Rock Werchter 2016 - Geruchten

Als ik de keuze had was ik ook naar Werchter gegaan, maar als mijn toetsweek net in dat weekend valt schiet het natuurlijk niet op.

pretparkfan wrote:
Pearl Jam eerste headliner van Pinkpop 2017

Jan Smeets heeft bevestigd dat Pearl Jam volgend jaar op Pinkpop staat… Ook maar opschrijven voor Werchter dan?

Volgens mij heeft hij dat al elk jaar gezegd ofso haha, ik geloof wel sterk dat we volgend jaar Radiohead gaan zien ^^

Vooral Foo Fighters zie ik nog niet op RW staan volgend jaar. Radiohead en Pearl Jam waarschijnlijk wel.

Met die twee laatste hebben we dus al 2 dikke, semi zekere headliners.

Yannick wrote:
pretparkfan wrote:
Pearl Jam eerste headliner van Pinkpop 2017

Jan Smeets heeft bevestigd dat Pearl Jam volgend jaar op Pinkpop staat… Ook maar opschrijven voor Werchter dan?

Volgens mij heeft hij dat al elk jaar gezegd ofso haha, ik geloof wel sterk dat we volgend jaar Radiohead gaan zien ^^

Vooral Foo Fighters zie ik nog niet op RW staan volgend jaar. Radiohead en Pearl Jam waarschijnlijk wel.

Met die twee laatste hebben we dus al 2 dikke, semi zekere headliners.
Ik durf wel aan om te zeggen dat RW en PP volgend jaar weer 3 headliners delen.

Zo'n weekend Pinkpop zorgt er traditioneel voor dat de laatste weken voor Werchter altijd extra langzaam gaan. Ik kan haast niet meer wachten!

Voor alle Werchtergangers....Zie de show van Rammstein...die is echt fucking ziek. Echt erg goed

Pinkpop bashen op een RW-forum is natuurlijk wat gemakkelijk, maar kom op zeg:
- Zoals hierboven al gezegd zeer discutabele boekingen op een toch al niet ramvol programma.
- Een Jan Smeets die zich steeds nadrukkelijker profileert als seniele opa van het publiek (zonnebrand! poncho's! 's nachts slapen!)
- Een Jan Smeets die zegt Radiohead binnenkort te gaan bekijken (ik las ergens op twitter: "Goed dat hij de talent scouting hoogstpersoonlijk ter hand neemt", hihi)

In vier dagen RW moet ik echt op zoek naar momenten om te eten.

Eigenlijk is het toch raar dat een festival als pinkpop met deze line up heeft uitverkocht en dat Rock Werchter dat nog niet heeft gedaan. Oké ik begrijp dat het komt door de terreurdreiging, maar als je dan kijkt naar Pinkpop. Daar staan acts als John Newman, James Morrison, Lianne La Havas en Kygo op de mainstage. En dat dan dit jaar niet relevante acts als Tom Odell, Matt Simons, The Common Linnets en de eerste twee uit het vorige lijstje het podium mogen beklimmen. Dan vraag je je toch wel af hoe dat zo komt. Ik heb in het weekend de livestream van pinkpop gevolgd en op zich zijn het allemaal wel prima optredens, maar ik zou er geen kaartje voor kopen.
Werchter heeft veel meer tickets in de aanbieding, 67.500 combitickets en 20.500 dagtickets per dag.
Mocht Werchter op Pinkpop capaciteit draaien zou het al een tijdje uitverkocht zijn.

Volgens de organisatie zou vooral de verkoop buiten de benelux tegenvallen door de terreurdreiging.

Ik denk gewoon dat Pinkpop een veel breder publiek aanspreekt en daarmee bedoel ik dat het ook dat het familie-gerichter is met bv Doe Maar, Paul McC, Lionel Ritchie of hitwondertjes Kygo, Years & Years of Bastille zit je al goed.. Rock Werchter probeert ook een breed publiek aan te trekken maar een ander (does that make sense?)

Nathaniel Rateliff annuleert zijn optreden op Main Square festival, mss ook werchter...

Waarschijnlijk hebben ze die gecanceld omdat ze een te druk schema hadden (30 juni t/m 4 juli elke dag).
Vandaar dat ze er een hebben gecanceld dus ben niet bang dat ze werchter ook gaan cancelen.

Ik denk gewoon dat Pinkpop een veel breder publiek aanspreekt en daarmee bedoel ik dat het ook dat het familie-gerichter is met bv Doe Maar, Paul McC, Lionel Ritchie of hitwondertjes Kygo, Years & Years of Bastille zit je al goed.. Rock Werchter probeert ook een breed publiek aan te trekken maar een ander (does that make sense?)

Geldt voor Werchter toch hetzelfde? Ook voor een breed publiek met Sir Macca, Ellie Goulding, Years & Years, Kaiser Chiefs etc.
Bastille staat er dit jaar niet, maar had er zo ook kunnen staan.

Zit wel een accentverschil doordat Pinkpop haalt wat 3FM draait. RW heeft dit met studio Brussel. En Studio Brussel is wel wat alternatiever dan 3FM. (Dus misschien klopt het toch een beetje wat je zegt ?).

Medic92 wrote:
Eigenlijk is het toch raar dat een festival als pinkpop met deze line up heeft uitverkocht en dat Rock Werchter dat nog niet heeft gedaan. Oké ik begrijp dat het komt door de terreurdreiging, maar als je dan kijkt naar Pinkpop. Daar staan acts als John Newman, James Morrison, Lianne La Havas en Kygo op de mainstage. En dat dan dit jaar niet relevante acts als Tom Odell, Matt Simons, The Common Linnets en de eerste twee uit het vorige lijstje het podium mogen beklimmen. Dan vraag je je toch wel af hoe dat zo komt. Ik heb in het weekend de livestream van pinkpop gevolgd en op zich zijn het allemaal wel prima optredens, maar ik zou er geen kaartje voor kopen.

Werchter heeft veel meer tickets in de aanbieding, 67.500 combitickets en 20.500 dagtickets per dag.
Mocht Werchter op Pinkpop capaciteit draaien zou het al een tijdje uitverkocht zijn.

Volgens de organisatie zou vooral de verkoop buiten de benelux tegenvallen door de terreurdreiging.

Ik dacht ergens gezien te hebben dat RW nu meer dagtickets per dag gaat verkopen?

Ik hoor regelmatig terugkomen dat er op The Hive het er zo streng aan toe gaat, heeft iemand hier ervaring mee? Anders moet ik misschien best een andere camping gaan zoeken

Wij hebben ons vorig jaar wel wat gestoord aan de 'camping-politie' op de Hive, maar hebben geen ervaring op andere campings dus kunnen niet echt vergelijken.
En aangezien we van alle extra faciliteiten op de Hive eigenlijk geen gebruik maken, gaan wij dit jaar toch voor een van de andere campings. Wij twijfelen nu tussen A1 en B0.

Camping b0 staat blank en is niet open. http://www.ishetalwerchter.nl/?p=1651
Dat maakt de keus weer wat makkelijker voor je.

oh thnx voor de link @pede.
op hun eigen site echter dat ze wel open gaan. http://www.campingb0rw.be/?p=742
maar wellicht is a1 dan wel de veilige keuze... :-)

Zo zie je maar dat de media niet te vertrouwen zijn. ?

B0 ben ik nooit geweest, dus ik kan je niet vertellen waarin deze verschilt met A1. Over A1 zijn wij reuze tevreden. Hangt ook af waar je vandaan komt, wat de meest handige keuze is.

cite= "Wij hebben ons vorig jaar wel wat gestoord aan de ‘camping-politie’ op de Hive, maar hebben geen ervaring op andere campings dus kunnen niet echt vergelijken.
En aangezien we van alle extra faciliteiten op de Hive eigenlijk geen gebruik maken, gaan wij dit jaar toch voor een van de andere campings. Wij twijfelen nu tussen A1 en B0."

Maar ik vraag mij af wat die 'camping-politie' dan doet? Gaan ze echt de tenten enzo controleren?

Zijn jullie al uit de clashes die je voor jezelf zag toen het blokkenschema online kwam? Ik twijfel bij sommigen nog teveel, maar denk dat ik het zo ga doen.

Kaiser Chiefs > Nathaniel Rateliff (en dan kaartjes voor Nathaniel Rateliff in Tivoli kopen)
Guy Garvey > Jake Bugg
Gary Clark Jr. > The Van Jets
Beirut = Two Door Cinema Club (nog geen idee)
Tame Impala > RHCP
Skunk Anansie > Florence + the Machine

Tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread