Als ik dan nog het vergelijk mag maken met Rock Werchter. Het publiek is op Pukkelpop een stuk jonger.
Je merkt wel dat er 2 groepen zijn. De wat jongere groep die later op het terrein komt, en dan tot 3 of 4 uur in de nacht doorgaan in met namen de DanceHall en de BoilerRoom. De wat oudere groep komt meestal voor de MainStage, Marquee, Lift en Club. Zij komen wat eerder en gaan eerder naar de camping toe. Ik vind de sfeer op Pukkelpop fijner dan op Werchter. Veel relaxter en ik merk dat ik op Pukkelpop meer nieuwe muziek ontdek door de vele stages. Ik als bijna vijftiger merk niet dat ik uit de toon val op Pukkelpop tussen de jongeren. Programma is soms wat meer op de jongeren gericht, maar er zijn door de vele podia genoeg leuke dingen te ontdekken.
Eten is op Pukkelpop uitgebreider dan op Werchter door o.a. de FoodWood. Heb geen vergelijk met de Nederlandse festivals, maar van lezen op het forum is Lowlands volgens mij uitgebreider.
Randprogrammering is ook niet zo uitgebreid als op Lowlands. Maar ik kom niet naar een muziekfestival voor lezingen of cabaretiers.
Je zal geen spijt krijgen om naar Pukkelpop te gaan. De Belgen zijn zeer gastvrij en vriendelijk.