Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Smaken verschillen, maar ik heb het wel gehad met de Neil Youngs en Muses van deze wereld. Ik laat me lekker verrassen door nieuwe acts. Heb vertrouwen in de programmators van RW. Komt wel goed :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
De tent was vorige keer eigenlijk al te klein met Tame Impala en toen stonden ze gelijk met Red Hot Chili Peppers.

Zouden wel kunnen subben voor de Main moest het geen zonde zijn om hen in het licht te zien...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Van Mad Cool verwacht ik wel redelijk wat namen:
- Kaleo
- Portugal. The Man
- Alice in Chains
- Gang Of Youths
- Fidlar
- Bed Rugs
- Franz Ferdinand
- The White Buffalo
- The Last Internationale
- Rival Sons
- Glass Animals
- Tame Impala

In ieder geval hebben ze daar in Spanje een line-up waar menig ander festival op dit moment nog een puntje kan aan zuigen. En van mij mag Rock Werchter best een voorbeeld nemen aan de aankondigingsstrategie van Mad Cool! :D
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Hup RW neem de helft van die Mad Cool line up maar over!

Japandroids - QOTSA - Gorillaz
FIDLAR - Jack Johnson - Tame Impala

Alice In Chains - Snow Patrol - Arctic Monkeys
Real Estate - Fleet Foxes - MGMT

Franz Ferdinand - Kasabian - Pearl jam - Justice
Porches - Sampha - At The Drive In

Rival Sons - Nick Cave - The Killers
Portugal The Man - Black Rebel Motorcycle Club - Nine Inch Nails
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Muse op Rock Am Ring...

Gaan ze echt niet overslagen denk ik (al zit ik er niet op te wachten, in 2010 heel goed maar sinds toen niet meer zo gevolgd), Ik zeg Muse na Nick Cave en vrijdags Arctic Monkeys + The Killers of The XX
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.861
Hopelijk laten ze Muse varen. Het zou hen echt sieren. Er zijn zoveel interessantere acts die de affiche zoveel mooier zouden maken. Kijk naar Mad Cool.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Met de namen die er nu staan, zou Muse dan ofwel op vrijdag ofwel zondag moeten spelen (Pearl Jam speelt te lang om nog even een co-headliner voor te plaatsen & donderdag heeft al 2 headliners). Vrijdag lijkt dan meest plausibel, gezien daar nog geen headliner is, en ik na Nick Cave eigenlijk niet nog een naam in de grootte van Muse verwacht. Dan gaan ze volgens mij, mocht er nog een co-headliner komen, gaan voor een iets kleinere headliner zoals The Killers, The Xx of zelfs een afsluiter zoals The Prodigy.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.667
2.286
Rock am Ring spreekt wel van Muse als exclusief, of dit voor meer dan Duitsland telt weet ik niet.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Nu ik het even bekijk, zie ik het zo maar gebeuren: de vrijdag met 30STM - Snow Patrol - Muse. Veel mensen die er niets mee hebben (ik zou er ook niet wild van lopen), maar die mensen kunnen zich dan troosten met de gedachte dat die bands op een ander festival als absolute headliner spelen. Ik zou het niet zo'n gekke zet vinden van Werchter eerlijk gezegd, het lijkt me alvast heel plausibel. Maar goed, warm word ik er niet van hoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Nu ik het even bekijk, zie ik het zo maar gebeuren: de vrijdag met 30STM – Snow Patrol – Muse. Veel mensen die er niets mee hebben (ik zou er ook niet wild van lopen), maar die mensen kunnen zich dan troosten met de gedachte dat die bands op een ander festival als absolute headliner spelen. Ik zou het niet zo’n gekke zet vinden van Werchter eerlijk gezegd, het lijkt me alvast heel plausibel. Maar goed, warm word ik er niet van hoor.

30STM is nergens absolute headliner (nu Muse bij Rock Am Ring bijkomt zie ik hen niet meer headlinen aangezien het maar 3 dagen duurt.)

Snow Patrol tot dusver ook nog nergens headliner dacht ik?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Neen klopt inderdaad. 30STM is ook geen headliner waard, maar staan er daar toch wel zo (als co-headliner dan wellicht). Daar kan bv. ook nog een Nine Inch Nails tussen geplooid worden, dat zou het meteen een stuk interessanter maken.

Ik vind die vrijdag headliner wel moeilijk, omdat Arctic Monkeys eigenlijk ook maar een vaag gerucht zijn en Neil Young wel kan, maar misschien té veel in de lijn ligt met de reeds bekende headliners en ook wel een ander festival zou kunnen headlinen.
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
Om middernacht komt Cactus met vier nieuwe namen, waarvan 1 exclusief geboekt is en de drie anderen ook op Werchter kunnen staan!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
The Chemical Brothers... als ze met een nieuw album komen, zijn ze een zeer groot kanshebber. Bij elk nieuw album en dus elke nieuwe tour, stonden ze op Rock Werchter. 8 albums uit tot nu toe, 9 keer op Rock Werchter (Eén keer, in 2008, hadden ze geen nieuw materiaal uit).

Ik hoop dat er een nieuw album komt en dat ze er dus staan. En ze zijn nog steeds relevant vind ik. Bij hun vorig album was 'Go' nog steeds een ongelooflijke hit.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Ook chase and status live op rock am ring, lijkt mij ook wel een zeer grote kanshebber als afsluiter barn tijdens pearl jam ofzo
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.861
de vrijdag met 30STM – Snow Patrol – Muse

Dat zou een beetje de saaiste invulling zijn voor die dag, met wat er allemaal op tafel ligt (en zal liggen). Maar goed: dit dagje verkoopt wel uit.

Ik denk dat we ook eerder naar Mad Cool moeten kijken qua invulling. Ook omdat dat festival maar een paar dagen na RW plaatsvindt (en RaR meer dan een maand). Zit ook een beetje hoop bij, maar ik denk dat het goed komt met die RW lineup. Heel goed. ;-)

Alleen... gaat alles.... zo... tergend... traag.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Ik zeg

Snow Patrol- QOTSA - Gorilaz
Tame Impala - Arctic Monkeys
Jack White - Pearl Jam
Nick Cave - Muse
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken