Pukkelpop 2025

Programma is redelijk vergelijkbaar. Grootste verschil is dat Pukkelpop een grote open air Mainstage heeft. Terrein is er in de afgelopen jaren bij Pukkelpop alleen maar beter op geworden. Oversl is wel iets te doen. Aanbod qua eten is op Lowlands wellicht iets uitgebreider/spannender, maar qua drank heeft Pukkelpop weer meer te bieden. Campings liggen los van het festivalterrein, maar toch erg dichtbij. Je hebt iig niet het gevoel van één groot terrein, zoals op Lowlands.
De rest is allemaal zeer persoonlijk. Ik verkies Belgisch (Limburgs) publiek eigenlijk altijd boven Hollands publiek, want voor mijn gevoel veel minder 'aanwezig' en niet zo amicaal. Als dat wel meer je ding is dan kan Pukkelpop qua sfeer wellicht iets tegenvallen.
Dankjewel! Ik kan beide soorten publiek waarderen, voordeel van publiek uit België is dat ik vaak veel meer kan zien 😅

Als ik dan nog het vergelijk mag maken met Rock Werchter. Het publiek is op Pukkelpop een stuk jonger.
Je merkt wel dat er 2 groepen zijn. De wat jongere groep die later op het terrein komt, en dan tot 3 of 4 uur in de nacht doorgaan in met namen de DanceHall en de BoilerRoom. De wat oudere groep komt meestal voor de MainStage, Marquee, Lift en Club. Zij komen wat eerder en gaan eerder naar de camping toe. Ik vind de sfeer op Pukkelpop fijner dan op Werchter. Veel relaxter en ik merk dat ik op Pukkelpop meer nieuwe muziek ontdek door de vele stages. Ik als bijna vijftiger merk niet dat ik uit de toon val op Pukkelpop tussen de jongeren. Programma is soms wat meer op de jongeren gericht, maar er zijn door de vele podia genoeg leuke dingen te ontdekken.
Eten is op Pukkelpop uitgebreider dan op Werchter door o.a. de FoodWood. Heb geen vergelijk met de Nederlandse festivals, maar van lezen op het forum is Lowlands volgens mij uitgebreider.
Randprogrammering is ook niet zo uitgebreid als op Lowlands. Maar ik kom niet naar een muziekfestival voor lezingen of cabaretiers.

Je zal geen spijt krijgen om naar Pukkelpop te gaan. De Belgen zijn zeer gastvrij en vriendelijk.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en daily
Als ik dan nog het vergelijk mag maken met Rock Werchter. Het publiek is op Pukkelpop een stuk jonger.
Je merkt wel dat er 2 groepen zijn. De wat jongere groep die later op het terrein komt, en dan tot 3 of 4 uur in de nacht doorgaan in met namen de DanceHall en de BoilerRoom. De wat oudere groep komt meestal voor de MainStage, Marquee, Lift en Club. Zij komen wat eerder en gaan eerder naar de camping toe. Ik vind de sfeer op Pukkelpop fijner dan op Werchter. Veel relaxter en ik merk dat ik op Pukkelpop meer nieuwe muziek ontdek door de vele stages. Ik als bijna vijftiger merk niet dat ik uit de toon val op Pukkelpop tussen de jongeren. Programma is soms wat meer op de jongeren gericht, maar er zijn door de vele podia genoeg leuke dingen te ontdekken.
Eten is op Pukkelpop uitgebreider dan op Werchter door o.a. de FoodWood. Heb geen vergelijk met de Nederlandse festivals, maar van lezen op het forum is Lowlands volgens mij uitgebreider.
Randprogrammering is ook niet zo uitgebreid als op Lowlands. Maar ik kom niet naar een muziekfestival voor lezingen of cabaretiers.

Je zal geen spijt krijgen om naar Pukkelpop te gaan. De Belgen zijn zeer gastvrij en vriendelijk.
Kan ik alleen maar onderschrijven.

• Leuk
Waarderingen: festibob en daily
Na jaren down the rabbit hole en lowlands ben ik eens op zoek naar een ander festival. Zijn er hier festileakers die lowlands met pukkelpop kunnen vergelijken? En wie heeft er een leuke vergelijking van festival terrein / publiek Pukkelpop vs Werchter?
Vorig jaar zowel op pukkelpop als op Werchter geweest. Pukkelpop is gemakkelijker, je hoeft maar een kleine tien minuten te wandelen van de overdekte parking tot aan de toegang. Op Werchter lijk je wel eeuwen onderweg naar de toegang. Je naam wordt op pukkelpop eerst gecontroleerd en dan moet je naar de overkant binnen gaan. Bij Werchter mag iedereen met een geldig ticket binnen. Het eten is meer veelzijdig bij Pukkelpop met ook foodcars en foodtrucks dan bij RW. Pukkelpop heeft heel veel podia (overdekt met tenten of niet) zodat je vooraf goed moet programmeren wat je wilt zien. Rock Werchter heeft slechts één main en twee overdekte tenten waarvan bij ééntje (the Barn) je de capaciteit hebt van het Sportpaleis met staanplaatsen en zitplaatsen. De zitplaatsen zijn wel niet de meest comfortabele. Daarnaast een klein podium the slope waar kleine groepen voorgesteld worden die je in Trix Antwerpen zou verwachten. Er zijn over het terrein gespreid redelijk wat tafels om te zitten. Minder overlap dan bij Pukkelpop maar goed plannen blijft de boodschap als je bij een bepaald optreden de voorste rijen wilt innemen. Dan best een half uur voor het optreden daar al staan. Bij heel bekende namen zijn er geinteresseerden die buiten de tenten Klub C en The Barn moeten plaatsnemen maar die kunnen nog kijken op een reuze scherm. Bij Pukkelpop meer Belgen en meer jongere mensen heb ik de indruk dan bij Rock Werchter. Pukkelpop is ook meer avantgarde dan Rock Werchter die tot een paar jaar terug veeleer op gevestigde namen teerde.

• Geweldig
Waarderingen: daily
vaker op werchter en lowlands geweest
nu ga ik naar pukkelpop

reden, dichterbij, en dus kunnen we thuis slapen

voordelen pukkelpop tegenover lowlands, relaxter publiek, minder drugsgebruikers
nadeel PP-LL geen juliet, dat mis ik wel, en t eten is op LL over t hele terrein verspreid, op pp is t lekkere eten enkel in de foodwood

voordeel van PP - werchter, meer podia, dus meer keuze en je hoeft dus niet altijd een uur van te voren aanwezig te zijn.
beter eten( in de foodwood

ik vind Pukkelpop een heel relax festival, met veel keuze, relaxte mensen, en altijd wel wat leuks te zien.
mis enkel de whiskycola bij de gewone barren( in nederland is t heel normaal dat je bij iedere bar naast fris en bier ook mixdrankjes krijgt)

Users who are viewing this thread