Rock Werchter 2016 - Geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.709
Nee, TLSP gaat niet om 16 ofzo spelen, denk eerder Barn headlinen of plekje voor de sub.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Vind het goede namen, vooral héél blij met Black Box Revelation. Wel enorm teleurgesteld dat er geen headliner werd bekend gemaakt, het leek gisteren nog 100% zeker dat Radiohead ging komen. Staan we lekker weer met onze 2 voetjes op de grond!

Verder hoop ik nog op een goede headlienr The Killers/Radiohead
En qua subs en dagopvulling enzo: Biffy Clyro - Tenacious D - Tame Impala - Vintage Trouble(!) - Skunk Anansie - Billy Talent - Kensington
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Wat een mooie line-up tot nu toe!

In de breedte namen als Richard Hawley, PJ Harvey, The Last Shadow Puppets, New Order, Robert Plant, Courtney Barnett, Beirut... Al zeer sterk dit.

Richard Hawley: een rasartiest, ik vind hem het best als hij zijn elektrische gitaar bespeelt. Songs als 'Down in the Woods', 'Standing at the sky's Edge', 'Tonight the Streets are ours', 'Don't stare at the sun', 'Heart of Oak'... Pure magie live!
PJ Harvey: zalig dat ik ze voor de tweede keer mag zien, rasartieste en met 'Let England Shake' zowat het beste album van de laatste tien jaar gemaakt. Hopelijk staat ze in The Barn!
The Last Shadow Puppets: nog nooit gezien, het nieuwe nummer 'Bad Habits' is niet zo super, maar dat eerste album; wauw! De wisselwerking tussen Miles Kane en Alex Turner live meemaken is iets om naar uit te kijken, zeker als dat live ook mocht aangevuld worden met strijkers en dergelijke (en dat verwacht ik eigenlijk wel).
New Order: één keer gezien en dat viel eerlijk gezegd tegen live. Als ik de recensie lees van hun show afgelopen november (http://www.demorgen.be/muziek/new-order-in-uitverkochte-ab-iconische-songs-matige-versies-bc5683df/), dan kon dit even goed de recensie geweest zijn van de keer dat ik ze zag op de Lokerse Feesten. Deze quote vat het goed samen: "ondanks een set met naast nieuw werk een feestelijke greep classics was vooral het eerste uur rommeliger dan een tienerkamer. Dat had deels te maken met de ondermaatse geluidsmix, die op de koop toe snoeihard door de luidsprekers werd gepropt." en "'Ceremony'? 'Crystal'? 'Bizarre Love Triangle'? Stuk voor stuk uitstekende songs, en ze stonden ook keurig op de setlist. Alleen verbleekten ze live naast de studioversies die bij ons allemaal in het collectieve geheugen stonden gegrift." Toch wil ik ze met zeer veel plezier een nieuwe kans geven, want songs zoals True Faith, Bizarre Love Triangle, Blue Monday, 586... zijn gewoonweg topsongs. Dit aangevuld met wat Joy Division-werk zoals Love will tear us apart, Transmission en /of Isolation... ik zal normaal gezien vooraan te vinden zijn.
Robert Plant: inderdaad een icoon, genoten van zijn optreden in 2014, dit zijn de boekingen die meteen een kwaliteitsinjectie aan je festival geven!
Courtney Barnett: leuk, grappig album, dat 'Sometimes I sit and think, and sometimes I just sit'. Grappige, relativerende teksten met een niet al te serieuze kijk op het leven, toch één van de revelaties van 2015.
Beirut: nog nooit live gezien (wat ik er van lees voorspelt wel niet te veel goeds live...), maar goed, die songs en muziek zijn toch niet de minste...


Dan grote namen als Rammstein, Red Hot Chili Peppers.

En de dance-namen vallen (voor mij) ook wel mee. Ik ben meer van de slag Underworld, The Chemical Brothers... maar deze 'recentere' artiesten Disclosure, Paul Kalkbrenner, Jamie XX kan ik zeker wel smaken (zeker die laatste).

En dan moet er nog een headliner voor donderdag komen! (en misschien een co-headliner voor zondag, of zou dat al The Last Shadow Puppets zijn?)

Natuurlijk weet ik dat er nog veel platte shit gaat bekend gemaakt worden (Major Lazer-achtige zaken). Maar op deze manier moeten ze toch verder doen, ook kwalitatieve acts durven boeken. Dat was een paar jaar misschien wat pover(der), maar sinds vorig jaar zie je daar echt een positieve evolutie in. Voor een mainstream festival welteverstaan, is dit gewoon een kwalitatief festival qua line-up. Verder moeten ze ook de combinatie van gevestigde waarden / opkomende bands blijven boeken (en gevestigde namen niet enkel bovenaan de affiche, maar ook in de breedte), wat ze nu zeker doen. Toen ik vorig jaar dat bericht las van 'verjonging op Rock Werchter, en dat gaan we merken in de line-up' begon ik wel wat te vrezen, maar daar zat dus echt niks van waarheid in, gelukkig maar. Nieuwe acts mogen en moeten er staan, maar artiesten als Patti Smith, Pixies of New Order maken het festival juist zo rijk.

Conclusie: voor een mainstream-festival zijn ze zeer goed bezig daar.

 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
Where does the Vintage Trouble come from ? They are awesome but I haven't seen any announcement yet...
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Where does the Vintage Trouble come from ? They are awesome but I haven’t seen any announcement yet…
Ze staan al op Bergenfest noorwegen) 15-18 Juni, Ook Biffy Clyro treed daar op!
Heb ze vorig jaar gezien als voorprogramma AC/DC, was zo hard onder de indruk dat ik ze op mijn wishlist voor rock werchter heb ingevuld
 

VP

Nieuw lid
5 jan 2016
4
0
Wessel wrote:
Momenteel is het alleen de zaterdag die de 100 euro voor een dagkaart waard is.


Eens, al zou ik het er zelf niet voor overhebben.
Ik denk overigens dat we wel nog een grote headliner kunnen verwachten voor de donderdag, maar niet meer voor de zondag. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Disclosure en New Order veel tickets verkopen, met FATM, TLSP, Jamie XX en MO doe je dat wel.

 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
van waar komt eigenlijk het gerucht van the killers? die hebben toch nog niets aangekondigd bij mijn weten??
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Ik vind de line - up voorlopig echt wel al goed.
the Offspring, BMTH, Black Box Revelation, Editors, Beirut, TLSP, Robert Plant en natuurlijk RHCP en RAMMSTEIN.
Verwacht volgende week vrijdag wel een echte headliner voor donderdag. Had echt gehoopt op Pearl Jam, maar ben vrij zeker dat het Radiohead is geworden en band die zo geliefd is in België en die overigens touren gaan ze daar niet laten schieten. Zou ze echt eens graag live aan het werk zien.
Ben wel nog niet echt overtuigd van de zondag. Had echt een grote headliner verwacht die het festival zou afsluiten, maar we krijgen blijkbaar FATM ( niet echt mijn ding ) + als je het sportpaleis niet kan uitverkopen ben je niet echt een zondagheadliner vind ik. Hoop dat er nog een sterke sub of andere headliner bijkomt, met gitaren!! :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.189
Ik vind de line – up voorlopig echt wel al goed.
the Offspring, BMTH, Black Box Revelation, Editors, Beirut, TLSP, Robert Plant en natuurlijk RHCP en RAMMSTEIN.
Verwacht volgende week vrijdag wel een echte headliner voor donderdag. Had echt gehoopt op Pearl Jam, maar ben vrij zeker dat het Radiohead is geworden en band die zo geliefd is in België en die overigens touren gaan ze daar niet laten schieten. Zou ze echt eens graag live aan het werk zien.
Ben wel nog niet echt overtuigd van de zondag. Had echt een grote headliner verwacht die het festival zou afsluiten, maar we krijgen blijkbaar FATM ( niet echt mijn ding ) + als je het sportpaleis niet kan uitverkopen ben je niet echt een zondagheadliner vind ik. Hoop dat er nog een sterke sub of andere headliner bijkomt, met gitaren!!
simple-smile.png
Met Radiohead die er dan nog zou bijkomen heb je 4 headliners met guitaren? (Editors, Rammstein, RHCP) Is dat niet genoeg dan? :p + die zondag lijkt me ietwat meer mainstream te gaan worden met artiesten die je wel vaker op de radio hoort passeren.. Dimitri Vegas & Like Mike kunnen ook 3x het sportpaleis vullen maar zijn die daarom headliner waardig? :roll: Komt misschien omdat F+TM gewoon op elk festival stond vorig jaar en dat ze gewoon alles en iedereen heeft afgetourd dat vele mensen zeiden "voor mij hoeft het niet".. Hetzelfde wat betreft Ellie Goulding..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ben wel nog niet echt overtuigd van de zondag. Had echt een grote headliner verwacht die het festival zou afsluiten, maar we krijgen blijkbaar FATM ( niet echt mijn ding ) + als je het sportpaleis niet kan uitverkopen ben je niet echt een zondagheadliner vind ik. Hoop dat er nog een sterke sub of andere headliner bijkomt, met gitaren!!
simple-smile.png

Sportpaleis was 2 maanden op voorhand uitverkocht hoor (al toen ze voor RW2016 aangekondigd werd). Straffe prestatie aangezien ze net nog op Werchter had gestaan, wat juist schadelijk kan zijn voor de ticketverkoop.

Maar natuurlijk zal Florence niet de afsluiter zijn, daarvoor mist ze nog net iets als act. Als Disclosure de Main Stage afsluiter op donderdag blijkt te zijn zal het Netsky wel worden. Anders Macklemore of Major Lazer. Al heb ik zo het gevoel dat Les Ardentes straks gaat stunten met Major Lazer, die gingen immers met een straffe verjaardagslineup komen.
 

MeukiJam

Randprogramma
13 dec 2013
162
0
Jens André wrote:
Ben wel nog niet echt overtuigd van de zondag. Had echt een grote headliner verwacht die het festival zou afsluiten, maar we krijgen blijkbaar FATM ( niet echt mijn ding ) + als je het sportpaleis niet kan uitverkopen ben je niet echt een zondagheadliner vind ik. Hoop dat er nog een sterke sub of andere headliner bijkomt, met gitaren!!
simple-smile.png



Sportpaleis was 2 maanden op voorhand uitverkocht hoor (al toen ze voor RW2016 aangekondigd werd). Straffe prestatie aangezien ze net nog op Werchter had gestaan, wat juist schadelijk kan zijn voor de ticketverkoop.

Maar natuurlijk zal Florence niet de afsluiter zijn, daarvoor mist ze nog net iets als act. Als Disclosure de Main Stage afsluiter op donderdag blijkt te zijn zal het Netsky wel worden. Anders Macklemore of Major Lazer. Al heb ik zo het gevoel dat Les Ardentes straks gaat stunten met Major Lazer, die gingen immers met een straffe verjaardagslineup komen.

Zou Macklemore ook niet op Les Ardentes staan? Lijkt me wel echt zo een headliner voor hen. Dan zijn we daar ook ineens van af ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.189
Kereltje wrote:
Jens André wrote:
Ben wel nog niet echt overtuigd van de zondag. Had echt een grote headliner verwacht die het festival zou afsluiten, maar we krijgen blijkbaar FATM ( niet echt mijn ding ) + als je het sportpaleis niet kan uitverkopen ben je niet echt een zondagheadliner vind ik. Hoop dat er nog een sterke sub of andere headliner bijkomt, met gitaren!!
simple-smile.png



Sportpaleis was 2 maanden op voorhand uitverkocht hoor (al toen ze voor RW2016 aangekondigd werd). Straffe prestatie aangezien ze net nog op Werchter had gestaan, wat juist schadelijk kan zijn voor de ticketverkoop.

Maar natuurlijk zal Florence niet de afsluiter zijn, daarvoor mist ze nog net iets als act. Als Disclosure de Main Stage afsluiter op donderdag blijkt te zijn zal het Netsky wel worden. Anders Macklemore of Major Lazer. Al heb ik zo het gevoel dat Les Ardentes straks gaat stunten met Major Lazer, die gingen immers met een straffe verjaardagslineup komen.


Zou Macklemore ook niet op Les Ardentes staan? Lijkt me wel echt zo een headliner voor hen. Dan zijn we daar ook ineens van af
1f609.png
Als Netsky afsluit dan sluit Macklemore de Klub C af, toch? En geen idee of die daar wel mee content zal zijn, denk ook idd dat die naar Les Ardentes dan zou gaan waar hij het hoofdpodium wel heeft en btw is Major Lazer niet te commercieel voor Les Ardentes?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Jens André wrote:
Ben wel nog niet echt overtuigd van de zondag. Had echt een grote headliner verwacht die het festival zou afsluiten, maar we krijgen blijkbaar FATM ( niet echt mijn ding ) + als je het sportpaleis niet kan uitverkopen ben je niet echt een zondagheadliner vind ik. Hoop dat er nog een sterke sub of andere headliner bijkomt, met gitaren!!
simple-smile.png



Sportpaleis was 2 maanden op voorhand uitverkocht hoor (al toen ze voor RW2016 aangekondigd werd). Straffe prestatie aangezien ze net nog op Werchter had gestaan, wat juist schadelijk kan zijn voor de ticketverkoop.

Maar natuurlijk zal Florence niet de afsluiter zijn, daarvoor mist ze nog net iets als act. Als Disclosure de Main Stage afsluiter op donderdag blijkt te zijn zal het Netsky wel worden. Anders Macklemore of Major Lazer. Al heb ik zo het gevoel dat Les Ardentes straks gaat stunten met Major Lazer, die gingen immers met een straffe verjaardagslineup komen.

Laten we hopen, dat van Major Lazer op Les Ardentes. Rudimental zou er ginds alvast staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier iemand met een dubbelaccount zit :D



Als Netsky afsluit dan sluit Macklemore de Klub C af, toch? En geen idee of die daar wel mee content zal zijn, denk ook idd dat die naar Les Ardentes dan zou gaan waar hij het hoofdpodium wel heeft en btw is Major Lazer niet te commercieel voor Les Ardentes?

Vorig jaar stond Nicki Minaj op Les Ardentes. Dan kan je wel stellen dat niets te commercieel is voor hen, ironische boeking of niet. Ik geef Major Lazer op Les Ardentes meer kans dan Macklemore, aangezien we van ML de laatste jaren een overload hebben gekregen. Als er veel kandidaten aanwezig zijn lijkt het me dat ML dan de eerste is om te sneuvelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken