Rock Werchter 2016 - Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.339
6.552
Ik kan niet anders dan blij zijn met Paul McCartney. Had er niet echt meer op gerekend na de geruchten voor Pinkpop zo sterk waren, blijkbaar dus toch 3 headliners delen. Denk dat het hele jongeren vs ouderen verhaal niet zo relevant is, Werchter publiek kent over het algemeen wel wat meer dan alleen de laatste top40 hits. Oude namen als Lenny Kravitz, Patty Smith, Robert Plant, etc blijken het ook allemaal erg goed te doen.
Helemaal mee eens. Dat met die 3 gelijke headliners had ik na de Pearl Jam geruchten ook niet meer verwacht. Alsof beide festivals dezelfde gedachte hadden?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ook opvallend is dat ze op zaterdag The Offspring naast Rammstein hebben geplaatst in het dagoverzicht. Dat zullen dus wellicht de 2 grootste namen van die dag zijn.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Ik ben inderdaad blij dat het Paul McCartney is. The Beatles waren voor velen dan ook een legendarische tijdloze groep, inclusief voor veel jongeren.
Persoonlijk voor mij veel beter dan Lenny Kravitz / The Cure. Maar toch ook het besef dat groepen als Radiohead & Coldplay in Europa touren. Hopelijk volgend jaar.

Of Paul McCartney Lenny's concert van vorig jaar gaat overtreffen wordt afwachten, want dat was wel erg sterk.



Ook opvallend is dat ze op zaterdag The Offspring naast Rammstein hebben geplaatst in het dagoverzicht. Dat zullen dus wellicht de 2 grootste namen van die dag zijn.

Ik heb The Offspring op Pukkelpop gezien (waar het niet een al te grote naam was), en man die gasten zijn toch niet veel meer waard hoor (los van het feit dat de zanger er al helemaal belabberd uitziet). Ik denk eerder dat ze een placeholder zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Ik heb The Offspring op Pukkelpop gezien (waar het niet een al te grote naam was), en man die gasten zijn toch niet veel meer waard hoor (los van het feit dat de zanger er al helemaal belabberd uitziet). Ik denk eerder dat ze een placeholder zijn.

Maar At The Drive-In stond daar al als placeholder, waarom dan nog wijzigen als er toch nog een act bij komt?

Zoals het er nu uitziet lijkt het me dit te gaan worden bovenaan de affiche:

Donderdag:
Main Stage: Ellie Goulding - Paul McCartney - Disclosure
Barn: ? (eventueel New Order)
KluB C: Years & Years

Vrijdag:
Main Stage: The Offspring - Rammstein
Barn: ?
KluB C: Parov Stelar

Zaterdag:
Main Stage: Tame Impala of PJ Harvey - RHCP - Editors
Barn: Tame Impala of PJ Harvey
KluB C: Paul Kalkbrenner

Zondag:
Main Stage: ? (of TLSP) - Florence - Macklemore
Barn: TLSP (of ?)
KluB C: Jamie XX

We moeten 99% zekerheidje The National nog krijgen, waarvan ik vermoed dat die op zondag zullen staan. Dan heb je met The National - Florence - Macklemore 3 namen die net iets missen om echt headliner te zijn, maar die in combinatie eigenlijk wel een sterke dag maken.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Er zal nog wel iets groters dan The Offspring komen. Eerst stond het op alfabetische volgorde en nu de op 1 na grootste naam. En in het ergste geval doen ze het net zoals de vorige keer Rammstein, toen stond Volbeat als sub-headliner en Nick Cave eronder (terwijl Nick Cave groter is).
 

Stevie

Playlistbediener
16 jan 2016
17
0
Zeer blij dat ze nog een mooie naam hebben kunnen strikken, langs de andere kant ook wel teleurgesteld dat ze Radiohead misgelopen zijn.

Of Paul McCartney Lenny’s concert van vorig jaar gaat overtreffen wordt afwachten, want dat was wel erg sterk.
Lenny kan nog niet in de schaduw van Paul pissen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.713
1.245
Trouwens in het verleden stonden er altijd gevestigde waarden op werchter, al is de kwaliteit van die namen de laatste jaren wat minder, door het aanbod denk ik. Denk maar aan Depeche Mode (2013), The Cure (2012), Iron Maiden (2011) en daarvoor namen als Oasis, Metallica, Neil Young, REM. Het was altijd een mix van jongere bands en mooie kleppers.
Dus ik denk echt dat we dit jaar niet mogen klagen met Paul Mc Cartney als afsluiter en zal een mooie show worden, voor elk publiek.

Als je Metallica, REM (en al zeker Oasis) gevestigde waarde noemt, dan mag je Red Hot Chili Peppers ook wel zien als een gevestigde waarde hoor.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.457
6.882
Oke, Paul McCarntey. Voor mij de beste optie na Bruce, dus ik ben er best wel blij mee :). 2 uur lang hits van the Beatles/Wings/en hem solo. Wordt vast geweldig!
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Prima naam Paul McC. Blij hem te mogen gaan zien! Hopelijk komt er nog wel iets nieuws bij voor Rammstein. Verder geloof ik er niks van dat Editors na Rhcp speelt... zondag doet me nog steeds weinig.
 

Foofighter

Campingartiest
31 jan 2014
56
0
Niet meer gedacht, maar net mijn dagticket voor donderdag gekocht, wel met betaalwijze overschrijving. Moest de line up van pinkpop op zondag toch nog verbazen, is die optie er ook nog :) Maar zal wel de 11e keer werchter worden hier.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.194
1.218
Hier ook zeer enthousiast omwille van Paul McCartney! Superheadliner!

De organisatie stelt mij weer niet teleur, ik moet wat leren meer vertrouwen hebben in ze :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Geen Puscifer normaal gezien, ze staan op 12 juni in de AB.
Jammer! Was een band die ik wel eens wou zien, maar niet speciaal voor naar een apart concert zou gaan. Mocht het Tool zijn geweest, was dat een heel ander verhaal...
 

pepijn

Playlistbediener
3 nov 2014
27
0
Zou Brian setzer ook RW aandoen?16 juli is de enige non festival optreden in Europa. HMH Amsterdam
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Zou Brian setzer ook RW aandoen?16 juli is de enige non festival optreden in Europa. HMH Amsterdam

dit zou wel heel vet zijn, voor zover je verliefd kunt zijn op een performance ben ik dan op de live versie van Rock This Town op Woodstock, helemaal te gek. beest van een drummer, stukje extra waardering daar als drummer zijnde. weet iemand hoe hij het nog doet op het podium?
 

bert1617899546

Playlistbediener
21 dec 2014
21
0
Ik verwacht Biffy Clyro nog wel tussen The Offspring en Rammstein in.
Verder hoop ik dat Foals nog op de zondag / donderdag erbij komt..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken