Radiohead en aanverwante projecten

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
En waarom dan, Arne?

Overigens hoop ik wel dat er 11-14 nummers op het album staan. Die 8 op TKOL vind ik iets te kort.

Jonny heeft in interview jaar terug gezegd dat ze terug bezig zijn met Lift en kans bestaat dat het op het album zal verschijnen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Thomas wrote:
En waarom dan, Arne?

Overigens hoop ik wel dat er 11-14 nummers op het album staan. Die 8 op TKOL vind ik iets te kort.


Jonny heeft in interview jaar terug gezegd dat ze terug bezig zijn met Lift en kans bestaat dat het op het album zal verschijnen.

Je manager Bryce Edge zei ook dat jullie ook werken aan een heel oud nummer, Lift. Jullie hebben het ooit op Pinkpop eens gespeeld?
‘Oh ja? Zei hij dat? Het is nogal een management-favoriet. Wat mensen niet weten, is dat op elk album wel een nummer staat dat al veel langer bestaat. Op In Rainbows bijvoorbeeld stond het nummer Nude, dat al twintig jaar bestond. De eerste versie was niet wezenlijk anders, je zou het herkennen, maar we hebben nooit het juiste arrangement gevonden. Lift is ook zo’n oud liedje, dat nog niet de juiste vorm gevonden heeft. Maar als een idee goed is, blijft het ook goed, in welke vorm dan ook. Wist je dat Heart Of Glass van Blondie oorspronkelijk een country & western nummer was? Het werd uiteindelijk een pop-disco-classic.’

Ja, het kan, maar zo 100% zeker is het allerminst. Ik denk zelf dat ze er wel weer naar gekeken hebben, maar dat zullen ze tijdens elke periode van studiosessies wel hebben gedaan.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Manager heeft net bevestigd, album uit in juni.

Toch hoop ik nog op digitale release in mei om de nieuwe nummers al gehoord te hebben.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Toch hoop ik nog op digitale release in mei om de nieuwe nummers al gehoord te hebben.
Het lijkt me als voorproefje op de show wel fijn als ze een single zouden uitbrengen van tevoren, maar dat ligt niet voor de hand helaas. Aan de andere kant is het ook een tof idee dat iedereen die vrijdag gaat kan zeggen dat ze de eerste fans zijn die het nieuwe album hebben gehoord. :)
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Radiohead's camp have issued a statement clarifying Message's relationship to the band. He is "not Radiohead's manager - he is a partner in Courtyard Management but plays no operational role, and therefore any quotes from last night's event, or any supposition arising from them, should not be attributed to Radiohead's management or be seen as official quotes on behalf of the group." Find the full statement below:

"At an industry event in London last night Brian Message was asked about new Radiohead music. Quotes attributed to him and taken from his talk have subsequently appeared, describing him as Radiohead's manager. Brian Message is not Radiohead's manager - he is a partner in Courtyard Management but plays no operational role, and therefore any quotes from last night's event, or any supposition arising from them, should not be attributed to Radiohead's management or be seen as official quotes on behalf of the group. Radiohead are managed by Chris Hufford and Bryce Edge at Courtyard Management."

;D
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Timvank wrote:
Radiohead’s camp have issued a statement clarifying Message’s relationship to the band. He is “not Radiohead’s manager – he is a partner in Courtyard Management but plays no operational role, and therefore any quotes from last night’s event, or any supposition arising from them, should not be attributed to Radiohead’s management or be seen as official quotes on behalf of the group.” Find the full statement below:

“At an industry event in London last night Brian Message was asked about new Radiohead music. Quotes attributed to him and taken from his talk have subsequently appeared, describing him as Radiohead’s manager. Brian Message is not Radiohead’s manager – he is a partner in Courtyard Management but plays no operational role, and therefore any quotes from last night’s event, or any supposition arising from them, should not be attributed to Radiohead’s management or be seen as official quotes on behalf of the group. Radiohead are managed by Chris Hufford and Bryce Edge at Courtyard Management.”

;D


<3
Waar staat dit eigenlijk?

Pitchfork onder andere. Weet ook niet waar zij het dan weer vandaan halen, misschien hebben de grotere sites een bericht gehad oid.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Nice, terug meer kans op mei release!

Btw hoe hard zijn jullie eigenlijk Radiohead fan, hoeveel concerten reeds gedaan? Lijken hier toch nog wat kenners te zien, dacht dat ik vrij uniek was qua Radiohead obsessie in BE ;)

Ik zit momenteel aan 11.
3* Berlijn (1* setlist gefixt!), Praag, Parijs, Amsterdam, Sportpaleis, Keulen, Dublin, rw, pp.

 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Btw hoe hard zijn jullie eigenlijk Radiohead fan, hoeveel concerten reeds gedaan? Lijken hier toch nog wat kenners te zien, dacht dat ik vrij uniek was qua Radiohead obsessie in BE

Ik zit momenteel aan 11.
3* Berlijn (1* setlist gefixt!), Praag, Parijs, Amsterdam, Sportpaleis, Keulen, Dublin, rw, pp.

Ik 0
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Nice, terug meer kans op mei release!

Btw hoe hard zijn jullie eigenlijk Radiohead fan, hoeveel concerten reeds gedaan? Lijken hier toch nog wat kenners te zien, dacht dat ik vrij uniek was qua Radiohead obsessie in BE
1f609.png


Ik zit momenteel aan 11.
3* Berlijn (1* setlist gefixt!), Praag, Parijs, Amsterdam, Sportpaleis, Keulen, Dublin, rw, pp.

Vrij fanatiek, maar pas sinds 2010 ongeveer. Een keertje gezien, andere keer (Rome 2012) werd uitgesteld door dat ongeluk in Canada.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
http://citizeninsane.tumblr.com/post/143228305970/lp9-release-date

Zelfde persoon die tkol voorspelde voor iemand er van gehoord had.

Hopelijk dus betrouwbaar, begin mei album zou mooi zijn
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Als die informatie van citizeninsane klopt, komt het album uit in de komende 7 dagen.

Double hype.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
1 Mei is het internationale 'Dawn Chorus Day', en het bedrijf dat Radiohead onlangs heeft opgericht heet 'Dawn Chorus'. Morgen de aankondiging, en dinsdag de release?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
History of the song "Burn the Witch". Met mogelijke lyrics?
http://citizeninsane.eu/burnthewitch.html

 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ligt het aan mij of krijgen we eigenlijk oud Radiohead werk dat niet goed genoeg was voor eerdere albums.? Al die nummers die er volgens de geruchten op gaan staan zijn al jaren oud...
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Dat doet Radiohead altijd al. Meerdere nummers van In Rainows (zoals Nude) bestonden al jaren, maar waren nog nooit uitgewerkt tot een albumversie, omdat het niet altijd op het album passte. Dat laat voor mij juist zien dat ze niet bang niet bang zijn om een nummer niet uit te brengen als ze niet honderd procent zeker zijn dat het werkt in de context van het album.

Verder zijn die geruchten niet echt een goede bron. Ik denk dat het merendeel van de nummers op het album nieuw gaan zijn.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat doet Radiohead altijd al. Meerdere nummers van In Rainows (zoals Nude) bestonden al jaren, maar waren nog nooit uitgewerkt tot een albumversie, omdat het niet altijd op het album passte. Dat laat voor mij juist zien dat ze niet bang niet bang zijn om een nummer niet uit te brengen als ze niet honderd procent zeker zijn dat het werkt in de context van het album.

Verder zijn die geruchten niet echt een goede bron. Ik denk dat het merendeel van de nummers op het album nieuw gaan zijn.

Ah oke, ik ben niet echt bekend met Radiohead. Klinkt wel goed op zich. Is iets wat niet zo heel vaak gebeurt, dus vond het een beetje raar overkomen. Met geruchten bedoelde ik van die lijstjes van Gigwise enz met 'deze 20 nummers zouden op het nieuwe Radiohead album kunnen staan'
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Uiteindelijk doet elke band wel zoiets. Een deel van de nummers op het debuut van Them Crooked Vultures zijn bijvoorbeeld herschreven QOTSA-nummers die nooit een QOTSA-plaat gehaald hebben. Het enige verschil is dat Radiohead best vaak nummers speelt die nog niet 100% af zijn en dat ze openlijk over dat schrijfproces praten. Dan is het voor de buitenwereld makkelijker om een lijstje op te stellen, terwijl elke grote band wel zo'n lijstjes heeft.

Muse is eigenlijk nog zo'n voorbeeld, met die outro jams die later de basis van nieuwe nummers vormen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken