Rock Werchter 2016 - Geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Mijn eerste post op dit forum. Vorig jaar een geweldig rock werchter gehad, 2 maand na een pittige knie operatie waarbij ik toch meermaals werd uitgedaagd om deze enigszins te belasten waar rust geboden was.

Oscar and the wolf, djvt, muse, kasabian waren daar groot aandeelhouder in.

Heeelll veel zin in dit jaar daardoor. Zooooo erg vallen de namen voor mij tegen tot nu toe. Misschien ben ik wel een muziekleek als een pj harvey etc. Mij niks zegt.

Geloof me, er komen nog genoeg namen die meer mainstream zijn als de namen die nu bekend zijn. TLSP. PJ Harvey, Beirut etc, zijn toch iets alternatiever en niet iedereen zal ze 1-2-3 kennen. Maak je geen zorgen, namen als DJVT, Oscar & The Wolf etc, gaan ook nog wel komen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National - Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.493
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National – Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.

Ik hoop het niet. Ik heb helemaal niks met Arcade Fire. Maar voor werchter zal het prima zijn.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National – Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.
Volgens hun agent touren die pas in 2017, zei ze tijdens de Festival Awards op Eurosonic.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National – Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.

Radiohead -> Arcade Fire. Maar toch, Arcade Fire is in mijn ogen een vrij geniale band en in combinatie met The National zou het een hele sterke headlineconstructie zijn.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National – Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.

Arcade Fire zou wel mooi zijn. Heb ik nog maar onlangs ontdekt, maar die mogen wel afkomen. Waar heb je dat gerucht gelezen?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Volgens mij tourt Arcade Fire inderdaad pas in 2017 weer. Ben wel een ontzettend groot fan, dus als ze toch op RW of een ander festival staan dan zou ik daar heel tevreden mee zijn. Qua alternatieven voor Radiohead is Arcade Fire toch wel een van de betere.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Kereltje wrote:
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National – Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.


Volgens hun agent touren die pas in 2017, zei ze tijdens de Festival Awards op Eurosonic.

Josh Homme zei begin 2011 ook dat QOTSA niet zou touren, en 2 maand later werden ze aangekondigd voor enkele zomerfestivals. Bleek dat Blink182 hun hele festivaltour afgelast had en verschillende festivals (waaronder Werchter) vervolgens samenwerkten om QOTSA als vervanger naar Europa te krijgen.

Ik wil het ook geen concreet gerucht noemen maar het is wel het vermelden waard. En als het klopt zouden we het de komende dagen al moeten horen, anders mag het eind deze week alweer de vuilbak in.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Jos. wrote:
Kereltje wrote:
Even een ballonnetje oplaten: volgens een ander forum zou Arcade Fire volgende week aangekondigd worden voor NOS Alive (waar Pearl Jam had moeten staan) en BBK Bilbao. Zouden enkele festivals samengewerkt hebben om hen als vervanger voor PJ te boeken? Het zou alleszins logisch zijn: die eerste donderdagnamen tonen aan dat er schot in de zaak gekomen is, en het verklaart waarom we zo lang hebben moeten wachten.

Het is dan geen Radiohead, maar The National – Arcade Fire als coheadliners zou best geniaal zijn naar Werchternormen.


Volgens hun agent touren die pas in 2017, zei ze tijdens de Festival Awards op Eurosonic.


Josh Homme zei begin 2011 ook dat QOTSA niet zou touren, en 2 maand later werden ze aangekondigd voor enkele zomerfestivals. Bleek dat Blink182 hun hele festivaltour afgelast had en verschillende festivals (waaronder Werchter) vervolgens samenwerkten om QOTSA als vervanger naar Europa te krijgen.

Ik wil het ook geen concreet gerucht noemen maar het is wel het vermelden waard. En als het klopt zouden we het de komende dagen al moeten horen, anders mag het eind deze week alweer de vuilbak in.
Zou best kunnen hoor, maar ik denk dat Arcade Fire eerst hun album uitbrengt en het jaar daarop weer gaat touren. Is er eigenlijk al iets bekend over een nieuw AF album?
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Als Radiohead niet komt naar Werchter ga ik serieus overwegen om een ticket voor NOS alive te kopen voor een dagje.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik had anderhalve week geleden retourtje gevonden voor iets van 100 euro, had dan alleen wel naar net wat langer gekeken om er een complete vakantieweek van te maken.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Luud wrote:
Als Radiohead niet komt naar Werchter ga ik serieus overwegen om een ticket voor NOS alive te kopen voor een dagje.


Voor een dagje op en neer? Of plak je er wat dagen aan?
Ik heb er ook al naar gekeken, maar die prijzen van die vliegtickets…

Zit toevallig nu te kijken naar tickets, voor 100 euro ben je van Eindhoven naar Porto, dus opzich is het nog te overzien aangezien die dagtickets niet zo duur zijn. Maar dan zou ik wel een paar dagen erbij plakken ja, van de 6e tot de 10e zouden die vliegprijzen zijn dus het is eventueel het overwegen waard...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Arcade Fire lijkt me niet bepaald de band die je eventjes naar Europa kan halen.
De bestaan uit zoveel verschillende leden die allemaal nog wat zij-projecten hebben. Daarnaast zie ik ze inderdaad niet echt iets doen zonder die nieuwe plaat. Maar als die toch ergens zouden staan, dan wordt ik compleet gek.
 

MeukiJam

Randprogramma
13 dec 2013
162
0
Radiohead staat rond 20 Augustus in Japan, dus Pukkelpop zal het al zeker niet worden. Het wordt dus RW of niks ( qua festivals )
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik zie trouwens net dat The Soft Moon op Pukkelpop staat, dus helaas afschrijven voor Werchter :/
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zie trouwens net dat The Soft Moon op Pukkelpop staat, dus helaas afschrijven voor Werchter :/

Dour wil je zeggen waarschijnlijk? Lijkt me sowieso niet direct een band voor Werchter. Al eens gezien op Pukkelpop enkele jaren terug en was wel een sterk optreden!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:
Ik zie trouwens net dat The Soft Moon op Pukkelpop staat, dus helaas afschrijven voor Werchter :/


Dour wil je zeggen waarschijnlijk? Lijkt me sowieso niet direct een band voor Werchter. Al eens gezien op Pukkelpop enkele jaren terug en was wel een sterk optreden!

Oh ja sheiß, sorry, had nog geen koffie op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Een mysterieuze plottwist in Belgie.
Invloed op Rock Werchter?
Werchter Boutique valt dit jaar op 21 juli. Omdat onze nationale feestdag dan alle aandacht opslorpt van politie en militairen, verandert het festival mogelijk van datum. “Maar er spelen nog redenen voor een verschuiving”, zegt burgemeester Dirk Claes van Rotselaar.
Na enkele jaren afwezigheid vindt Werchter Boutique – het kleine zusje van Rock Werchter dat maar een dag duurt en aan één grote naam wordt opgehangen – deze zomer opnieuw plaats. Op 21 juli meer ­bepaald, met Rihanna als topper. Al komt daar mogelijk verandering in. Omdat de nationale feestdag dan zowat alle aandacht opslorpt van politiediensten en militair personeel, wordt gekeken of het festival moet verschuiven van datum.

Geen Rihanna?

“Het klopt dat de politie daarover opmerkingen had. Die worden momenteel gewikt en gewogen. Er is inderdaad een kans dat het festival verandert van datum, maar dat heeft niet alleen daar mee te maken. Er spelen nog redenen”, zegt burgemeester Dirk Claes (CD&V) van Rotselaar. In de wandelgangen klinkt het dat die verschuiving wel eens een nieuwe artiest met zich zou kunnen meebrengen: niet langer Rihanna, maar Beyoncé. Al moet Werchter Boutique in dat geval stevig ­uitwijken, want van eind juni tot begin augustus is Beyoncé op tournee in de Verenigde Staten.

Organisator Live Nation ­onthoudt zich van ­commentaar.
http://www.gva.be/cnt/dmf20160125_02088085/werchter-boutique-bekijkt-nieuwe-datum
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
Hoera, Rihanna op Rock Werchter!!

Nee, gekheid natuurlijk. Lijkt me van geen enkele invloed...
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
LCD Soundsystem is playing Roskilde Festival!
So is Tame Impala, MØ, Kvelertak, Ghost and a whole lot of other amazing acts.

Lcd Soundsystem opschrijven voor rock werchter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken