Gloeilamp wrote:
Kereltje wrote:
Everyknight wrote:
voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).
Ik geloof er nog steeds niet in dat DTRH bij RW kan afdwingen dat ze een subheadliner pas in de voorlaatste aankondiging mogen vrijgeven. Volgens mij laat Rock Werchter The National aan zich voorbij gaan omwille van het gebrek aan nieuw album + sowieso slecht geplaatst als sub voor Rammstein. Ik verwacht daar toch eerder Biffy Clyro.
Waarom vindt iedereen overigens dat BMTH laag staat? Die staan even hoog als Royal Blood vorig jaar, en die laatste zijn toch een pak populairder.
Royal Blood populairder? Die moet je me even uitleggen. BMTH is duidelijk een grotere band qua discografie, speelervaring en fanschare. Trekken denk ik meer volk dan Royal Blood, ook op Rock Werchter.
That’s the Spirit is in mijn opinie geen sterke plaat, maar Sempiternal is binnen de metalcore toch wel één van de sterkere platen van de afgelopen paar jaar.
Ik spreek over een mainstream publiek, aangezien dat type muziekliefhebbers 90% van de bezoekers opmaken. Hoe BMTH binnen de core-wereld ligt maakt weinig uit op Werchter, wel dat ze bij het bredere publiek enkel gekend zijn van Afrekeningshitje Throne. Vergelijk dat met Royal Blood die 3-4 grijsgedraaide singles en enkele weken op 1 in De Afrekening met zich meedragen. Op een mainstream festival mag BMTH in mijn ogen blij zijn met Main Stage tussen 15 en 16u.