Roadburn 2025

Ik zou verwachten met de link tussen Colin en Roadburn dat Amenra dan al aangekondigd was voordat ze de tour bekend zouden maken.
Al zou ik wel nog wel graag een akoestische set van ze zien.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Amenra heeft zojuist een tour aangekondigd door zowat heel Europa, behalve Nederland (en België maar dat telt niet). En de startdatum van die tour is exact 1 dag na Roadburn.

Lijkt me wel toch?
Lijkt me logisch en in België hebben we al de AB shows die als ik het goed heb eigenlijk album release shows zijn. Wat ook wel interessant is dat op die tourposter het artwork van Mass I een comeback maakt, dat zou wel tof zijn als daar nog eens iets van gespeeld wordt.
ben al een goede 10 jaar Amenra moe
I wist zelfs niet dat dit kon :)

• Leuk
Waarderingen: Fluxion en Jamel
I wist zelfs niet dat dit kon :)
''Opa'' vertelt en heeft ze nog matinees zien spelen in zalen als de w2 en lvc rond 2008-2011. En tig keer op Ieper. Na mass v kende ik het trucje wel ook als waren de keren dat ik ze erna zag prima maar het is niet echt een band die ik persoonlijk nog live hoef te zien in welke vorm. Maar smaken verschillen natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: johanra
''Opa'' vertelt en heeft ze nog matinees zien spelen in zalen als de w2 en lvc rond 2008-2011. En tig keer op Ieper. Na mass v kende ik het trucje wel ook als waren de keren dat ik ze erna zag prima maar het is niet echt een band die ik persoonlijk nog live hoef te zien in welke vorm. Maar smaken verschillen natuurlijk.
En ik heb ze op een of andere manier nog nooit gezien! Nu heb ik deze hele Roadburn stroming van metal e.d. ook pas rond september 2019 leren kennen en toen waren er plots wat jaren waar live muziek wat lastiger ging. Ik luister de laatste tijd ook regelmatig wat live performances van ze. Dus voor mij zijn ze heel welkom! Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen misschien wat minder bijzonder is, vooral gezien hoe vaak ze hier en natuurlijk in België spelen.

En Colin speelt natuurlijk al met de mannen broeders
Ah, dat kan natuurlijk ook de reden zijn dat de tour net daarna start ja. Ben niet bekend met de act dus ik had even niet door dat Colin daar ook in speelt haha.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
En ik heb ze op een of andere manier nog nooit gezien! Nu heb ik deze hele Roadburn stroming van metal e.d. ook pas rond september 2019 leren kennen en toen waren er plots wat jaren waar live muziek wat lastiger ging. Ik luister de laatste tijd ook regelmatig wat live performances van ze. Dus voor mij zijn ze heel welkom! Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen misschien wat minder bijzonder is, vooral gezien hoe vaak ze hier en natuurlijk in België spelen.

Ah, dat kan natuurlijk ook de reden zijn dat de tour net daarna start ja. Ben niet bekend met de act dus ik had even niet door dat Colin daar ook in speelt haha.
Ik heb ze ook alleen nog maar op Lowlands gezien, of all places. Zou het prima vinden om ze weer een keer te zien, maar dikke kans dat ik ook ergens anders sta als ze op Roadburn staan.

Kan inderdaad dat Amenra hun tour aanpast op Colin. Tegelijkertijd denk ik dat we bij een groot vraagteken op de Main in het blokkenschema wel voorzichtig mogen gokken dat het Amenra is.

Ohja tip voor het roadburn volk, volgende maand op 8 december doet Paard weer het hink festival wat ieder jaar van thema wisselt. Dit jaar is het thema 'alternative folk' en het is meteen het uitzwaai moment voor hun programmeur die na 28,5 jaar(!) weg gaat. John Francis Flynn die dit jaar cancelende speelt er, CHVE aka colin van Amenra's solo project EN een van de eerste Mannen broeders shows, Brigid Mae Power die dit jaar speelde en volgens mij mensen hier wel kon bekoren. Daarnaast nog Rachael Lavelle(was heel goed als opening act voor Lankum dit jaar), Vera Sola, Sam Lee, Keeley Forsyth en nog een hoopje interessante be/nl bands die er in passen. Nee paard betaald mij er niet voor maar het is wel een van de meest 'roadburn-adjunct' shows/festival van het jaar naast dingen als Soulcrusher

Ben er zelf grote kans bij en zal ieder geval report doen van die mannen broeders show.

Schema is trouwens bekend; begint om 17.00 en eindigt om 23.00, iedereen speelt uur sets in cafe, kleine zaal, grote zaal en korenhuis

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave
467770471_1119160379579345_7009797294709643559_n.jpg

Big brave die een van mijn favoriete platen van de afgelopen jaren speelt
Gilla Band die hun ouder spul speelt, ik heb die tours gezien(waren geweldig) maar heel benieuwd hoe dat wordt
Laatste glassing is een heerlijke hectisch moeilijke plaat
Pygmy Lush dacht ik nooit live te zien, ook al dat p.99 speelt makes sense, maar godver blij mee
Steve von till toch gelukt, leuk
Vuur en zijde! heeeeey

daarnaast nog veel meer moois. Ik ga mijn ticket maar eens halen

SWANS, Thou, Pothamus, Oranssi Pazuzu, Steve Von Til, GNOD & White Hills!!!!, Big Brave... heerlijk!

oh wow ik had gillian carter(flink blok skramz) en Vyva Melinkolya, zal ook wel een duo set na aanleiding met die plaat met midwife spelen, nog over het hoofd gezien. Top gooi dit.

nu chve ook speelt is het denk best wel zeker dat we amenra nog krijgen; als aankondiging of grote secret set

Blind Girls, Gillian Carter, Vyva Melinkolya, Oranssi Pazuzu, envy, Great Falls, Thou, Dødheimsgard, Swans (soortvan), Gilla Band, Curses, Coilguns, Big Brave allemaal super tof.

Dan nog een aantal namen die ik wel van naam ken maar nog niet heb geluisterd in CHVE, Gnod, Messa, Vuur & Zijde (nou ja, door Fred zijn post), Steve Von Till, Violent Magic Orchestra. Pygmy Lush kende ik nog niet maar die bestaat dus grotendeels uit pg.99 leden zie ik, ook heel tof!

Vooral de eerste vier namen keek ik al een tijdje naar uit om deze te zien, dus ik ben hier heel blij mee. En dan heb ik nog een boel om te gaan luisteren!

Oprecht waanzinnig pakket namen. Pygmy Lush is echt een unieke naam ook.

Vraag me af/hoop dat er nog meer skramz bij gaat komen

Dag indelingen nu trouwens

◊ Donderdag ◊

Black Curse // Buñuel // Concrete Winds // Curses (Live) // envy performing A Dead Sinking Story // Faetooth // FIRE! // Gilla Band - The Early Years // Glassing // Great Falls // Kylesa // Oranssi Pazuzu performing Muuntautuja

◊ Vrijdag ◊

Bambara // Choke Chain // CHVE // De Mannen Broeders // envy - Modern Era / Eunoia set // Gnod Drop Out With White Hills // Human Impact // Messa performing The Spin // New Age Doom feat. Tuvaband // Pygmy Lush // Smote performing A Grand Stream // Stress Positions // The HIRS Collective // Thou performing Umbilical //Zombie Zombie

◊ Zaterdag ◊

Artist In Residence:
Midwife peforming No Depression In Heaven
Steve Von Till - Calling Down the Darkness

Altın Gün // Blind Girls // Chat Pile // Coilguns performing Odd Love // Denisa // Dødheimsgard performing Black Medium Current // Gillian Carter // One Leg One Eye // Ora Cogan // ØXN // Pageninetynine // Tristwch Y Fenywod // Vyva Melinkolya // Witch Club Satan

◊ Zondag ◊

Artist In Residence:
Midwife - Selected Works 2017-2020

Big Brave performing A Chaos of Flowers // Cinder Well // Michael Gira & Kristof Hahn (SWANS) // Ponte Del Diavolo performing Fire Blades From The Tomb // Pothamus performing Abur // Sumac performing The Healer // Violent Magic Orchestra // Vuur & Zijde performing Boezem

straffe afterburner zo

Die dagindeling is me niet erg gunstig gezind. Ik wil graag voor een dagticket en heel misschien een tweedaags ticket halen, maar de bands waarin ik op voorhand in geïnteresseerd ben zijn wel echt enorm verdeeld over de vier dagen. DHG is mijn grootste must see en al helemaal met de set die ze gaan doen. Maar ik had het wel erg fijn gevonden als daar nog een Kylesa, Oranssi Pazuzu, CHVE, Messa, Pothamus of Vuur & Zijde bij was gezet.

Maar goed, ik ken bijna al die bands op zaterdag ook gewoon nog niet, dus wellicht zitten daar wel wat verborgen parels voor me tussen.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread