Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Is er iemand al uit de knoop van Foals- TLSP – Beck geraakt? Wil die alledrie absoluut zien, maar als ik ze echt alledrie volledig meepik, mis ik het begin van TLSP en Beck. Dat doet toch ook altijd af aan de beleving van een concert. Heb geen van de drie al gezien, is er iemand die ons hier iets kan aanraden?

Persoonlijk zou ik het einde van Foals laten vallen. Die staan met elk album zowat 3-4 keer in België, dus je krijgt ongetwijfeld nog een kans om hen aan het werk te zien. TLSP gaat daarentegen weer de koelkast in na de zomer omdat er een nieuwe Arctic Monkeys in de steigers staat. Wie weet duurt het weer 8 jaar voordat die een nieuwe plaat uitbrengen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
...iets wat 8 jaar de koelkast ingaat, zou er ook zomaar nooit meer uit kunnen komen...


Wat je ook kiest, als je bij een goed optreden staat, zou ik sowieso blijven staan. Het slot van een optreden is meestal het sterkst. En als je van alles wilt zien, en je mist steeds het begin en einde, dan zie je eigenlijk net niks.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Sowieso Last Shadow Puppets en daarna aansluiten bij Beck zou mijn keuze zijn. Echter is het zo dat TLSP minder werkt in daglicht, maar ben er wel van overtuigd dat Alex en Miles er een show van gaan maken.
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Denk dat het inderdaad iets vroeger doorgaan bij Foals zal worden en TLSP dan vanop een goede plaats en volledig kijken : wil het risico niet lopen om iets te missen dat ik voor de komende jaren niet of misschien wel nooit meer kan zien. Thanks voor de raad! :)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
[video]https://www.youtube.com/watch?v=bflDafE0Fys[/video]

hoe je het ook draait of keert, Breaking Benjamin had op een belgisch festival moeten staan! Graspop of werchter had hen moeten binnenhalen! Die mannen hebben heeeeeel veel fans die hen nog nooit gezien hebben... (kijk vooral naar hoe het the Diary of Jane wordt meegezongen, daar krijg ik het nu eens warm van :))
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Rock Am Ring is nu ook niet altijd de beste graadmeter voor de populariteit van bands in de hardere genres. Kijk naar Billy Talent, die ginder subheadliner zijn en in Belgie hun clubshow na 3 weken nog niet uitverkocht hebben. Breaking Benjamin keert trouwens half juni terug naar de VS.

In other news: in het Pinkpoptopic wordt gelinkt naar een bron die Coldplay ook op Rock Werchter 2017 plaatst.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
In other news: in het Pinkpoptopic wordt gelinkt naar een bron die Coldplay ook op Rock Werchter 2017 plaatst.

Als je de linkt opent (deze werd gelinkt: ) staat dat het voor het jaar 2011 is toen Coldplay inderdaad headliner was.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.205
In other news: in het Pinkpoptopic wordt gelinkt naar een bron die Coldplay ook op Rock Werchter 2017 plaatst.
Dus dan hebben we na Radiohead nu ook Coldplay voor volgend jaar :lol:
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Kereltje wrote:
In other news: in het Pinkpoptopic wordt gelinkt naar een bron die Coldplay ook op Rock Werchter 2017 plaatst.


Dus dan hebben we na Radiohead nu ook Coldplay voor volgend jaar
1f606.png

en waarschijnlijk ook nog eens Foo Fighters
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik zit ook even naar de line-up te kijken, en ben er ook nog niet helemaal uit wat ik allemaal wil zien.

Wat gaan jullie op donderdag overdag bekijken (voor Gutterdämmerung)?
Heeft één van jullie Flume wel eens live gezien?
Vrijdag overdag weet ik ook nog niet zo goed naar welke artiesten ik wil kijken, hebben jullie hier nog aanraders?
Gaan jullie naar Paul Kalkbrenner of naar de Editors?
Tot hoe laat denken jullie dat er nog plek in the Barn is voor Jamie XX?

 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik zit ook even naar de line-up te kijken, en ben er ook nog niet helemaal uit wat ik allemaal wil zien.

Wat gaan jullie op donderdag overdag bekijken (voor Gutterdämmerung)?
Heeft één van jullie Flume wel eens live gezien?
Vrijdag overdag weet ik ook nog niet zo goed naar welke artiesten ik wil kijken, hebben jullie hier nog aanraders?
Gaan jullie naar Paul Kalkbrenner of naar de Editors?
Tot hoe laat denken jullie dat er nog plek in the Barn is voor Jamie XX?

- Samm Henshaw - Nathaniel Rateliff - Guy Garvey
- ja op Lowlands. Was toen enorm tof maar toen was ik ook wel enorm fanboy van Flume. Enthousiast publiek was er toen ook.
- Gary Clark Jr. - Daughter
- Paul Kalkbrenner
- Ik denk dat je tijdens Macklemore er nog makkelijk bij kan. Als hij afgelopen is zal er wel een enorme stroom naar de Barn gaan en dan gaat het moeilijk worden.
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Ik zit ook even naar de line-up te kijken, en ben er ook nog niet helemaal uit wat ik allemaal wil zien.

Wat gaan jullie op donderdag overdag bekijken (voor Gutterdämmerung)?
Heeft één van jullie Flume wel eens live gezien?
Vrijdag overdag weet ik ook nog niet zo goed naar welke artiesten ik wil kijken, hebben jullie hier nog aanraders?
Gaan jullie naar Paul Kalkbrenner of naar de Editors?
Tot hoe laat denken jullie dat er nog plek in the Barn is voor Jamie XX?

Op donderdag zijn Samm Henshaw, Barns Courtney en Guy Garvey wel aanraders. Wij gaan ook naar Kaiser Chiefs, maar Nathaniel Rateliff lijkt me ook wel de moeite.
Op vrijdag : Blossoms is een leuk bandje om te ontdekken. Voor de rest gaan we ook naar Gary Clark, Daughter, BBR en Trixie Whitley. Ik denk dat je met Robert Plant zeker ook niet kan missen, Rammstein is sowieso wel entertainment. Parov Stelar is leuk om een feestje te bouwen.
Editors is zeker eens de moeite om live te zien, stellen nooit teleur.
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Editors is zeker eens de moeite om live te zien, stellen nooit teleur.

Ik vond ze zelf in 2013 een beetje tegenvallen maar dat had misschien te maken dat hun optreden in 2012 zo ongelooflijk goed was en de sfeer zo perfect. Denk niet dat ze dat optreden voor mij persoonlijk nog eens zullen overtreffen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.205
Ik zit ook even naar de line-up te kijken, en ben er ook nog niet helemaal uit wat ik allemaal wil zien.

Wat gaan jullie op donderdag overdag bekijken (voor Gutterdämmerung)?
Heeft één van jullie Flume wel eens live gezien?
Vrijdag overdag weet ik ook nog niet zo goed naar welke artiesten ik wil kijken, hebben jullie hier nog aanraders?
Gaan jullie naar Paul Kalkbrenner of naar de Editors?
Tot hoe laat denken jullie dat er nog plek in the Barn is voor Jamie XX?
Kaiser Chiefs & Jake Bugg, heb eigenlijk niet echt een idee
Nee, nog nooit gezien maar kijk er zo naar uit.. Dat eerste album was gewoon muzikaal innoverend en nu dit 2e lijkt wel nog een stapje verder, ik vraag me echt af waarom die nu in godsnaam geen afsluitende spot krijgt?? Hij mocht begot de outdoor stage van Coachella afsluiten voor pakweg 20.000 man, als het niet meer is
Ik ga enkel donderdag maar ik zou op vrijdag zeker; Oh Wonder, Daughter, BBR, Trixie Withley, The 1975 en Parov Stelar
Editors zou ik kiezen, ik zag ze op PKP14 en ze waren geweldig toen vond ik (met de weinige muzikale kennis die ik toen nog maar had lol)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Vrijdag overdag: Frightened Rabbit als je van The National houdt.
Daughter is apart, gewoon is naar luisteren, wel de moeite (denk ik). Een beetje zoals London Grammar, maar alternatiever (denk ik).

Topnaam overdag is alleszins Richard Hawley. Wat een artiest!!!

Om een idee te geven:

Down in the woods:
https://www.youtube.com/watch?v=fyrK6xSjPl4

Heart of Oak:
https://www.youtube.com/watch?v=9a8qLm5D_lU

Don't stare at the sun
https://www.youtube.com/watch?v=C77PlrGxMbU


En nog vele andere topsongs...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
En in de vooravond Robert Plant natuurlijk, dat spreekt voor zich. Wel wat lastig dat dit samen met At the Drive-in valt, maar die laatste op mainstage gaat niet zo goed uitpakken vrees ik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Op de donderdag gaan wij naar Nathaniel Rateliff en Jake Bugg.

Kaisers Chiefs gaan we mijden als de pest. Voor ons een te gemaakte show, maar da's persoonlijk.

Gutterdammerung gaan we niet missen. En we sluiten de dag af met Sir Paul.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vrijdag overdag: Frightened Rabbit als je van The National houdt.
Daughter is apart, gewoon is naar luisteren, wel de moeite (denk ik). Een beetje zoals London Grammar, maar alternatiever (denk ik).

Topnaam overdag is alleszins Richard Hawley. Wat een artiest!!!

JIj hebt me zonet overtuigd om toch naar Richard Hawley te gaan, wat klinkt dat live fenomenaal goed zeg! Ik had gedacht om naar Black Box Revelation te gaan, maar ik ga toch maar voor Hawley. Sta ik meteen ook goed voor Robert Plant :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Everyknight wrote:
Vrijdag overdag: Frightened Rabbit als je van The National houdt.
Daughter is apart, gewoon is naar luisteren, wel de moeite (denk ik). Een beetje zoals London Grammar, maar alternatiever (denk ik).

Topnaam overdag is alleszins Richard Hawley. Wat een artiest!!!


JIj hebt me zonet overtuigd om toch naar Richard Hawley te gaan, wat klinkt dat live fenomenaal goed zeg! Ik had gedacht om naar Black Box Revelation te gaan, maar ik ga toch maar voor Hawley. Sta ik meteen ook goed voor Robert Plant
simple-smile.png

Je hoeft BBR niet te missen hoor. Je kan met gemak het volgende rijtje maken: Black Box Revelation - Richard Hawley - Robert Plant - Offspring - Rammstein
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Rock Torhout wrote:
Everyknight wrote:
Vrijdag overdag: Frightened Rabbit als je van The National houdt.
Daughter is apart, gewoon is naar luisteren, wel de moeite (denk ik). Een beetje zoals London Grammar, maar alternatiever (denk ik).

Topnaam overdag is alleszins Richard Hawley. Wat een artiest!!!


JIj hebt me zonet overtuigd om toch naar Richard Hawley te gaan, wat klinkt dat live fenomenaal goed zeg! Ik had gedacht om naar Black Box Revelation te gaan, maar ik ga toch maar voor Hawley. Sta ik meteen ook goed voor Robert Plant
simple-smile.png



Je hoeft BBR niet te missen hoor. Je kan met gemak het volgende rijtje maken: Black Box Revelation – Richard Hawley – Robert Plant – Offspring – Rammstein

BBR speelt van 17:35 tot 18:35 en Richard Hawley van 17:50 tot 18:50. Dat gaat dus niet lukken ;).

Ik ga vrijdag meteen helemaal in het begin los bij Blackberry smoke. Raad ik ook iedereen aan die van goede Rock N Roll houdt. Ben alleen nog niet uit de clash The Van Jets vs Gary Clark Jr. De rest staat voor mij wel vast.
Blackberry Smoke - The Van Jets vs Gary Clark Jr. - Daughter - Oh Wonder - Richard Hawley - Robert Plant - The Offspring - Rammstein
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken