DE Rock Am Ring / Rock Im Park 2025

Ze hebben toch wel weer een prima line up daar, beter dan de vorige paar jaar voor mij.
Ik ga niet, maar als ik zou gaan zou ik me iedere dag prima vermaken!

Wel twee bijzondere keuzes om op 2 dagen de internationale headliners tegelijk te plaatsen en dan de duitse act te laten afsluiten terwijl er niets anders speelt. KIZ - The Prodigy en Rise Against - SDP beiden omdraaien lijkt mij veel logischer.

Wel vet dat BMTH 2 uur speeltijd krijgt en FiR 90 minuten. Dat doen ze wel goed.

Ze hebben toch wel weer een prima line up daar, beter dan de vorige paar jaar voor mij.
Ik ga niet, maar als ik zou gaan zou ik me iedere dag prima vermaken!

Wel twee bijzondere keuzes om op 2 dagen de internationale headliners tegelijk te plaatsen en dan de duitse act te laten afsluiten terwijl er niets anders speelt. KIZ - The Prodigy en Rise Against - SDP beiden omdraaien lijkt mij veel logischer.

Wel vet dat BMTH 2 uur speeltijd krijgt en FiR 90 minuten. Dat doen ze wel goed.
Ja eens Loek! Hier zou ik wederom prima dagen kunnen hebben.

Had ook gemist dat er inmiddels een 4e podium is. Qua acts voor mij niet echt een meerwaarde maar goed. Ben wel benieuwd waar ze dat podium bij gepropt hebben. In mijn herinnering was daar niet echt ruimte voor, zeker niet zonder heftige soundbleed.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Het 4e podium is bij de hoofdingang links bij gezet. Volgens mij waren daar eerder de bushaltes.
48e2f3ac-52cd-41fa-9d21-b1e29d3546b5-1920x1227.jpg

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zo, spoorboekje is gemaakt hier! Nog een praktisch vraagje: mijn zwangere vrouw heeft liefst een zoete en zoute snack steeds bij de hand. Lijkt me dat we dit niet zelf op de wei mogen brengen, dus de vraag: zijn er tentjes/zaakjes die dat verkopen op de wei? Heb immers nog niet vaak een snoepkraam op een festival gezien 😅

Het 4e podium is bij de hoofdingang links bij gezet. Volgens mij waren daar eerder de bushaltes.
48e2f3ac-52cd-41fa-9d21-b1e29d3546b5-1920x1227.jpg
Oke dan. Dat is een taaie plek om het podium te zetten. Dat is fors uit de loop op volgens mij niet echt een hele sfeervolle spot. Maar het is vooral zo ver weg joh, daar ga je niet even kijken als je een leeg half uurtje heb en daarna bij de mainstage moet zijn.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Oke dan. Dat is een taaie plek om het podium te zetten. Dat is fors uit de loop op volgens mij niet echt een hele sfeervolle spot. Maar het is vooral zo ver weg joh, daar ga je niet even kijken als je een leeg half uurtje heb en daarna bij de mainstage moet zijn.
Ideaal podium voor als ze bijvoorbeeld een keer iets als Beast in Black op de Mainstage programmeren, die vierde stage op die locatie.

Zo, spoorboekje is gemaakt hier! Nog een praktisch vraagje: mijn zwangere vrouw heeft liefst een zoete en zoute snack steeds bij de hand. Lijkt me dat we dit niet zelf op de wei mogen brengen, dus de vraag: zijn er tentjes/zaakjes die dat verkopen op de wei? Heb immers nog niet vaak een snoepkraam op een festival gezien 😅
Er waren tot en met de laatste keer dat ik er was (2022) altijd fruitkraampjes die fruit omhuld met chocola verkochten. Voor zoute snacks staan er over het hele terrein kleine karretjes met bretzels. Die zijn bestrooid met zout of kaas.

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27
zover ik me kan herinneren was het voor mij geen probleem om mueslirepen mee te smokkelen ;) dus zou zeker iets proberen mee te nemen!

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Vrijdag
Frog Leap
A Day To Remember
The Prodigy
Stukje nog van BMTH
EC DJ

Zaterdag
Kittie
Airbourne
Bullet For My Valentine
Seven Hours After Violet
Rise Againt (of Slipknot, afhankelijk van hun set)
Millencolin (of Slipknot, afhankelijk van hun set)

Zondag
Fit For An Autopsy
The Ghost Inside (liever Whitechapel, maar komt slecht uit met Lorna Shore en die moet ik toch volledig zien. En dan sta ik ineens goed voor Powerwolf)
Lorna Shore
Powerwolf
Nog een stuk Korn

Maar eigenlijk ga ik niet. Vrijdag werken en maandag ga ik waarschijnlijk moeten werken (want transport staat nooit stil). En het festival is uitverkocht. Op mijn planning staat eigenlijk op zaterdag South Of Heaven Open Air in Maastricht :cool:

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Nijntje en MartinB
Ik ga wél naar Rock Im Park! Spoorboekje ziet er alsvolgt uit:

Donderdag
Neurenberg verkennen, valt daar überhaupt wat te zien?

Vrijdag
Skillet
Spiritbox
Bullet For My Valentine
Heaven shall burn
In flames
Slipknot
Vroeg in bed/Te veel drankjes drinken, hangt af van de vibe.

Zaterdag
Polaris
Jinjer
The Ghost Inside
Lorna Shore
Korn/Powerwolf, not sure yet
Sleep Token
Brutalismus 3000

Zondag (Katerdag)
Knocked Loose
Poppy
Bring Me The Horizon

Zin in!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Spoorboekje, absolute must see's in het vet (Rock Am Ring)

Vrijdag
House of Protection (meteen genieten)
Knocked Loose (zalige 'very special guest')
LØLØ (daarvoor dus vroeger door bij Knocked Loose)
FJØRT (Weezer en Poppy zijn te ver lopen met zwangere vrouw)
Static Dress (als we er dan toch zijn)
Biffy Clyro (heb er wel niet zo veel mee)
Bring Me The Horizon (2 uur set, zalig)

Zaterdag
Nothing More (rustig erin komen)
Spiritual Cramp (lekker mee hopsen op de muziek)
Spiritbox (als je voorprogramma van LP kan zijn, dan zal het wel goed zijn)
Trophy Eyes (alweer de oversteek maken naar de Atmos Stage)
Superheaven (héél benieuwd naar)
Slipknot (op Pinkpop vorig jaar Corey al solo gezien, nu in band-vorm)

Zondag
Dead Poet Society (bij het inluisteren me heel enthousiast gemaakt)
I See Stars (oversteek naar de Orbit Stage al maken)
Amira Elfeky (hetzelfde verhaal als bij Dead Poet Society)
IDLES (eindelijk eerste keer live)
AViVA (voor the Mrs, al denk ik dat ze niet meer zo ver ga willen wandelen op dag 3 haha)
Falling in Reverse (vooral een favourite van the Mrs, maar zelf vind ik het laatste werk ook best te pruimen)
KoRN (vooral voor Freak On A Leash en Falling Away From Me, al ben ik benieuwd hoe een show van hen eruit ziet)
Sleep Token (beste album van het jaar tot nu toe, dus dan bijten we maar even door ondanks de late planning)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123
Ik weet niet of dit mag maar wij hebben met de vriendengroep een kleine miscommunicatie gehad!
Waardoor wij 8 general camping plekken hadden en 5 green.
Omdat green bijna niet te doen is om nog aan kaarten te komen bieden wij deze te koop aan!
1 Is er al verkocht (eTicket), echter zijn de andere 4 hard copy! Wij bieden deze tickets dus aan! Zoeken jullie nog green camping tickets of vrienden van je! Laat even weten! We doen ze voor een mooie prijs weg!
Wij kunnen deze kaarten dus niet op ticketswap zetten omdat het hard copy is.
Marktplaats tickets

Hilf einem Freund! Und wir trinken ein Bier auf RAR25!

• Leuk
Waarderingen: MartinB
En het is al belachelijk veel stappen op Rock am Ring.
  • Maak van de Mandora Stage de Main Stage, met een dubbel podium (zoals Graspop).
  • De Utopia kan dan het tweede podium worden (het is niet zo duidelijk op de kaart, maar er is meer ruimte aan de Mandora-kant).
  • Zet de sponsors bij het reuzenrad, of verhuis al die dingen naar de Cosmic Plaza. Zo creëer je nog meer ruimte voor de Mandora.

• Leuk
Wij gaan veel op de Atmos vertoeven gewoon, maar de verre afstand zorgt er idd voor dat we tussen LØLØ en Static Dress niet even naar de Utopia stage gaan voor Weezer, maar ter plekke dan FJØRT zullen meepikken

Users who are viewing this thread