Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Oh Well wrote:
Placebo mag gerust voor mij.
Als plaatsje voor de sub van The Cure graag.
Dan nog een sterke sub, dan kunnen we er wel ff tegen

Placebo is zelf wel sub hoor. Stonden ook op die positie voor Metallica in 2014. Al stond toen ook nog Skrillex daarachter, maar toch. Placebo is wel een vrij grote naam.
Weet zo nog niet - zijn veel van hun pluimen kwijt ondertussen en werden enkele jaren terug als ik mij niet vergis op Pinkpop geboekt ter vervanging van Sam Smith. Dus een plek voor de sub zou prima kunnen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
* Placebo altijd welkom. Misschien wel dé band die het meest op handen gedragen wordt in onze groep. De laatste albums zijn wel minder, maar live staan ze nog steeds als een huis.

* Voor hetzelfde geld staat Mumford and Sons op Pukkelpop, toch? Aangezien hun Europese tour pas stopt half mei ... is het misschien snel om in juni alweer Europa aan te doen. Mss dan Amerika en in augustus terug in Europa.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
* Placebo altijd welkom. Misschien wel dé band die het meest op handen gedragen wordt in onze groep. De laatste albums zijn wel minder, maar live staan ze nog steeds als een huis.

* Voor hetzelfde geld staat Mumford and Sons op Pukkelpop, toch? Aangezien hun Europese tour pas stopt half mei … is het misschien snel om in juni alweer Europa aan te doen. Mss dan Amerika en in augustus terug in Europa.

Mumford & Sons stond in 2017 nog op Pukkelpop volgens mij, dus dat lijkt me wel heel snel. Als ze naar België komen(en daar lijkt het sterk op) is het los concert of Boutique of Werchter zelf lijkt me
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Everyknight wrote:
* Placebo altijd welkom. Misschien wel dé band die het meest op handen gedragen wordt in onze groep. De laatste albums zijn wel minder, maar live staan ze nog steeds als een huis.

* Voor hetzelfde geld staat Mumford and Sons op Pukkelpop, toch? Aangezien hun Europese tour pas stopt half mei … is het misschien snel om in juni alweer Europa aan te doen. Mss dan Amerika en in augustus terug in Europa.

Mumford & Sons stond in 2017 nog op Pukkelpop volgens mij, dus dat lijkt me wel heel snel. Als ze naar België komen(en daar lijkt het sterk op) is het los concert of Boutique of Werchter zelf lijkt me

Lol, de mannen kunnen nog gene losse festivaldag uitverkopen als co-headliner. Laat staan da ze boutique zouden uitverkopen
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:

Everyknight wrote:
* Placebo altijd welkom. Misschien wel dé band die het meest op handen gedragen wordt in onze groep. De laatste albums zijn wel minder, maar live staan ze nog steeds als een huis.

* Voor hetzelfde geld staat Mumford and Sons op Pukkelpop, toch? Aangezien hun Europese tour pas stopt half mei … is het misschien snel om in juni alweer Europa aan te doen. Mss dan Amerika en in augustus terug in Europa.


Mumford & Sons stond in 2017 nog op Pukkelpop volgens mij, dus dat lijkt me wel heel snel. Als ze naar België komen(en daar lijkt het sterk op) is het los concert of Boutique of Werchter zelf lijkt me

Lol, de mannen kunnen nog gene losse festivaldag uitverkopen als co-headliner. Laat staan da ze boutique zouden uitverkopen

Ah dat is in België dus anders, want naar mijn weten was hun optreden in het Goffertpark de laatste keer uitverkocht

Edit: Editors kan dit trouwens ook niet volgens mij en toch stonden die dit jaar ook op TW Classic. Bedoel er dus meer mee dat er wel rekening gehouden moet worden, want je weet het dus nooit.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.028
295
Fonske122 wrote:

Aike wrote:

Everyknight wrote:
* Placebo altijd welkom. Misschien wel dé band die het meest op handen gedragen wordt in onze groep. De laatste albums zijn wel minder, maar live staan ze nog steeds als een huis.

* Voor hetzelfde geld staat Mumford and Sons op Pukkelpop, toch? Aangezien hun Europese tour pas stopt half mei … is het misschien snel om in juni alweer Europa aan te doen. Mss dan Amerika en in augustus terug in Europa.


Mumford & Sons stond in 2017 nog op Pukkelpop volgens mij, dus dat lijkt me wel heel snel. Als ze naar België komen(en daar lijkt het sterk op) is het los concert of Boutique of Werchter zelf lijkt me


Lol, de mannen kunnen nog gene losse festivaldag uitverkopen als co-headliner. Laat staan da ze boutique zouden uitverkopen

Ah dat is in België dus anders, want naar mijn weten was hun optreden in het Goffertpark de laatste keer uitverkocht

Edit: Editors kan dit trouwens ook niet volgens mij en toch stonden die dit jaar ook op TW Classic. Bedoel er dus meer mee dat er wel rekening gehouden moet worden, want je weet het dus nooit.

Editors vorig jaar op Classic was omdat ze hunne hoofdvogel niet vestkregen (dacht ik toch). Ook blijven Editors, enkel en alleen in Belgie, een hogere status hebben...
M&S speelt gewoon op RW, denk dat dit wel vaststaat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Verbaasd me toch dat ik uitsluitend negatieve reacties lees op een eventuele komst van Mumford & Sons. Wat mij betreft zijn de heren van harte welkom. Ik vond hun passage op Pukkelpop prima te pruimen, hebben inmiddels veel bekende nummers en er zit eindelijk vaart in de show. Wanneer ik hen vergelijk met andere mogelijke pop headliners zoals Ed Sheeran dan is de keuze voor mij toch echt snel gemaakt. Wat mij betreft zijn ze welkom in een mooie co-headline constructie, bijvoorbeeld met Tame Impala of The War on Drugs!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.028
295
Denk niet dat dit op M&S persoonlijk is maar eerder op de combinatie M&S en Headliner positie.
Vind het ook een leuke band die perfect ergens rond 18u a 19u op Main Stage thuis hoort (voor The Cure bijvoorbeeld ;-) ).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Denk dat M&S onderschat worden. Zijn zeker een headliner mochten ze op Werchter staan. Ok het is niet echt rete bijzondere muziek, maar wel voor de massa. Daarnaast roept iedereen altijd om nieuwe 'jonge' headliners. Dus voila.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.712
1.245
Main: Rammstein - The Good, The Bad & The Queen - Ghost
Barn: Interpol

Main: The Cure - Smashing Pumkins - Vampire Weekend
Barn: Lorde

Main: Mumford & Sons -Florence & The Machine - Weezer
Barn: Tool

Main: Muse - Tenacious D - The Raconteurs
Barn: Tame Impala


Iedereen content, toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.089
Verbaasd me toch dat ik uitsluitend negatieve reacties lees op een eventuele komst van Mumford & Sons. Wat mij betreft zijn de heren van harte welkom. Ik vond hun passage op Pukkelpop prima te pruimen, hebben inmiddels veel bekende nummers en er zit eindelijk vaart in de show. Wanneer ik hen vergelijk met andere mogelijke pop headliners zoals Ed Sheeran dan is de keuze voor mij toch echt snel gemaakt. Wat mij betreft zijn ze welkom in een mooie co-headline constructie, bijvoorbeeld met Tame Impala of The War on Drugs!

Tja. Dit werd hier al eens aangehaald, maar ik zie die co-headliner positie van deze band in 2015 vooral als een mislukt experiment. Hebben het op geen enkele manier waargemaakt, qua verkoop maar vooral qua 'headlineshow'. Veel pijnlijke stiltes, veel dode momenten en veel fake bombast. Heb het toen staan bekijken, maar vind het nog altijd een van de minst memorabele headlineshows die ik al op RW gezien heb. Eigenlijk is dit voor altijd de perfecte band voor in de namiddag...

Mumford heeft een beetje de KoL ziekte: enkele grote hits (die veel mensen kotsbeu gehoord zijn), met daartussen veel bierhaalmomentjes. Alleen vind ik de non-hits van KoL veel interessanter dan alles wat Mumford al gemaakt heeft (oprechter, minder puberale karamellenverzen). En is de sound van KoL minder gedateerd dan die banjo riedeltjes die in 2011 eventjes hot waren.

Hopelijk staan ze niet te hoog, en komt er nog een echte headliner achter. Als sub voor The Cure bijvoorbeeld. Een hoofdmaaltijd mag toch wat meer body hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Joslittel wrote:
Verbaasd me toch dat ik uitsluitend negatieve reacties lees op een eventuele komst van Mumford & Sons. Wat mij betreft zijn de heren van harte welkom. Ik vond hun passage op Pukkelpop prima te pruimen, hebben inmiddels veel bekende nummers en er zit eindelijk vaart in de show. Wanneer ik hen vergelijk met andere mogelijke pop headliners zoals Ed Sheeran dan is de keuze voor mij toch echt snel gemaakt. Wat mij betreft zijn ze welkom in een mooie co-headline constructie, bijvoorbeeld met Tame Impala of The War on Drugs!

Tja. Dit werd hier al eens aangehaald, maar ik zie die co-headliner positie van deze band in 2015 vooral als een mislukt experiment. Hebben het op geen enkele manier waargemaakt, qua verkoop maar vooral qua ‘headlineshow’. Veel pijnlijke stiltes, veel dode momenten en veel fake bombast. Heb het toen staan bekijken, maar vind het nog altijd een van de minst memorabele headlineshows die ik al op RW gezien heb. Eigenlijk is dit een perfecte band voor in de namiddag…

Mumford heeft een beetje de KoL ziekte: enkele grote hits (die veel mensen kotsbeu gehoord zijn), met daartussen veel bierhaalmomentjes. Alleen vind ik de non-hits van KoL veel interessanter dan alles wat Mumford al gemaakt heeft (mening hé). En is de sound van KoL minder gedateerd dan die banjo riedeltjes die in 2011 eventjes hot waren.

Hopelijk staan ze niet te hoog, en komt er nog een echte headliner achter. Als sub voor The Cure bijvoorbeeld. Een hoofdmaaltijd mag toch wat meer body hebben.

Dit is inderdaad een discussie waar de persoonlijke smaak een groot aandeel in heeft. Ik kan in ieder geval meegeven dat de headlineshow op Pukkelpop een stuk beter en dynamischer was dan hun shows daarvoor. Die heb ik ook gezien en die stiltes waren tenenkrommend. Het bombast is wel toegenomen. Voor mij was dit een betere show dan bijvoorbeeld The Killers dit jaar. En nummertjes zoals Little Lion Man en The Cave ben ik zelf nog niet zat eigenlijk :)

Edit: Even voor de duidelijkheid. Ik vind het geen band die op RW een hele dag kan dragen, ook al verkopen ze Goffertpark in Nederland uit. Voor RW vind ik hen daarvoor nog een tandje te klein.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.089
Voor mij was dit een betere show dan bijvoorbeeld The Killers dit jaar. En nummertjes zoals Little Lion Man en The Cave ben ik zelf nog niet zat eigenlijk
1f642.svg

Een betere show dan The Killers is nog niet per se een topprestatie. ;-) En ik verwacht dat Muse de rol van The Killers (lompe bombastband die al eventjes geen deftige plaat meer heeft uitgebracht) dit jaar wel zal invullen. Little Lion Man mogen ze van mij gerust eens achterwege laten. Persoonlijke smaak heeft er zeker mee te maken. Dat Gofferpark was trouwens wel uitverkocht, maar ook een gevalletje van "veel te hoog gegrepen voor deze act". Zoek maar eens een review van die show op.

Wel leuk om te horen dat PkP al beter was. Hoop vooral dat ze geleerd hebben om oprechter over te komen. En wie weet kan dat nieuwe album positief verrassen. Vond iig dat die laatste EP (met Baaba Maal) een stap in de goede richting was. :)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.028
295
Main: Rammstein – The Good, The Bad & The Queen – Ghost
Barn: Interpol

Main: The Cure – Smashing Pumkins – Vampire Weekend
Barn: Lorde

Main: Mumford & Sons -Florence & The Machine – Weezer
Barn: Tool

Main: Muse – Tenacious D – The Raconteurs
Barn: Tame Impala

Iedereen content, toch?
Nee
4dagen babysit vinden is echt ni gemakkelijk zenne ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Mumford & Sons heeft eigenlijk nooit de muziek gehad om headliner te zijn. Sigh No More vond ik echt heel erg sterk, 2e album was ook nog wel "ok" maar kon niet toppen aan het eerste. Daarna moesten ze hun headliner status een beetje bewijzen en gingen ze Wilder Mind een beetje een Coldplay kant op, en toen ging het mis imo. Op Lowlands vond ik er toen ook weinig aan.

Een uur Mumford & Sons is ook meer dan genoeg, in principe vind ik het meer een "middag" bandje dan een boembastische headliner.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.497
2.001
Wanneer je op de site naar line-up gaat, staat het blokje voor zaterdag ook al open, spijtig genoeg wel nog zonder naam.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Greta Van Fleet, 28 februari in de Lotto Arena.. Dit is gewoon vragen om een spot om een uur of 4 op de Main, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken