Rock Werchter 2016 - Geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Beck, Iggy Pop en TLSP niet te vergeten.
Maar ik ben wel bang dat het dit jaar het jaar van de moeilijke clashes gaat worden en dat we niet alles kunnen zien ...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Beetje wishfull thinking hier, maar Muse naar Lowlands. Hopelijk komen ze RW afsluiten. Al is die kans ontzettend klein aangezien ze vorig jaar al zijn geweest.
Laat die maar schoon naar Pukkelpop gaan, dan kunnen we daar weer eens een dagske heen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Schrijf DMA's nu ook maar met potlood op voor Werchter aangezien ze op DTRH staan en misschien ook wel De Staat.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Schrijf DMA’s nu ook maar met potlood op voor Werchter aangezien ze op DTRH staan en misschien ook wel De Staat.
Lijkt me prima, van mij zouden Rico & Sticks ook wel komen, maar dat verwacht ik niet.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Er loopt sinds gisteren een radiospot voor Rock Werchter op Studio Brussel.

De namen die daarin genoemd worden zijn (in volgorde): Disclosure - Last Shadow Puppets - Editors - Rammstein - Beck - Sigma Live - Red Hot Chili Peppers - Jamie XX - Ellie Goulding - Macklemore & Ryan Lewis - Tame Impala - Florence + the Machine - Years & Years - Paul McCartney

donderdag: 5 namen: drie laatste op mainstage + grote naam Klub C + grote naam Barn
vrijdag: 1 naam: Rammstein
zaterdag: 3 namen: twee laatste op mainstage + 1 grote naam Barn
zondag: 5 namen: 3 laatste op mainstage + 2 grote namen Barn

Voor wat het waard is: mijn conclusies:
- donderdag en zondag zijn de minst verkopende dagen, want met voorsprong meer namen in de spot van deze dagen
- voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).

Ik geloof er nog steeds niet in dat DTRH bij RW kan afdwingen dat ze een subheadliner pas in de voorlaatste aankondiging mogen vrijgeven. Volgens mij laat Rock Werchter The National aan zich voorbij gaan omwille van het gebrek aan nieuw album + sowieso slecht geplaatst als sub voor Rammstein. Ik verwacht daar toch eerder Biffy Clyro.

Waarom vindt iedereen overigens dat BMTH laag staat? Die staan even hoog als Royal Blood vorig jaar, en die laatste zijn toch een pak populairder.
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
ik snap die heisa rond bmth ook niet... naast throne hebben die imo geen enkele deftige plaat dus die staan zeker op hun plaats... ik vergelijk ze een beetje met enter shikari van vorig jaar, die stonden ook 2de op de main

wie zou er trouwens van wireless festival ook naar werchter komen? chase and status?? :D

 

jarne

Support act
14 feb 2013
965
290
ik snap die heisa rond bmth ook niet… naast throne hebben die imo geen enkele deftige plaat dus die staan zeker op hun plaats… ik vergelijk ze een beetje met enter shikari van vorig jaar, die stonden ook 2de op de main

wie zou er trouwens van wireless festival ook naar werchter komen? chase and status??
1f600.png

BMTH is gewoon een zeer beloftevolle band(ik bedoel mss niet kwaliteit, maar ik bedoel headlinerpotentieel). En Throne is waarschijnlijk wel hun grootste hit, maar hun vorige plaat 'Sempiternal' is veeel beter dan hun laatste. Minder toegankelijk voor het werchterpubliek, maar echt heel goed. Begrijp dat mensen hun laatste album 'That's the Spirit' geen topper vinden, maar 'Sempiternal' is dat wel. Goed voor een subheadline post op reading & leeds, en een grote naam op heel wat andere festivals.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Everyknight wrote:
voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).


Ik geloof er nog steeds niet in dat DTRH bij RW kan afdwingen dat ze een subheadliner pas in de voorlaatste aankondiging mogen vrijgeven. Volgens mij laat Rock Werchter The National aan zich voorbij gaan omwille van het gebrek aan nieuw album + sowieso slecht geplaatst als sub voor Rammstein. Ik verwacht daar toch eerder Biffy Clyro.

Waarom vindt iedereen overigens dat BMTH laag staat? Die staan even hoog als Royal Blood vorig jaar, en die laatste zijn toch een pak populairder.

Royal Blood populairder? Die moet je me even uitleggen. BMTH is duidelijk een grotere band qua discografie, speelervaring en fanschare. Trekken denk ik meer volk dan Royal Blood, ook op Rock Werchter.

That's the Spirit is in mijn opinie geen sterke plaat, maar Sempiternal is binnen de metalcore toch wel één van de sterkere platen van de afgelopen paar jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Everyknight wrote:
voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).


Ik geloof er nog steeds niet in dat DTRH bij RW kan afdwingen dat ze een subheadliner pas in de voorlaatste aankondiging mogen vrijgeven. Volgens mij laat Rock Werchter The National aan zich voorbij gaan omwille van het gebrek aan nieuw album + sowieso slecht geplaatst als sub voor Rammstein. Ik verwacht daar toch eerder Biffy Clyro.

Waarom vindt iedereen overigens dat BMTH laag staat? Die staan even hoog als Royal Blood vorig jaar, en die laatste zijn toch een pak populairder.


Royal Blood populairder? Die moet je me even uitleggen. BMTH is duidelijk een grotere band qua discografie, speelervaring en fanschare. Trekken denk ik meer volk dan Royal Blood, ook op Rock Werchter.

That’s the Spirit is in mijn opinie geen sterke plaat, maar Sempiternal is binnen de metalcore toch wel één van de sterkere platen van de afgelopen paar jaar.

Ik spreek over een mainstream publiek, aangezien dat type muziekliefhebbers 90% van de bezoekers opmaken. Hoe BMTH binnen de core-wereld ligt maakt weinig uit op Werchter, wel dat ze bij het bredere publiek enkel gekend zijn van Afrekeningshitje Throne. Vergelijk dat met Royal Blood die 3-4 grijsgedraaide singles en enkele weken op 1 in De Afrekening met zich meedragen. Op een mainstream festival mag BMTH in mijn ogen blij zijn met Main Stage tussen 15 en 16u.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ik ben fan van zowel Bring Me The Horizon als van Royal Blood. Heb royal blood 2 keer gezien op werchter (2015) en Bring Me the horizon 1 keer op Groezrock(2012).
Bring me The Horizon was toen afsluiter in (ik denk) impericon stage. En royal blood 2 keer op de mainstage rond 15u.

Persoonlijk schat ik de twee concerten van Royal blood iets hoger in en denk ik ook dat ze het verder zullen schoppen, misschien ooit tot headliner op een groot festival,
terwijl ik dat niet denk bij bring me the horizon.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Kereltje wrote:
Everyknight wrote:
voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).


Ik geloof er nog steeds niet in dat DTRH bij RW kan afdwingen dat ze een subheadliner pas in de voorlaatste aankondiging mogen vrijgeven. Volgens mij laat Rock Werchter The National aan zich voorbij gaan omwille van het gebrek aan nieuw album + sowieso slecht geplaatst als sub voor Rammstein. Ik verwacht daar toch eerder Biffy Clyro.

Waarom vindt iedereen overigens dat BMTH laag staat? Die staan even hoog als Royal Blood vorig jaar, en die laatste zijn toch een pak populairder.


Royal Blood populairder? Die moet je me even uitleggen. BMTH is duidelijk een grotere band qua discografie, speelervaring en fanschare. Trekken denk ik meer volk dan Royal Blood, ook op Rock Werchter.

That’s the Spirit is in mijn opinie geen sterke plaat, maar Sempiternal is binnen de metalcore toch wel één van de sterkere platen van de afgelopen paar jaar.


Ik spreek over een mainstream publiek, aangezien dat type muziekliefhebbers 90% van de bezoekers opmaken. Hoe BMTH binnen de core-wereld ligt maakt weinig uit op Werchter, wel dat ze bij het bredere publiek enkel gekend zijn van Afrekeningshitje Throne. Vergelijk dat met Royal Blood die 3-4 grijsgedraaide singles en enkele weken op 1 in De Afrekening met zich meedragen. Op een mainstream festival mag BMTH in mijn ogen blij zijn met Main Stage tussen 15 en 16u.

Maar is het ook reeel om aan een mainstream publiek te denken? Werchter is natuurlijk een mainstream festival, maar is de dagindeling van het hoofdpodium van de vrijdag dat ook? Rammstein, The Offspring, At the Drive-In, Bring Me the Horizon, Robert Plant en Black Box Revelation zijn een aantal voorbeelden van bands die op de vrijdag spelen en niet standaard mainstream publiek trekken. Veel gitaarliefhebbers die normaal gesproken niet zo snel naar Werchter zouden gaan zullen met de komst van deze bands, en dus ook met BMTH, erg tevreden zijn en een kaartje aanschaffen. Ik zie die verhouding dus niet helemaal opgaan. Ik kan niet ontkennen dat Royal Blood meer airplay krijgt, maar ik denk dat BMTH op een gitaardag als de vrijdag toch een groot deel van de weide zal gaan vullen.

Wereldwijd is BMTH natuurlijk een pak groter dan Royal Blood, maar ik schat de populariteit van BMTH op Werchter echt niet lager in dan die van Royal Blood.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Maar is het ook reeel om aan een mainstream publiek te denken? Werchter is natuurlijk een mainstream festival, maar is de dagindeling van het hoofdpodium van de vrijdag dat ook? Rammstein, The Offspring, At the Drive-In, Bring Me the Horizon, Robert Plant en Black Box Revelation zijn een aantal voorbeelden van bands die op de vrijdag spelen en niet standaard mainstream publiek trekken. Veel gitaarliefhebbers die normaal gesproken niet zo snel naar Werchter zouden gaan zullen met de komst van deze bands, en dus ook met BMTH, erg tevreden zijn en een kaartje aanschaffen. Ik zie die verhouding dus niet helemaal opgaan. Ik kan niet ontkennen dat Royal Blood meer airplay krijgt, maar ik denk dat BMTH op een gitaardag als de vrijdag toch een groot deel van de weide zal gaan vullen.

Wereldwijd is BMTH natuurlijk een pak groter dan Royal Blood, maar ik schat de populariteit van BMTH op Werchter echt niet lager in dan die van Royal Blood.

Ik vind van wel. Je moet er in de eerste plaats ook aan denken dat de verhouding combi-dagtickets gelijk is aan 65k - 18,5k. Die dag zal uiteraard extra veel liefhebbers van harde gitaren trekken, en BMTH heeft daar zeker zijn plaats, maar het is in mijn ogen terecht om bij de posities rekening te houden met de (Stubru-)mainstream muziekliefhebbers. Ik wil ook zeker niet gezegd hebben dat BMTH lager ingeschat moet worden dan Royal Blood: persoonlijk vind ik die laatste net iets te veel gehypet worden, terwijl BMTH tenminste hard aan de weg naar boven getimmerd heeft. Maar mijn reactie was er dus een op de commentaren dat er 's middags nog een band bij moet, want "BMTH gaat echt niet zo laag op de affiche staan".
 

youri jeanmart

Nieuw lid
9 mrt 2016
3
0
Hallo! Ik ben nieuw op het forum en dit jaar kocht ik voor mezelf voor de eerste keer een combitickets voir Rock Werchter 2016! Ik ben al blij hier is mijn vraag is dat ik een heleboel geld to feed me en drinken. Ik heb een kaartje voir the Hive van de camping ). hij er supermarkten rond het festival en kan men naar de camping met het voedsel en de alcohol? Dank je wel! En bedroefd voor mijn Nederlands, ik ben Waalse;)
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Hallo! Ik ben nieuw op het forum en dit jaar kocht ik voor mezelf voor de eerste keer een combitickets voir Rock Werchter 2016! Ik ben al blij hier is mijn vraag is dat ik een heleboel geld to feed me en drinken. Ik heb een kaartje voir the Hive van de camping ). hij er supermarkten rond het festival en kan men naar de camping met het voedsel en de alcohol? Dank je wel! En bedroefd voor mijn Nederlands, ik ben Waalse;)

Voor al je vragen moet je hier zijn ;) http://www.rockwerchter.be/fr/pratique
Rond het festival op straat staan meer dan genoeg eetkraampjes, hier betaal je gewoon contant. In het festivalpark en op de Hive camping (waar uiteraard ook veel eet- en drinkkraampjes staan) betaal je met bonnen. Als je nog geen eet/drankbonnen hebt gekocht online zou ik dat nog wel doen voor het festival begint, op de wei en de camping zijn ze duurder dan als je ze nu bestelt. Je mag zoveel eten de camping op meenemen als je wil, en qua alcoholische dranken kun je eigenlijk wel zoveel meenemen als je wil (ik dacht dat er een limiet van 20 blikken ofzoiets was vorig jaar maar hier zie ik nu niks van terug op de website, en daarnaast controleerden ze dit nooit). Absolute nono's op de camping zijn (alcoholische) dranken in glazen flessen (en glas in het algemeen) en gaspitjes. Qua supermarkten zijn ze in de dorpjes Werchter en Haacht altijd wel open.
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Everyknight wrote:
voor vrijdag moet er toch nog een grote naam voor Rammstein komen. 1 naam (van de 14) die voor vrijdag genoemd wordt, is echt wel zeer weinig. Ik blijf bij The National, die ze na een afgesproken termijn met DTRH mogen aankondigen (zoals volgens mij met BKS het geval was voor Beck). Anders zou zeker The Offspring (en misschien At the Drive-In) toch vernoemd worden als zij subben voor Rammstein? Dat Bring me the Horizon dan zo laag zou staan, kan te verklaren zijn door hun überdruk tourschema (Zweden-België-Finland op 3 dagen).


Ik geloof er nog steeds niet in dat DTRH bij RW kan afdwingen dat ze een subheadliner pas in de voorlaatste aankondiging mogen vrijgeven. Volgens mij laat Rock Werchter The National aan zich voorbij gaan omwille van het gebrek aan nieuw album + sowieso slecht geplaatst als sub voor Rammstein. Ik verwacht daar toch eerder Biffy Clyro.

Waarom vindt iedereen overigens dat BMTH laag staat? Die staan even hoog als Royal Blood vorig jaar, en die laatste zijn toch een pak populairder.

Biffy Clyro is in België toch echt wel minder populair dan The Offspring, niet?
Op Stubru draaien ze vaak Self Esteem, Pretty Fly en Kids Aren't Allright, maar van Biffy hebben ze enkel een tijdje Black Chandelier gedraaid een paar jaar geleden.
Ik zie ze er niet meer bijkomen, al hoop ik uiteraard van wel (voor mij persoonlijk is Biffy de grootste headliner ever).

Ik ben BMTH fan en je hebt inderdaad gelijk over dat van Royal Blood: meer liederen die worden gedraaid op Stubru.
Bovendien heeft Bring Me een zodanige change gemaakt met hun laatste album dat je (jammer genoeg) van hun eerste echt commerciële werk kan spreken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
in de clashfinder staat trouwens kendrick lamar voor rammstein geprogrammeert…

Maar de persoon die die clashfinder invult, doet ook maar een gooi. In het voorspeltopic was hij waarschijnlijk niet echt hoog geëindigd.

Je hebt 2 clashfinders. De andere laat gaten zien, waar nog namen moeten komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken