Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Wat betreft Florence maakte 2016 toch wel duidelijk dat afsluiter te hoog gegrepen was.
Maar ik zie RW haar wel weer gewoon boeken hoor. Waarschijnlijk als coheadliner. Als ze Skunk Anansie dan weer ernaast zetten, vind ik het prima. Dat optreden was een stuk meer girl power.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Als we toch al met 2019 voorspellingen bezig zijn, dan wil ik er ook nog wel eentje tegenaan zetten die ook niet onomstreden zal zijn, Volbeat! Gaven op Graspop aan bezig te zijn met een nieuw album, werd ook een nieuw nummer gespeeld. En gezien de hoeveelheid mensen die erop af kwam is het inmiddels echt een grote band geworden. Ze zijn het scherpe randje kwijt, minder alternatief maar daardoor commercieel interessanter geworden. Ik zie die zomaar een dagje Werchter afsluiten volgend jaar, wel met een goede co headliner erbij denk ik.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Als we toch al met 2019 voorspellingen bezig zijn, dan wil ik er ook nog wel eentje tegenaan zetten die ook niet onomstreden zal zijn, Volbeat! Gaven op Graspop aan bezig te zijn met een nieuw album, werd ook een nieuw nummer gespeeld. En gezien de hoeveelheid mensen die erop af kwam is het inmiddels echt een grote band geworden. Ze zijn het scherpe randje kwijt, minder alternatief maar daardoor commercieel interessanter geworden. Ik zie die zomaar een dagje Werchter afsluiten volgend jaar, wel met een goede co headliner erbij denk ik.

Ik pleit sowieso voor meer uitwisseling tussen Graspop en Werchter. Rammstein, Metallica, eens (meer) op Graspop en Iron Maiden, Volbeat, Kiss eens (meer) op Rock Werchter. Zou goed zijn voor beide festivals denk ik.

Nu, Iron Maiden en Volbeat hebben al eens éénmalig op Rock Werchter gestaan, Rammstein al eens éénmalig op Graspop. Ook bijvoorbeeld Faith No More en System of a Down kunnen in dat 'rotatiesysteem'. Meer van dat aub!

PS: ik zou het geweldig vinden Volbeat nog eens op Werchter te zien!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Over een mogelijke terugkeer van Tool volgend jaar, toch nog maar eventjes afwachten geblazen..

Nog mensen dit gelezen?
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/tools_maynard_james_keenan_accused_of_raping_a_17-year-old_girl_in_2000.html
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Geen idee hoe ik hier een video post, maar dat filmpje van vandaag op Facebook van RW, toont al een mooi inkijkje van het terrein en de nieuwe Barn! Can’t wait als ik dat zo zie. Weersvoorspelling wordt met de dag beter
1f642.svg
zitplaatsen rondom op een hoogte zo te zien in the Barn. Top
 

amichi

Playlistbediener
30 mei 2018
28
0
Joslittel wrote:
Als we toch al met 2019 voorspellingen bezig zijn, dan wil ik er ook nog wel eentje tegenaan zetten die ook niet onomstreden zal zijn, Volbeat! Gaven op Graspop aan bezig te zijn met een nieuw album, werd ook een nieuw nummer gespeeld. En gezien de hoeveelheid mensen die erop af kwam is het inmiddels echt een grote band geworden. Ze zijn het scherpe randje kwijt, minder alternatief maar daardoor commercieel interessanter geworden. Ik zie die zomaar een dagje Werchter afsluiten volgend jaar, wel met een goede co headliner erbij denk ik.

Ik pleit sowieso voor meer uitwisseling tussen Graspop en Werchter. Rammstein, Metallica, eens (meer) op Graspop en Iron Maiden, Volbeat, Kiss eens (meer) op Rock Werchter. Zou goed zijn voor beide festivals denk ik.

Nu, Iron Maiden en Volbeat hebben al eens éénmalig op Rock Werchter gestaan, Rammstein al eens éénmalig op Graspop. Ook bijvoorbeeld Faith No More en System of a Down kunnen in dat ‘rotatiesysteem’. Meer van dat aub!

PS: ik zou het geweldig vinden Volbeat nog eens op Werchter te zien!

Als Metallica komt ben in wel vrij zeker dat het Werchter zal zijn! Ik geloof dat de boeker van Graspop heeft gezegd dat die altijd voor het grootste festival in een land kiezen! Werchter dus!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Voor alle mensen die naar Nine Inch Nails zullen gaan en geïnteresseerd zijn. Klein verslagje van hun concert staat in het 'ik ben naar... geweest en het was ...' topic. Genieten geblazen in ieder geval.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Voor alle mensen die naar Nine Inch Nails zullen gaan en geïnteresseerd zijn. Klein verslagje van hun concert staat in het ‘ik ben naar… geweest en het was …’ topic. Genieten geblazen in ieder geval.
Ik heb nooit getwijfeld tussen Gallagher en NIN maar jouw verslag maakt me er toch weer extra naar uitkijken.

Heel die zondag gaat gewoon te crazy worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Zie niet direct heel veel veranderingen. Enige opvallende voor mij:
- Barn lijkt inderdaad wat groter (wisten we al), staat op dezelfde plek alleen een beetje schuin.
- De eettafeltjes staan nog steeds achter The Slope, ik dacht dat daar het publiek voor het podium zou komen te staan. Zal het publiek dan onder The Slope gaan staan en is het hiermee alsnog een overdekt podium?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Zie niet direct heel veel veranderingen. Enige opvallende voor mij:
– Barn lijkt inderdaad wat groter (wisten we al), staat op dezelfde plek alleen een beetje schuin.
– De eettafeltjes staan nog steeds achter The Slope, ik dacht dat daar het publiek voor het podium zou komen te staan. Zal het publiek dan onder The Slope gaan staan en is het hiermee alsnog een overdekt podium?
Ze hebben 'm wel goed verstopt... Kun je aangeven waar we 'm kunnen vinden? Of anders een screenshot plaatsen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Reviewtje van de NiN show in AFAS gisteren.

https://oor.nl/concerten/uitputtingsslag-nine-inch-nails-afas-live/

"een uitputtingsslag"

Blijf de plaatsing erg ongemakkelijk vinden. Wil heel graag vooraan staan bij Cave (lees:moet), maar deze show valt ook niet te missen. Gaat ongetwijfeld pakken memorabeler zijn dan Noel op de main...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Joslittel wrote:
Zie niet direct heel veel veranderingen. Enige opvallende voor mij:
– Barn lijkt inderdaad wat groter (wisten we al), staat op dezelfde plek alleen een beetje schuin.
– De eettafeltjes staan nog steeds achter The Slope, ik dacht dat daar het publiek voor het podium zou komen te staan. Zal het publiek dan onder The Slope gaan staan en is het hiermee alsnog een overdekt podium?

Ze hebben ‘m wel goed verstopt… Kun je aangeven waar we ‘m kunnen vinden? Of anders een screenshot plaatsen?

Ik zie dat die nu weer is weggehaald uit de App. Was blijkbaar een sneak preview.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Even een vraagje over The Hive aan mensen die er vorig jaar bij waren. Ik lees namelijk dat wegwerp bbq’s en gasbranders officieel verboden zijn, en dat er grondig zal worden gecontroleerd bij binnenkomst. Hoe streng is dat precies?

Mijn ervaring bij Graspop was namelijk dat er niemand in mijn tas heeft gekeken, en de security die snachts onze bbq kwam uitmaken moedigde ons juist aan een gasbrander te gebruiken! En overdag konden we zonder problemen bbq’en. Terwijl daar dezelfde regels golden.

In mijn herinnering was het enkele jaren terug ook allemaal niet zo moeilijk op Werchter, maar de beveiliging lijkt wat aangescherpt. Vandaar mijn vraag. Iemand ervaringen mee?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Binnen een weekje (als de bussen Leuven - Werchter en de tickets/inkom neit te druk zijn) hopelijk stilaan op het terrein! Al gaat het nipt worden om Steven Wilson te halen. Spannend!

Gaat mooi worden, niet meer combi naar RW geweest sinds 2010.

 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Even een vraagje over The Hive aan mensen die er vorig jaar bij waren. Ik lees namelijk dat wegwerp bbq’s en gasbranders officieel verboden zijn, en dat er grondig zal worden gecontroleerd bij binnenkomst. Hoe streng is dat precies?

Mijn ervaring bij Graspop was namelijk dat er niemand in mijn tas heeft gekeken, en de security die snachts onze bbq kwam uitmaken moedigde ons juist aan een gasbrander te gebruiken! En overdag konden we zonder problemen bbq’en. Terwijl daar dezelfde regels golden.

In mijn herinnering was het enkele jaren terug ook allemaal niet zo moeilijk op Werchter, maar de beveiliging lijkt wat aangescherpt. Vandaar mijn vraag. Iemand ervaringen mee?
Moet je een beetje geluk mee hebben, als je een overijverige beveiliger hebt ben je hem kwijt. De meeste spullen worden wel gecontroleerd en je zal ook sowieso je tas open moeten maken maar helemaal leegtrekken doen ze meestal niet. Ik heb 2 jaar geleden voor het laatst een gasbrander meegenomen en die toen gewoon in de tent gerold. Eenmaal op het terrein zelf wordt er niet zoveel gecontroleerd voor zover ik heb gemerkt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken