Stevie wrote:
Je kan zeker verwachten dat Macklemore op de mainstage staat. Heb ze twee jaar geleden op pukkelpop gezien, veel show & veel gezever, weinig kwaliteit. Hij had zelfs zo weinig materiaal dat hij twee keer hetzelfde lied moest spelen. Kortom hij vult anderhalf uur met 5 liedjes en een hoop dikke kwatch. En nu mag hij werchter afsluiten? Schandalig zwak in mijn ogen. Bovendien vind ik FATM ook maar een matige headliner.
Erg zure reactie, ik snap helemaal dat je teleurgesteld kan zijn en het er niet mee eens bent. Maar dit is toch gewoon begrijpelijk? Florence is een aankomende headliner voor het festival en Macklemore zijn gigantische nieuwe popsterren. Daarbij valt Macklemore voor mij in de categorie goede popsterren (Energie, goeie gasten, prima nummers) en is Florence een uitstekende liveartiest. Ik heb trouwens blijkbaar ook een andere Macklemore op Pukkelpop gezien dan jij blijkbaar want hij speelde vrijwel zijn hele album + wat andere nummers en het was een feestje vol met energie in het voorvak. Dat hij na 1 album al een slot van 1 uur en 15minuten moet vullen is niet zijn probleem.
Duidelijk is dat Werchter dit jaar geen 4 headliner van de grootte Rammstein/RHCP heeft kunnen strikken dus moet je vrede hebben met 2 behoorlijk grote opkomende co-headliners.