Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
1.022
342
Dat was flauw.
Maar om even serieus te reageren: die watervernevelaars hadden ze vorig jaar ook op Werchter, dus ik neem aan nu ook weer.

hoop dat ze op woensdag ook iets gaan doen voor de ingang van de camping. Daar is het vaak uren wachten dus hopelijk voorzien ze hier wat schaduw! Met 36° wordt het anders de ene na de andere die neergaat nog voor het festival bezig is!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.632
4.927
Joe wrote:
Gruwelijke voorspellingen voor Werchter op kmi.be.

Goed blijven drinken
1f37b.svg


Fun fact: bier bestaat voor 90% uit water.

Nog meer zelfs op de festivals, het is geen geheim dat het bier goed aangelengd is op belgische festivals. Meer bier drinken is de boodschap dus.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
704
In ieder geval geen regen.........ik sta 25 juni in de Kuip in Rotterdam bij Rammstein...met die vlammen zal het ook nie echt fris zijn
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
Paddy wrote:

Joe wrote:
Gruwelijke voorspellingen voor Werchter op kmi.be.


Goed blijven drinken
1f37b.svg


Fun fact: bier bestaat voor 90% uit water.

Nog meer zelfs op de festivals, het is geen geheim dat het bier goed aangelengd is op belgische festivals. Meer bier drinken is de boodschap dus.

Die fabel is al lang ontkracht hoor. Er is al meer dan eens onafhankelijk onderzoek geweest op de pils en dat klopt niet.
Ik had het er zopas nog over met een laborant van AB Inbev. Het Jupiler bier op RW komt rechtstreeks in citernes van de brouwerij naar de dranktogen. Het is dus een jong bier dat bovendien aan een constante temperatuur gekoeld is, en is zowat de meest frisse pils die je kan drinken. Eigenlijk veel beter dan de vaten- of flessenpils in winkels en café's die de gehele distributieketen moet doormaken. Het is niet speciaal anders gebrouwen voor Werchter en al zeker niet aangelengd met water. Om het alcoholpercentage te laten zakken moet je al gaan aanlengen met 20 tot 30% water en dat zou je onmiddellijk zien en smaken als je ietwat van bier kent.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Het Jupiler bier op RW komt rechtstreeks in citernes van de brouwerij naar de dranktogen. Het is dus een jong bier dat bovendien aan een constante temperatuur gekoeld is, en is zowat de meest frisse pils die je kan drinken. Eigenlijk veel beter dan de vaten- of flessenpils in winkels en café’s die de gehele distributieketen moet doormaken.

Hulde! Het ligt dus niet alleen aan de psychologische invloed van de festival setting dat het bier mij altijd zo lekker smaakt op Werchter :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.632
4.927
Vreemd, altijd al het gevoel gehad dat ik veel meer bier kon drinken en veel minder eten op graspop zonder echt dronken te worden. Spreek me niet uit over werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Vreemd, altijd al het gevoel gehad dat ik veel meer bier kon drinken en veel minder eten op graspop zonder echt dronken te worden. Spreek me niet uit over werchter.

Ja, inderdaad. Gelukkig maar, want dronken zijn op een festival is eigenlijk kut.

Qua lijstje must-sees:

The Cure
Janelle Monae
The Good The Bad & The Queen

Deze 3 springen er toch echt uit voor mij. Dan nog New Order, Rosalia, Charlotte Gainsbourg, Elbow, Kurt Vile, Balthazar en Beirut om een top 10 af te ronden. Ook wel benieuwd naar tool. Mac Demarco in de Barn lijkt me ook leuk.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.171
Hittegolfplan van Werchter: https://www.rockwerchter.be/nl/blog/rock-werchter-tropical-ons-hittegolfplan

Gratis water van aan de voorvakken tot in het station van Leuven, vernevelingssystemen, gratis zonnecrème,... doen ze goed!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Hittegolfplan van Werchter: https://www.rockwerchter.be/nl/blog/rock-werchter-tropical-ons-hittegolfplan

Gratis water van aan de voorvakken tot in het station van Leuven, vernevelingssystemen, gratis zonnecrème,… doen ze goed!

Zeker goed! Met name blij met het toestaan van lege flessen meenemen voor water, en de verkoeling in de tenten. Kan mij nog goed herinneren dat het in 2014 ook meer dan 30 graden is geweest, en het in de tenten gerust nog 10 graden warmer werd. Ik was bij Robert Plant in de Barn, er gingen links en rechts mensen neer. Toen ik naar buiten liep voelde het in verhouding alsof ik een koelcel in liep, terwijl de thermometer daarbuiten 33 graden las. Kun je nagaan wat de temperatuur in de tent moet zijn geweest.
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
De volledige line-up van The Brewery:
Skyve & Eva De Roo
Linde Merckpoel & Johnny DC
Omdat Het Kan Soundsystem & Average Rob
Gunther D
Black Mamba
Laston & Geo
Flashback Force
Kidcutup
MC Mota
Double D
Jeroen Delodder
Stepanov & Bougini
Soul Shakers
Stijn Van de Voorde & Thibault Christiaensen
Team Damp
Fleddy Melculy
DJ Licious
+ extra special acts
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Extra special acts klinkt als verrassingoptredens van andere artiesten in de line up. Ben benieuwd wat dat in gaat houden.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.022
342
https://www.hurricane.de voor zij die twijfelen aan parkway drive! Nu bezig met een livestream!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
938
352
Dieses Video ist in meinem Land nicht verfügbar ... helaas geen livestream van Parkway Drive.

Natuurlijk kijk ik uit naar Tool, the Cure, New Order etc. etc.
Maar waar ik me de laatste weken het meest op verheug is Lizzo. Helaas wel erg vroeg geprogrammeerd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Extra special acts klinkt als verrassingoptredens van andere artiesten in de line up. Ben benieuwd wat dat in gaat houden.
Ach, dat is zoals de Callboys vorig jaar. Je mist er werkelijk niets, maak je geen zorgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Dr. Hannibal wrote:
Extra special acts klinkt als verrassingoptredens van andere artiesten in de line up. Ben benieuwd wat dat in gaat houden.

Ach, dat is zoals de Callboys vorig jaar. Je mist er werkelijk niets, maak je geen zorgen.

Haha nee ik had al niet het idee dat Maynard en zn boys daar een verrassing in petto zouden hebben :lol:
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.022
342
Yannick wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Extra special acts klinkt als verrassingoptredens van andere artiesten in de line up. Ben benieuwd wat dat in gaat houden.


Ach, dat is zoals de Callboys vorig jaar. Je mist er werkelijk niets, maak je geen zorgen.

Haha nee ik had al niet het idee dat Maynard en zn boys daar een verrassing in petto zouden hebben
1f606.svg

Mss eerder iets als zwangere guy die eens hallo komt zeggen, wie weet Netsky die een plaatje komt opleggen, kan wel dat ze dat niet willen aankondigen omdat dan het terrein mss wat te klein gaat zijn daar
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.024
278
Vreemd, altijd al het gevoel gehad dat ik veel meer bier kon drinken en veel minder eten op graspop zonder echt dronken te worden. Spreek me niet uit over werchter.
Klopt,
Heb deze discussie met 2 verschillende bierbrouwers al eens gedaan (inbev op werchter en maes op Pukkel). Beide kwamen ze met dezelfde uitleg over vaten en CO2 in een café, dat je daar van opblaast en dat is niet het geval met tankbier (allé, ongeveer toch ;-) )
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
938
352
Dit gaat niet specifiek over Werchter, maar moest het toch even kwijt:

- Manowar zegt Hellfest af zonder reden, zijn wel op het terrein
- Chance the Rapper zegt Roskilde af zonder reden
- Lil' Uzi (wie?) zegt Open'er en Tinderbox af zonder bekende reden

Hoop toch niet dat dit normaal gaat worden bij artiesten. Als ik zonder reden niet naar mijn werk kom, dan ben ik volgens mij mijn baan kwijt.
Vooralsnog gelukkig nog niets bij Werchter, maar het is nog geen donderdag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Dit gaat niet specifiek over Werchter, maar moest het toch even kwijt:

– Manowar zegt Hellfest af zonder reden, zijn wel op het terrein
– Chance the Rapper zegt Roskilde af zonder reden
– Lil’ Uzi (wie?) zegt Open’er en Tinderbox af zonder bekende reden

Hoop toch niet dat dit normaal gaat worden bij artiesten. Als ik zonder reden niet naar mijn werk kom, dan ben ik volgens mij mijn baan kwijt.
Vooralsnog gelukkig nog niets bij Werchter, maar het is nog geen donderdag.

"Pink zegt af vanwege de veranderde schedule, komt niet overeen met de afspraken"

Zie het al helemaal voor me :roll:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.293
4.460
De weersvoorspellingen lopen lekker uiteen. Van een extreme 38 C tot een nog steeds warme 31 C voor dezelfde dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken