
@Mattman, de donderdag het ‘vuilbakje’ noemen is:
1 voorbarig, want er zijn nog maar 4 namen bekend.
2 puur zo vanuit je eigen persoonlijke smaak geredeneerd. Pink scoort internationaal hoge ogen. Niet jouw smaak, prima, maar voor Werchter een goede boeking.
3 RW doet eigenlijk nooit aan themadagen, dus hoef je dit jaar ook niet te verwachten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Aangezien de donderdag altijd moeilijk uitverkoopt lijkt me die commerciële dag vanuit financieel standpunt gezien, een goede strategie.. Maar ivm vorig jaar is dat verschil tussen die dag en een gemiddelde dag van toen echt wel groot..

1. The Chemical Brothers
2. Imagine Dragons
3. dEUS

Robyn staat trouwens op Roskilde, dikke viltstift pakken toch?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
Robyn staat trouwens op Roskilde, dikke viltstift pakken toch?

Graag. Laat haar maar op de zaterdag klubC afsluiten en dan hopen dat ze tegelijkertijd met F+tm speelt
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
@mattman, de donderdag het ‘vuilbakje’ noemen is:
1 voorbarig, want er zijn nog maar 4 namen bekend.
2 puur zo vanuit je eigen persoonlijke smaak geredeneerd. Pink scoort internationaal hoge ogen. Niet jouw smaak, prima, maar voor Werchter een goede boeking.
3 RW doet eigenlijk nooit aan themadagen, dus hoef je dit jaar ook niet te verwachten.

100% vanuit eigen standpunt geredeneerd, uiteraard. :) Ben zelf niet zo van de shows waarin een koorddans act en pluimen in het gat de hoofdrol spelen. Heb ook eens in haar in haar muziek proberen duiken en kan ook helemaal niet zo veel mee vrees ik. Ik vind dat er veel frissere pop acts zijn dan Pink (Beyoncé, Weeknd, Bruno Mars,...). Imagine Dragons en die 2 voorprogramma acts voor Pink zijn voor mij ook 3 namen waar ik met een grote boog zal rondlopen.

Kan nog komen, dat weet ik. We kennen nog geen Barn naam en misschien zijn die wel geniaal.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Snap de klachten op Imagine Dragons wel, maar ik vind ze zelf nog prima te behappen. Van de nieuwe lichting popgroepen hebben zij nog een beetje energie en eigen geluid. Van een band als Bastille word ik meteen agressief, kan naar ID prima luisteren. Nummers als Radioactive is prima festivalmateriaal.
Ik krijg dus spontaan last van hoofdpijn en een agressieve aanval als ik Imagine Dragons live zie performen... Terwijl Bastille een paar jaar geleden (2013 ofzo op Werchter?) nog best wel te behappen was.

Maar goed, zoals iemand anders al aangaf: als ik mag kiezen tussen een gebroken pink en een gebroken nek, doe dan maar die gebroken pink. Maar liever allebei niet.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Joslittel wrote:
Snap de klachten op Imagine Dragons wel, maar ik vind ze zelf nog prima te behappen. Van de nieuwe lichting popgroepen hebben zij nog een beetje energie en eigen geluid. Van een band als Bastille word ik meteen agressief, kan naar ID prima luisteren. Nummers als Radioactive is prima festivalmateriaal.

Ik krijg dus spontaan last van hoofdpijn en een agressieve aanval als ik Imagine Dragons live zie performen… Terwijl Bastille een paar jaar geleden (2013 ofzo op Werchter?) nog best wel te behappen was.

Maar goed, zoals iemand anders al aangaf: als ik mag kiezen tussen een gebroken pink en een gebroken nek, doe dan maar die gebroken pink. Maar liever allebei niet.
Met een gebroken Pink kan je dan ook een andere headliner op donderdag zetten, dus wat dat betreft kan ik daar goed inkomen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Ik zie dEUS eigenlijk pas in 2020 komen. Voorlopig is er geen aanwijzing dat die Ideal Crash tour ook festivals gaat aandoen. En als RW ze had willen boeken zonder nieuwe plaat onder de arm, dan hadden ze er dit jaar gewoon gestaan in plaats van op TW Classic.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ik zie dEUS eigenlijk pas in 2020 komen. Voorlopig is er geen aanwijzing dat die Ideal Crash tour ook festivals gaat aandoen. En als RW ze had willen boeken zonder nieuwe plaat onder de arm, dan hadden ze er dit jaar gewoon gestaan in plaats van op TW Classic.

Die plaat komt ze wel aan in 2019 toch? En ze touren in ieder geval met nieuwe muziek, staat zelfs in de perstekst van hun AB shows. Kan me voorstellen dat ze in 2019 exclusief op Werchter staan en dan in 2020 meedere festivals willen aandoen met dat album.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Kereltje wrote:
Ik zie dEUS eigenlijk pas in 2020 komen. Voorlopig is er geen aanwijzing dat die Ideal Crash tour ook festivals gaat aandoen. En als RW ze had willen boeken zonder nieuwe plaat onder de arm, dan hadden ze er dit jaar gewoon gestaan in plaats van op TW Classic.

Die plaat komt ze wel aan in 2019 toch? En ze touren in ieder geval met nieuwe muziek, staat zelfs in de perstekst van hun AB shows. Kan me voorstellen dat ze in 2019 exclusief op Werchter staan en dan in 2020 meedere festivals willen aandoen met dat album.

Maar als de nieuwe plaat in de eerste helft van 2019 komt, dan houden die Ideal Crash shows eigenlijk weinig steek. Ik verwacht eerder dat ze 2 of 3 nieuwe nummers in die show gaan verwerken als een vorm van tryout, om dan na de zomer met die plaat te komen. En zo'n exclusives zonder nieuw materiaal is eigenlijk ook niet typisch voor Werchter.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Travis Scott, The 1975 en Greta van Fleet voor Open'er. Ik weet dat Travis Scott afgezegd heeft op Pukkelpop, maar wellicht wordt daar op gedoeld? Heeft met ASTROWORLD een nieuw album op zak. Ik zou het toejuichen, veel liever dan Imagine Dragons.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Nu kraftwerk ook voor Blue dot is aangekondigd lijkt me dit toch weeral een grotere kanshebber voor die elektro spot te vullen. En Travis scott als de pkp headliner zou mij heel leuk lijken. Aangezien ik denk dat Werchter die the barn ofzo laat afsluiten dus op die manier is er ruimte voor nog een goede andere headliner! Travis Scott tijdens bv. Tool lijkt me perfect. Toch wel 2 uitersten dus een goede keuze voor het publiek.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Nu kraftwerk ook voor Blue dot is aangekondigd lijkt me dit toch weeral een grotere kanshebber voor die elektro spot te vullen. En Travis scott als de pkp headliner zou mij heel leuk lijken. Aangezien ik denk dat Werchter die the barn ofzo laat afsluiten dus op die manier is er ruimte voor nog een goede andere headliner! Travis Scott tijdens bv. Tool lijkt me perfect. Toch wel 2 uitersten dus een goede keuze voor het publiek.

Liever niet... Zou die nou allebei heel graag zien!
Lijkt me wel tof als hij tijdens M&S in The Barn staat!
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Met de aankondiging van een 2e show van Kraftwerk, zie ik dit toch ook wel als een realistische afsluiter na Pink.
ID lijkt me vooral op de zondag te staan. Hoeft van mij niet perse, maar vind het ook niet erg als ze wel komen. In ieder geval veel beter dan Travis Scott of Kendrick Lamar, Die mogen van mij ver weg blijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken