Copy van @Joss in Werchter-topic, ik wil het hier wel opnemen.
Lijstjes, lijstjes...
Ik werp me op voor het maken van de eindlijst beste acts van PKP25.
De scores tellen als volgt:
- top 10 in volgrode krijgt 10 t/m 1 punt (aanvullen tot top 15 mag en dan krijgt alles van 10 t/m 15 1 punt).
- minder dan 10 namen in volgorde 10 t/m .... punten (dus bijv. bij 5 namen 10 t/m 6 punten)
- meer dan 15 namen in volgorde, alleen de eerste 9 krijgen 10 t/m 2 punten, 10 tot 15 krijgt 1 punt, daarna geen punten
- 10 of minder namen zonder volgorde, alle namen krijgen 5,5 punt
- met andere formats wordt het lastig, dus kies voor een van de bovenstaande als je wilt dat je stem meetelt
Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post.
1) Wallows: grote fan, geweldig muzikaal, mooi overzicht van hele discografie gespeeld
2) Balu Brigada: leuk duo broers die veel plezier beleven op het podium tijdens hun show
grootste ontdekking van dit jaar
3) Justice: eerste kwartier niet geweldig maar alles daarna maakte dit helemaal goed
4) Chappell Roan: fan, show viel toch wat tegen op vlak van decor en thematiek
5) The Last Dinner Party: niks op aan te merken
6) Zwanger Guy: kan ik wel smaken
7) The Beaches: muzikaal goed met paar meezingers
8) Pommelien Thijs: geweldige nummers en een show naar mijn smaak
9) High Hi: ontdekking, zeer goed live
10) Montell Fish
beetje teleurgesteld in Sofia isella: had er meer van verwacht stond wel op tweede rij maar doordat de micro te stil stond in vgl met muziek (die vaak van een bandje speeld) kwamen de poëtische (eerder) fluister stukken er niet goed uit; jammer genoeg beter op plaat dan live
goed live: J. Bernardt, Eefje De Visser, Roxy Dekker, Bazart, Omdat het kan & AR, Chase & Status, Luude, Suki Waterhouse, Glintsal
minder dan verwacht: Emma Bale, Dikke, Isabel Larosa (gehaaste show, veel dezelfde soort nummers snel achtereen), Blackwave (hun chemie van vroeger op het podium leek een beetje weg door lang niet samen opgetreden te hebben door soloprojecten), Jamie XX
vond ik zeer slecht: Joost en Doechii
Donderdag was onverwacht toch een meer dan geslaagde openingsavond. Vrijdag was het jammer genoeg kiezen en verliezen maar toch de piekdag van het hele weekend. Zaterdag was de minste dag voor mij maar drie dingen volledig gezien aangezien 's nachts plots zeer moe. Zondag leek op voorhand een povere dag maar werd uiteindelijk ondanks vermoeidheid nog een topper. Dit was mijn eerste keer pukkelpop en direct all in, Kiewit ziet mij volgen jaar zeker terug!