Misschien een beetje hard gereageerd in de frustratie van het moment omdat ik de donderdagheadliner verwachtte, maar ik vond Macklemore op pkp niet sterk. En als je nog maar 1 album hebt en moeite hebt om 1 uur en 15 minuten te vullen stel ik mij gewoon de vraag of je Werchter hoort af te sluiten.
Hij komt met een 2e album dit jaar.
k ben ook wel op de hoogte van haar populariteit. Maar een klepper van formaat kunnen we haar ook niet noemen. Toen ze werd aangekondigd verwachtte ik haar zelfs niet als headliner.
Dat is ze ook niet, maar omdat ze als het waren waarschijnlijk co-headliner is met macklemore weten ze toch dat gat te dichten. Daarnaast zal het vrijwel elk jaar gebeuren dat ze een redelijk grote naam niet aankondigen als headliner maar later moeten doorschuiven. De afgelopen jaren was het vaker puzzelen met de headliners omdat het gewoon moeilijk is om als 4-daags festival 4 grote headliners te programmeren. Dit hebben ze ooit geintroduceert omdat ze dat jaar 3 goeie hadden en Radiohead zich daarna nog melde. Maar het is onrealistisch om te verwachten dat ze elk jaar met 4 grote headliners kunnen komen. Ik verwacht dat elk jaar vanaf nu wel een dag heeft met een slappere headliner of weer een co-headliner constructie, en dat hoeft helemaal nog niet zo slap te zijn. Voor hetzelfde geld was het bijvoorbeeld The National/Kendrick geweest ipv Florence/Macklemore.