Zo, na de zaterdagavond was ik niet meer in staat om op zondag een review van de dag te typen

. Nu even wat rust om er weer over terug te denken.
Zaterdag begonnen met
witch club satan, dit was een belevenis. Muzikaal misschien iets minder sterk, maar de overtuiging, performance en dynamiek was leuk aanwezig. Het vermaakte me voldoende om even te blijven staan.
Daarna doorgegaan naar
DHG, voor Roadburn was ik hier nog weinig bekend mee. Door de reacties ben ik het gaan luisteren en had ik er wel zin in. Hier las ik wat matige reacties, maar ik heb toch wel erg genoten van het optreden.
gillian carter stond op de planning, maar we zaten lekker bij LOC Brewery biertjrs te drinken en lieten dit maar even links liggen. Als ik het hier zo lees heb ik geen verkeerde keuze gemaakt. Af en toe rust is ook goed

.
uniform nog even kort kunnen meepakken, maar kon hier niet inkomen helaas.
sumac en moor mother heb ik even geprobeerd, maar was niet voor mij weggelegd.
coilguns van achterin de zaal nog even meepakt. Altijd een prima band met leuke nummers. Klonk allemaal prima
Daarna even moeten eten en het einde van
oxn nog mee kunnen pakken. Had hier achteraf wel meer van willen zien, want kon er moeilijk inkomen de laatste nummers. Ondanks dat het erg goed en prettig klonk.
Klein stukje
kuunatic meegepakt. Nog nooit eerder iets van gehoord, maar we liepen langs. Vond het vermakelijk voor een paar nummers.
Altin gun verraste me erg goed! Sound was erg lekker en gaf ook een leuke variatie op de dag. Zaal leek er ook wel zin in te hebben.
Na ruim half uur toch vertrokken om
p99 te gaan kijken. Je verwacht hier chaos en je krijgt hier chaos. Ik kon hier goed van genieten. Blij dit gezien te kunnen hebben.
Afgesloten met
chat pile, dit is precies wat ik had verwacht. Volle zaal, energieke show en goede setlist. Het was niet uitzonderlijk zoals bv 2 jaar geleden, maar goed om mee te eindigen. Plan was om daarna naar het hotel te gaan, maar we maakte de fout om even te gaan dansen in de foyer. Achteraf beter niet kunnen doen
Daarom de zondag te brak wakker geworden en de show van
vuur en zijde moeten overslaan om iets te ontbijten. Gelukkig nog wel
insect ark mee kunne pakken, dit kwam wel even goed binnen! Harde band en goed om wakker te worden, al had ik ze ook prima zaterdag kunnen zien in bv de engine room. Daarna even een goede pauze genomen om bij te komen en verder te gaan met
sumac. deze show trok ik een stuk beter dan de dag ervoor met Moor Mother. Na de eerste 5 minuten noise was ik even bang voor de rest, maar gelukkig werd het lekker ruig.
Stukje van
big brave gekeken, maar kreeg me helaas niet te pakken.
bo ningen leverde dit jaar daarintegen weer goed. Op plaat kan ik er nooit helemaal inkomen, maar live is het tot dusver telkens altijd lekker geweest.
vmo was wel de verrassing van de zondag. Dit klapte er hard in! Vette visuals met de muziek erbij maakte dit een mooie samenstelling. Ik had deze show achteraf wel af moeten kijken, maar maakte de keuze om naar
pothamus te gaan. Op plaat kan ik hiervan genieten, maar live kwam het onvoldoende over. Misschien omdat ik achterin de zaal stond en teveel last had van de bas drum. Maar ook was de energie van het festival er ook wel uit voor deze muziek.
Afgesloten met
haunted plasma wat genieten was. Moest even inkomen in de zangeres, maar dat kwam helemaal goed. Hoop dat ze snel weer wat meer gaan uitbrengen
Al met al een goed festival gehad! Misschien niet de beste show ooit gezien, maar toch wel erg goed vermaakt met de verschillende bands, praatjes met vrienden en onbekenden, de vele biertjes en het heerlijke weer (behalve zondagavond).
Meest genoten van black curse, concrete winds, oranssi pazuzu, kylesa, faetooth, messa, cave in, under the reefs Orchestra, dhg, p99, chat pile, insect ark, sumac, bo ningen, VMO en Haunted Plasma.
Tegenvallers waren Warrington Runcorn new town development, uniform, big brave en pothamus. Echter zal dat prima nog aan mij kunnen liggen en zullen ze op een ander moment beter op me over kunnen komen.