Roadburn 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Voor mij ook Giles Corey. Zijn laatste solo show was 10 jaar geleden of zo? Echt wel een must om heen te gaan. Sowieso was Have A Nice Life vier jaar geleden een van mijn favoriete shows ooit, echt zeer memorabel om gezien te hebben.

Weet iemand wanneer het tijdschema ongeveer komt?
Vergeef me, maar ik ben afgelopen week achter Have A Nice Life gekomen en ik ben verkocht. We gaan inluisteren.

Ongeveer een maandje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Voor mij ook Giles Corey. Zijn laatste solo show was 10 jaar geleden of zo? Echt wel een must om heen te gaan. Sowieso was Have A Nice Life vier jaar geleden een van mijn favoriete shows ooit, echt zeer memorabel om gezien te hebben.

Weet iemand wanneer het tijdschema ongeveer komt?

HANL was heel tof! Beide Roadburn shows gezien destijds.

Voorheen vaak een week of 5 van tevoren. Vorig jaar lag dat eerder op 3 weken dacht ik. Benieuwd of festivals dat dit jaar ook later blijven doen om onzekerheid af te vangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

geendikzak

Nieuw lid
17 sep 2019
1
0
Dan Barrett (van Giles Corey en Have A Nice Life) antwoordt met deze hoopgevend ambigue emoji op mijn vraag of Have A Nice Life ook naar Roadburn komt...

Screenshot_2023-02-22-17-16-06-46_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
  • Thinking
Waarderingen: wenteldave

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
173
149
Ik zou toch wel heel blij zijn als ze ook nog een HANL showtje doen hier. Heb Deathconsciousness helaas vorig jaar pas voor het eerst geluisterd. Heb toen meteen gekeken of ze ooit in Nederland hebben opgetreden en toen zag ik dus dat ze dit album volledig hebben gespeeld op Roadburn in 2019.

Als ik Holy Fucking Shit: 40,000 nog live mag horen kan ik als gelukkig mens sterven.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
De aankondiging voor Paradox is gearriveerd. PoiL Ueda wisten we natuurlijk al, maar daar komt natuurlijk wat meer bij. Kan aan mij liggen, maar toch wat herhaling t.o.v. vorig jaar wat wel jammer is.
After joining forces with Tilburg’s renowned jazz club, Paradox, in 2022, Roadburn is delighted to announce that the collaboration will continue for 2023. Making the most of the venue’s intimate setting, a programme of performances curated by the venue’s artistic director, Bartho van Straaten will complement the main Roadburn line up on Friday and Saturday (21/22 April) – with a focus on jazz and avant-garde music specifically.
Bartho comments: “Paradox is thrilled to welcome Roadburn for the second year in a row. Our venue will host an international line-up with bands like Nordmann, Poil Ueda, Schnellertollermeier, and I Like to Sleep. On Saturday we will also present a Heavy Jazz Jam, which will feature some of the finest Dutch (jazz) musicians that includes guitarist Reinier Baas amongst others. Artist-in-residence will be the group Under the Surface. They will perform both on Friday and Saturday with a different line-up. Paradox is proud to present this remarkable and talented Dutch band to the Roadburn audience.

Announced for Paradox:


Under the Surface will be the Paradox Artist in Residence for Roadburn 2023. Under The Surface will host two special shows during Roadburn’s two-day Paradox program: one where they play their own set as an expanded five piece, and the second where they will join forces with classical/experimental artist White Boy Scream who is also part of the main Roadburn programme.
French prog rockers PoiL and Japanese singer/satsuma-biwa player Junko Ueda – who perform together under the PoiL Ueda moniker – offer a seeing-it-to-believe-it mix of novel and traditional styles. Imagine King Crimson’s most wayward material and drop those works in feudal Japan, and you might get a close approximation of it.
Swiss minimalist rockers Schnellertollermeier are a streamlined sonic expressway, braiding a wide range of musical influences within their liminal, forward-thrusting sound. They play a unique combo of noise, proto-industrial, ambient and kraut rock with pinpoint precision, without sacrificing impulsiveness and inventiveness.
In 2022, Paradox hosted a heavy jam, uniting musicians from RRRags and Kanaan. To continue the theme, this year there will be a Heavy Jazz Jam led by composer and musician Reinier Baas, who has been somewhat of an enfant terrible in the fields of jazz, classical and pop music
Trondheim’s I Like To Sleep have coined their craft “powerjazz to the people”, which sums their music up to a tee. Applying the (lack of ) rules of free-jazz to heavier styles, these Norwegians are a live force to be reckoned with.
It would be an oversimplification to call Belgian experimental rockers Nordmann’s ‘jazz rock’; they combine elements of avant-jazz, slowcore and psychedelic rock to dizzying effect.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
De aankondiging voor Paradox is gearriveerd. PoiL Ueda wisten we natuurlijk al, maar daar komt natuurlijk wat meer bij. Kan aan mij liggen, maar toch wat herhaling t.o.v. vorig jaar wat wel jammer is.
Waren er een paar niet geannuleerd toen? Weet het niet meer precies. Sowieso is het vanuit Paradox zelf samengesteld, dus dat zal ook meespelen. Het lijken vooral wat minder namen. Benieuwd of dingen van het reguliere programma ook daar staan. Het is een stukje om, maar het is een goede plek om de benen te rusten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Waren er een paar niet geannuleerd toen? Weet het niet meer precies. Sowieso is het vanuit Paradox zelf samengesteld, dus dat zal ook meespelen. Het lijken vooral wat minder namen. Benieuwd of dingen van het reguliere programma ook daar staan. Het is een stukje om, maar het is een goede plek om de benen te rusten.
Ik zie ook dat de enige overlap Schnellertollermeier is. Dacht dat Nordmann en eigenlijk ook PoiL Ueda ook herhalingen waren.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik zie ook dat de enige overlap Schnellertollermeier is. Dacht dat Nordmann en eigenlijk ook PoiL Ueda ook herhalingen waren.
Poil Ueda had vorig jaar geannuleerd. Werden toen vervangen door een van de hoogtepunten: Narcosatánicos. Schnellertollermeier cancelde toen ook last-minute en werden vervangen door een jam. Nordmann kan ik me niet herinneren.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Poil Ueda had vorig jaar geannuleerd. Werden toen vervangen door een van de hoogtepunten: Narcosatánicos. Schnellertollermeier cancelde toen ook last-minute en werden vervangen door een jam. Nordmann kan ik me niet herinneren.
Kijk 'ns aan, dat helpt. PoiL Ueda mag dan wel vaker annuleren. Narcosatánicos was inderdaad fantastisch! Nordmann stond ook niet gepland voor vorig jaar, maar zat blijkbaar met m'n gedachten ergens anders.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Alkahest is toegevoegd aan de line-up.
Today we’re pleased to announce a collaboration with Metal Factory in Eindhoven that has resulted in a brand new band, who will make their debut at Roadburn this Spring. Please welcome Alkahest to the Roadburn 2023 line up!
Just like us, Metal Factory is committed to nurturing up and coming talent and this commissioned project has taken shape over the last five months with the goal of being gig-ready by Roadburn. We’re incredibly proud to offer a platform to young, talented musicians in this way and to encourage the future of heavy music.
Read more about this project here:
https://roadburn.com/band/alkahest/
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Alkahest is toegevoegd aan de line-up.
En interessant om te zien is dat op hun pagina al staat dat ze in de Hall of Fame spelen. Hiermee zijn ze naast de Paradox namen volgens mij de eerste artiest met een locatie. Verwacht het tijdschema over een week of twee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
De line-up is nu wel compleet toch? Benieuwd naar het blokkenschema, weer genoeg mooie opties. Al mooie pareltjes kunnen ontdekken die ik voor de aankondiging niet kende. Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
173
149
We’re so sorry to lose @whitewardofficial from our line up; their pain and disappointment is palpable.
Our thoughts go out to them and everyone who worked so hard in an effort to make this tour happen.
We’ll need a few days to work on a band to fill the gap left by this cancellation so please bear with us.
As soon as we’re able to, we look forward to welcoming White Ward to Roadburn.
Sending strength to our friends in Ukraine.
Please click through to their profile to read the full explanation of the cancellation.
:(
 
  • Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: Mark's Kal en teunajax

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Ik ga dit jaar voor het eerst een dagje naar Roadburn en zag voor de zondag maar 16 namen staan. Is dat een gebruikelijk aantal of verwachten jullie dat er nog namen aangekondigd moeten gaan worden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken