Roadburn 2025

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
371
526
Denk dat Lankum een heel eind komt? In zekere zin DeWolff, al is het misschien beter om die niet te tellen, omdat die zoveel Nederlandse zalen aandoen. Denk dat ze gaat afvallen, maar misschien wel een goede indicatie van waar Roadburn naartoe gaat.
Lankum had met dood gemak 4 maanden van te voren de grote zaal van tivoli uitverkocht en dat is +-600 man groter dan Paradiso. Daarnaast JAMC heeft verschillende keer melkweg/paradiso utiverkocht, Deafheaven heeft bijvoorbeeld ook meerdere keren grote zaal Paradiso uitverkocht.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.925
3.293
Lankum had met dood gemak 4 maanden van te voren de grote zaal van tivoli uitverkocht en dat is +-600 man groter dan Paradiso. Daarnaast JAMC heeft verschillende keer melkweg/paradiso utiverkocht, Deafheaven heeft bijvoorbeeld ook meerdere keren grote zaal Paradiso uitverkocht.
Scheelt voor een normaal popconcert hooguit zo'n 200 plekken. Grote Zaal gaat naar ~2000 bij een klassiek concert waarbij je de rondte inkan, maar normale concerten gebruiken de halve tribune niet.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
298
280
Voor mijn gevoel is Vyva Melinkolya nog wel een heel stuk duisterder dan Ethel Cain en dus wel meer passend bij het huidige Roadburn. Maar inderdaad, toffe naam!
Zeker waar. Noemde het ook meer op omdat ze volgens mij een goede vriendin van Ethel Cain is. Qua sound past ze ook veel makkelijker op Roadburn en zal ze natuurlijk ook maar een fractie van de prijs kosten.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
371
526
Scheelt voor een normaal popconcert hooguit zo'n 200 plekken. Grote Zaal gaat naar ~2000 bij een klassiek concert waarbij je de rondte inkan, maar normale concerten gebruiken de halve tribune niet.
Hier was alleen de tribune achter het podium niet in gebruik en de ronde staand. Rest alles in gebruik
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
371
526
Zeker waar. Noemde het ook meer op omdat ze volgens mij een goede vriendin van Ethel Cain is. Qua sound past ze ook veel makkelijker op Roadburn en zal ze natuurlijk ook maar een fractie van de prijs kosten.
Zal me niet verbazen zeker nadat Nicole Dollanganger erg goed was ontvangen 2 jaar terug. Nog steeds spijt dat ik die editie heb ik gemist
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
298
280
Ik sluit me denk ik wel aan bij de meesten hier. Het lijkt mij een hele toffe boeking. En ik denk dat zij best wel op het huidige Roadburn zou kunnen passen, enigszins vergelijkbare namen is dat de afgelopen jaren ook goed afgegaan. Maar het grote verschil lijkt mij inderdaad haar fanbase. Dat is natuurlijk echt het tegenovergestelde van de gemiddelde Roadburn-ganger. En dan zullen er best wel wat mensen zijn die puur een dagkaart kopen voor haar die dan weinig om de rest van de line-up geven. Nu generaliseer ik natuurlijk wel een beetje, ik heb haar ook nog nooit live gezien dus zo goed kan ik haar fanbase niet peilen. En daarnaast is het een dusdanig dure naam die natuurlijk niks anders dan headliner kan worden, dan vraag ik mij een beetje af of ze dat al aandurven.

En wie weet zitten ze gewoon iedereen te fucken en staat ze er helemaal niet. Hebben ze wel even iedereen goed wakker geschud!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
371
526
Nicole Dollanganger was echt heerlijk 2 jaar geleden maar Roadburn is ook vaak het festival met clashes en keuzes maken want er staat zoveel.
Ik was er helemaal niet en woon nogal dicht bij tilburg :/, dagelijks spijt van

Voor de aandacht; we zijn gewoon hongerig voor namen houden we het daar maar op.

Ik ben, zoals ik het topic van dit jaar al zei, erg blij als 'oud' roadburn ganger(2008-2015 volle edities, daarna wat wisselvallig met aanwezig zijn) dat ze echt wat breeder zijn boeken. Geen behoefte meer aan 5 doom bands die hetzelfde klinken op een dag eerlijk gezegd en mijn smaak is altijd all over the place geweest dus ik word er alleen maar blij van een bredere line-up. Ze trekken ook echt nieuw publiek hierdoor dat bij oude edities nooit zou komen. Een special Baroness daartegen zal er erg mooi staan.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
561
1.326
Ik was er helemaal niet en woon nogal dicht bij tilburg :/, dagelijks spijt van

Voor de aandacht; we zijn gewoon hongerig voor namen houden we het daar maar op.

Ik ben, zoals ik het topic van dit jaar al zei, erg blij als 'oud' roadburn ganger(2008-2015 volle edities, daarna wat wisselvallig met aanwezig zijn) dat ze echt wat breeder zijn boeken. Geen behoefte meer aan 5 doom bands die hetzelfde klinken op een dag eerlijk gezegd en mijn smaak is altijd all over the place geweest dus ik word er alleen maar blij van een bredere line-up. Ze trekken ook echt nieuw publiek hierdoor dat bij oude edities nooit zou komen. Een special Baroness daartegen zal er erg mooi staan.
Ik woon zelf ook sinds een aantal jaar dicht bij Tilburg en koop de laatste jaren mijn ticket blind na het einde van de vorige Roadburn. Ik heb het volste vertrouwen dat ze wat moois neerzetten en ook al ken ik vooraf niet veel na het inluisteren wordt ik meestal gefrustreerd van de clashes.
Ik zit ook niet te wachten op veel van hetzelfde maar vind de afwisseling juist heerlijk. Ik probeer daarom ook altijd 1 act in de Paradox mee te pakken.
Mijn smaak is ook vrij breed en door Roadburn wordt die de laatste jaren alleen maar breder.
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.256
13.583
Ik wil namen! Al is het maar omdat ik waarschijnlijk zal moeten kiezen tussen Roadburn en Inferno. Spreken me beide wel aan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken