Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
ik denk /hoop
do : qotsa gorillaz
vrij ; snowpatrol muse
za; live pearl jam
zo : nick cave stones

zal wel niet maar zou wel mooi wezen
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Ik hoop

The Libertines - QOTSA - Gorillaz
The War On Drugs - The Killers - Arctic Monkeys
Jack White - Kasabian - Pearl Jam
Alice In Chains - Nick Cave - The XX (maar dan Tame Impala gelijk in de Barn)

hééééééééél optimistisch en dit zal hem ook niet worden maar hopen mag hé...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Ik hoop

The Libertines – QOTSA – Gorillaz
The War On Drugs – The Killers – Arctic Monkeys
Jack White – Kasabian – Pearl Jam
Alice In Chains – Nick Cave – The XX (maar dan Tame Impala gelijk in de Barn)

hééééééééél optimistisch en dit zal hem ook niet worden maar hopen mag hé…

Ziet er redelijk realistisch uit toch? Behalve misschien zonder WOD, die ik persoonlijk eerder op PkP zie staan, timing gewijs. En ik zou Kasabian en Jack White omdraaien... Die eerste lijkt aan populariteit in te boeten (drama verkoop voor Vorst) en die andere komt met nieuwe muziek dus zal nog wel een stukje groeien.

En tussen Alice In Chains en Nick Cave zou er toch ook een act moeten. AIC stonden de vorige keer heel vroeg op de main, nog voor Vampire Weekend, Them Crooked Vultures, Arcade Fire en Pearl Jam. (linkje naar de timetable van dat jaar)

Legendarische zondag toen, in 2010, met het bekende verhaal dat de gasten van Alice In Chains backstage aan het BBQ'en waren met Josh Homme, Dave Grohl, Arcade Fire, Dan Auerach en Eddie Vedder. Wou ik toch een vlieg bij geweest zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
krisclpjamim wrote:
Hoeveel namen hadden we vorig jaar midden december?

9 dacht ik. Was Imagine Dragons de laatste voor nieuwjaar? Want dat was de negende naam, bekend gemaakt op 9 december 2016.
Klopt. OATW was de volgende op 18 januari.

Ik verwacht dit jaar geen namen meer...
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.670
2.291
Ik denk ook dat het dit is voor 2017. Het enige wat ze er mee mislopen is een aantal internationale festivalgangers die waarschijnlijk impulsief voor Mad Cool kiezen op dit moment. Het spreekt me daar ook zeker aan maar iets in me zegt dat dat daar een clashfestival gaat worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
neracroft wrote:
Ik hoop

The Libertines – QOTSA – Gorillaz
The War On Drugs – The Killers – Arctic Monkeys
Jack White – Kasabian – Pearl Jam
Alice In Chains – Nick Cave – The XX (maar dan Tame Impala gelijk in de Barn)

hééééééééél optimistisch en dit zal hem ook niet worden maar hopen mag hé…

Ziet er redelijk realistisch uit toch? Behalve misschien zonder WOD, die ik persoonlijk eerder op PkP zie staan, timing gewijs. En ik zou Kasabian en Jack White omdraaien… Die eerste lijkt aan populariteit in te boeten (drama verkoop voor Vorst) en die andere komt met nieuwe muziek dus zal nog wel een stukje groeien.

En tussen Alice In Chains en Nick Cave zou er toch ook een act moeten. AIC stonden de vorige keer heel vroeg op de main, nog voor Vampire Weekend, Them Crooked Vultures, Arcade Fire en Pearl Jam. (linkje naar de timetable van dat jaar)

Legendarische zondag toen, in 2010, met het bekende verhaal dat de gasten van Alice In Chains backstage aan het BBQ’en waren met Josh Homme, Dave Grohl, Arcade Fire, Dan Auerach en Eddie Vedder. Wou ik toch een vlieg bij geweest zijn.

Jup, I know was er die zondag toen.

Maar elke band (op AIC na) die ik opnoemde kan subheadliner zijn, dus ik dacht ik zet er ook een band in die te hoog staat ipv te laag.
Een line up als die dag van Werchter komt er toch ook maar 1x per 5 jaar ofzo... Ronduit heerlijk, normaal speelde Wolfmother ook nog die dag!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik denk ook dat het dit is voor 2017. Het enige wat ze er mee mislopen is een aantal internationale festivalgangers die waarschijnlijk impulsief voor Mad Cool kiezen op dit moment. Het spreekt me daar ook zeker aan maar iets in me zegt dat dat daar een clashfestival gaat worden.

Niks mis met een 'clashfestival' toch? Zegt gewoon iets over hoe fantastisch je affiche is, dan heeft men in ieder geval genoeg te kiezen ;)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.670
2.291
jefferke wrote:
Ik denk ook dat het dit is voor 2017. Het enige wat ze er mee mislopen is een aantal internationale festivalgangers die waarschijnlijk impulsief voor Mad Cool kiezen op dit moment. Het spreekt me daar ook zeker aan maar iets in me zegt dat dat daar een clashfestival gaat worden.

Niks mis met een ‘clashfestival’ toch? Zegt gewoon iets over hoe fantastisch je affiche is, dan heeft men in ieder geval genoeg te kiezen ?
Kiezen is verliezen he :p
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

jefferke wrote:
Ik denk ook dat het dit is voor 2017. Het enige wat ze er mee mislopen is een aantal internationale festivalgangers die waarschijnlijk impulsief voor Mad Cool kiezen op dit moment. Het spreekt me daar ook zeker aan maar iets in me zegt dat dat daar een clashfestival gaat worden.


Niks mis met een ‘clashfestival’ toch? Zegt gewoon iets over hoe fantastisch je affiche is, dan heeft men in ieder geval genoeg te kiezen ?

Kiezen is verliezen he :p

Liever kiezen dan een k*t line-up toch?
En kiezen hoort er voor mij wel een beetje bij op festivals... En dan dat eeuwige hopen dat het niet zal tegenvallen..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
jefferke wrote:

James wrote:

jefferke wrote:
Ik denk ook dat het dit is voor 2017. Het enige wat ze er mee mislopen is een aantal internationale festivalgangers die waarschijnlijk impulsief voor Mad Cool kiezen op dit moment. Het spreekt me daar ook zeker aan maar iets in me zegt dat dat daar een clashfestival gaat worden.


Niks mis met een ‘clashfestival’ toch? Zegt gewoon iets over hoe fantastisch je affiche is, dan heeft men in ieder geval genoeg te kiezen
1f609.svg



Kiezen is verliezen he :p

Liever kiezen dan een k*t line-up toch?
En kiezen hoort er voor mij wel een beetje bij op festivals… En dan dat eeuwige hopen dat het niet zal tegenvallen..

Aah nee, want als het een kut line up is ga je gewoon niet hé...
Er zijn zoooo veel festivals tegenwoordig, je moet toch niet gaan om te gaan, kies gewoon lekker zelf uit welke programma jou het beste ligt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Les Eurockéennes maakt z'n eerste namen bekend!

5/7: Macklemore (kan dus nu enkel nog maar de 7e op RW verschijnen) - Orelsan - Texas (TW Classic?) - Bigflo & Oli - Cigarettes After Sex (opschrijven voor op herhaling!)
6/7: Nine Inch Nails (kan toch niet misgaan dit?) - Prophets Of Rage - Beth Ditto - The Black Madonna - Rilès
7/7: QOTSA - Rick Ross (Les Ardentes?) - Damso - At The Drive-In (opschrijven voor RW?)
8/7: Liam Gallagher - Alice In Chains (beide opschrijven!)
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
Catfish and the bottlemen heeft zowel eind mei als eind juli een los concert aangekondigd. toch wel wat tijd verschil met werchter maar zou me heel vet lijken
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Catfish and the bottlemen heeft zowel eind mei als eind juli een los concert aangekondigd. toch wel wat tijd verschil met werchter maar zou me heel vet lijken

Staan ook op Lollapalooza Parijs, dus zeker een kanshebber!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Les Eurockéennes maakt z’n eerste namen bekend!

5/7: Macklemore (kan dus nu enkel nog maar de 7e op RW verschijnen) – Orelsan – Texas (TW Classic?) – Bigflo & Oli – Cigarettes After Sex (opschrijven voor op herhaling!)
6/7: Nine Inch Nails (kan toch niet misgaan dit?) – Prophets Of Rage – Beth Ditto – The Black Madonna – Rilès
7/7: QOTSA – Rick Ross (Les Ardentes?) – Damso – At The Drive-In (opschrijven voor RW?)
8/7: Liam GallagherAlice In Chains (beide opschrijven!)

Het goede nieuws van vandaag: Macklemore kan uitgesloten worden! Anders zou hij vier dagen na mekaar moeten optreden (doet hij anders nooit).

Liam Gallagher staat de 7e en 8e juli reeds in Frankrijk en treedt nooit drie keer na mekaar op deze tour. Dus: het wordt de donderdag of niks... Hopen op die donderdag!

Nine Inch Nails en Alice in Chains: ja, dit zouden voor mij twee absolute topnamen zijn!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Vandaag werd overigens de eerste festivalshow van de nieuwe tour van Robert Plant bekend gemaakt: 25 juli op Festival de Carcassonne in Frankrijk. Toch een kanshebber daar hij de voorbije twee tours ook op Rock Werchter stond. Ideale Barn-naam vind ik, wat een held!
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Catfish and the bottlemen heeft zowel eind mei als eind juli een los concert aangekondigd. toch wel wat tijd verschil met werchter maar zou me heel vet lijken
Die heb ik eigenlijk voor BKS staan, stonden ze al eens eerder. ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken