Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Haha, stel je voor man. Ik veronderstel dat hij hier gewoon Boutique bedoelt. Lijkt me geen naam om én op Boutique én op RW te hebben, met de kennis dat ze er nog maar net gestaan hebben. Dat en die twee Sportpaleis shows (waarvan de tweede niet uitverkocht geraakte) is gewoonweg over-oververzadiging. RW zou zich redelijk belachelijk maken. Zou ook een redelijk belabberde afsluitende act zijn, die ook nog eens haaks staan op headliner Cave.

Lijkt me een soort 'uit de context' dingetje.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
Lijkt me straf dat OATW dat zo makkelijk prijs zou geven (maar kan altijd natuurlijk) en Werchter mag dan wel een festival zijn dat regelmatig artiesten laat terugkeren, maar 4x in 5 jaar (?) zou zelfs voor hen wat veel zijn, toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Lijkt me straf dat OATW dat zo makkelijk prijs zou geven (maar kan altijd natuurlijk) en Werchter mag dan wel een festival zijn dat regelmatig artiesten laat terugkeren, maar 4x in 5 jaar zou zelfs voor hen wat veel zijn, toch?

Denk ik niet. Als afsluiter wil je natuurlijk iets exclusievers neerzetten. En ze staan ook nog eens op Boutique, dus ze staan zelfs 4X in 5 jaar op die wei, wat al veel is.

Misschien vond dat interview plaats voor ze zijn slot verplaatst hebben naar Boutique. Zou anders wel de grap van de eeuw zijn.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
Lijkt me inderdaad ook absurd om ze te laten terugkeren, denk dat ze eerder PKP of dergelijke zullen headlinen deze zomer.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
Interview Oscar and the Wolf in Soundz nr.6 2017.
Als de interviewer de waarheid schrijft zou de zondagafsluiter na Nick Cave wel eens Oscar kunnen zijn.
Quote uit interview: “In 2018 gaan we Rock Werchter afsluiten. Dan sta ik echt voor megaveel volk. Dat gaat mijn grootste show ooit worden.”

Mega veel volk zou dan wel eens niet zo mega kunnen zijn dan hij hoopt.

Laat dat aub een misverstand genre FC. de kampioenen zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Let op, het is en blijft Rock Werchter he... helemaal onmogelijk is het niet volgens mij.

Los van het feit dat we iemand met 1 post zomaar moeten geloven.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
zou het zo kunnen zijn dat men wacht met name omdat ze nog niet weten of tw classic door gaat .
stel dat ze daar al wel een ariest <stones> voor hebben geboekt maar het niet door gaat ivm verguningen de burgemeester wil geen 4 weken achter elkaar.
dat men gaat schuiven met die artiesten .
dit zou kunnen verklaren waarom men nog niet met namen komen,tot ze zekerheid hebben .
is maar een theorie hoor niet te seruis nemen.
14 juli gaat TW Classic door.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
en Werchter dat zou wachten op een vergunning… ? . Goeike

Laatste keer deden ze dat niet en werd het werk stilgelegd. Daar hebben ze hopelijk wel van geleerd.

De opmerking van de burgemeester over het aantal optredens is al van 29 juni. Neem aan dat de organisatie en RW regelmatig contact hebben, dus dan zal dit al lang uitgesproken moeten zijn.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170628_02947284
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
ChiquitaChaser wrote:
en Werchter dat zou wachten op een vergunning…
1f61b.svg
. Goeike

Laatste keer deden ze dat niet en werd het werk stilgelegd. Daar hebben ze hopelijk wel van geleerd.

De opmerking van de burgemeester over het aantal optredens is al van 29 juni. Neem aan dat de organisatie en RW regelmatig contact hebben, dus dan zal dit al lang uitgesproken moeten zijn.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170628_02947284
Werken zijn enkel stilgelegd omdat er een klacht was binnengekomen.
Als ge mensen tegen de schenen stampt, kan dat al eens gebeuren hé :lol:

Herman wist al lang dat ze 4 evenementen zouden doen in 2018 (zie zijn interview tijdens Werchter2017, kort voor aankondiging Ed Sheeran)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
https://festileaks.com/2017/12/max-colombie-we-sluiten-rock-werchter-2018-af/

FL trok even de proef op de som.. Wat een teleurstelling man, maar geloof stiekem dat ie gewoon de vrijdag zou afsluiten en dat we op zondag Arctic Monkeys krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
The Chemical Brothers nu ook op Pohoda en Bilbao BBK.. Ook op RW? Of.. op Dour?
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
The Chemical Brothers nu ook op Pohoda en Bilbao BBK.. Ook op RW? Of.. op Dour?

Zou ze liever op Dour zien dan Werchter, maar zoals iemand al eerder aankaartte stonden ze elke tour wel op Werchter dus ik denk dat er wel serieus rekening mee gehouden moet worden.

Zouden ze misschien niet na Pearl Jam kunnen staan? Moet zeggen dat ik geen goed idee heb van wat hun populariteit op het moment nou precies is. Maar een rijtje Franz Ferdinand/Noel Gallagher - Pearl Jam - Chemical Brothers lijkt mij opzich wel reëel dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Ik weet niet of de Chemical Brothers nog mains stage afsluitmateriaal is op RW, anno 2018. De vorige keer stond er toch echt heel weinig volk voor die main stage. Die spelen trouwens ook al jaren exact dezelfde show, met dezelfde visuals. Prima muziek, maar voor het affiche niet echt een super aanwinst vind ik. Laat die maar lekker naar Dour gaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Mijn verklaring... RW had (samen met andere festivals) onderhandelingen met Metallica die last minute hun tour hebben uitgesteld.
Werchter had hen zondag geplaatst, bij sommige hardere festivals valt het ook wel op dat er rare kronkels zijn qua headliners.

- Rock Am Ring dat maar 3 dagen duurt maar bij de eerste 3 headliners 30 Seconds To Mars verassend hoog zet, en nu Muse erbij zet.
- Hellfest heeft als headliners Avenged Sevenfold en Judas Priest dat is toch ook niet zo wauw...

Rock Am Ring heeft hun kunnen redden met Muse te overhalen om te komen (aangezien zij pas vrij laat in het geruchten circuit zijn gekomen... toen had Werchter al Oscar & The Wofl gecontacteerd).

- zou verklaren waarom de eerste naam "maar" Nick Cave was, omdat ze misschien nog lang onzekerheid gingen hebben over die zondag
- zou verklarden waarom 30STM zo hoog staat op RAR + waarom die 4 headliners hebben op 3 dagen
- zou verklaren waarom Muse zo laat nog in het geruchten circuit komt
- zou verklaren waarom O&TW voor de zoveelste keer komt en zo'n hoge plaats krijgt.

Als dat het geval is mogen ze toch gaan uitpakken met een Main Stage zoals hieronder:
Japandroids - Franz Ferdinand - Tame Impala - Queens Of The Stone Age - Gorillaz
Nothing But Thieves - MGMT - Snow Patrol - Arctic Monkeys - Justice
Rival Sons - Alice In Chains - Liam Gallagher - The Killers - Pearl Jam
Kaleo - London Grammar - Kasabian - Nick Cave - Oscar & The Wolf
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.247
Als het uiteindelijk in de buurt komt van wat je daar hebt staan kan ik er mee leven. Anders een flinke teleurstelling.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Nick Cave – Oscar & The Wolf

Dit zo lezen werkt zowel op de lachspieren als op de traanklieren.

Zou zelf voor RW een stapje te ver zijn, toch? Ik meen het: dan kunnen ze nog beter met Editors afkomen als afsluiter. Zelfs op Boutique staat Oscar als 'voorprogramma', waarom zou hij op het Grote Werchter mogen 'headlinen'.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
– Rock Am Ring dat maar 3 dagen duurt maar bij de eerste 3 headliners 30 Seconds To Mars verassend hoog zet, en nu Muse erbij zet.
– Hellfest heeft als headliners Avenged Sevenfold en Judas Priest dat is toch ook niet zo wauw…
30 Seconds to Mars is voor Duitsland geen gekke headliner.
Daarnaast was Metallica geen gerucht voor Rock am Ring, in principe waren ze gerucht voor een derde dag van Rockavaria in Duitsland.
Voor Rock am Ring speelt er wellicht een ander verhaal dan Metallica.
Betreft Hellfest, tja... A7x is binnen de metalfestivals geen rare naam om als headliner op te schalen, heeft Download voorheen ook al gedaan.
Judas Priest is ook voor metalfestivals geen schande om als headliner te zetten.
Zo ver ik begreep was Metallica gerucht voor Download in Frankrijk en dus niet voor Hellfest.
Er zal voor Hellfest ook een ander verhaal spelen dan Metallica.
Je theorie is dus niet geheel correct, maar aannemelijk bedacht.

edit, ik voeg er nog aan toe, waarschijnlijk is er met headliners verschoven (binnen LiveNation) en 'weggekaapt' bij concurenten waardoor er verschuivingen hebben plaatsgevonden. Guns N Roses en Iron Maiden hebben her en der binnen europa ook iets geschoven gok ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Betreft Hellfest, tja… A7x is binnen de metalfestivals geen rare naam om als headliner op te schalen, heeft Download voorheen ook al gedaan.
Judas Priest is ook voor metalfestivals geen schande om als headliner te zetten.

Zijn zeker goede namen voor metalfestivals, maar dit is toch wel het eerste jaar dat qua headliners Hellfest zo hard moet onderdooen voor Graspop, Download(uk en fr),...

Dus wellicht is het een andere reden dan Metallica zoals je zei maar toch "zwak" qua headliners tegenover de andere "hardere festivals".
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Als dat het geval is mogen ze toch gaan uitpakken met een Main Stage zoals hieronder:
Japandroids – Franz Ferdinand – Tame Impala – Queens Of The Stone Age – Gorillaz
Nothing But Thieves – MGMT – Snow Patrol – Arctic Monkeys – Justice
Rival Sons – Alice In Chains – Liam Gallagher – The Killers – Pearl Jam
Kaleo – London Grammar – Kasabian – Nick Cave – Oscar & The Wolf

Zou ik nu niet bepaald uitpakken noemen, de helft van de namen hierboven krijgen een te hoge positie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken