Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.140
2.333
* Snow Patrol reken ik eerder bij de headliners dan bij de subs. Niet dat ik zelf echt grote fan ben maar ze zijn volgens mij een goede headliner waar je perfect een Dance-act kan achter plaatsen zoals The Prodigy, Kendrick Lamar, … . Als je ze echter in jouw lijstje bij de headliners moet plaatsen komen ze inderdaad wel wat te kort vergeleken met de anderen

Dat zou inderdaad maar een zwaktebod zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.307
4.481
In de discussie over wat een sub is, een coheadliner, headliner of danceafsluiter kunnen we aardig de tijd vullen totdat het Werchter is. Maar Snow Patrol stond de vorige keer als opwarmer / sub voor de Peppers. Dus als ze er staan, moet er echt nog wel wat groots voor of na staan. Dan red je het imo niet met bv the Prodigy als dansafsluiter.

Jamiroquai is toch geen headliner?

Stonesour hoop ik nog steeds wel hard op. Graspop gaat toch niet alle metal/punkbands inpikken?

Gojira zou Werchter in de middag plaatsen om de boel wakker te maken, maar die zie ik eerder naar GMM gaan.

Gogo Bordello en Ghost zouden ook nog kunnen.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Alice in Chains is geen optie meer voor Graspop, aangezien ze in de periode van 21-24 juni al 3 shows spelen (lijkt mij verwonderlijk dat ze 4 dagen na elkaar zullen spelen). Voor Werchter zijn ze echter wel nog steeds een optie! :)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.511
2.022
Aan diegene dat vinden dat ze een vreemde manier van aankondigen hebben kan ik doorverwijzen naar het jaar 2011. Toen werden op 23/11/2010 KOL (vrijdag) en Chemical Brothers (donderdag)bekend gemaakt. Vervolgens 30/11/2010 Coldplay (zaterdag) en Iron Maiden (zondag). Toen stopte het tot 19 januari en pas op 24 februari kwam Linkin Park als headliner op donderdag, de sub voor die dag QOTSA kwam op 16 maart, die affiche kreeg hun laatste aankondiging op 19 juni zelfs.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ik denk ook niet dat we teveel grote namen moeten verwachten. Vorig jaar werden we in het begin verwend en daarna was het haast niets meer en kregen we ineens geen afsluitende dance act op donderdag, waren de Barn headliners zeer zwak en ga zo maar door. Hopelijk hersteld Werchter zich dit jaar en is het weer als vanouds om je vingers bij af te likken zo goed. Er zijn in elk geval een hoop toppers beschikbaar om een geweldige line up te maken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.199
1.232
https://m.hln.be/regio/rotselaar/festivalweide-is-bijna-landschapspark~a7641782/

Ziet er mooi uit. Vooral de riolering en de bomen zijn pluspunten.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Live erbij voor Bospop een week na RW, mogen we nu ook wel opschrijven toch?

Tof! Jonathan Jeremiah lijkt me ook zo'n naam die er wel eens bij kan zijn... Niet m'n ding, maar wel een naam die RW zou kunnen programmeren.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Waarom wordt door iedereen The National hier uitgesloten?

Hun agenda is leeg het weekend van RW en ze staan de week erna nog op NOS:

JUN 15 2018
DONNYBROOK STADIUM
DUBLIN, IRELAND

JUN 16 2018
DONNYBROOK STADIUM
DUBLIN, IRELAND

JUL 13 2018
NOS ALIVE
LISBON, PORTUGAL

Of kijk ik iets over het hoofd?

=> Ah omwille van festival Eaux Claires ?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.307
4.481
Hierom https://festileaks.com/2017/11/slecht-nieuws-voor-wie-hoopte-op-the-national-of-depeche-mode-op-rock-werchter-2018/

Niet uitgesloten, maar kans lijkt klein.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.419
CHVRCHES nu ook aangekondigd voor NOS Alive, schrijf ze maar op zou ik zeggen.. Kan makkelijk Klub C-head zijn.

+ morgen aankondiging van Lolla Parijs, benieuwd met wat zij gaan komen..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Gisteren was er een Ask Me Anything sessie met Gabi van Primavera.

Iemand vroeg of hij iets afwist van een tour van Neil Young.
Hij antwoorde iets als volgt "Ze hebben me verteld dat hij hier (Spanje) in juni zou zijn, maar ik denk dat de tour vertraagd is"

Misschien dan toch nog een verrassende headliner voor RW?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.199
1.232
Gisteren was er een Ask Me Anything sessie met Gabi van Primavera.

Iemand vroeg of hij iets afwist van een tour van Neil Young.
Hij antwoorde iets als volgt “Ze hebben me verteld dat hij hier (Spanje) in juni zou zijn, maar ik denk dat de tour vertraagd is”

Misschien dan toch nog een verrassende headliner voor RW?

Zou zalig zijn, net voor Pearl Jam bijvoorbeeld. Of na Nick Cave... Ondanks dat hij er in 2008 stond (wat een optreden!) gok ik toch op een zaaloptreden of een kleiner festival, zoals Lokerse Feesten (hangt er natuurlijk vanaf wanneer hij nu juist in Europa is).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.633
632
Gok eerder dat Jack White sub zal zijn voor PJ. Of misschien wel Co-headliner met Nick Cave.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.419
Nieuw voor Mad Cool (vetjes zie ik wel doorkomen!): Maga - Jain - Kaleo - Nuria Graham - Porches - Portugal the Man - Girl Coyote eta Chico Tornado - Alice In Chains - LP - Frankie Cosmos - Agoraphobia - Erol Alkan - Gang of Youths -
Kase.O - Conttra - Polo & Pan - Fidlar - Bed Rugs - Franz Ferdinand - The White Buffalo - Polar Response Model - The Last Internationale - Haux - Sofi Tukker - Maya Jane Coles - Rival Sons - Hurray For The Riff Raff - The Bloody Beetroots - Glass Animals (optreden inhalen van dit jaar!) - Fatima Yamaha ....... en Tame Impala !!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.545
6.494
Denk juist dat je niet op Neil Young moet rekenen als zijn tour vertraagd is. Als hij juni in Spanje niet haalt lijkt begin juli in België mij ook niet haalbaar...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Nieuw voor Mad Cool (vetjes zie ik wel doorkomen!): Maga – Jain – Kaleo – Nuria Graham – Porches Portugal the Man – Girl Coyote eta Chico Tornado – Alice In Chains – LP – Frankie Cosmos – Agoraphobia – Erol Alkan – Gang of Youths –
Kase.O – Conttra – Polo & Pan – Fidlar – Bed Rugs – Franz Ferdinand – The White Buffalo – Polar Response Model – The Last Internationale – Haux – Sofi Tukker – Maya Jane Coles – Rival Sons – Hurray For The Riff Raff – The Bloody Beetroots – Glass Animals (optreden inhalen van dit jaar!) – Fatima Yamaha ……. en Tame Impala !!

FIDLAR en Tame Impala :eek: mooie verrassingen!

En het Belgische Bed Rugs? Geweldig!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.199
1.232
Yannick wrote:
Nieuw voor Mad Cool (vetjes zie ik wel doorkomen!): Maga – Jain – Kaleo – Nuria Graham – Porches Portugal the Man – Girl Coyote eta Chico Tornado – Alice In Chains – LP – Frankie Cosmos – Agoraphobia – Erol Alkan – Gang of Youths –
Kase.O – Conttra – Polo & Pan – Fidlar – Bed Rugs – Franz Ferdinand – The White Buffalo – Polar Response Model – The Last Internationale – Haux – Sofi Tukker – Maya Jane Coles – Rival Sons – Hurray For The Riff Raff – The Bloody Beetroots – Glass Animals (optreden inhalen van dit jaar!) – Fatima Yamaha ……. en Tame Impala !!

FIDLAR en Tame Impala
1f62e.svg
mooie verrassingen!

En het Belgische Bed Rugs? Geweldig!

Tame Impala gaan ze wel graag willen boeken bij Rock Werchter gok ik. Zou ook wel eens hoog op de affiche kunnen belanden.

Verder zijn jouw vetgedrukte namen ook mijn grootste kanshebbers. Persoonlijk hoop ik het meest op Alice in Chains, Rival Sons, FIDLAR en Tame Impala.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken