Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
er staan naar mijn mening geen (kwalitatieve) hiphop acts? of komen die nog?

Nu Les Ardentes zich als een van de beste urban festivals in Europa profileert zal Werchter die acts wel bewust aan LA laten. Hetzelfde verhaal als met metal en Graspop.
 

Mitch

Nieuw lid
26 feb 2016
2
0
Nu er deze week weer zo'n mooi rijtje namen bij is gekomen, vraag ik me af of we nog wat van onderstaande namen kunnen verwachten:

- Kendrick Lamar
- Massive Attack
- The Kooks
- Yeasayer
- LCD Soundsystem
- Tenacious D
- Moderat
- Beach House
- The National

Of alleen nog maar "kleine" bij-namen?
 

isaak

Playlistbediener
1 feb 2016
5
0
isaak wrote:
er staan naar mijn mening geen (kwalitatieve) hiphop acts? of komen die nog?


Nu Les Ardentes zich als een van de beste urban festivals in Europa profileert zal Werchter die acts wel bewust aan LA laten. Hetzelfde verhaal als met metal en Graspop.

jammer, een goede hiphop act tussendoor is namelijk wel lekker.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Er moet volgens mij toch echt nog iets na The Drive In op de main stage, toch? Die gaan toch echt niet de plaats voor de subheadliner krijgen? Om nog maar te zwijgen over het feit dat The Offspring subheadliner zou zijn. Misschien toch nog The National daar, of kan dat niet meer?

Ik mag hopen van niet. Want dan gaat The National heklemaal verloren tussen de harde gitaarbands die dag.

Ik denk wel dat the offspring subt (zoals op Pukkelpop vorig jaar), maar dat er iets komt tussen at-the drive in en the offspring
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.457
6.882
Rock Torhout wrote:
Er moet volgens mij toch echt nog iets na The Drive In op de main stage, toch? Die gaan toch echt niet de plaats voor de subheadliner krijgen? Om nog maar te zwijgen over het feit dat The Offspring subheadliner zou zijn. Misschien toch nog The National daar, of kan dat niet meer?


Ik mag hopen van niet. Want dan gaat The National heklemaal verloren tussen de harde gitaarbands die dag.

Ik denk wel dat the offspring subt (zoals op Pukkelpop vorig jaar), maar dat er iets komt tussen at-the drive in en the offspring

Ik hoop heel erg op Biffy Clyro tussen The Offspring en Rammstein. Zo net kunnen passen met hun optredens in Zweden en Finland.
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Op zich een prima line-up. Alleen ik vind dat er wel heel erg veel electro-acts tussenstaan:
Disclosure, Flume, Sigma, James Blake, Lapsley, Jagwar Ma, Parov Stelar, Lost Frequencies, Paul Kalkbrenner, Jamie XX, BADBADNOTGOOD en misschien nog wel wat. Nog aangevuld met bijvoorbeeld groepen als Two Door Cinema Club
Nou heb ik hier niks tegen (naar sommige kijk ik heel erg uit), maar ik vind het wel vrij veel. Ik mis een beetje het straitforwardrock/muziek en dan bedoel ik niet direct allemaal acts zoals op de vrijdag op de main.
Het is veelal hard of met elektro doorspekt, zelfs iets als Editors. Mede daardoor hoop ik nog steeds heel hard op The National.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Op zich een prima line-up. Alleen ik vind dat er wel heel erg veel electro-acts tussenstaan:
Disclosure, Flume, Sigma, James Blake, Lapsley, Jagwar Ma, Parov Stelar, Lost Frequencies, Paul Kalkbrenner, Jamie XX, BADBADNOTGOOD en misschien nog wel wat. Nog aangevuld met bijvoorbeeld groepen als Two Door Cinema Club
Nou heb ik hier niks tegen (naar sommige kijk ik heel erg uit), maar ik vind het wel vrij veel. Ik mis een beetje het straitforwardrock/muziek en dan bedoel ik niet direct allemaal acts zoals op de vrijdag op de main.
Het is veelal hard of met elektro doorspekt, zelfs iets als Editors. Mede daardoor hoop ik nog steeds heel hard op The National.
Misschien wel, maar de acts die je opnoemde zijn voor het grotendeel wel erg verschillend in genre.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Wat Kasper zegt. Van mij mogen er nog wel wat leuke rockacts bij. Ik mis ook nog die ene leuke punknaam.
Een Flogging Molly zal er niet meer inzitten, maar Tenacious D maakt nog kans.
En Kensington vandaag verstopt tussen de namen.. Had liever De Staat gezien, Peter Pan Speedrock of the Golden Earring om maar eens lekker wat verschillende namen te roepen. Maar ach met een biertje in de hand nog wel aardige muziek om wat bij te kletsen,
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Kasper wrote:
Op zich een prima line-up. Alleen ik vind dat er wel heel erg veel electro-acts tussenstaan:
Disclosure, Flume, Sigma, James Blake, Lapsley, Jagwar Ma, Parov Stelar, Lost Frequencies, Paul Kalkbrenner, Jamie XX, BADBADNOTGOOD en misschien nog wel wat. Nog aangevuld met bijvoorbeeld groepen als Two Door Cinema Club
Nou heb ik hier niks tegen (naar sommige kijk ik heel erg uit), maar ik vind het wel vrij veel. Ik mis een beetje het straitforwardrock/muziek en dan bedoel ik niet direct allemaal acts zoals op de vrijdag op de main.
Het is veelal hard of met elektro doorspekt, zelfs iets als Editors. Mede daardoor hoop ik nog steeds heel hard op The National.


Misschien wel, maar de acts die je opnoemde zijn voor het grotendeel wel erg verschillend in genre.
Inderdaad.. Lost Frequencies is niet Jamie xx en Paul Kalkbrenner is Flume niet.. Ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik hoop ook inderdaad dat er nog wat leuke rock-acts komen (een aantal belgische namen bv?) Maar je kunt nu toch ook niet zeggen dat er geen rock geprogrammeerd staat, toch? Er staat een groot pallet aan diverse genres op Werchter waar ik na de aankondigingen niet meer aan gedacht had dat er nog een aantal kwaliteits namen gingen komen als zeg nu maar een James Blake of Beck..
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.198
2.125
Manmanman, vrienden van me gaan wel de hele week, maar ik kan niet omdat ik in een toetsweek zit. Had graag al deze namen gezien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
@Yannick, die rocknamen staan alleen vooral op 1 dag geprogrammeerd en ik ben er 4...
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.093
2.322
Overzicht aan de hand van 2015 voor de mensen die graag voorspellen:

Er moeten nog 23 namen komen voor Rock Werchter 2016

Er zijn nog 8 spots op Main (donderdag 2, vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3)
Er zijn nog 8 spots in The Barn (donderdag 2, vrijdag 2, zaterdag 2 en zondag 2)
Er zijn nog 7 spots in KluB C (donderdag 2, vrijdag 2, zaterdag 2 en zondag 1)

Donderdag: 6 namen
Vrijdag: 5 namen
Zaterdag: 6 namen
Zondag: 6 namen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Beck! Daar had ik zo op gehoopt! Super zeg!!!

Wat een enorm sterke line-up in de breedte! Samen met NOS Alive het beste programma van een major festival van Europa tot nu toe.

Prijs/kwaliteit is dit festival bij de beste die te vinden zijn. Voor 6 euro minder per dag dan Pinkpop (!) krijg je superheadliners (op Florence na dan, maar er valt wel iets voor te zeggen dat ze doorgeschoven wordt), stevige sub/coheadliners en een fantastisch programma in de breedte. Namen die hier in Klub C of in The Barn staan staan op de meeste festivals gewoon op mainstage.

Ik hoop van harte dat dit festival uitverkoopt, want dan ziet de organisatie dat een festival van meer dan 80000 mensen per dag ook kan uitverkopen met kwalitatieve namen, met namen voor echte muziekliefhebbers. Dan krijgt de organisatie bevestiging dat het niet nodig is om Kygo's, Guetta's en andere Schulzen te boeken om te kunnen uitverkopen.

Die combinatie van grote headliners, commerciële(re) acts en kwalitatieve alternatieve(re) acts, die moeten ze aanhouden!

 

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
Wat is RW goed bezig zeg! Beck en Foals, erg blij mee. Ik hoop verder ook nog op wat meer (stevige) rock. Daarnaast hopelijk nog wat kleinere toffe bands zoals Raketkanon. Slaves oid mag ook wel langskomen. Maar ik heb niks te klagen hoor, de line up is echt super!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Zou James Blake clashen met paul of disclousure?
Ik verwacht wel James Blake als afsluiter van Klub C en zal dus jammer genoeg moeten clashen met Disclosure.. Of is het zo niet dat de tenten al ietsje vroeger sluiten, een halfuurtje? Zou ze allebei wel willen zien hm..
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dit is mooi man, heel erg mooi. Ik ben er wel zeker van dat ik een aantal pijnlijke keuzes ga moeten maken en lang niet alles kan zien wat ik wil zien. Toch maar alvast een lijstje van mijn kant met de dingen die ik wil gaan bekijken:

Donderdag: Paul McCartney, Disclosure, Gutterdammerung, James Blake, New Order, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats, Ellie Goulding, Guy Garvey.
Vrijdag: Rammstein, At the Drive-In, Bring Me The Horizon, Daughter, Black Box Revelation, Jagwar Ma, The Offspring, Oh Wonder.
Zaterdag: Editors, BADBADNOTGOOD, Beirut, Band of Horses, Courtney Barnett, Glen Hansard, PJ Harvey, Savages, Tame Impala.
Zondag: Beck, Foals, Iggy Pop, Jamie xx, Lianne La Havas, The Last Shadow Puppets, Unknown Mortal Orchestra, Lapsley.

Met de toevoegingen van Beck en Foals is de zondag echt een stuk sterker geworden. Vond die dag voor de aankondiging van vandaag nog een beetje zwak.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken