Rock Werchter 2016 - Geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Misschien een beetje hard gereageerd in de frustratie van het moment omdat ik de donderdagheadliner verwachtte, maar ik vond Macklemore op pkp niet sterk. En als je nog maar 1 album hebt en moeite hebt om 1 uur en 15 minuten te vullen stel ik mij gewoon de vraag of je Werchter hoort af te sluiten.

Hij komt met een 2e album dit jaar.


k ben ook wel op de hoogte van haar populariteit. Maar een klepper van formaat kunnen we haar ook niet noemen. Toen ze werd aangekondigd verwachtte ik haar zelfs niet als headliner.

Dat is ze ook niet, maar omdat ze als het waren waarschijnlijk co-headliner is met macklemore weten ze toch dat gat te dichten. Daarnaast zal het vrijwel elk jaar gebeuren dat ze een redelijk grote naam niet aankondigen als headliner maar later moeten doorschuiven. De afgelopen jaren was het vaker puzzelen met de headliners omdat het gewoon moeilijk is om als 4-daags festival 4 grote headliners te programmeren. Dit hebben ze ooit geintroduceert omdat ze dat jaar 3 goeie hadden en Radiohead zich daarna nog melde. Maar het is onrealistisch om te verwachten dat ze elk jaar met 4 grote headliners kunnen komen. Ik verwacht dat elk jaar vanaf nu wel een dag heeft met een slappere headliner of weer een co-headliner constructie, en dat hoeft helemaal nog niet zo slap te zijn. Voor hetzelfde geld was het bijvoorbeeld The National/Kendrick geweest ipv Florence/Macklemore.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Indien Donderdag of Zondag nog een deftige headliner krijgt: Paul McCartney, Bruce Springsteen, Muse, Radiohead, The Killers
Dan mogen ze wat mij betreft Rihanna gerust toevoegen..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
"Voor hetzelfde geld was het bijvoorbeeld The National/Kendrick geweest ipv Florence/Macklemore."

Vind ik FATM/Macklemore op zich leuker, dus dat scheelt weer. ?

Werchter programmeert natuurlijk breed. Ook pop / commerciëlere namen. Dus ja, als namen worden gedropt, kan het een keer tegenzitten.

Blijft natuurlijk afwachten wat het uiteindelijke programma gaat worden. Krijgt de donderdag nog een sterke headliner? Wat wordt het definitieve programma voor zondag. Misschien komt er na of voor FATM nog een mooie naam.

De komende weken zal dit wel duidelijk gaan worden. Ik verwacht de komende week dat Werchter wel iets zal zetten tegenover de PP aankondigingen.


 

Stevie

Playlistbediener
16 jan 2016
17
0
De afgelopen jaren was het vaker puzzelen met de headliners omdat het gewoon moeilijk is om als 4-daags festival 4 grote headliners te programmeren.
Waar, maar dit jaar zag ik toch genoeg mogelijkheden om de 4 dagen te vullen. (Radiohead, Arcade Fire, Muse,...)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waar, maar dit jaar zag ik toch genoeg mogelijkheden om de 4 dagen te vullen. (Radiohead, Arcade Fire, Muse,…)

Muse, stond er vorig jaar. Arcade Fire zou eigenlijk geen EU shows doen dit jaar en Bilbao BKK en Nos Alive moeten van geluk spreken dat ze die hebben kunnen fixen. En tja Radiohead... die doen lekker wat ze willen en doen maar weinig festivals.
Ik snap wat je bedoeld maar Werchter maakt het zichzelf erg moeilijk doordat het 4 dagen is en we van de afgelopen jaren gewend zijn dat elk jaar een grote afsluiter had. Denk trouwens wel dat er zeker nog wel een mooie headliner bij komt op een van de dagen nadat Pinkpop zijn pakketje gelost heeft.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Wessel wrote:
De afgelopen jaren was het vaker puzzelen met de headliners omdat het gewoon moeilijk is om als 4-daags festival 4 grote headliners te programmeren.

Waar, maar dit jaar zag ik toch genoeg mogelijkheden om de 4 dagen te vullen. (Radiohead, Arcade Fire, Muse,…)

Tja, maar achter de schermen speelt er veel meer dan wij weten. Arcade Fire speelt 2 dagen op rij in Europa en vertrekt dan terug naar Amerika, wie weet wilden die geen 2 weken in Europa zitten? Bij Radiohead gaat de theorie dat ze nu enkel festivals doen in landen waar er dit najaar geen zaalshow komt, en dat ze volgende zomer wel voor meer festivals open staan. En Muse was misschien al geboekt door Pukkelpop? Er zijn tig redenen waarom een boeking niet doorgaat. Het beste voorbeeld vind ik dan nog Pearl Jam dat Pinkpop weigert omdat een van de leden in de VS wil zijn tijdens de examens van zijn zoon.

Op dat vlak vind ik de loslippigheid van Jan Smeets dan weer leuk. Die zegt gewoon zonder schroom waarom bepaalde kanshebbers uiteindelijk niet op de poster terecht gekomen zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
Denk eerlijk gezegd dat RW toch de headliner gaat delen met PP, en deze woensdag bekend maakt, of vrijdag gewoon.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Dat is ze ook niet, maar omdat ze als het waren waarschijnlijk co-headliner is met macklemore weten ze toch dat gat te dichten. Daarnaast zal het vrijwel elk jaar gebeuren dat ze een redelijk grote naam niet aankondigen als headliner maar later moeten doorschuiven. De afgelopen jaren was het vaker puzzelen met de headliners omdat het gewoon moeilijk is om als 4-daags festival 4 grote headliners te programmeren. Dit hebben ze ooit geintroduceert omdat ze dat jaar 3 goeie hadden en Radiohead zich daarna nog melde. Maar het is onrealistisch om te verwachten dat ze elk jaar met 4 grote headliners kunnen komen. Ik verwacht dat elk jaar vanaf nu wel een dag heeft met een slappere headliner of weer een co-headliner constructie, en dat hoeft helemaal nog niet zo slap te zijn. Voor hetzelfde geld was het bijvoorbeeld The National/Kendrick geweest ipv Florence/Macklemore.

Ik weet natuurlijk niet wat er achter de schermen speelt, maar als ze jaar na jaar de ticketprijs blijven verhogen vind ik dat ze dan toch ook jaar na jaar een sterke lineup (qua headliners) mogen toveren. Prijs van dagtickets is ook belachelijk, een dag met Editors/RHCP dat evenveel kost als F+TM/Macklemore?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Prijs van dagtickets is ook belachelijk, een dag met Editors/RHCP dat evenveel kost als F+TM/Macklemore?

I know, maar dan moeten ze bijvoorbeeld verschil gaan maken van donderdag/vrijdag 75 ofzo en zaterdag/zondag 95 euro en daarop de line-up gaan aanpassen. Maar dat gaat toch niet gebeuren.
Een ding weet ik zeker Werchter gaat het de komende jaren niet makkelijker krijgen om 4 volwaardige dagen neer te zetten voor die prijs en dat komt vooral door concurrentie uit de USA.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.374
9.120
Ook best jammer dat uitgerekend de vrijdag of de zaterdag -de 2 enige dagen die ok zijn- opgekloot kunnen worden door fucking voetbal.

Man, ik hoop echt dat ze dit jaar geen toestanden zoals in 2014 creeren en voetbal niet op een MUZIEKfestival centraal zetten. Dat was echt een spelbreker toen. Of dat mensen die per se een voetbalmatch willen zien niet zo dom zijn om tickets te kopen voor een festivaldag tijdens de kwartfinales van het ek... Ik kan nog steeds niet geloven dat ze een artiest geannuleerd (!) hebben om een banale voetbalmatch op een scherm te tonen. Holy shit.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
957
380
Heb er geen problemen mee waneer ze voetbal laten zien, maar doe het dan in de tent bij The Hive en niet op het terrein zelf. Alhoewel het toch best gezellig was met Triggerfinger in 2014 op het hoofdpodium.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Beter dan in 2012 toen het verboden was om de match Brazilië - NL te laten zien. En buurtbewoners nog een fikse boete hebben gekregen, omdat ze Werchtergangers in hun tuin lieten kijken.

Maar wat Chiel zegt: laat het gewoon zien in the Hive of op een afgelegen deel.
Artiesten hiervoor cancellen is natuurlijk bs.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Ook best jammer dat uitgerekend de vrijdag of de zaterdag -de 2 enige dagen die ok zijn- opgekloot kunnen worden door fucking voetbal.

Man, ik hoop echt dat ze dit jaar geen toestanden zoals in 2014 creeren en voetbal niet op een MUZIEKfestival centraal zetten. Dat was echt een spelbreker toen. Of dat mensen die per se een voetbalmatch willen zien niet zo dom zijn om tickets te kopen voor een festivaldag tijdens de kwartfinales van het ek… Ik kan nog steeds niet geloven dat ze een artiest geannuleerd (!) hebben om een banale voetbalmatch op een scherm te tonen. Holy shit.

Het is hier al tig keer voorbij gekomen maar: het annuleren van SBTRKT was een keuze van zijn management, niet van RW zelf. SBTRKT had een geschil met zijn management omdat zijn plaat door eigen toedoen uitgesteld werd, waardoor hij nu dus een 'promo'tour deed voor een plaat die pas 5 maand later uit zou komen. Toen dat management via de pers vernam dat RW een oplossing zocht voor de voetbal hebben ze zelf voorgesteld om SBTRKT te annuleren en terug te laten keren wanneer zijn plaat wel uit was.

Los daarvan verwacht ik niet dat het zo'n heisa wordt als in 2014. In de eerste plaats was het toen al 12 jaar geleden dat België nog eens op een toernooi speelde, en bijgevolg een onvermijdelijke hype. Nu zijn we het al iets meer gewend. Bovendien hielp het ook niet echt dat de Belgische match enkel samen viel met Triggerfinger, een band die je als Belg boven de 16 jaar ongetwijfeld al elders gezien hebt. Ik denk niet dat de helft van de wei bij de Rode Duivels staat als de match clasht met bvb RHCP...

In ieder geval is de Werchterorganisatie er niet een die zich twee keer aan dezelfde steen stoot. Het gebrek aan schermen aan de tenten, de reële kans dat België tijdens het festival een wedstrijd speelt, allemaal dingen die nu opgelost zullen worden volgens mij.
 

MeukiJam

Randprogramma
13 dec 2013
162
0
O.a. Radiohead en KoL aangekondigd voor Lollapalooza Berlijn begin september. Daarmee kan de theorie ivm dat Radiohead enkel festivals doet in landen die niet lucratief zijn voor zaalshows ook weer de vuilbak in neem ik aan
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.374
9.120
O.a. Radiohead en KoL aangekondigd voor Lollapalooza Berlijn begin september. Daarmee kan de theorie ivm dat Radiohead enkel festivals doet in landen die niet lucratief zijn voor zaalshows ook weer de vuilbak in neem ik aan

Dat was inderdaad enkel een theotie, geen 'gerucht'.

Maar aan de rest van die lineup te zien kan je wel uitmaken dat Radiohead best een dure band is om te boeken... Wat een bagger staat er daaronder. Op het fantastische Rdiohead na natuurlijk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.817
1.941
Paul McCartney officieel bevestigd als laatste headliner voor Pinkpop. Zou hij ook op Werchter kunnen staan?????
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.374
9.120
Paul McCartney officieel bevestigd als laatste headliner voor Pinkpop. Zou hij ook op Werchter kunnen staan?????

Alleen als ze hem ook vandaag aankondigen lijkt me.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Heeft Smeets niet ooit gezegd dat hij niet alle drie dezelfde headliners als Werchter heeft? Nou zevert ie wel meer...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
PJ wrote:
Paul McCartney officieel bevestigd als laatste headliner voor Pinkpop. Zou hij ook op Werchter kunnen staan?????


Alleen als ze hem ook vandaag aankondigen lijkt me.

Hoeft niet per se: oorspronkelijk was de Pinkpopaankondiging voor woensdag gepland en Werchter heeft zelfs respijt tot vrijdag dankzij die late ticketverkoop.

Hoe dan ook, zoals meerderen hier al gezegd hebben: vermoedelijk zal RW deze week ook even uitpakken, aangezien het de laatste kans is om Pinkpopgangers te bekeren.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik geloof nooit dat als Pinkpop afsluit met Paul McCartney, werchter afsluit met Florence en Macklemore. Dan moet er op werchter ook nog een grote naam bijkomen, lijkt me echt wel mogelijk op zondag. Anders zou het affiche minder zijn dan dat van Pinkpop, wat Schueremans kennende niet zal doen.
Ik denk, hoop, dat we zowel voor donderdag als zondag nog een mooie naam krijgen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken