Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.470
Dus… Wat zou er nu gaan gebeuren?

Morgen: Arctic Monkeys?
Vrijdag: The Killers?

Volgende week vrijdag een eerste pakketje met als topnaam Jack White of The XX?

Zou mooi zijn! Denk echter alleen Arctic Monkeys deze week en eind volgende week nog 1 grotere naam zoals The XX. Daarna beginnen de pakketjes.

Maar goed, allemaal speculatie. Kom op met die namen Werchter!!!!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
"I have a reliable source that has told me TRNSMT will be announcing Arctic Monkeys in the last week of this month so I wouldn't hold your breath for anything happening with regards to them specifically next week either." - Iemand op Efest.
Mad Cool zou volgens sommigen ook al met geen nieuws komen deze week. Benieuwd of AM nu wel degelijk op de poster van Bonnaroo zal staan ofniet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Het lijkt er meer en meer op dat AM alsnog niet al hun data in 1 keer gaan bekend maken. Mad Cool volgende week. NOS 12 jan (volgens iemand op Graz), Bonnaroo (mogelijk) morgen, Mad Cool volgende week en TRNSMT eind deze maand. Waar past RW in het verhaal... Er zijn duidelijk weer plannen gewijzigd. What's new.

Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat het pas voor komende vrijdag zal zijn. Wat ik persoonlijk wat laat vind.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat laat me bovendien ook denken dat het aantal 'grote toppers' misschien wel wat gaat tegenvallen. Ik kan me niet voorstellen dat er nog Arctic Monkeys komt, én The Killers én The Xx etc. Dan hadden ze wel al iets aangekondigd in afwachting van die andere grote aankondiging. I hope I'm wrong, maar zoveel grote publiekstrekkers achterhouden lijkt me gewoon niet te duiden op een strategie, maar eerder op het ontbreken ervan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.811
Lijkt mij iets te vroeg om dit soort conclusies te trekken (had ik een tijdje terug dit soort reacties al niet voorspeld ? Anyway) Waarschijnlijk komt sowieso eerst classic met zijn headliner.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Met de recentste informatie en voor het helemaal terug losbarst; een voorspelling:

donderdag: Snow Patrol - Queens of the Stone Age - Gorillaz
vrijdag: Triggerfinger - Arctic Monkeys - The Chemical Brothers
zaterdag: Alice in Chains –Jack White – Pearl Jam
zondag: Tame Impala – Nick Cave & the bad Seeds – Oscar & the Wolf

Als ze meer geld willen spenderen kunnen The Killers of Lenny Kravitz er nog ergens bij, maar of zij subheadliner willen zijn?

Belangrijker (voor mij) blijft het programma in de breedte, en dan is het (persoonlijk) toch hopen op Nine Inch Nails (maar willen zij wel in The Barn staan?), LCD Soundsystem (maar willen zij wel in The Barn staan?), Björk (maar wil zij wel in The Barn staan?), The Breeders, Robert Plant, Jungle, Liam Gallagher, Noel Gallagher's high flying Birds, Millionaire, The Gaslight Anthem, David Byrne, Patti Smith, The Strypes, Girls in Hawaii, Intergalactic Lovers, Beck, Skunk Anansie, Interpol, Ride... En ik vergeet er nog heel wat.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Volledig akkoord met het stuk dat de line up in de breedte wel wat een extra duw kan gebruiken. Ik vind persoonlijk dat dit vorig jaar wat tegenviel. Heel goeie headliners, voor ieder wat wils maar qua opvulling van de affiche vond ik het mager.
Met de recentste informatie en voor het helemaal terug losbarst; een voorspelling:

donderdag: Snow Patrol – Queens of the Stone Age – Gorillaz
vrijdag: Triggerfinger – Arctic Monkeys – The Chemical Brothers
zaterdag: Alice in Chains –Jack White – Pearl Jam
zondag: Tame Impala – Nick Cave & the bad Seeds – Oscar & the Wolf

Als ze meer geld willen spenderen kunnen The Killers of Lenny Kravitz er nog ergens bij, maar of zij subheadliner willen zijn?

Belangrijker (voor mij) blijft het programma in de breedte, en dan is het (persoonlijk) toch hopen op Nine Inch Nails (maar willen zij wel in The Barn staan?), LCD Soundsystem (maar willen zij wel in The Barn staan?), Björk (maar wil zij wel in The Barn staan?), The Breeders, Robert Plant, Jungle, Liam Gallagher, Noel Gallagher’s high flying Birds, Millionaire, The Gaslight Anthem, David Byrne, Patti Smith, The Strypes, Girls in Hawaii, Intergalactic Lovers, Beck, Skunk Anansie, Interpol, Ride… En ik vergeet er nog heel wat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Met de recentste informatie en voor het helemaal terug losbarst; een voorspelling:

vrijdag: Triggerfinger – Arctic Monkeys – The Chemical Brothers

ergens denk ik steeds dat we Rolling Stones nog even moeten onthouden voor die vrijdag?
Arctic Monkeys dan voor de zondag?

Persoonlijk vind ik de vrijdag wel apart, dat dat nog zo lang duurt...
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Dennis: Dit heb ik ook al eerder aangegeven. Het gerucht werd ook in dit forum aangekaart. Misschien dat The Stones niet op TW classic konden en dat Werchter ze daarom op de vrijdag heeft genomen, laten we hopen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.470
eerder aangegeven. Het gerucht werd ook in dit forum aangekaart. Misschien dat The Stones niet op TW classic konden en dat Werchter ze daarom op de vrijdag heeft genomen, laten we hopen.

Ik zou daar wel blij van worden. Zal niet snel een kaartje voor een los concert van The Stones kopen maar om ze op deze manier mee te krijgen, helemaal prima!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Dennis: Dit heb ik ook al eerder aangegeven. Het gerucht werd ook in dit forum aangekaart. Misschien dat The Stones niet op TW classic konden en dat Werchter ze daarom op de vrijdag heeft genomen, laten we hopen.
kan maar de Stones die niet op een "eigen" podium (& eigen productie) spelen.... Zelden maar het kan
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
kan maar de Stones die niet op een “eigen” podium (& eigen productie) spelen…. Zelden maar het kan

Of alle andere bands spelen op het podium van de Stones......
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Pfff al dat gewacht op namen is niet goed voor de blokconcentratie! Verwachten we vandaag namen voor Classic of Werchter? Hoop stiekem op gewoon n pakketje kleine namen met daarin arcane roots of nothing more:) maar dat zal wel niet zijn nu...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
The Kooks als een van de grote namen voor de Barn lijkt me een serieuze mogelijkheid na de aankondiging van NOS Alive.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Moose blood 30 mei in kavka, denk niet dat die nog zullen komen. Had n mooie opener geweest voor een van de podia...
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
The Kooks als een van de grote namen voor de Barn lijkt me een serieuze mogelijkheid na de aankondiging van NOS Alive.

Dit lijkt mij eerder een naam voor rond een uur of 3-4 op de mainstage te staan, te vergelijken met de Kaiser Chiefs van 2016 imo :)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
kan maar de Stones die niet op een “eigen” podium (& eigen productie) spelen…. Zelden maar het kan

Of alle andere bands spelen op het podium van de Stones……
4dagen het podium van de stones gebruiken? nope
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Soit,
De Stones hebben op TW Classic 2014 ook op het normale podium gespeeld dusja...
(en hun huidig podium is voor indoor peisk)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Soit,
De Stones hebben op TW Classic 2014 ook op het normale podium gespeeld dusja…
(en hun huidig podium is voor indoor peisk)

ik zeg ook niet dat ze er staan, enkel dat er enkele zaken rond waaien die ik opvallend vind.
Zo ver ik uit de RS-kringen begrijp moet er zelfs nog groen licht komen voor de shows in UK, ik verwacht dat enkele shows daar voor 99% wel gaan plaatsvinden.
Of ze op het vaste land optreden in 2018 is nog de vraag, maar met 2x NL in 2017 en géén UK en BE in 2017 sluit ik meer tourdata niet uit in 2018.
De opties lijken mij niet geheel meevallen voor België, daarbij het StageCo gerucht.
Als Schueremans er een beetje bovenopzit, zal Herman het niet zo ver willen laten komen als in 2003 denk ik toen het ook heel lang wachten was op "de processie van Echternach"...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken