Rock Werchter 2016 - Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Helemaal mee eens dat dit een ruk aankondiging is maar om nou te zeggen dat alles om zeep is? xD Iedereen had toch zien aankomen dat er ook wat van dit soort namen op het affiche staan? Er komen nog wel betere namen bij.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Tja vind dit zelf wel een prima toevoeging. Heb Macklemore in 2013 toen op BKS gezien en moet zeggen dat dat wel een feestje was, geen idee hoe dat nu zal zijn. Maar ik ben wel tevreden met de line up tot nu toe dus denk dat ik wel een kaartje ga kopen. Iedere dag wel iets wat ik wil zien;

Donderdag: Disclosure, New Order, Guy Garvey
Vrijdag: At The Drive-In (!!), Gary Clark Jr. , Robert Plant
Zaterdag: Beirut, Courtney Barnett, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey, Tame Impala, Two Door Cinema Club, Savages
Zondag: Macklemore, Last Shadow Puppets, Jamie xx

En ik denk dat ik BKS ga skippen om naar NOS te gaan voor Arcade Fire en Radiohead dus mijn festivalkeuzes zijn wel gemaakt denk ik :) Nu nog ergens Dinosaur Jr. mee proberen te pikken.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Op sociale media regent het negatieve reacties, gelijkaardig als bij Pharell. Ik vermoed dat ze snel weer iets gaan aankondigen om de zure nasmaak weg te spoelen.

Ik denk niet dat er snel weer wat gaat komen maar dat er de volgende aankondiging iets meer variatie in gaat zitten. Wat harder werk (Deftones/Tenacious D), wat alternatief (The National, Dinosaur Jr, Foals, M83), dance (Moderat) en weer wat commercieel (Bastille/James Bay). Zou hou je iedereen tevreden ook.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Damn Werchter toch. .. Waar blijven Biffy Clyro, Bloc Party, Deftones, Floggin Molly, Beck etc.? Hoop dat volgende week toch echt beter wordt. Zal toch wel Pinkpop overbluffIinkje moeten worden?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Wat Luud zegt.

En negatieve reacties op sociale media is een beetje dubbelop. Welke naam ze ook aankondigen, er zullen altijd negatieve reacties zijn.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Wat Luud zegt.

En negatieve reacties op sociale media is een beetje dubbelop. Welke naam ze ook aankondigen, er zullen altijd negatieve reacties zijn.

Heb je de officiële pagina al bekeken? Voor elke positieve reactie zijn er minstens 10 negatieve.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Paddy wrote:
Wat Luud zegt.

En negatieve reacties op sociale media is een beetje dubbelop. Welke naam ze ook aankondigen, er zullen altijd negatieve reacties zijn.


Heb je de officiële pagina al bekeken? Voor elke positieve reactie zijn er minstens 10 negatieve.
Alsof Werchter daar dan ook maar iets om geeft. Zal wel weer een goed programma worden. Ze pakken het alleszins anders aan dan vorig jaar. Toen kregen we ook op vrijdag in het begin alleen maar grote namen en tegen het einde de kleintjes. Nu lijkt alles meer gespreid te zitten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Paddy wrote:
Wat Luud zegt.

En negatieve reacties op sociale media is een beetje dubbelop. Welke naam ze ook aankondigen, er zullen altijd negatieve reacties zijn.


Heb je de officiële pagina al bekeken? Voor elke positieve reactie zijn er minstens 10 negatieve.

Dat was met Stromae in 2014 ook zo. Die hebben ze uiteindelijk van de Barn naar de Main Stage moeten verplaatsen omdat er massaal te veel volk in die tent ging proberen te geraken...

Minstens de helft van die negatieve reacties komt trouwens van mensen die niet eens gaan. Vorig jaar eveneens met die petitie om Kanye West te laten schrappen van de Glastonbury affiche. Bleek uit een bevraging dat de meeste voorstanders daarvan geen ticket hadden, en het gros van de Glasto bezoekers het niet erg vonden dat Kanye er stond.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
B wrote:
Paddy wrote:
Wat Luud zegt.

En negatieve reacties op sociale media is een beetje dubbelop. Welke naam ze ook aankondigen, er zullen altijd negatieve reacties zijn.


Heb je de officiële pagina al bekeken? Voor elke positieve reactie zijn er minstens 10 negatieve.


Dat was met Stromae in 2014 ook zo.

Dat viel nog mee hoor. Mede omdat die toen werd gezien als een kleinere naam voor erbij. Plus dat het de eerste naam was na het nieuwjaar dus mensen waren blij dat ze uberhaupt nieuws kregen.

Dit doet me echt veel meer denken aan de shitstorm die Werchter over zicht heen kreeg nadat ze Pharell aankondigden...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Als er dan toch een hip hop act had moeten staan dan toch liever Kendrick, Eminem of Ice Cube.. Ja, oke z'n show op PKP was vrij oké.. maar om dan per 2 liedjes een speech te geven over weetikveel wat allemaal en dan bepaalde nummers idd 2x zingen is me te veel van het goede..

OT: Iemand die me iets kan aanraden qua festival eind juni, begin juli? Was eigenlijk aan het plannen voor werchter maar zie enkel de vrijdag/zaterdag voor mij interessant eruitzien (+Disclosure op donderdag..) .. BKS valt net te vroeg voor me en DDRH is een twijfel geval..

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Paddy wrote:
Wat Luud zegt.

En negatieve reacties op sociale media is een beetje dubbelop. Welke naam ze ook aankondigen, er zullen altijd negatieve reacties zijn.


Heb je de officiële pagina al bekeken? Voor elke positieve reactie zijn er minstens 10 negatieve.

Op twitter is het redelijk 50-50. meer negatief, dan positief. Maar genoeg blije reacties. En bij de aankondiging van Stromae waren de reacties ook niet mals.

De negatieve reacties komen vooral van Radiohead fans valt me op. Agressief publiek. ?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
De negatieve reacties komen vooral van Radiohead fans valt me op. Agressief publiek.
1f602.png

Zou best kunnen kloppen hoor. Die fans denken soms dat ze het wiel hebben uitgevonden ^^
 

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
Jezus, die haatreacties op Facebook!!!
Ik moet zeggen dat Macklemore & Ryan Lewis verre van mijn favoriete act is, maar ze hebben op zich wel wat leuke aanstekelijke nummers. Het trekt toch heel wat volk denk ik. Ik heb vertrouwen dat Werchter uiteindelijk weer een mooie line-up heeft. Het is logisch dat Werchter wat commerciële acts aankondigt.
Na een paar keer wat mindere aankondigingen vergeten mensen soms even de wél hele leuke namen die al zijn aangekondigd: o.a. Rammstein, Editors, Red Hot Chili Peppers, Florence + the Machine, Black Box Revelation, New Order, Gary Clark Jr., The Offspring, Tame Impala, Band of Horses en natuurlijk de geweldige PJ Harvey! Bovendien zijn we op de helft van de affiche, dus nog genoeg ruimte voor goede namen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Al die negatieve reacties zeggen met niets.
Internet is tegenwoordig een plek waar het lijkt om al je negativiteit maar te spuien.
De andere mensen houden hun mond, of denken 'Het zal wel'.
Bij Stromae stonden ook genoeg mensen.

En nu gaan er weer genoeg mensen staan bij Macklemore, waaronder ikzelf.

Volgens mij is er qua programmering toch niets raars bij Werchter, dit zijn toch
dezelfde soort grote populaire bands die ze al jaren boeken ?
Ga dan naar BKS Of DTRH als je een bandje wil ontdekken.
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Valt allemaal nog goed mee hoor.
Ik ben blij dat er zondag nog iets achter Florence komt, en Macklemore kan wel een feestje bouwen.
Gelukkig is ie geen headliner op donderdag, dàt zou een ramp geweest zijn.
Er moeten nog 44 namen bekend worden, dus laten we hopen op nog wat goede rock acts en echte hiphop zoals Ice Cube.
Bovendien vind ik die vrijdag echt al heel goed, dus desnoods wordt dat een dagticketje.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Je kan zeker verwachten dat Macklemore op de mainstage staat. Heb ze twee jaar geleden op pukkelpop gezien, veel show & veel gezever, weinig kwaliteit. Hij had zelfs zo weinig materiaal dat hij twee keer hetzelfde lied moest spelen. Kortom hij vult anderhalf uur met 5 liedjes en een hoop dikke kwatch. En nu mag hij werchter afsluiten? Schandalig zwak in mijn ogen. Bovendien vind ik FATM ook maar een matige headliner.

Erg zure reactie, ik snap helemaal dat je teleurgesteld kan zijn en het er niet mee eens bent. Maar dit is toch gewoon begrijpelijk? Florence is een aankomende headliner voor het festival en Macklemore zijn gigantische nieuwe popsterren. Daarbij valt Macklemore voor mij in de categorie goede popsterren (Energie, goeie gasten, prima nummers) en is Florence een uitstekende liveartiest. Ik heb trouwens blijkbaar ook een andere Macklemore op Pukkelpop gezien dan jij blijkbaar want hij speelde vrijwel zijn hele album + wat andere nummers en het was een feestje vol met energie in het voorvak. Dat hij na 1 album al een slot van 1 uur en 15minuten moet vullen is niet zijn probleem.
Duidelijk is dat Werchter dit jaar geen 4 headliner van de grootte Rammstein/RHCP heeft kunnen strikken dus moet je vrede hebben met 2 behoorlijk grote opkomende co-headliners.

Nee
Nee

Hoop wel dat Werchter nog een headliner van formaat weet te vinden voor de donderdag...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
3) Bruce Springsteen
5) Paul McCartney

Ik geef McCartney op dit moment eigenlijk meer kans. Verschillende bronnen die nu Springsteen naar voren schuiven als headliner van TW Classic, wat mij ook logischer lijkt gezien "The River" en die 3 uur durende set. Persoonlijk vermoed ik zelfs dat Live Nation bewust wacht met TW Classic aan te kondigen tot die donderdagheadliner bekend is, om nog meer kritiek te vermijden.

McCartney heeft nog geen officiële data naar buiten gebracht (op die charity show na dan), wat dan weer kan verklaren waarom we nog steeds wachten terwijl al weken duidelijk is dat ze de donderdagzaken op orde hebben. Ik weet dat Smeets gezegd heeft dat Pinkpop niet alle headliners deelt met Rock Werchter. Maar dat zei hij in 2013 ook over de laatste Pinkpopheadliner, om dan enkele weken later doodleuk met KoL te komen (die al maanden bekend waren voor RW).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Yannick wrote:
...

Zoals al een paar keer langs is gekomen: NOS Alive = Place 2 Be.

Ik had al even gekeken in het NOS Alive topic en zag dat de tickets uitverkocht ofzoiets waren?

Al die negatieve reacties zeggen met niets.
Volgens mij is er qua programmering toch niets raars bij Werchter, dit zijn toch
dezelfde soort grote populaire bands die ze al jaren boeken ?
Ga dan naar BKS Of DTRH als je een bandje wil ontdekken.

Er is een verschil tussen "een bandje" boeken en headliners als Radiohead, Arcade Fire etc mislopen en acts boeken als Macklemore & Ellie Goulding als headliners.. sorry de "rock" is dit jaar wel ver zoek (al wordt dat wel goed gemaakt op die eenzame vrijdag hm)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik had al even gekeken in het NOS Alive topic en zag dat de tickets uitverkocht ofzoiets waren?

Wut wut, nee toch?
Haal je Primavera en Nos Alive door elkaar?

NOS Alive heeft nog tickets mag ik hopen. Ik heb ze namelijk (nog) niet. Kan ook geen bericht vinden dat het uitverkocht is.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Sorry dat ik weer over Tool begin, maar ik zie zojuist dat Puscifer op Novarock staat. Dus Tool kan ik wel op mijn buik schrijven. .. Puscifer iets voor Werchter??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken