Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Beter hadden ze Volbeat op Werchter voor PJ gezet of iets dergelijks en op Graspop Avenged Sevenfold bovenaan gezet, waren beide partijen beter uit geweest imo. Jammer!
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Ik moet zeggen dat ik hier ook niet bepaald rouwig om ben. Niet meteen mijn ding :)

Maar toch wel verrast dat de Sint geen naam bracht voor RW... Nu goed, dan maar wachten tot vrijdag. Hopend op AM, The Cure of Neil Young. ;-)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Heel jammer van Volbeat. Ik had ze eigenlijk met potlood opgeschreven als sub voor Pearl Jam. Was voor mij een ultieme combi geweest...
 

pepijn

Playlistbediener
3 nov 2014
27
0
Idd jammer was dat Volbeat niet komt. heb ze laatst in Eindhoven gezien. Was een lekkere opwarmer voor Pearl jam.
Maar gelukkig valt over smaak niet te twisten. Dus voor ieder wat wils op RW maar helaas geen Volbeat
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Met het afvallen van Volbeat, The War on Drugs, The National, Kiss... wordt het lijstje van grotere namen toch ietwat kleiner.

Kanshebbers voor de hogere posities:
concrete geruchten voor (co-) headliner: The Killers, Muse, Editors, The xx, Florence + the Machine

concrete geruchten voor subheadliner/dance-afsluiter: Kasabian, Thirty Seconds to Mars, Snow Patrol, The Prodigy, Nine Inch Nails (Justice, LCD Soundsystem, Björk zie ik niet (meer) op mainstage staan, The Chemical Brothers zijn enkel nog maar aangekondigd voor augustus (indien ze vroegere data aankondigen, maakt die laatste altijd grote kans, zeker bij een nieuw album))

vagere geruchten: The Cure, Neil Young, Kendrick Lamar, Arctic Monkeys

Toch nog heel wat mooie opties.

Mijn gok:
Snow Patrol - Queens of the Stone Age - Gorillaz
Triggerfinger - The Killers - Muse of Arctic Monkeys
Alice in Chains - Florence + the Machine - Pearl Jam
Thirty Seconds to Mars - Nick Cave & the bad Seeds - Editors

Andere gokken: The Cure staat op een ander festival. The xx zal aan een 'kleiner' festival (Les Ardentes of Dour) uitbesteed worden omdat het hun vijfde show wordt in België met deze tour, Neil Young komt naar de Lokerse Feesten, Kasabian headlinet Dour of Les Ardentes omdat hun podium toch ver naar voor stond in Vorst vorige maand, The Prodigy ook op een ander festival, Nine Inch Nails hopelijk in The Barn.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Lijkt mij prima ja. Een andere mogelijke move, mochten ze Kendrick Lamar toch boeken, zou zijn om The Killers/Muse/AM eerst te zetten en dan hem als "dance" afsluiter erachter. Hiphop in plaats van EDM :)

Verder hoop ik dat Kasabian en The Prodigy wel komen, maar de tijd zal het leren.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
The Killers alvast niet op zondag, doen dan TRNSMT. Wel vreemd dat ze de vrijdag toevoegden zonder er iets mee te doen. Foute afstemming met de headliner tijdstip van aankondiging?
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik denk dat deze gok wat te optimistisch is. Voor Muse/Arctic Monkeys en Pearl Jam, zal geen co-headliner komen, zoals F+TM of The KIllers. Snow Patrol voor QOTSA lijkt me ook te veel voor die dag. Snow Patrol /Kasabian voor Muse of Pearl Jam zou nog wel kunnen, denk ik.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Ik denk dat deze gok wat te optimistisch is. Voor Muse/Arctic Monkeys en Pearl Jam, zal geen co-headliner komen, zoals F+TM of The KIllers. Snow Patrol voor QOTSA lijkt me ook te veel voor die dag. Snow Patrol /Kasabian voor Muse of Pearl Jam zou nog wel kunnen, denk ik.

De donderdag kan echt wel nog wat gebruiken. Vergeet niet dat QOTSA en Gorillaz beide recent nog in België stonden en allebei nog geen absolute headlinerstatus hebben die de weide zal uitverkopen imo
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
ja, dat klopt, maar dan verwacht ik dat daar eerder 30 Seconds To Mars bij komt. Snow Patrol lijkt mij geen genoegen te zullen nemen als 3e naam op een dag.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
ja, dat klopt, maar dan verwacht ik dat daar eerder 30 Seconds To Mars bij komt. Snow Patrol lijkt mij geen genoegen te zullen nemen als 3e naam op een dag.
Ik vind Snow Patrol niet zo’n slechte shout. Die staan op de affiche van Mad Cool nóg lager, dus sub voor QOTSA/Gorillaz is echt het maximaal haalbare.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
ja, dat klopt, maar dan verwacht ik dat daar eerder 30 Seconds To Mars bij komt. Snow Patrol lijkt mij geen genoegen te zullen nemen als 3e naam op een dag.
Wat heeft Snow Patrol eigenlijk ooit gepresteerd om anno 2018 een hoge positie te eisen op Werchter?
Waren op hun hoogtepunt maar sub...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken