Roadburn 2025

ik gok inderdaad op p.99 en Fire!. Voor de rest is het veel gis werk, tours worden pas vaak na roadburn aangekondigt of met roadburn als start punt geboekt. Dat bands roadburn zelf aankondigingen voor de officiële festival annoucement komt amper voor wat een LGW bijvoorbeeld wel heeft.
Plus Oranssi Pazuzu.

• Winning
Waarderingen: residentalien
Op basis van vandaag a.u.b. Chat Pile en Oranssi Pazuzu erbij volgend jaar. OP zou een prima artist in residence zijn. Onségen Ensemble, Polymoon en Waste Of Space Orchestra ook erbij dan.

De nieuwe Chat Pile is weer erg goed, flinke dosis death en goth-rock invloeden erbij wat het toch wat anders maakt dan de eerste. Tijd voor een relevante roadburn post ook sinds al die artiesten promos op de site doen me altijd een beetje lachen
461283330_867539488810143_2924922781780834240_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Soort van nieuws...? Ziet er wel cool uit.

We are honoured to present Nona Limmen as our official artist for Roadburn 2025. If you attended the 2024 edition, you may have noticed her captivating exhibition, with her work ominously hanging throughout the frames of the 013 venue.
Nona is an acclaimed photographer whose art explores mythology, symbolism and psychology. The result is always an imposing force of nature, as the work she has made for Roadburn 2025 clearly shows. It was a case of an immediate bond as the worlds of Nona Limmen and Roadburn absolutely belong together, intertwined as they are in their depictions of imagination and connection.
Nona told us “It symbolises a glimpse into my own journey in embracing the tempest of the unknown, one that ultimately became the inspiration and driving force behind the artwork. In a time of chaos and storms, I hope it can be a doorway to that world of stillness for others too.”
Read more about Nona Limmen and her official artwork for Roadburn 2025 at http://roadburn.com/nona-limmen-the-official-roadburn...

462840898_1093000488862001_2953200113549500932_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Nou het telt als een aankondiging, zie er kek uit. Bands aankondigen zijn bijna altijd op de dinsdag dus verwacht ze morgen

WAKE UP SLEEPYHEADS NAMEN
Black Curse: The Colorado-based blackened death metal troupe are set to deliver diabolical evil to Tilburg

Choke Chain: Chicago-based contemporary industrial and dark electro

Cinder Well: Melodic and enchanting folk from an artist with her roots in the DIY punk scene

Concrete Winds: Pure audio annihilation from Helsinki

De Mannen Broeders: Tonnie Dieleman and Colin van Eeckhout join forces as De Mannen Broeders

Denisa: Melancholic melodies from Indonesia-based singer-songwriter

Faetooth: Self described as “fairy doom” hailing from Los Angeles

FIRE!: Mats Gustafsson, Johan Berthling and Andreas Werliin unite to play avant-garde, experimental jazz

Human Impact: Hook-laden industrial rock featuring members of Unsane and Cop Shoot Cop

LKVGT: Filthy death metal from the Dutch underground

New Age Doom & Tuvaband: The Canadian duo will collaborate with the Norwegian musician, performing cuts from their album, There Is No End.

One Leg One Eye: Raw, experimental noise and folk from Ireland

Ora Cogan: Sweetly psychedelic folk and Americana beautifully fused together.

ØXN: Experimental folk featuring the distinctive vocals of Radie Peat and Katie Kim

Pageninetynine: Iconic hardcore punk from Sterling, Virginia

Ponte Del Diavolo: Turin-based occult metallers, performing their debut album, Fire Blades From The Tomb, in full

Stress Positions: Chicago’s electrifying hardcore four-piece will make their Roadburn debut

Sumac: The trio will return to Roadburn to perform their contemplative masterpiece, The Healer, in its entirety

The HIRS Collective: Punk rock fury delivered by way of a shapeshifting cast of collaborators.

• Confetti
Waarderingen: wenteldave en Fluxion
Leuk lijstje! HIRS is een erg mooie, p99 was verwacht, ØXN en One Leg One Eye zijn duidelijk geboekt doordat Lankum(beide zijprojecten van) zo goed beviel vorig jaar erg blij met beide, Fire!(eindelijk), Human Impact was tof live vorige keer, Ora Cogan is onverwacht maar heel fijn. Stress Positions is ook weer erg fijn three one g spul

Alleen Sumac kan mij gestolen worden maar daar zijn genoeg fans van op roadburn. Kan ik eten ofzo.

Laatst bewerkt:
Concrete Winds, pg. 99, HIRS en Fire! zijn fijne namen alvast.

Chat Pile is op dezelfde dag als pg. 99, dat is alvast een lekker pakketje. Ik wacht nog wat extra namen af, maar een dagticket zit er wel in dit jaar schat ik in.

Pg.99, The HIRS Collective, Concrete Winds en Ponte Del Diavolo in ieder geval al heel vet. Laatstgenoemde toevallig afgelopen vrijdag ontdekt op Soulcrusher waar ze openden, maar toen heb ik maar een kwartiertje mee kunnen pakken. Voor de rest nog genoeg om in te luisteren dus!

Nu hopen dat ze Pg.99 niet na de laatste trein zetten ofzo zoals Frail Body.

ØXN’s music has really made an impression on us, and we’re already anticipating a truly spellbinding experience as they take to the main stage at Roadburn 2025.

nou eerst podium indeling hebben we ook al

Pg.99, The HIRS Collective, Concrete Winds en Ponte Del Diavolo in ieder geval al heel vet. Laatstgenoemde toevallig afgelopen vrijdag ontdekt op Soulcrusher waar ze openden, maar toen heb ik maar een kwartiertje mee kunnen pakken. Voor de rest nog genoeg om in te luisteren dus!

Nu hopen dat ze Pg.99 niet na de laatste trein zetten ofzo zoals Frail Body.
Nah P.99 is wel sub-headliner niveau en die spelen vaak wel voor een uurtje of 12.

Nah P.99 is wel sub-headliner niveau en die spelen vaak wel voor een uurtje of 12.
Ja, dat lijkt me ook wel. Maarja een Blood Incantation is voor een Roadburn toch ook wel een aardig grote naam, maar die plaatsten ze met de metal set ook na mijn laatste trein. Maar ik denk dat we van Pg.99 misschien ook nog wel een extra set kunnen verwachten? Op zijn minst een secret set.

Ja, dat lijkt me ook wel. Maarja een Blood Incantation is voor een Roadburn toch ook wel een aardig grote naam, maar die plaatsten ze met de metal set ook na mijn laatste trein. Maar ik denk dat we van Pg.99 misschien ook nog wel een extra set kunnen verwachten? Op zijn minst een secret set.
Dat was meer een productie dingetje leek het omdat Lankum en Khanate echt wel de headliners voor die dag waren en voor hun speelde. En the Keening om 23.40 leek mij persoonlijk ook geen groot succes hoe leeg de zaal over dag al was.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Ik kan alleen maar zeggen dat het inluisteren gaat worden voor dit lijstje. Het meeste ken ik niet.

Moet even zeggen dat ik het wederom heel tof vind dat de m/v/x-verhouding op Roadburn zo ontzettend goed is.
Het is ook echt te merken toen de omslag kwam toen Jurgen(die ook burning world records runt) stopte bij roadburn in 2016 en Walter ging boeken met Becky Laverty en andere mensen die toch een wat andere visie op bands hebben.

Sinds die tijd zijn typische burning world acts als Earth, Bongripper of iets als Celestial Season een stuk minder geworden.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread