Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
visdave34 wrote:
Maar die zaterdag jongens, wat een dramatische dag is dat toch (voor mij persoonlijk uiteraard). Er is eigenlijk maar één naam die ik echt graag wil zien en dat is Bonobo. En die ze dan ook nog hebben laten clashen met één van de weinige andere acts die dag waar ik nog een beetje benieuwd naar ben (SOAD). Dus bij J Bernardt en Glass Animals even koekeloeren, dan een paar uur reddeloos rondlopen, stukje SOAD en Bonobo. That’s it. Of kan iemand me één van de andere namen aanraden die van hun live optreden echt iets bijzonders maakt vergeleken met wat ze op plaat doen?

J. Bernardt – dagje rondhangen in Leuven – halfuurtje SOAD – Bonobo – wachten op mn vrienden die Linkin Park willen zien, dat is mijn planning!
Het festival verlaten is eigenlijk iets dat ik nooit doe. Maar heb ook nog nooit zo'n groot gat in mijn programma gehad.
Hopen op mooi weer en dan met verstand op 0 achterop het veld naar de gitaartjes op main stage luisteren, onder het genot van een paar biertjes... Zoiets zal het wel worden.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Toch nog wel wat verschuivingen in de tijden, inderdaad. Zie voor mezelf wel een paar voordelen, kan nu nog een stukje Kaleo meepikken vóór Warhaus op vrijdag en op zondag nog een stukje Benjamin Clementine na The Kills (of de hele set, mochten die laatste tegenvallen). Avalanches een hele toffe boeking, maar ik vrees dat het daar wel heel druk gaat worden in de KlubC, niet? Opvallend dat ze G-Eazy en Tourist LeMC hebben omgedraaid inderdaad…

Maar die zaterdag jongens, wat een dramatische dag is dat toch (voor mij persoonlijk uiteraard). Er is eigenlijk maar één naam die ik echt graag wil zien en dat is Bonobo. En die ze dan ook nog hebben laten clashen met één van de weinige andere acts die dag waar ik nog een beetje benieuwd naar ben (SOAD). Dus bij J Bernardt en Glass Animals even koekeloeren, dan een paar uur reddeloos rondlopen, stukje SOAD en Bonobo. That’s it. Of kan iemand me één van de andere namen aanraden die van hun live optreden echt iets bijzonders maakt vergeleken met wat ze op plaat doen?
Frank Carter lijkt mij wel een aanrader, maar dan vooral als je graag mosht of gewoon naar "ruigere" muziek luistert. Ook Blues Pills is vet + die zijn ook echt goed live. Voor mij is de zaterdag gewoon een hele dag Main
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Aan zijn forumposts af te leiden denk ik dat Tash Sultana en Sohn betere aanraders zijn. Zeker Tash Sultana vind ik echt nog een mooie toevoeging aan de affiche. Want heel de namiddag en vooravond zou ik ook echt niet weten wat te doen buiten zuipen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
Of kan iemand me één van de andere namen aanraden die van hun live optreden echt iets bijzonders maakt vergeleken met wat ze op plaat doen?
Frank Carter - J Bernardt - Glass Animals - SOHN - gat? - Blink-182 - Passenger? - Bonobo - Above & Beyond hier waarschijnlijk. Voor mij ook de zwakste dag maarja, kan niet voor iedereen heel de dag wat zijn hé :p
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
Ik ben er ook nog niet uit wat ik die zaterdag ga doen. Nog nooit zo'n weinig interessante dag meegemaakt voor RW. De vrijdag van 2014 komt in de buurt, maar die had tenminste nog Arctic Monkeys, Paolo Nutini en Eels....

De enige act die mij misschien wat interesseerde was Sohn, maar de slappe performance op de livestream van Coachella heeft m'n interesse ook daarin wat getemperd. Misschien dat ik maar eens naar SOAD ga uit nieuwschierigheid en dan vroeger door. Je moet iets doen he, om de dag door te komen. Maar zelden heeft Werchter zo'n "you love it or hate it" dag gehad. Zowel Blink als Linkin Park trek ik echt niet. Heb ze beide eens geprobeerd live, maar wat een opgeblazen gedrochten van shows hebben die zeg. Nooit meer. En Linkin Park gaat er na die nieuwe nummers niet beter op geworden zijn...

De andere 3 dagen ga ik me wel goed vermaken, dat wel. Heel goed zelfs. Misschien is het goed om eens een rustdagje te hebben. En dan is de 3de dag qua timing perfect.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Persoonlijk voor men vriendin en ik wel wat clashes:

Het stomste is dat we eigenlijk buiten de clashes weinig willen zien, vooral zaterdag en zondag, op enkele artiesten na. Voor ons slaagt het tijdschema dus behoorlijk tegen.

Agnes Obel - Beth Dito - Imagine Dragons - Lorde => Zal na Warhola waarschijnlijk meteen vooraan ID worden, maar toch geen fijne combo om de twee andere te moeten missen. Daarna Lorde die je dus ook nog maar een deel kan zijn. Echt slechte planning hier.

Mura Masa - Kings of Leon => We vinden KOL altijd wel een feest maar Mura Masa lijkt ons echt een aanrader. Moeilijke keuze!

White Lies - Birdy => Ik vind Birdy best goed, vooral mijn vriendin wil deze zien. Ik kijk dan weer uit naar White Lies, dilemma.

Royal Blood - Dua Lipa => Idem als bovenstaande clash eigenlijk.

Seasick Steve - Machine Gun Kelly => Wat we hier missen gaat minder erg zijn maar toch een jammerlijke clash.

Jimmy Eat World - Charli XCX => Dit is een kutclash, Charli XCX zou vrij goed zijn live en heeft best goede nummer. Jimmy Eat World is dan ook weer zalig om te zien. Damn!

Alt-J - Soulwax => Dit wordt een keuze van de moment maar toch ook weer geen fijne clash voor ons.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
430
22
Wanneer de clash tussen mij en mijn vriendin te groot wordt splitsen we ons gewoon, vermijdt discussies over een eventueel foute keuze :D
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Ik zou op de zaterdag toch zeker Bonobo en Jimmy Eat World gaan zien.
Van het groepje Seasick Steve, JEW, Blink en LP trek ik die inderdaad wel het beste (op plaat), dus daar ga ik wel even kijken.
Iemand Above & Beyond weleens live gezien?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
Iemand Above & Beyond weleens live gezien?
Ik dus, heb ze al 2x gezien en zal deze x weer proberen eerste rij te staan. Je kan ze volgens mij niet vergelijken met de gemiddelde DJ die zo maar wat draait voor fun. Ze creëren een soort van wisselwerking tussen hunzelf en publiek. Sturen constant goeie vibes door en publiek geeft ze terug. Toen ik ze zag op PKP maakte ik instant vrienden met iemand van Wallonië en de VS, iets wat normaal nooit gebeurt tijdens een gig. Een must-see als je into trance muziek bent en sinds ze dat conflict hebben met Tomorrowland draaien ze in België gewone zalen (AB, Trix) en andere festivals (PKP en nu dus RW) wat ik wel een verbetering vind, want die werden daar toch gewoon maar onterecht in een bepaald hokje gestoken zoals de rest. (Prydz, deadmau5 etc horen daar ook niet.. Maarja)

Zoek even hun ABGT200 set op in Amsterdam of hun set op het charity evenement Little Something in Wembley-stadium :')
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Persoonlijk voor men vriendin en ik wel wat clashes:

Het stomste is dat we eigenlijk buiten de clashes weinig willen zien, vooral zaterdag en zondag, op enkele artiesten na. Voor ons slaagt het tijdschema dus behoorlijk tegen.

Agnes Obel – Beth Dito – Imagine Dragons – Lorde => Zal na Warhola waarschijnlijk meteen vooraan ID worden, maar toch geen fijne combo om de twee andere te moeten missen. Daarna Lorde die je dus ook nog maar een deel kan zijn. Echt slechte planning hier.

Mura Masa – Kings of Leon => We vinden KOL altijd wel een feest maar Mura Masa lijkt ons echt een aanrader. Moeilijke keuze!

White Lies – Birdy => Ik vind Birdy best goed, vooral mijn vriendin wil deze zien. Ik kijk dan weer uit naar White Lies, dilemma.

Royal Blood – Dua Lipa => Idem als bovenstaande clash eigenlijk.

Seasick Steve – Machine Gun Kelly => Wat we hier missen gaat minder erg zijn maar toch een jammerlijke clash.

Jimmy Eat World – Charli XCX => Dit is een kutclash, Charli XCX zou vrij goed zijn live en heeft best goede nummer. Jimmy Eat World is dan ook weer zalig om te zien. Damn!

Alt-J – Soulwax => Dit wordt een keuze van de moment maar toch ook weer geen fijne clash voor ons.

Als de clashes te moeilijk zijn om op te lossen, kijk ik meestal naar hoe exclusief is die artiest en wat is de kans dat ik die in de nabije toekomst toch nog kan zien. Om bv Lorde naar voor te halen, ze staat voor het eerst in België en heeft nog maar 1 keer in Nederland gespeeld en zie ik niet zo snel terugkomen. Ze heeft dan nog eens een fantastisch nieuw album en een goede show gegeven op Coachella wat de keuze toch een pak gemakkelijker zou maken voor mij. Imagine Dragons speelt om het jaar/om de 2 jaar wel in België.

Zelfde met Soulwax en Alt-J, Soulwax zie ik na Werchter niet meer snel optreden in België (zeker na 2 keer AB) met hun nieuwe album en in Werchter wordt dat wel een unieke ervaring en dan nog in een tent. Alt-J op het hoofdpodium voor Foo Fighters fans die daar misschien al een hele dag bivakkeren zou ik overslaan en eerder een zaalconcert van hun bekijken die ze sowieso nog zullen aankondigen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik ben er ook nog niet uit wat ik die zaterdag ga doen. Nog nooit zo’n weinig interessante dag meegemaakt voor RW. De vrijdag van 2014 komt in de buurt, maar die had tenminste nog Arctic Monkeys, Paolo Nutini en Eels….

De enige act die mij misschien wat interesseerde was Sohn, maar de slappe performance op de livestream van Coachella heeft m’n interesse ook daarin wat getemperd. Misschien dat ik maar eens naar SOAD ga uit nieuwschierigheid en dan vroeger door. Je moet iets doen he, om de dag door te komen. Maar zelden heeft Werchter zo’n “you love it or hate it” dag gehad. Zowel Blink als Linkin Park trek ik echt niet. Heb ze beide eens geprobeerd live, maar wat een opgeblazen gedrochten van shows hebben die zeg. Nooit meer. En Linkin Park gaat er na die nieuwe nummers niet beter op geworden zijn…

De andere 3 dagen ga ik me wel goed vermaken, dat wel. Heel goed zelfs. Misschien is het goed om eens een rustdagje te hebben. En dan is de 3de dag qua timing perfect.

Hoe zit het met jouw pa? Daar ga je toch mee, als cadeau? Wordt hij nog beetje happy van deze line-up?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
mattman wrote:
Ik ben er ook nog niet uit wat ik die zaterdag ga doen. Nog nooit zo’n weinig interessante dag meegemaakt voor RW. De vrijdag van 2014 komt in de buurt, maar die had tenminste nog Arctic Monkeys, Paolo Nutini en Eels….

De enige act die mij misschien wat interesseerde was Sohn, maar de slappe performance op de livestream van Coachella heeft m’n interesse ook daarin wat getemperd. Misschien dat ik maar eens naar SOAD ga uit nieuwschierigheid en dan vroeger door. Je moet iets doen he, om de dag door te komen. Maar zelden heeft Werchter zo’n “you love it or hate it” dag gehad. Zowel Blink als Linkin Park trek ik echt niet. Heb ze beide eens geprobeerd live, maar wat een opgeblazen gedrochten van shows hebben die zeg. Nooit meer. En Linkin Park gaat er na die nieuwe nummers niet beter op geworden zijn…

De andere 3 dagen ga ik me wel goed vermaken, dat wel. Heel goed zelfs. Misschien is het goed om eens een rustdagje te hebben. En dan is de 3de dag qua timing perfect.


Hoe zit het met jouw pa? Daar ga je toch mee, als cadeau? Wordt hij nog beetje happy van deze line-up?

Goed dat je het vraagt. :)

Ik heb 'm een lange 'mixtape' gemaakt om 'm wat warm te draaien, haha. Over het algemeen denk ik dat hij wat meer van de lineup verwachtte, maar dat zal hij nooit zeggen tegen mij (en m'n broer) natuurlijk. Vorig jaar vond hij fantastisch, maar toen kon hij er niet bij zijn. Kings Of Leon en Foo Fighters vind hij tof en die gaat hij dan ook zeker zien met z'n groepje (vrienden die min of meer jaarlijks RW doen). Radiohead ook, maar daar heb ik 'm van moeten overtuigen, haha. Hij is gek op A Moon Shaped Pool dus dat helpt. In tegenstelling tot mij gaat hij wel eerst Pretenders doen. Had die ook graag gezien maar ik moet echt een goede plek voor de main hebben.

Die zaterdag vind hij net zo kut als ik. :lol: Hij valt net niet warm te maken voor Blink en Linkin Park (te puberaal) en ik weet zelfs niet of z'n groepje überhaupt naar de wei zal trekken die dag. Ik hoop van wel want het was wel een duur cadeau haha. Ik kan 'm ook weinig dingen van die dag aanraden. System of A Down kent hij niet echt en ik weet zeker dat hij dat heel kut zal vinden.

Hij is wel enthousiast over Soulwax en The Kills. Komt wel goed denk ik, al had er meer in gezeten. Doodzonde van die eendimensionale zaterdag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.354
10.978
Leuk bandje dat The Avalanches. Kende het alleen nog qua naam maar hebben paar erg gave nummers. Goede band om de tijd te doden tussen Soulwax en Foo Fighters. Overige bevestigingen doen me verder niets. Staan toch op tijden dat ik ze niet kan/wil zien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Iemand Above & Beyond weleens live gezien?

Voor hun optreden wist ik totaal niet wat ik kon verwachten maar dat was echt een onwijs toffe set. Valt toch wel in de categorie van kwalitatieve elektronische acts die een redelijk 'hard' maar toegankelijk setje kunnen draaien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.354
10.978
visdave34 wrote:
Iemand Above & Beyond weleens live gezien?

Voor hun optreden wist ik totaal niet wat ik kon verwachten maar dat was echt een onwijs toffe set. Valt toch wel in de categorie van kwalitatieve elektronische acts die een redelijk ‘hard’ maar toegankelijk setje kunnen draaien.

Mee eens. Zag ze paar jaar geleden in de tent op Pinkpop. Was een sterke set. Goede aanbouw en mooie climaxen. Veel beter dan de huidige edm acts!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Wessel wrote:
visdave34 wrote:
Iemand Above & Beyond weleens live gezien?


Voor hun optreden wist ik totaal niet wat ik kon verwachten maar dat was echt een onwijs toffe set. Valt toch wel in de categorie van kwalitatieve elektronische acts die een redelijk ‘hard’ maar toegankelijk setje kunnen draaien.


Mee eens. Zag ze paar jaar geleden in de tent op Pinkpop. Was een sterke set. Goede aanbouw en mooie climaxen. Veel beter dan de huidige edm acts!
Ok, cool. Dan ga ik daar zeker wel even buurten als alternatief voor LP.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Heb gisteren Het Zesde Metaal gezien, naja de leadzanger dan, tijdens Record Store Day in een platenzaak bij mij in de buurt(Bergen op Zoom).

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Vond wat ik zover had gehoord via Spotify en Youtube e.d. de band niet zo speciaal en eigenlijk gewoon niet zo veel aan. Vond het gisteren tot mijn verbazing toch wel leuk en er hing een leuke sfeer omheen. Wel beetje het soort muziek waarbij ik op een afstandje met een biertje in mijn handen naar zou luisteren.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.009
154
Persoonlijk voor men vriendin en ik wel wat clashes:

Het stomste is dat we eigenlijk buiten de clashes weinig willen zien, vooral zaterdag en zondag, op enkele artiesten na. Voor ons slaagt het tijdschema dus behoorlijk tegen.

Agnes Obel – Beth Dito – Imagine Dragons – Lorde => Zal na Warhola waarschijnlijk meteen vooraan ID worden, maar toch geen fijne combo om de twee andere te moeten missen. Daarna Lorde die je dus ook nog maar een deel kan zijn. Echt slechte planning hier.

Mura Masa – Kings of Leon => We vinden KOL altijd wel een feest maar Mura Masa lijkt ons echt een aanrader. Moeilijke keuze!

White Lies – Birdy => Ik vind Birdy best goed, vooral mijn vriendin wil deze zien. Ik kijk dan weer uit naar White Lies, dilemma.

Royal Blood – Dua Lipa => Idem als bovenstaande clash eigenlijk.

Seasick Steve – Machine Gun Kelly => Wat we hier missen gaat minder erg zijn maar toch een jammerlijke clash.

Jimmy Eat World – Charli XCX => Dit is een kutclash, Charli XCX zou vrij goed zijn live en heeft best goede nummer. Jimmy Eat World is dan ook weer zalig om te zien. Damn!

Alt-J – Soulwax => Dit wordt een keuze van de moment maar toch ook weer geen fijne clash voor ons.

Dit is nou precies het luxe-probleem waar je bij een festival als Werchter tegenaan loopt. Ik zie wel dat jullie ook een typisch paartjes-probleem hebben. De man wil stoere gitaarmuziek, de vrouw wil meer op de gevoelige tour. Ja dan gooi je er nog een extra laag van moeilijkheid in..... :) Tip: neem een dobbelsteen mee. Laat het lto beslissen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Druk weekend gehad vanaf vrijdagochtend. Maar om 4 uur eventjes pauze genomen om te:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=e2LSoNYMAtY[/video]

na de aankondiging van The Avalanches!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken