Rage Against The Machine

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
403
90
Echt super jammer. Door corona was hun eerste show in Europa aangekondigd in februari 2020... Het ziet er dus naar uit dat er helemaal geen zaal shows komen. 😓😓

Waar halen jullie die info dat ze dan wel op Pinkpop of RW zullen staan?
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
368
119
Echt super jammer. Door corona was hun eerste show in Europa aangekondigd in februari 2020... Het ziet er dus naar uit dat er helemaal geen zaal shows komen. 😓😓

Waar halen jullie die info dat ze dan wel op Pinkpop of RW zullen staan?
Het was bij de bekendmaking van hun originele Europa tour in 2020 al door meerdere bronnen "bevestigd" dat RATM een jaar later in juni/juli ook naar Europa zou komen om, voornamelijk, festivals te spelen waaronder Pinkpop en Werchter
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
kansen op RATM op Hurricane / Southside zijn uitgesloten door Stephan Thanscheidt (organisator FKP Scorpio).
in een (Duitse) podcast (vanaf het festival) gaven ze aan dat RATM met zekerheid niet op Hu/So staat in 2023, maar wel touren...
De kans dat ze dan op RaR/RiP kunnen staan, van de Duitse festivals is veel groter daar mee.
Ook Pinkpop tijdens het Hu/So weekend is daarmee veel grotere kanshebber.

De hele podcast is hier te vinden, het specifieke stukje zit tussen 47:00 en 49:00.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Zach heeft dus een afgescheurde achillespees… niet van de poes. Ook een stevige revalidatie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
ai, afgescheurde achillespees.... bah
zou na 3 maanden toch weer op de been moeten zijn, neem ik aan?
dan is volgend jaar zomer toch geen probleem, lijkt me.

bedenk me overigens, dat RATM niet heel veel shows deed in EU 2022!
Zou dan ook kunnen dat ze de show in Duitsland in de zomer beperken tot Download Germany ipv RaR plus RiP?

Denk dat bijvoorbeeld ook Download UK ze dan graag zou willen en bijvoorbeeld NovaRock, Firenze Rocks IT, Pinkpop NL, Hellfest FR, Rock Werchter BE, Roskilde DK wellicht ook Mad Cool 2023 na de cancel van Mad Cool Sunset in september. Met na Mad Cool eventueel nog NOS Alive.

Het waren nu ook slechts 12 shows in EU, waarbij 3 in UK en 2 in Spanje.
Als ze het in 2023 weer minimaal houden, met ook minstens om de dag spelen, kan ik me voorstellen dat ze vanaf 2de weekend juni tm 2de weekend juli in europa zijn. Bijvoorbeeld vanaf DownloadUK/Novarock tm Mad Cool/NOS Alive kan ik me dan voorstellen?

ik gok maar wat he.... en verder gebaseerd op een paar festivals waarvan ik denk dat ze terecht zouden kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
RATM gaat Reading / Leeds niet inhalen in 2023.

variety.com/2022/music/news/reading-leeds-rage-against-the-machine-1235355904/

...
“That was a really scary moment,” Benn tells Variety. “We did all we could to try and keep them on the show, but doctor’s orders are doctor’s orders. People have got to look after themselves and one has to understand that.”
...
Benn says it is unlikely that Rage will return to headline next year, as the timing doesn’t currently fit with the band’s 2023 touring schedule.
...
Benn says he already has three headliners booked for 2023, and that “At least one of them has a guitar!” That was once an essential, but the festival’s formerly rock-dominated music policy has been transformed in recent years
...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
“...as the timing doesn’t currently fit with the band’s 2023 touring schedule.”

Dus:
1. ze hebben tourplannen
2. Ze zijn niet in de buurt tijdens Reading/Leeds

Ik zeg Pinkpop & Rock Werchter!
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
“...as the timing doesn’t currently fit with the band’s 2023 touring schedule.”

Dus:
1. ze hebben tourplannen
2. Ze zijn niet in de buurt tijdens Reading/Leeds

Ik zeg Pinkpop & Rock Werchter!
dat is best een beste conclusie

en met die podcast (wat ik 14 augustus hier deelde) waar mannen van FKP Scorpio aangaven dat RATM wel tourt maar niet op Hurricane/Southside staat, lijkt me Pinkpop wel een inkopper.

Wellicht in Duitsland dan RaR/RiP of Download Germany?

(edit, en ik had een geruchtje horen waaien dat RATM een losse dag krijgt langs Hellfest, maar geen idee of dat legit is btw?)
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken