Rock Werchter 2016 - Geruchten

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Denk dat we zoiezo Bastille nog kunnen verwachten.
Ik denk dat we mischien nog wel twee subs kunnen verwachten, voor vrijdag en zaterdag.
Of zou the offspring echt de sub zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Er moeten zoals eerder beredeneerd in deze thread nog ong. 23 namen bijkomen. Vrij zeker dat we komende vrijdag niet de full line-up krijgen zoals @shotgvn zegt, vorig jaar was de line-up pas eind mei compleet. Tussen die 23-ish namen zal toch nog wel iets ‘substantieels’ moeten zitten, no way dat nu ze die trailer nu eruit gepompt hebben er alleen nog maar kleine namen bij komen. Er zal toch nog iets van een Tenacious D of een Bastille of een LCD Soundsystempje bij zitten? Toch? Please…?
1f615.png

De lineup was al begin april compleet, niet?
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Denk dat we zoiezo Bastille nog kunnen verwachten.
Ik denk dat we mischien nog wel twee subs kunnen verwachten, voor vrijdag en zaterdag.
Of zou the offspring echt de sub zijn?

Iemand heeft hier een pagina of 2 geleden opgeerkt dat Bastille niet echt meer mogelijk is. Omdat ze enkel nog op zondag konden volgens hun schema dacht ik (en daar passen ze nergens meer tussen op de Main.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Bloc Party kan niet komen, die touren volgens mij door Amerika dan

Meh, we hebben met Kaiser Chiefs toch al een irrelevante postpunk revival pretband uit de 00's gekregen. (Kwatongen -niet ik- zouden daar zelfs Editors aan willen toevoegen).
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
De lineup was al begin april compleet, niet?

Ahja. Vorig jaar kon ik er niet bij zijn dus heb ik even moeten Googlen en top result toont eind mei maar dat hield rekening met de annulatie van Sam Smith. Initiële line-up was inderdaad begin april compleet.

Ben eens gaan vergelijken met vorig jaar. Maar liefst 29 namen moesten nog bekend gemaakt worden rond dit tijdstip vorig jaar.
Headliner Mumford en Sons, Patti Smith and her band perform Horses, Ibeyi, Other Lives, Gabriel Rios, The Vaccines, Jessie J, Marmozets, Eagles of Death Metal, SBTRKT, Kovacs, Selah Sue, Tove Lo, John Newman, Lonely The Brave, FIDLAR, Tout Va Bien, Red Fang, JD McPherson, Maxi Jazz & The E-Type Boys, St. Paul And The Broken Bones, Jack Garatt, Magnus, Ryan Adams, De Jeugd van Tegenwoordig, CC Smugglers, Blaudzun, Leon Bridges en Catfish and the Bottlemen.

 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Die aankondiging van vrijdag maakte me heel blij, maar tevens een beetje bang voor de mogelijke clashes.

Mijn must-see lijstje ziet er inmiddels zo uit:

Donderdag: Ellie Goulding - New Order - James Blake - Disclosure (laatste twee gaan vast en zeker clashen)
Eventueel: Flume - Sigma Live

Vrijdag: Black Box Revelation - Daughter - Rammstein
Eventueel: Parov Stelar

Zaterdag: Beirut - PJ Harvey - Tame Impala - Paul Kalkbrenner
Eventueel: Band of Horses - Courtney Barnett

Zondag: Unknown Mortal Orchestra - Foals - Beck - Jamie xx
Eventueel: MØ - The Last Shadow Puppets - Skunk Anansie - Florence + The Machine
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Gewoon vrijdag ff Tenacious D, Biffy Clyro, Bloc Party en Cypress Hill erbij knallen. En de rest geloof ik dan wel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.924
6.156
mattman wrote:
De lineup was al begin april compleet, niet?


Ahja. Vorig jaar kon ik er niet bij zijn dus heb ik even moeten Googlen en top result toont eind mei maar dat hield rekening met de annulatie van Sam Smith. Initiële line-up was inderdaad begin april compleet.

Ben eens gaan vergelijken met vorig jaar. Maar liefst 29 namen moesten nog bekend gemaakt worden rond dit tijdstip vorig jaar.
Headliner Mumford en Sons, Patti Smith and her band perform Horses, Ibeyi, Other Lives, Gabriel Rios, The Vaccines, Jessie J, Marmozets, Eagles of Death Metal, SBTRKT, Kovacs, Selah Sue, Tove Lo, John Newman, Lonely The Brave, FIDLAR, Tout Va Bien, Red Fang, JD McPherson, Maxi Jazz & The E-Type Boys, St. Paul And The Broken Bones, Jack Garatt, Magnus, Ryan Adams, De Jeugd van Tegenwoordig, CC Smugglers, Blaudzun, Leon Bridges en Catfish and the Bottlemen.
Aan dat lijstje te zien en het aantal namen dat nu nog moet komen, ziet dat er rooskleurig uit.. Ik snap gewoon niet waarom ze die trailer nu al lanceren?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.924
6.156
Ik verwacht clash Paul McCarntey & James Blake eerlijk gezegd (Ellie Goulding en Sigma clashen dan ook waarschijnlijk?)
anyways, nog totaal niet zeker of ik werchter ga doen vanwege ik niemand vind om mee te gaan maar..

donderdag: Kaiser Chiefs, Flume, Disclosure, James Blake
vrijdag: Oh Wonder, Trixie Withley, The 1975, Parov Stelar, Rammstein, Daughter
zaterdag: Tame Impala, PJ Harvey (Editors zullen wel clashen met TI zeker?)
zondag: TLSP, F+TM, Beck
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Mijn still-wishing list:
LCD Soundsystem, mijn #1 wish voor nu nog
Tenacious D, supervet
Iets van Major Lazer of Jack Ü als feestact
The Weeknd, heel snel heel groot geworden en heeft goede nummers, misschien doorschuiven van Boutique?
Ghost, wel vet om eens te zien
De Staat. supergoed
Jack White, ook steengoed
Snoop Dogg, altijd hilarisch en doet leuke, iconische nummers
Iets gezelligs als Gogol Bordello, Fiddler's Green of Dropkick Murphys
Pixies, ook al staan ze al Dour
Chemical Brothers, heb ik vorig jaar moeten missen maar wil ze wel nog eens zien :(
Edit: Chase & Status, altijd nice
 

jarne

Support act
14 feb 2013
965
290
Donderdag:
Flume, Disclosure, Sigma, James Blake,

Vrijdag:
BMTH, The van Jets, Rammstein, The Black Box Revelation, Mss At- The Drive in

Zaterdag:
Editors, TDCC, BADBADNOTGOOD, Kensington, Lost Frequencies, Tame Impala

Zondag:
FOALS!!, Bear's Den, Skunk Anansie, Jamie XX, LSP, mss Macklemore

mijn wishlist nog is Biffy Clyro!!, Chase & Status, Deftones, Kendrick Lamar, Kiasmos, Nothing But Thieves, Of Mice & Men, ...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik verwacht dat de volgende mainstage spots nog open zijn.

Donderdag:
???
Kaiser Chiefs
Jake Bugg
???
Ellie Goulding
Paul McCartney
Disclosure

Vrijdag:
The Van Jets
Bring Me The Horizon
Black Box Revelation
???
At The Drive-In
The Offspring
Rammstein

Zaterdag:
Kensington
Band of Horses
Two Door Cinema Club
???
???
Red Hot Chili Peppers
Editors

Zondag:
???
???
???
Iggy Pop
The Last Shadow Puppets
Macklemore & Ryan Lewis
Florence + the Machine

The National lijkt mij dus uitgesloten, Biffy Clyro of Tenacious D zou nog op zaterdag kunnen maar die is al uitverkocht. Veel groters zal er niet meer komen gok ik. Barn headliners komen er ook niet meer. Misschien nog een KlubC afsluiter?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Vrijdag:
The Van Jets
???
Bring Me The Horizon
Black Box Revelation
At The Drive-In
The Offspring
Rammstein

No way dat Black Box Revelation en At The Drive-In zo hoog zullen staan. Ik verwacht daar nog iets voor/na The Offspring, een Biffy Clyro ofzo.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:
Vrijdag:
The Van Jets
???
Bring Me The Horizon
Black Box Revelation
At The Drive-In
The Offspring
Rammstein


No way dat Black Box Revelation en At The Drive-In zo hoog zullen staan. Ik verwacht daar nog iets voor/na The Offspring, een Biffy Clyro ofzo.

At The Drive-In en The Offspring staan beiden groot op het affiche van Rock Werchter wat mij doet vermoeden dat daar niks meer voor komt. Nadat ik nog eens heb gekeken heb je waarschijnlijk wel gelijk dat Black Box Revelation niet zo hoog gaat staan, ik verwachtte alleen Bring Me The Horizon hoger vanwege de populariteit die hier door sommige mensen werd verkondigd. Dus ik heb een aanpassing gedaan naar 2 plekjes hoger.

Dat gezegd verwacht ik Biffy Clyro niet nog een hardere naam op die dag. Dat is al een van de hardste main stage dagen van de afgelopen jaren, die plek lijkt me meer iets voor een hip hop artiest want die missen we nog op de mainstage dit jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Shaverion wrote:
Vrijdag:
The Van Jets
???
Bring Me The Horizon
Black Box Revelation
At The Drive-In
The Offspring
Rammstein


No way dat Black Box Revelation en At The Drive-In zo hoog zullen staan. Ik verwacht daar nog iets voor/na The Offspring, een Biffy Clyro ofzo.


At The Drive-In en The Offspring staan beiden groot op het affiche van Rock Werchter wat mij doet vermoeden dat daar niks meer voor komt. Nadat ik nog eens heb gekeken heb je waarschijnlijk wel gelijk dat Black Box Revelation niet zo hoog gaat staan, ik verwachtte alleen Bring Me The Horizon hoger vanwege de populariteit die hier door sommige mensen werd verkondigd. Dus ik heb een aanpassing gedaan naar 2 plekjes hoger.

Dat gezegd verwacht ik Biffy Clyro niet nog een hardere naam op die dag. Dat is al een van de hardste main stage dagen van de afgelopen jaren, die plek lijkt me meer iets voor een hip hop artiest want die missen we nog op de mainstage dit jaar.

Dat van die namen klopt ja. Al weten we ook niet hoe groot de vierde laatste van de dag op de poster staat, aangezien we er nog geen hebben met Iggy Pop erbij.

Het is nu wel duidelijk dat ze bewust voor gitaren gekozen hebben op vrijdag. Dus ik verwacht vooral niet dat ze daar plots een enorm contrasterende artiest gaan neerzetten (zoals Bastille of Kendrick Lamar).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het is nu wel duidelijk dat ze bewust voor gitaren gekozen hebben op vrijdag. Dus ik verwacht vooral niet dat ze daar plots een enorm contrasterende artiest gaan neerzetten (zoals Bastille of Kendrick Lamar).

Dat zou dan de eerste keer zijn dat ze geen contrasten op een podium hebben staan. Ik denk juist dat ze iets contrasterend neerzetten om niet een lading metal fans te hebben die de hele dag voor het mainstage bivakkeren. De enige reden dat ik kan bedenken om nog een harde naam daar neer te zetten is omdat de tickets niet goed verkopen.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik verwacht dat de volgende mainstage spots nog open zijn.

Donderdag:
???
Kaiser Chiefs
Jake Bugg
???
Ellie Goulding
Paul McCartney
Disclosure

Zaterdag:
Kensington
Band of Horses
Two Door Cinema Club
???
???
Red Hot Chili Peppers
Editors

Ik denk eerder dat we op dodnerdag nog de 2 eerste namen ingevuld moeten zien en zaterdag iets als
? - Kensington - Band of Hroses - TDCC - ? - RHCP - Eitors. Anders zakken band of Horses wel echt zwaar op de affiche sinds 2013. Zelfde met Kaiser Chiefs (en die hun laatste album had toch weer een radiohitje, dus die gaan niet als 2de,spelen)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Het is nu wel duidelijk dat ze bewust voor gitaren gekozen hebben op vrijdag. Dus ik verwacht vooral niet dat ze daar plots een enorm contrasterende artiest gaan neerzetten (zoals Bastille of Kendrick Lamar).


Dat zou dan de eerste keer zijn dat ze geen contrasten op een podium hebben staan. Ik denk juist dat ze iets contrasterend neerzetten om niet een lading metal fans te hebben die de hele dag voor het mainstage bivakkeren. De enige reden dat ik kan bedenken om nog een harde naam daar neer te zetten is omdat de tickets niet goed verkopen.

Maar het is toch al te laat om die metalfans weg te houden als je reeds 6 rockacts hebt staan? Dan gaat zo'n hiphop- of popact helemaal uit de toon vallen. Zie maar hoe de respons op Nick Cave was in 2013... Overigens maakt het niet eens uit wie je boekt, het voorste vak zal vanaf de middag vol metalfans staan. Was in 2010 ook zo terwijl dat eerder een popdag was (met oa. Pink, The Gossip, The Ting Tings en Das Pop).

Ik denk eerder dat we op dodnerdag nog de 2 eerste namen ingevuld moeten zien en zaterdag iets als
? – Kensington – Band of Hroses – TDCC – ? – RHCP – Eitors. Anders zakken band of Horses wel echt zwaar op de affiche sinds 2013. Zelfde met Kaiser Chiefs (en die hun laatste album had toch weer een radiohitje, dus die gaan niet als 2de,spelen)

Kaiser Chiefs mogen blij zijn met een plek als 2de hoor. Hebben de voorbije jaren heel wat aanzien verloren en moesten zich tevreden stellen met festivals als Crammerock en Suikerrock. Dat ze vorig jaar in een interview 'smeekten' om op Werchter te staan toont ook wel dat ze het zelf niet erg zullen vinden. Overigens zou Jake Bugg in jouw situatie een plek voor de sub staan, wat toch echt veel te hoog is.

En doe Kensington ook maar gewoon als dagopener. Vorige zomer moesten die nog tevreden zijn met gratis dorpsfestivalletjes en een namiddagspot op Crammerock.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk eerder dat we op dodnerdag nog de 2 eerste namen ingevuld moeten zien en zaterdag iets als
? – Kensington – Band of Hroses – TDCC – ? – RHCP – Eitors. Anders zakken band of Horses wel echt zwaar op de affiche sinds 2013. Zelfde met Kaiser Chiefs (en die hun laatste album had toch weer een radiohitje, dus die gaan niet als 2de,spelen)

Waar heeft Two Door Cinema Club die stijging dan aan te danken? En wat heeft Band of Horses na hun vorige passage gepresteerd? Misschien dat eerste op de dag een spot te laag is voor Kensington.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken