Radiohead en aanverwante projecten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Yess ook hier zijn de kaartjes binnen! Ging inderdaad nog vrij makkelijk, ik had al een kleine stress toen ik er rond 10 over 10 niet doorheen was. Ik ga op de vrijdag!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Hopelijk verkoopt het wel uit, anders ga je zien dat ik volgende week na mijn stufi ga zitten twijfelen. En dat moet ik gewoon niet doen.
Deze snap ik niet... Je hebt al kaartjes toch?

Iedereen nu voorzien?
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
hier parijs 1 & londen 3 in de pocket & nos alive natuurlijk.

Amsterdam zit ik in buitenland, anders had ik die ook meegenomen.
Kijk meeste uit naar die in het roundhouse (grootste hel om ticket te kunnen fixen ooit ook). Zaaltje ietstje groter als AB. Daar Radiohead kunnen zien. Ongelooflijk.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
hier parijs 1 & londen 3 in de pocket & nos alive natuurlijk.

Amsterdam zit ik in buitenland, anders had ik die ook meegenomen.
Kijk meeste uit naar die in het roundhouse (grootste hel om ticket te kunnen fixen ooit ook). Zaaltje ietstje groter als AB. Daar Radiohead kunnen zien. Ongelooflijk.
Haha baas boven baas, was zelf al behoorlijk tevreden met HMH en primavera.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
711
433
Yess! Ook ik heb vanochtend kaartjes voor de zaterdag weten te scoren. Er gaan trouwens geruchten rond op Reddit dat ze met plaatselijke orkesten gaan spelen, en dat ze daardoor maar een beperkt aantal steden aandoen. Ik weet niet echt waar dit gerucht vandaan komt, en of het betrouwbaar is, maar het zou me wel geweldig lijken. The National Anthem live met een echt orkest? Of How To Disappear Completely? Zou ook wel logisch zijn als 'Spectre' enige aanduiding is van de richting die ze bij het nieuwe album inslaan. Lijkt me alleen wel lastig om dan nummers te spelen waar oorspronkelijk niet een soort van orkest in zit, dus dat is een beetje de reden dat ik er nog niet echt helemaal in geloof.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Veel mensen op Twitter en andere Sociale Media die klagen, aan tickets komen was dus toch lastiger dan het leek.
Oh, absoluut. Ik had contact met vrienden die er gewoonweg niet doorkwamen, maar wel klaarzaten voor beide dagen. (Gelukkig kwam ik er dan weer meerdere keren door.)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tssss, ik verwacht dat ik dan juist lekker kan blijven liggen =)

Ik zal uiteraard m´n best doen mocht het een keer nodig zijn ;)


Overigens is dit pas het tweede grote evenement dat snel uitverkocht is waarvoor ik kaartjes wist te halen. Pinkpop 2014, Pinkpop 2015, Foo Fighters (staanplaatsen) en U2 mislukten.

Dit is de eerste keer dat ik zelf naast kaartjes grijp voor een evenement.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Ik ga de komende tijd wel wat meer Radiohead luisteren, maar eerst even een lijstje met beste nummers maken. Misschien kijk ik er over twee maanden weer heel anders tegenaan ;).

1. Anyone Can Play Guitar (Pablo Honey)
2. Reckoner (In Rainbows)
3. You (Pablo Honey)
4. The National Anthem (Kid A)
5. Paranoid Android (OK Computer)
6. Karma Police (OK Computer)
7. Optimistic (Kid A)
8. Jigsaw Falling Into Place (In Rainbows)
9. Fake Plastic Trees (The Bends)
10. Prove Yourself (Pablo Honey)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
711
433
Oei dat is toch wel veel Pablo Honey. Dat vind ik toch verreweg wel hun slechtste album. Anyway, mijn top 10:

1. Let Down (OK Computer)
2. The National Anthem (Kid A)
3. Bodysnatchers (In Rainbows)
4. Nude (In Rainbows)
5. Fake Plastic Trees (The Bends)
6. Exit Music (OK Computer)
7. The Daily Mail (King of Limbs B-side)
8. How to Disappear Completely (Kid A)
9. You and Whose Army? (Amnesiac)
10. Morning Bell (Kid A)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
1. Let Down (OKPC)
2. Bodysnatchers (In Rainbows)
3. Fake Plastic Trees (The Bends)
4. How to Dissapear Completely (Kid A)
5. Black Star (The Bends)
6. Karma Police (OKPC)
7. Idioteque (Kid A)
8. 15 Step (In Rainbows)
9. You And Whose Army? (Amnesiac)
10. Codex (The King of Limbs)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
711
433
Ik vind Creep voor wat het is wel een goed nummer. Het is een redelijk goede grunge-hit. Radiohead is alleen zo goed als ze zijn doordat ze niet bang zijn om iets nieuws te doen, en Creep past niet echt in dat beeld. Pablo Honey is bij lange na niet zo innovatief en origineel als de rest van hun albums, dus valt het eigenlijk een beetje buiten de boot terwijl het op zich niet heel slecht is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.278
6.370
Wat vinden de Festileakers eigenlijk van Creep?
Ik vind het namelijk wel een goed nummer, ook al is er volgens de band (maar ook volgens “muziekliefhebbers”) een denigrerende kijk op dit nummer.

Naast Creep, zijn Street spirit, Paranoid android, No Surprises, High and Dry, Karma Police voor mij de betere Radiohead nummers. Maar dat is mijn mening, een mening die ook een beetje is gebaseerd op het feit dat ik ergens na de eeuwwisseling / begin 00's afgehaakt ben bij Radiohead. Volgens mij ben ik afgehaakt bij het Kid A album. Die eerste albums behoorde imo wel tot de beste van die tijd.
 

amboly

Playlistbediener
22 jan 2016
23
2
Ik stond met een andere laptop vanaf 9:15 in de wachtrij en als ‘het rondje vol is’, begint ie op enig moment weer opnieuw. Totdat het 10:00 is en de plek waar ‘het rondje’ op dat moment is, lijkt je uiteindelijke plek in de wachtrij.

Dat is mijn ervaring ook. Mijn rondje was zo goed als vol om 10.00 en ik kwam er doorheen om 10.05.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Het is eigenlijk onmogelijk om een top 15 van Radiohead te maken, maar ik ga het toch proberen:

1. Reckoner (In Rainbows)
2. I Might Be Wrong (Amnesiac)
3. How To Disappear Completely (Kid A)
4. Bloom (TKoL)
5. Climbing Up The Walls (OKC)
6. You and Whose Army? (Amnesiac)
7. Idioteque (Kid A)
8. A Wolf At The Door (HTTT)
9. Weird Fishes - Arpeggi (In Rainbows)
10. Bodysnatchers (In Rainbows)
11. Pyramid Song (Amnesiac)
12. Nude (In Rainbows)
13. Street Spirit (Fade Out) (Bends)
14. The Tourist (OKC)
15. Everything In Its Right Place (Kid A)

Geen Pablo Honey, 1x The Bends en 2 onbekendere nummers van OKC. Het mag duidelijk zijn dat ik een fan ben van het latere werk van de heren... Wil overigens niet zeggen dat ik de rest niks vind. The Bends en OKC staan vol met sterke nummers! Bovenstaande vind ik alleen nóg beter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken