Vorig jaar kreeg blink182 een eigen aankondiging. En Future Islands. Imagine Dragons.
Best leuke namen, maar toch ook geen headliners.
Als ik even vergelijk met vorig jaar (en ga mij nu niet vastpinnen op bepaalde vergelijkingen, ik spreek enkel over een inschatting van de prijzen!) :
Pearl Jam = Foo Fighters
Nick Cave = Arcade Fire
Gorillaz = System of a Down (vrij exclusief, nooit eerder op Werchter)
Queens of the Stone Age = Linkin Park
Arctic Monkeys = Radiohead (?)
Dan mis ik op z’n minst nog een co-headliner voor Nick Cave (iets van de grootte van Kings of Leon dus).
Maar nu maak je ook puur de vergelijking op basis van headliners. (...) En dan kom ik uit bij een uitspraak die hier al meermaals viel: liever wat kleinere headliners en een dagopvulling die overloopt van de interessante acts dan dat ze te veel opdoen aan grote headliners die de tickets op zichzelf uitverkopen.
Mooi alle bespiegelingen, ik tel pas 2 grote namen PJ en QOTSA en de rest is Sub. Om dagkaarten te verkopen zullen er toch echt grotere namen (en snel) uit de hoge hoed moeten komen. Mooi voor alle puristen die dwepen met Cave, maar hem laten closen is garantie voor halfvolle weide op zondag, dus hup hup naar Barn met hem en een grote naam laten afsluiten. Wat echt opvalt is dat alle festivals hun grote namen al op affiche hebben staan, enkel RW nog niet. Zelfs Pinkpop, ja zelfs Smeets c.s. hebben het beter voor elkaar op dit moment (kan toch niet!). Vrijdag moet er een pak topnamen komen, anders gaat het een nachtkaarsje worden wat trouwe RW’rs naar andere weides gaat leiden.
...
Zoals het nu naar uitziet krijgen we een mooie mix tussen wat er op Mad Cool/NOS Alive en DTRH staat, daar kunt ge toch niet anders van content en nieuwsgierig van worden? ^^...
Yannick wrote:
…
Zoals het nu naar uitziet krijgen we een mooie mix tussen wat er op Mad Cool/NOS Alive en DTRH staat, daar kunt ge toch niet anders van content en nieuwsgierig van worden? ^^…
Content wordt ik daar niet van.
Uiteraard staat Cave op de Main. Hem laten afsluiten zou ook niet doen, evenmin als dien Oscar en zijn shit.Mooi alle bespiegelingen, ik tel pas 2 grote namen PJ en QOTSA en de rest is Sub. Om dagkaarten te verkopen zullen er toch echt grotere namen (en snel) uit de hoge hoed moeten komen. Mooi voor alle puristen die dwepen met Cave, maar hem laten closen is garantie voor halfvolle weide op zondag, dus hup hup naar Barn met hem en een grote naam laten afsluiten. Wat echt opvalt is dat alle festivals hun grote namen al op affiche hebben staan, enkel RW nog niet. Zelfs Pinkpop, ja zelfs Smeets c.s. hebben het beter voor elkaar op dit moment (kan toch niet!). Vrijdag moet er een pak topnamen komen, anders gaat het een nachtkaarsje worden wat trouwe RW’rs naar andere weides gaat leiden.
Ere wie ere toekomt...