Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.321
4.524
Zoals verwacht the Cure. Voor mij persoonlijk niet zo’n boeiende naam, maar objectief gezien natuurlijk een befaamde naam. Het mooiste nieuws is dat we de komende weken de eerste grote namen zullen krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Oké mannekes, ook dit jaar gaan werken weer de bands voorstellen op 't forum om ze wat beter te leren kennen naar het festival toe. Aangezien ik vorig jaar daar pas laat mee aan kwam zetten is jammer genoeg niet iedereen aan bod gekomen maar dit jaar beginnen we gewoon met de aankondigingen mee. The Cure is een fantastische eerste naam en een echte bucketlist band. Ik kan niet wachten om in hun disco te duiken. Als er graag mensen zijn (dus als er een hevig The Cure fan op het forum ronddwaalt) die zelf ook wat willen schrijven, doe maar :D
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.321
4.524
Zullen we de bandvoorstellen in een aparte thread zetten (zonder reacties)? Leest makkelijker terug. Discussie / reacties kunnen we dan hier doen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.265
3.229
Zullen we de bandvoorstellen in een aparte thread zetten (zonder reacties)? Leest makkelijker terug. Discussie / reacties kunnen we dan hier doen.
Ja dat lijkt me wel een goed idee. Alle tekstjes samen in een topic. Dat is ook makkelijker als je je dan later in het jaar nog wil verdiepen in een artiest op de line-up.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.548
6.496
Paddy wrote:
Zullen we de bandvoorstellen in een aparte thread zetten (zonder reacties)? Leest makkelijker terug. Discussie / reacties kunnen we dan hier doen.

Ja dat lijkt me wel een goed idee. Alle tekstjes samen in een topic. Dat is ook makkelijker als je je dan later in het jaar nog wil verdiepen in een artiest op de line-up.

Had vorig jaar wel een apart overzichts topic gemaakt met linkjes naar alle bio’s, als een soort inhoudsopgave. Dan kun je het wel in dit topic zetten en heb je daarnaast ook met een snel overzicht alles bij de hand. Maar als mensen liever de bio’s volledig uit deze thread halen kan dat natuurlijk ook!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Yes! We kunnen Friday I’m In Love meebrullen op een vrijdag!!
1f609.svg
Ja, brul maar een end weg, das een van de minst interessante nummers die ze hebben gemaakt.....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.665
719
Voor RW een safe boeking. Live goed, gigantische hoeveelheid albums waar ze uit kunnen putten. De 1 zal het fantastisch vinden en de ander gaat bier en patat halen
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.032
300
Voor RW een safe boeking. Live goed, gigantische hoeveelheid albums waar ze uit kunnen putten. De 1 zal het fantastisch vinden en de ander gaat bier en patat halen
Klopt maar om een goede verkoop te hebben moet er toch nog iets naast komen vrees ik.
Voor mij bier en patat graag :-D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
bcmrmaybe wrote:
Voor RW een safe boeking. Live goed, gigantische hoeveelheid albums waar ze uit kunnen putten. De 1 zal het fantastisch vinden en de ander gaat bier en patat halen

Klopt maar om een goede verkoop te hebben moet er toch nog iets naast komen vrees ik.
Voor mij bier en patat graag
1f600.svg

Gooi er anders Mumford voor. Heb ik die dag toch iets om naar uit te kijken, en kan ik Mumford skippen. ;-)

Maar misschien is Tame Impala een meer realistische gok? Ergens voelt die combo wel juist aan. In 2012 stond Elbow nog voor The Cure (met die dag ook nog Blink 182 en Rise Against op de main als ik me niet vergis), dus het kan, Werchter kennende, wel alle kanten op.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
ChiquitaChaser wrote:

bcmrmaybe wrote:
Voor RW een safe boeking. Live goed, gigantische hoeveelheid albums waar ze uit kunnen putten. De 1 zal het fantastisch vinden en de ander gaat bier en patat halen


Klopt maar om een goede verkoop te hebben moet er toch nog iets naast komen vrees ik.
Voor mij bier en patat graag
1f600.svg


Gooi er anders Mumford voor. Heb ik die dag toch iets om naar uit te kijken.
1f609.svg


Maar misschien is Tame Impala een meer realistische gok? Ergens voelt die combo wel juist aan. In 2012 stond Elbow nog voor The Cure (met die dag ook nog Blink 182 en Rise Against op de main als ik me niet vergis), dus het kan, Werchter kennende, wel alle kanten op.

M&S voor The Cure lijkt me niet zo heel erg. Kan ik ff rustig naar de WC, drankje halen en dan rustig bij de hekken gaan staan om bij The Cure het voorste vak in te gaan.
Tame Impala als sub voor The Cure klinkt trouwens wel als een mooie combinatie, daar doe ik het wel voor!
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Ik word enthousiaster van het feit dat Rock Werchter een eerste naam heeft gelost dan van de naam zelf. Geen grote fan van The Cure hier, maar het is wel gewoon een mooie naam waar ik wel naar zal gaan kijken als ik naar RW ga.

Maar ik ben dus vooral blij dat de periode van namen te lossen eindelijk weer begonnen is. Met een extra vroege start van de verkoop op 26 oktober, verwacht ik wel elke week nog minstens één naam erbij. Heerlijk!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Nu nog even zien hoe lang The Cure mag spelen. Meestal spelen die mannen echte marathonshows. Herinner me ook vaag dat Robert Smith de 2 uur die ze kregen in 2012 wat aan de korte kant vond. (Terecht ook, want dat was zowat de kortste set van hun toenmalige tour).

Een half uurtje extra zou mooi zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.449
1.933
Nu nog even zien hoe lang The Cure mag spelen. Meestal spelen die mannen echte marathonshows. Herinner me ook vaag dat Robert Smith de 2 uur die ze kregen in 2012 wat aan de korte kant vond. (Terecht ook, want dat was zowat de kortste set van hun toenmalige tour).

Een half uurtje extra zou mooi zijn.

Klopt, in zaalshows spelen ze nagenoeg altijd lang. 3 uur en langer is geen uitzondering.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik loop ook niet meteen warm voor The Cure en ook de andere mogelijke headliners zijn niet direct mijn ding (M&S, F&TM, Muse...). Hopelijk tovert RW nog wat konijnen uit hun hoed die me overtuigen om dit jaar weer te gaan. Een even sterke undercard als vorig jaar kan me wel overhalen. Mijn hoop is nog ingesteld op Black Box Revelation, Highly Suspect, Tame Impala en Seether. Ook Tenacious D is er weer met een nieuw album, daar zou ik me ook wel mee kunnen amuseren! Al lijkt me de kans groot dat ze eerder zaalshows zullen doen.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
178
94
Hopelijk is the Cure voor mij de Nick Cave van dit jaar. Een artiest waar ik in eerste instantie niks aan vind, maar die me uituiteindelijk wel weet te grijpen:)

Is the Cure een absolute headliner of komt er nog een connectie/hele sterke sub bij?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Hopelijk is the Cure voor mij de Nick Cave van dit jaar. Een artiest waar ik in eerste instantie niks aan vind, maar die me uituiteindelijk wel weet te grijpen:)

Is the Cure een absolute headliner of komt er nog een connectie/hele sterke sub bij?

Absolute headliner. Spelen doorgaans lange sets, zullen dus de dag waarschijnlijk afsluiten. Een beetje zoals Radiohead 2 jaar geleden.
Maar een mooie sub kan zeker wel. Dit jaar stond Jack White ook nog zomaar eventjes voor Pearl Jam hé. Zie zomaar iets als Tame Impala ervoor verschijnen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.321
4.524
In 2012 was Elbow sub, the Cure headliner en Justice dansafsluiter.

Dansafsluiters op de main zijn niet meer gebruikelijk. The Cure is in mijn ogen wel een absolute headliner. Dat hoeft Werchter niet te weerhouden om er een coheadliner bij te zetten. Misschien dan juist een naam die zelf nog niet een dag kan dragen, maar de kans krijgt om als (co)headliner op het affiche te komen.
Maar kan dus ook een sub zijn.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zooo, we beginnen vroeg dit jaar. Niet alleen met de eerste naam, maar ook de voorverkoop dit jaar. The Cure in principe een mooie eerste naam, maar ken er niet bijster veel van. Valt in het rijtje Cave/Killers/Arcade Fire/F+TM/Pearl Jam verdeeld over de edities 18, 17, 16,14 waarbij ik destijds van te voren die headliners niet goed kende. Slechts 2 uit dit rijtje vond ik uiteindelijk ook niet bijzonder(Killers & F+TM) en de rest ben ik behoorlijk fan van geworden(zeker Pearl Jam & Cave). Ben benieuwd of dit ook met The Cure kan gebeuren, hopelijk wel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zooo, we beginnen vroeg dit jaar. Niet alleen met de eerste naam, maar ook de voorverkoop dit jaar. The Cure in principe een mooie eerste naam, maar ken er niet bijster veel van. Valt in het rijtje Cave/Killers/Arcade Fire/F+TM/Pearl Jam verdeeld over de edities 18, 17, 16,14 waarbij ik destijds van te voren die headliners niet goed kende. Slechts 2 uit dit rijtje vond ik uiteindelijk ook niet bijzonder(Killers & F+TM) en de rest ben ik behoorlijk fan van geworden(zeker Pearl Jam & Cave). Ben benieuwd of dit ook met The Cure kan gebeuren, hopelijk wel.

Check Disintegration in z´n geheel. Een van de beste albums ooit bemaakt. Pictures of You, Disintegrations, Fascination Street <3
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Geweldig album inderdaad. Maar misschien zijn Wish en Head On The Door betere instapplaten. Vooral die eerste: er staan zowel geweldige 'epics' als meer poppy dingen op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken