Joslittel wrote:
Verbaasd me toch dat ik uitsluitend negatieve reacties lees op een eventuele komst van Mumford & Sons. Wat mij betreft zijn de heren van harte welkom. Ik vond hun passage op Pukkelpop prima te pruimen, hebben inmiddels veel bekende nummers en er zit eindelijk vaart in de show. Wanneer ik hen vergelijk met andere mogelijke pop headliners zoals Ed Sheeran dan is de keuze voor mij toch echt snel gemaakt. Wat mij betreft zijn ze welkom in een mooie co-headline constructie, bijvoorbeeld met Tame Impala of The War on Drugs!
Tja. Dit werd hier al eens aangehaald, maar ik zie die co-headliner positie van deze band in 2015 vooral als een mislukt experiment. Hebben het op geen enkele manier waargemaakt, qua verkoop maar vooral qua ‘headlineshow’. Veel pijnlijke stiltes, veel dode momenten en veel fake bombast. Heb het toen staan bekijken, maar vind het nog altijd een van de minst memorabele headlineshows die ik al op RW gezien heb. Eigenlijk is dit een perfecte band voor in de namiddag…
Mumford heeft een beetje de KoL ziekte: enkele grote hits (die veel mensen kotsbeu gehoord zijn), met daartussen veel bierhaalmomentjes. Alleen vind ik de non-hits van KoL veel interessanter dan alles wat Mumford al gemaakt heeft (mening hé). En is de sound van KoL minder gedateerd dan die banjo riedeltjes die in 2011 eventjes hot waren.
Hopelijk staan ze niet te hoog, en komt er nog een echte headliner achter. Als sub voor The Cure bijvoorbeeld. Een hoofdmaaltijd mag toch wat meer body hebben.