Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.415
650
sorry de “rock” is dit jaar wel ver zoek (al wordt dat wel goed gemaakt op die eenzame vrijdag hm)

Kunnen we ophouden met dit non-argument? Volgens mij zijn er voor dit jaar al bijna evenveel 'rock'-artiesten aangekondigd als dat er vorig jaar op de gehele lineup stonden. Het is niet omdat Macklemore het festival afsluit en Ellie Goulding elders subheadliner is, dat je daarom van een popaffiche kan spreken. Integendeel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kunnen we ophouden met dit non-argument?

Sowieso dat gezever elk jaar over waar is de ROCK van Rock Werchter gebleven. Dat is zo'n slap gezever.
PinkPOP doet zijn naam wel elk jaar eer aan ;)
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Wat denken jullie?
Ik denk (aflopende wat waarschijnlijkheid betreft):
1) Gorillaz
2) The National
3) Bruce Springsteen
4) Radiohead
5) Paul McCartney

Vanwaar haal je Gorillaz? Ik heb ze nog nergens zien aangekondigd worden. Moesten zij komen zou ik zelfs Justin Bieber co-headliner tolereren.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
447
61
Al die Graspopgangers balen ook elk over te weinig pop muziek... Moet goed komen met de rock. Als ik zie wat er allemaal in Europa rondhangt in juni!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.024
599
Yannick wrote:
Ik had al even gekeken in het NOS Alive topic en zag dat de tickets uitverkocht ofzoiets waren?

Wut wut, nee toch?
Haal je Primavera en Nos Alive door elkaar?

NOS Alive heeft nog tickets mag ik hopen. Ik heb ze namelijk (nog) niet. Kan ook geen bericht vinden dat het uitverkocht is.
Nog niet uitverkocht, maar kreeg gisteren een PM van de organisatie op Facebook dat ze erg hard gaan en je ze maar beter 'soon' kunt kopen. Dat zullen ze normaliter natuurlijk altijd zeggen, maar waarom liegen in een PM?

Maar als je meer wil weten, stel ik voor om dat in het NOS topic te doen ?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik ga al meer dan 20 jaar naar werchter, en ja ik hou van nieuwe muziek en een feestje bouwen. Ik hou ook van sziget waar je alle soorten muziek terugvindt.
Werchter staat bekend om zn uitstekende line up. In het verleden puur rock, nu is er ook plaats voor dance. Heb ik helemaal geen probleem mee. Maar je kan er niet omheen dat werchter een beetje zichzelf verliest. Als het klopt dat florence en macklemore de afsluiters zijn van zondag is dit echt wel een zwaktebod. Werchter heeft de traditie van een grote naam als afsluiter. Ik weet het, er zijn een paar uitzonderingen geweest. Maar vaak was dit een band met een verleden, met een palmares en een waardige afsluiter. Zijn deze dit jaar niet haalbaar of trekt werchter.de foute kaart...ik blijf opn honger zitten
 

Medic92

Playlistbediener
1 jun 2015
31
0
Stevie wrote:
Je kan zeker verwachten dat Macklemore op de mainstage staat. Heb ze twee jaar geleden op pukkelpop gezien, veel show & veel gezever, weinig kwaliteit. Hij had zelfs zo weinig materiaal dat hij twee keer hetzelfde lied moest spelen. Kortom hij vult anderhalf uur met 5 liedjes en een hoop dikke kwatch. En nu mag hij werchter afsluiten? Schandalig zwak in mijn ogen. Bovendien vind ik FATM ook maar een matige headliner.

Erg zure reactie, ik snap helemaal dat je teleurgesteld kan zijn en het er niet mee eens bent. Maar dit is toch gewoon begrijpelijk? Florence is een aankomende headliner voor het festival en Macklemore zijn gigantische nieuwe popsterren. Daarbij valt Macklemore voor mij in de categorie goede popsterren (Energie, goeie gasten, prima nummers) en is Florence een uitstekende liveartiest. Ik heb trouwens blijkbaar ook een andere Macklemore op Pukkelpop gezien dan jij blijkbaar want hij speelde vrijwel zijn hele album + wat andere nummers en het was een feestje vol met energie in het voorvak. Dat hij na 1 album al een slot van 1 uur en 15minuten moet vullen is niet zijn probleem.
Duidelijk is dat Werchter dit jaar geen 4 headliner van de grootte Rammstein/RHCP heeft kunnen strikken dus moet je vrede hebben met 2 behoorlijk grote opkomende co-headliners.

Ik ben het helemaal met je eens. Wat op dit forum ook al eerder is aangegeven. De mensen die hier zitten te klagen gaan niet eens naar Rock Werchter of zitten te twijfelen om heel misschien een dagkaart te kopen. Ik zelf heb al een maand lang een weekendkaart. Zelf ben ik ook niet direct fan van Macklemore & Ryan Lewis, maar dat komt omdat ik nog nooit uit mezelf een liedje van ze aan heb gezet, al ken ik natuurlijk wel een paar nummers die wel oké zijn. Misschien kan ik de muziek wel erg waarderen als ik mij er in verdiep in plaats van ze op voorhand af te schrijven. Het leuke aan Rock Werchter vind ik juist dat ik een half jaar muziek aan het luisteren ben die anders misschien nooit had opgezet, zoals een Richard Hawley en in voorgaande jaren London Grammar en First Aid Kit.

Verder denk ik dat Werchter zich zelf een beetje in de vingers heeft gesneden, door Editors en Red Hot Chilli Peppers op 1 dag te zetten. Als ze met een goede headliner voor de donderdag komen en 1 van beide op de zondag hadden gezet dan hadden er gewoon 4 gerenommeerde headliners op 4 dagen gestaan en was dat geklaag misschien minder geweest. Wel knap dat ze het op deze manier aandurven door nieuwe headliners te introduceren.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
430
22
Inderdaad, RHCP en Editors op 1 dag. Beiden misschien wat over hun toppunt qua populariteit, maar wel 2 groepen die meermaals headliners waren de voorbije jaren. Nu wordt meer dan waarschijnlijk 2/4 dagen een 'nieuwe' headliner gemaakt..
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
447
61
@Medic92 ben het met je eens, ook met dinofest trouwens, zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Ik denk dat je ook niet meer moet verwachten dat je Metallica, Pearl jam, Rammstein en RHCP of vergelijkbare namen op 1 affiche krijgt.
Maar als er nu op donderdag nog een topnaam (als Paul McCartney, Radiohead, Bruce Springsteen.) bij komt, en een leuke sub voor Rammstein ( in de categorie Placebo, Deftones, Biffy Clyro o.i.d) dan doen ze het voor mij al beter dan vorig jaar qua headliners.
De rest van de dag wordt altijd wel voor ieders wil goed opgevuld.

Komende weken zal meer duidelijk worden.
Zag Cypress Hill en NOfx nog ergens voorbij komen, zijn ook welkom als je mij vraagt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Thomas wrote:
3) Bruce Springsteen
5) Paul McCartney


Ik geef McCartney op dit moment eigenlijk meer kans. Verschillende bronnen die nu Springsteen naar voren schuiven als headliner van TW Classic, wat mij ook logischer lijkt gezien “The River” en die 3 uur durende set. Persoonlijk vermoed ik zelfs dat Live Nation bewust wacht met TW Classic aan te kondigen tot die donderdagheadliner bekend is, om nog meer kritiek te vermijden.

McCartney heeft nog geen officiële data naar buiten gebracht (op die charity show na dan), wat dan weer kan verklaren waarom we nog steeds wachten terwijl al weken duidelijk is dat ze de donderdagzaken op orde hebben. Ik weet dat Smeets gezegd heeft dat Pinkpop niet alle headliners deelt met Rock Werchter. Maar dat zei hij in 2013 ook over de laatste Pinkpopheadliner, om dan enkele weken later doodleuk met KoL te komen (die al maanden bekend waren voor RW).

Ik hoop echt dat je gelijk hebt met McCartney. Maar ik vrees er toch voor...

EIgenlijk moet je je afvragen waarom die headliner half februari nog niet is aangekondigd. Dan blijven er maar twee namen meer over: Paul McCartney, omdat die zijn tour (die er zeker komt) nog moet bekend maken. En Rihanna, omdat de verplaatsing van Boutique naar Rock Werchter veel tijd in beslag neemt inzake organisatie, tickets, logistiek enz.. Radiohead bv. was anders wel al aangekondigd geweest.

Ik gok op Rihanna. Ze mag dan al weinig tickets verkocht hebben voor (het dure) Boutique, maar tussen Ellie Goulding en Disclosure gezet worden kan veel mensen overtuigen.

Ik zie nog twee outsiders: Kanye West, die komt met een nieuw album en zal daar toch wel mee touren. Die tour moet dus nog bekend gemaakt worden. En Bastille als headliner zetten, zoals Pukkelpop deed. De reden dat dit nog niet bekend gemaakt is, is dan dat de organisatie beseft dat dit een kleine schande is. Maar zal wel tickets verkopen in combinatie met Ellie Goulding en Disclosure.

Van deze vier namen wil ik eigenlijk alleen Paul McCartney zien. Hopen maar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.203
4.358
Bastille als headliner? ?
Zeg breng ze niet op ideeën, he.


En je vergeet the Boss.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.963
6.249
Rihanna.. en weeral Bastille hier in België? (al zit de kans er wel in bij Bastille, stubru hypte weer wat op over de nieuwe plaat die er schijnt aan te komen..)
Ik zie de reacties nu al verschijnen haha..

Wat @M. Janssen zegt is ook wel waar, de tijd van line ups waar en Metallica én PJ én Rammstein is wel degelijk voorbij (om nu maar een paar voorbeelden te noemen) denk ik en er moeten nu eenmaal nieuwe headliners naar voren worden geschoven.. Dat je dan de optie kiest om een paar pop acts neer te zetten voor het mainstream publiek, oke.. Maar je kunt ook bands die normaal sub zouden staan headliner status geven al is dat riskant natuurlijk (ik kijk dan naar Tame Impala, Alt-J etc etc..)

Ik zei nog een paar weken terug "soms vergeten mensen wel dat werchter werchter is op dit forum" .. zou al beter m'n woorden inslikken, want ook al is de helft "nog maar" bekend.. Het feit dat F+TM op herhaling komt en Ellie Goulding al dan niet sub/headliner status krijgt is voor mij wat te veel van het goede.. Wanneer je namen als The National, Beck, Radiohead etc verwacht dan ja.. Kan natuurlijk ook allemaal nog komen maar wat tussen de reacties veel terugkomt op Fb "RW moet met iets straffer kome" of "RW zal wel wat moeten goed maken nu" en ik denk ik niet dat dit gaat gebeuren.. Kijk naar vorig jaar (Mumford & Sons ..)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Bastille als headliner?
1f631.png

Zeg breng ze niet op ideeën, he.

En je vergeet the Boss.

Ik ga er vanuit dat hij op 9 juli op TW Classic staat.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Macklemore & Ryan Lewis staan tussen de headliners bij ''Alle Dagen'', dus ik denk dat ze of subben voor Florence of het festival afsluiten. I don't mind, ik heb ook tickets voor hun optreden in de Ziggo in april. Ik denk dat dit wel helaas betekent dat er geen andere grote naam meer komt op de zondag, al is mijn hoop nu gevestigd op Macklemore & Ryan Lewis die het festival afsluiten en nog een goede sub voor Florence. Dat dit Kendrick Lamar zou worden, zie ik nu niet meer gebeuren.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Bastille als headliner?
1f631.png

Zeg breng ze niet op ideeën, he.
En je vergeet the Boss.
Ze willen toch geen kopie van Pukkelpop 2015 maken? Maar dan verwacht ik Bastille wel onder Ellie Goulding eerlijk gezegd.
En ja, het zal wel Bruce Springsteen zijn. Die heeft meer hits en populariteit in België. Daarnaast zal hij toch niet kunnen voorkomen dat
de halve mainstage wegloopt van Ellie Goulding naar de tenten (ander doelpubliek). Ze mikken dan in ieder geval op een breed publiek.
Ik had toch gehoopt op een meer spectaculaire naam, gezien het besef dat er zoveel headliners in Europa touren.
 

Stevie

Playlistbediener
16 jan 2016
17
0
Erg zure reactie
Misschien een beetje hard gereageerd in de frustratie van het moment omdat ik de donderdagheadliner verwachtte, maar ik vond Macklemore op pkp niet sterk. En als je nog maar 1 album hebt en moeite hebt om 1 uur en 15 minuten te vullen stel ik mij gewoon de vraag of je Werchter hoort af te sluiten. Geen slecht woord over Florence, ik ben ook wel op de hoogte van haar populariteit. Maar een klepper van formaat kunnen we haar ook niet noemen. Toen ze werd aangekondigd verwachtte ik haar zelfs niet als headliner.
PS Ik hoor niet bij de mensen die niet naar het festival gaan of lichtjes overwegen een dagticket te kopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken