Radiohead en aanverwante projecten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Vriend van de band bevestigt dat de plaat nog steeds niet af is. Ziet er dus steeds meer naar uit dat deze zomer gewoon tryouts worden en de plaat pas in september ofzo in de winkels ligt.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik vind het wel opvallend dat Talk Show Host nog niet genoemd is, dus doe ik dat maar ;-)

1 Exit Music (for a film) (OKC)
2 Paranoid Android (OKC)
3 Karma Police (OKC)
4 Talk Show Host (Street Spirit (fade out) single)
5 Subterranean Homesick Alien (OKC)
6 Electioneering (OKC)
7 How to Disappear Completely (Kid A)
8 No Surprises (OKC)
9 Pyramid Song (Amnesiac)
10 Jigsaw Falling Into Place (In Rainbows)

Ik luister eigenlijk alleen OK Computer van Radiohead, vandaar 6 nummers van OK Computer.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Creep... moeilijk. Het lied is een beetje weinig subtiel en af en toe wat clichématig. Zowel de muziek als de tekst. Maarja, sentiment. ;)

Dit lijstje was niet makkelijk om te maken en dan zie ik ook nog allemaal geniale lijstjes hierboven, oh well.

1. Pyramid Song
2. Seperator
3. A Wolf at the Door
4. You and Whose Army?
5. Idioteque
6. Paranoid Android
7. 4 Minute Warning
8. Little By Little
9. Jigsaw Falling into Place
10. Life in a Glasshouse

Heb zelf ook een sterke voorkeur voor het latere werk. The Bends is een prachtig album, dat één van mijn lievelingsalbums had kunnen zijn, als Radiohead daarna niet gewoon nóg betere albums was gaan maken.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
tijdens de waste presale was het toch vrij gemakkelijk om tickets te verkrijgen voor AMS of PAR? Indien ik wou had ik voor alle 4 concerten kunnen kopen, hebben er zeker een half uur opgestaan.

Roundhouse daarentegen was een hel. Alle engelse media hebben hier ook over gerapporteerd :)
De queue voor ticket bestelling bestond uit 25 000 mensen terwijl er maar 3000 tickets per concert waren.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Vriend van de band bevestigt dat de plaat nog steeds niet af is. Ziet er dus steeds meer naar uit dat deze zomer gewoon tryouts worden en de plaat pas in september ofzo in de winkels ligt.

Mwoah, ik denk eigenlijk nog wel ergens in mei, voor de eerste gig. Waarom zouden ze try-outs doen als Stanley het album al gehoord heeft? Niemand weet natuurlijk in welke staat het toen was, maar het klinkt wel alsof het meeste er al opstaat. Voor hetzelfde geld bedoelt hij gewoon de artwork.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.232
8.923
Vriend van de band bevestigt dat de plaat nog steeds niet af is. Ziet er dus steeds meer naar uit dat deze zomer gewoon tryouts worden en de plaat pas in september ofzo in de winkels ligt.

1 mei.

wink wink.

Zeker vooraleer de tour start. 100% zeker.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Kereltje wrote:
Vriend van de band bevestigt dat de plaat nog steeds niet af is. Ziet er dus steeds meer naar uit dat deze zomer gewoon tryouts worden en de plaat pas in september ofzo in de winkels ligt.


Mwoah, ik denk eigenlijk nog wel ergens in mei, voor de eerste gig. Waarom zouden ze try-outs doen als Stanley het album al gehoord heeft? Niemand weet natuurlijk in welke staat het toen was, maar het klinkt wel alsof het meeste er al opstaat. Voor hetzelfde geld bedoelt hij gewoon de artwork.

Het is zeker en vast op muzikaal vlak. Blijkbaar kwam het uit een interview met de art director van de plaat, en verderop zegt hij dat ook zijn eigen taak nog niet af is. We weten natuurlijk te weinig over zowel de voortgang (nog partijen op te nemen? of enkel nog masteren?) als over de release (traditionele release of weer een blitz-release?) om echt uitspraken te kunnen doen. Ik denk dat ze gewoon op hun eigen tempo blijven voortwerken, in plaats van zichzelf een deadline (eind mei) op te leggen.

Try-out is misschien ook niet het beste woord. Maar ik denk bijvoorbeeld aan Arcade Fire die in 2011 begin juli een handvol Europese shows speelden waar ze nummers van The Suburbs debuteerden. Die plaat kwam vervolgens pas in augustus uit, en bijhorende promotour begon pas eind augustus/begin september. Zoiets dus, maar dan met meer ruimte tussen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.232
8.923
Oké, ik doe even mee. Als Radiohead freak moet ik toch haast wel. En hoppa, een top 35...

1. Everything In Its Right Place
2. Dollars & Cents
3. Climbing Up The Walls
4. Reckoner
5. Nude
6. These Are My Twisted Words
7. Paranoid Android
8. I Might Be Wrong
9. Videotape
10. Myxomatosis
11. 15 Step
12. The Tourist
13. (Nice Dream)
14. The National Anthem
15. How To Dissappear Completely
16. Kid A
17. Motion Picture Soundtrack
18. A Reminder
19. Talk Show Host
20. Bloom
21. All I Need
22. Go Slowly
23. Lucky
24. Street Spirit
25. Staircase
26. Pyramid Song
27. Bodysnatchers
28. In Limbo
29. Idioteque
30. You and Whose Army
31. Cuttooth
32. Permanent Daylight
33. Lotus Flower
34. The Butcher
35. Like Spinning Plates
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Kereltje wrote:
Vriend van de band bevestigt dat de plaat nog steeds niet af is. Ziet er dus steeds meer naar uit dat deze zomer gewoon tryouts worden en de plaat pas in september ofzo in de winkels ligt.


1 mei.

Jep, denk 't ook. De geruchten stapelen wel een beetje op onderhand.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Jep, denk ’t ook. De geruchten stapelen wel een beetje op onderhand.

Ik zou het ook vooral vreemd vinden om een bedrijf Dawn Chorus (1 mei) op te richten en een tour te beginnen in mei en dan niet het album in mei uit te brengen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Kid wrote:
Thomas wrote:
mattman wrote:
1 mei.


Ik zeg 30 maart.


Hoezo?
simple-smile.png



– De producer is al bezig met ander werk, het lijkt er dus op dat het album al af is.
– Als ze het in maart nog uitbrengen hebben ze een belastingvoordeel (dan hoeven ze 2 jaar over een bepaald deel niets te betalen ipv 1 jaar)
– 31 maart zou te voor de hand liggen, 30 maar lijkt me dus een mooiere datum =)

Heel erg lang kan het niet meer duren hoor. Ik zeg eind maart, 1 mei en anders pas in het najaar.

Eind maart komt veel te vroeg volgens mij. De art director zei vorige week pas dat de plaat nog niet helemaal af was (dus nog minstens de mastering) + dat hij zelf nog veel werk had (vermoedelijk aan het artwork). En dat Nigel Godrich met andere bands bezig is zegt ook niet zo veel, aangezien Radiohead de mastering door andere personen laat doen. En die master-fase duurt bij veeleisende bands ook wel enkele weken.

En zelfs bij een surprise release is alles al weken in orde. My Bloody Valentine bracht 'mbv' eind januari 2013 uit als een digitale surprise release, terwijl ze midden december al meldden dat de mastering eindelijk klaar was.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik vond dat Stanley Donwood bij dat interviewtje bij vragen over albums (ook hun vorige werken) welk behoorlijk z'n antwoorden richten op het complete album, dus inclusief artwork. Daarover zegt hij dat het nog niet af was. Dus of de mastering nog gedaan moet worden (of nu wordt gedaan), dat lijkt mij niet zo heel zeker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken