Rock Werchter 2016 - Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Niets ultiems? Daft Punk is het meest ultieme wat ik me kan bedenken om nog een keer live te zien als headliner.

Maar dan als dance act, na de headliner neem ik aan. Want waarom is Daft Punk meer een headliner dan pakweg Chemical Brothers? Ze hebben beide een mooie lichtshow (CB zelfs iets indrukwekkender) en zo doen beide hetzelfde: een dj set. Zag ze op Pukkelpop, maar om nu te zeggen dat ze in m'n top 10 beste optredens ooit staan... Verre van.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Maar dan als dance act, na de headliner neem ik aan. Want waarom is Daft Punk meer een headliner dan pakweg Chemical Brothers? Ze hebben beide een mooie lichtshow (CB zelfs iets indrukwekkender) en zo doen beide hetzelfde: een dj set. Zag ze op Pukkelpop, maar om nu te zeggen dat ze in m’n top 10 beste optredens ooit staan… Verre van.

Hij bedoelt dat Daft Punk weleens werd verdacht van niks live te doen, aangezien al hun sets 100% identiek waren. Of dat klopt, is iets anders.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Rock Torhout wrote:
“Live”


Le elektronische muziek is geen echte muziek maymay xdd

Hahah XD

Ebin X”DDD

Het is algemeen geweten dat die 'legendarische' 2007 Alive Tour een prerecorded set was.

Ik ga overigens wel akkoord met de mensen die dit niet ultiem vinden. Daft Punk zou zeker en vast een vette dagafsluiter zijn. Maar die band is in grote mate mythevorming, mee gegroeid doordat ze al 8 jaar niets meer op een podium gedaan hebben. De mensen die ik ken die aanwezig waren op Pukkelpop beamen dat. Goede afsluiter, geen legendarische show.

Daarom ook dat Daft Punk dus geen shows meer geeft: de verwachtingen zijn zo immens hoog geworden dat ze die nooit gaan kunnen inlossen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Wat Daft Punk betreft: ik was erbij in de HMH in 2007 en ondanks dat ze inderdaad niks live doen, is het nog steeds de meest overdonderende show die ik in mijn leven van een dance act gezien heb. Met Amon Tobin's ISAM project als goeie tweede (niet op Werchter overigens, daar was het geluid echt ruk).

Denk dat het de combinatie was van het snoeiharde, maar loepzuivere geluid (duidelijk op grotere zalen ingesteld) en de - zeker voor die tijd - indrukwekkende visuals. En dan heb ik nog niet eens genoemd dat ze gewoon een set vol kneiters van hits hebben die ze - van tevoren, dat dan weer wel - slim in elkaar gemixt hadden. Een 1,5 uur durende onvergetelijke adrenaline-rush tot gevolg.

Dus ALS ze ooit nog gaan touren, is deze jongen er weer koste wat het kost bij. Live of niet.

Edit: ze doen dus inderdaad niet veel anders dan een Chemical Brothers, maar wel een stuk beter is mijn ervaring
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
“Live”


Le elektronische muziek is geen echte muziek maymay xdd

Hahah XD

Ebin X”DDD
Heeft er dus niets mee te maken dat elektronische muziek geen echte muziek zou zijn. Ik kan best wel elektronische muziek appreciëren, ook op een festival, als ze het live brengen. En dus niet door een USB stick in te steken.

Dat gezegd zijnde, ziet het er ook naar uit dat ze bv. Major Lazor lekker thuis laten dit jaar, gezien Disclosure wss de donderdag afsluit, Rammstein de vrijdag, Editors/RHCP de zaterdag en dan wellicht nog een dance act de zondag. Maar daar denk ik dat ze eerder voor Netsky gaan kiezen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Muse tourt wel degelijk. Doen alleen geen festivals. Foo Fighters touren helemaal niet inderdaad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Muse en Foo Fighters scoren hoogst bij bookmakers voor Leeds/Reading. Maar ehh, die touren toch helemaal niet?
Naar mijn weten tourt Muse en zijn ze idd hoog aangeschreven bij enkele festivals, maar dacht dat dat dan Glastonbury moet zijn.
Foo Fighters zal oud nieuws zijn, is totaal niet meer aan de orde voor 2016.

Maar, beide ook niet relevant voor Rock Werchter 2016, als je dat soms wilt weten Michiel...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
mattman wrote:
WeckoJ wrote:
Rock Torhout wrote:
Dennis1808 wrote:
LVH wrote:
Of wie weet komt Daft Punk voor een Alive 2017. In 2006 was de tour ook van start gegaan rond april, dus waarom niet 30 juni op Werchter. Stel je voor dat dit echt zou gebeuren… Wat voor een bom gaat dat worden!


Als dat gebeurt, dan overlijd ik ter plekke van excitement.


2 kerels die in een pyramide wat staan aan knopjes te draaien en een gans optreden geen woord zeggen. Kan eender wie geweest zijn in die pakjes. Eén van de meest overroepen acts die ik ooit heb gezien, dus hoeft voor mij in ieder geval niet. Geef mij maar een leuk live optreden.


Ik heb ze nog nooit gezien maar ik snap die hype ook niet zo nee. Het lijkt me best leuk eens te ‘zien’ maar ik word er echt niet enorm geil van zoals sommige hier wel.


Als ze Daft Punk als headliner neerzetten, zou ik ook teleurgesteld zijn. Is niet ‘ultiems’ aan toch? Het enige wat ze tot nu toe deden waren dj sets. Zou me verbazen dat die ooit een liveshow doen.


Is qua dancact toch wel tien keer beter dan pak ‘m beet Majar Laser of Skrillex, en heeft hits zat om een veld uit z’n dak te laten gaan.

Ach gut, het Daft Punk gerucht is er weer. Net nu ik dacht dat we die eens over zouden slaan dit jaar :lol:

Die gaan natuurlijk nooit komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Aaah, ik kijk nu al uit naar morgen. Die 5 a 6 nieuwe namen en de kleine adrenalinescheut die dat teweegbrengt. :)
 

RVH

Playlistbediener
21 jan 2016
18
0
Heb je toevallig een screenshot daarvan?

Zodra The Boss aangekondigd is maakt het mij niet meer uit wat ze op die dag nog programmeren.

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Netsky nu live op Stubru met chatsessie. Ik heb enkele keren gevraagd of ze op Werchter spelen (en wellicht andere mensen ook) en het antwoord was: "Rock Werchter? Misschien volgend jaar"
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Yes, zojuist de kaarten besteld.
Ik ga niet wachten wie de vierde headliner wordt, dat gaat echt wel goedkomen.
Zelfs Urbanus en de Fanfaar mag als vierde headliner worden neergezet, ik vermaak me wel !
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
4e podium ?
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de tenten schermen krijgen, zodat je buiten de tenten
ook kan genieten van de optredens.

In Kiewit kunnen ze potverdikke voor bijna elke tent een scherm voorzien en dat zijn er een stuk of 8 haha :p (En als je de boiler dan nog eens bekijkt..)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Netsky nu live op Stubru met chatsessie. Ik heb enkele keren gevraagd of ze op Werchter spelen (en wellicht andere mensen ook) en het antwoord was: “Rock Werchter? Misschien volgend jaar”

Misschien ook dit jaar, vreemd dat ie zo'n antwoord geeft..
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Heb je toevallig een screenshot daarvan?

Zodra The Boss aangekondigd is maakt het mij niet meer uit wat ze op die dag nog programmeren.

Het bijzondere aan dit Ticketalarm is dat ie speciaal gericht is op The River, en ook in de kleuren van The River, het is dus geen standaard alarm
Hier de link:
http://www.eventim.de/Tickets.html?affiliate=TUG&kuid=90&xtnp=1&xtmc=springsteen&action=overview&doc=artistPages%2Foverview&fun=artist&xtcr=2&language=en


 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Rock Torhout wrote:
Netsky nu live op Stubru met chatsessie. Ik heb enkele keren gevraagd of ze op Werchter spelen (en wellicht andere mensen ook) en het antwoord was: “Rock Werchter? Misschien volgend jaar”


Misschien ook dit jaar, vreemd dat ie zo’n antwoord geeft..

Mij lijkt Boris Daenen er de man niet naar die hierover mensen op een fout spoor gaat zetten. Meer dan waarschijnlijk geen Netsky dus.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Yannick wrote:
Rock Torhout wrote:
Netsky nu live op Stubru met chatsessie. Ik heb enkele keren gevraagd of ze op Werchter spelen (en wellicht andere mensen ook) en het antwoord was: “Rock Werchter? Misschien volgend jaar”


Misschien ook dit jaar, vreemd dat ie zo’n antwoord geeft..


Mij lijkt Boris Daenen er de man niet naar die hierover mensen op een fout spoor gaat zetten. Meer dan waarschijnlijk geen Netsky dus.

Wow mag jij gewoon Boris zeggen? Maar dan zal die inderdaad niet komen. Disclosure zal de donderdag wel afsluiten en misschien Macklemore als zondag afsluiter. EN ALS WE GELUK HEBBEN BORIS VAN IDOLS!!?!?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken