Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.392
586
Nette eerste headliner voor Werchter. Ik hoop ze op BKS te zien volgend jaar. In elk geval zie ik Pinkpop ze niet boeken. Veel te alternatief onder hun nieuwe lijn van programmeren.
 

Philip

Nieuw lid
10 nov 2016
4
0
Als Belgische naam denk ik dat we Tourist LeMC ook wel kunnen opschrijven voor een plaatje in de namiddag.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Zat er al aan te komen, niet zo mijn ding.
Vond ze vorige editie ook niet echt bijzonder.
Prima naam voor het affiche dat wel.
Hoop op een leuke dag vulling, subheadliner en
de andere dagen "betere" headliners.
Smaken verschillen laten we maar zeggen.
Muse zou me wel blij maken. Maar die gaan we
sowieso vast ergens bekijken in 2019.
Ik ben benieuwd naar de volgende namen voor
rw19.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Blij met The Cure. Meerdere goede shows van gezien, ben er fan van. Ben benieuwd wat er nog komen gaat.

Wel jammer dat ze nu al, net als andere jaren, ook weer de playlist van RW18 op Spotify leeg gemaakt hebben en omgetoverd voor 2019. Vond het een goeie playlist, ik luisterde er veel naar. Nu dus een playlist met voorlopig alleen The Cure. Dan maar hopen op snel een hoop goede nieuwe namen om hem weer te vullen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Dit weekend caljam fest. Ben nu aan het dromen van de Foo Fighters op Werchter met als toegift een half uurtje Nirvana.

https://twitter.com/blabbermouthnet/status/1048930121367805952?s=21
 

amichi

Playlistbediener
30 mei 2018
28
0
https://www.facebook.com/mumfordandsons/videos/347153119387502/

“We’re heading out around the world on #DeltaTour starting with these 60 dates.”
Het lijkt me hieruit dat ze nog meer data gaan toevoegen aan hun tour dus Werchter is nu zeker een grote kanshebber! (Wat voor nu niet per se nodig zou zijn voor mij :wink: )
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.756
2.447
Als M&S dan toch moeten komen, mogen ze van mij wel Maggie Rogers en Michael Kiwanuka meebrengen uit hun voorprogramma.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
M&S kunnen toch geen absolute headliner zijn ?
Zal zoiezo in een combi headliner moeten gegoten worden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.262
3.211
M&S kunnen toch geen absolute headliner zijn ?
Zal zoiezo in een combi headliner moeten gegoten worden.
In 2015 kregen ze enkel nog Pharrel Williams achter hun dus een echte coheadliner was dat ook niet. Werchter kennende zullen ze er wel nog een grote naam bijplakken maar als M&S komen, zal dat toch wel als 'grote' headliner op hun dag zijn, vrees ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.118
M&S gaan sowieso een te hoge spot opeisen vrees ik, maar ik mag hopen dat zij niet het hoofdgerecht van hun dag zijn, en dat er iets moois na hun komt. Ik ben hier niet echt objectief in, want ben absoluut geen fan, maar ergens voelt M&S niet 'juist' aan als headliner. Vond hun vorige passage ook maar povertjes. Herinner me vooral de lange pauzes tussen de nummers en het publiek dat de hele tijd de gsm checkte en een drietal keer wakker schoot bij een hitje.

Die dag was toen, zelfs met Pharell als coheadliner, verre van uitverkocht.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vind het net zeer correct om te zeggen dat M&S objectief gezien geen headliner status waard is op een festival als Rock Werchter. Ze hebben 2 'wel oké' albums uitgebracht en na hun derde (die absoluut geen enkele meerwaarde heeft) werden ze al als headliner gebombardeerd. Tja, dan krijg je een groep die gaat festivals headlinen en die verwachtingen absoluut niet waar kan maken - en dan vind ik dat ze nu met hun 4e album gerust een stapje terug mogen zetten. Subheadliner voor The Cure (of andere mooie, échte, headliner) lijkt me dan ook een logische plaats en de hoogste positie die ze op dit moment verdienen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Blij met The Cure, maar ook niet wauw, wil ze gewoon een keertje gezien hebben. maar van wat er in de geruchtenmolen zat wel zowat de boeiendste naam voor mij.
Wat Mumford & Sons betreft: gaan ze ongetwijfeld iets moois bij zetten, weet je nog dat iedereen hier dacht dat Nick Cave of Arcade Fire absolute headliner ging zijn?

Kortom voor de headliners ga ik dit jaar zeker niet moeten gaan (buiten als ze The Strokes of Led Zeppelin ofzo geboekt krijgen).
Maar een dagje The Cure + Tame Impala + Weezer + Interpol + Ron Gallo + ... kan wel mooi worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.824
6.560
Vond de Cure in Ziggo Dome een beetje saai. Dus voor mij niet echt een leuke naam.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
Goeiemaandag.
Al een paar jaar passief aanwezig op dit forum. Veel gelezen, vaak zinnig, soms onzinnig ;) Vanaf nu dus ook actief om al eens wat zinnigs/onzinnigs in de groep te gooien.
Vorige editie waren er toch wel wat (onuitverkochte) zaalshows in het voorjaar waardoor er om commerciële redenen bepaalde bands erg laat werden aangekondigd (o.a. The Killers). Bij M&S zal op zeker worden gespeeld. Geen gebruikelijke zaalshow in BE, dus vroege aankondiging mogelijk voor RW. Idem mogelijk voor Muse, al ligt het daar wel wat anders.
Verder zal Tool nooit headlinen op de RW mainstage en is The Cure uiteraard absolute headliner op vrijdag.

De laatste doortocht van the Cure op RW vond ik trouwens best wel goed.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.220
2.169
Ik lees hier trouwens dat mensen Tame Impala als sub willen voor The Cure. Moet zelf zeggen dat dat wel eeuwig zonde zou zijn. Heb ze zelf dit jaar gezien op Mad Cool en het was fantastisch, mede dankzij de supervette LED schermen. Deze waren echt op zijn best toen het bijna helemaal donker was. Stel the Cure speelt 2,5 uur, dan ben ik bang dat het niet niet donker genoeg gaat zijn voor Tame Impala. Hoewel ik dus 100% ben voor het boeken van Tame Impala, zou ik het misschien beter vinden om ze als sub te hebben op een andere dag (voor een headliner die iets minder tijd inneemt).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Blij met The Cure, maar ook niet wauw, wil ze gewoon een keertje gezien hebben. maar van wat er in de geruchtenmolen zat wel zowat de boeiendste naam voor mij.Wat Mumford & Sons betreft: gaan ze ongetwijfeld iets moois bij zetten, weet je nog dat iedereen hier dacht dat Nick Cave of Arcade Fire absolute headliner ging zijn?
Kortom voor de headliners ga ik dit jaar zeker niet moeten gaan (buiten als ze The Strokes of Led Zeppelin ofzo geboekt krijgen).
Maar een dagje The Cure + Tame Impala + Weezer + Interpol + Ron Gallo + … kan wel mooi worden.
the Cure speelt nog steeds foutloos, en dat is natuurlijk wel de moeite waard. Robert Smith zelf moet zijn befaamde ("mijn vrouwelijke fans houden hiervan") kreuntjes achterwege laten, en misschien moet robert wel een beetje de sportschool induiken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.118
en misschien moet robert wel een beetje de sportschool induiken.

Daar lijkt hij wel werk van te maken, afgaande van de videos van hun Hyde Park show dit jaar. :) Onze Robert ziet er toch weer wat strakker uit dan tijdens die 2012 tour.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
In 2012 speelde The Cure btw 1 1/2 uur. Dus nog even afwachten, hoe lang ze dit keer zullen spelen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
In 2012 speelde The Cure btw 1 1/2 uur. Dus nog even afwachten, hoe lang ze dit keer zullen spelen.

Bij de bekendmaking van het uurschema kregen ze inderdaad 1 uur en half. In de weken nadien werd dit aangepast tot 1 uur en 50 minuten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken