Pukkelpop 2024

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
Voor zondag zouden fall out boy en evanescence denk ik een goede toevoeging zijn. Beide in Europa aankomende zomer.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
ik vind het niet raar dat de vrijdag en zaterdag zo goed verkopen. Gewoon mooie boekingen.
Ik vind het wel vreemd dat de zondag echt een stuk minder verkoopt. Hebben met the Smile, QOTSA, Rise Against the Offspring en zeker niet te vergeten Overmono toch al een hele mooie buts namen.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Niet vergeten: tenzij je 16-28 bent, ben je elk jaar een jaartje meer verwijderd van het doelpubliek van PKP. Tenzij je Steve Buscemi bent.

Screen_Shot_2017_07_13_at_1.09.20_PM.png
35 en nog pukkelpop... hmmmm.... Kword oud. Voor mij zijn zondagavond de grote namen. haha. Alhoewel ik me ook wel op een goldband kan amuseren...
amenra!!!! Oh en feesten bij flogging molly.
 
  • Leuk
Waarderingen: pavaha

boilerfun

Playlistbediener
1 mrt 2024
13
2
35 en nog pukkelpop... hmmmm.... Kword oud. Voor mij zijn zondagavond de grote namen. haha. Alhoewel ik me ook wel op een goldband kan amuseren...
amenra!!!! Oh en feesten bij flogging molly.
Hier 40j en dit jaar 3 dagen PKP met mijn nichtje (17j) , als verrassing voor haar verjaardag.
Ik vind eigenlijk vooral vrijdag en zaterdag zeer goed, ben wel liefhebber van elektronische muziek...
Ik vind dat we niet mogen klagen als je ziet wie er allemaal staat.
Charlotte de Witte, Fred Again , Brutalusmus 3000, Skrillex, Solomun, Sigma, Hedex,...
En dan nog Raye, Sam smith, Stormzy,... en nog veel meer.
Ik smaak het allemaal, genieten van de sfeer en de variatie .
Ook heel benieuwd naar donderdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Kilero

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Niet vergeten: tenzij je 16-28 bent, ben je elk jaar een jaartje meer verwijderd van het doelpubliek van PKP. Tenzij je Steve Buscemi bent.

Screen_Shot_2017_07_13_at_1.09.20_PM.png
37e verjaardag net voor het festival en toch combi (20 jaar geleden was men eerste en hebben we al een half huwelijksreisje).
Amenra, Crystal Fighters, Enter Shikari, Flogging Molly, Offspring, Qotsa, Rise Against, Soulwax, The Vaccines, ...
Voor de rest valt er altijd wel wat te feesten op Pukkelpop.

En als ik niets te doen heb tijdens Fredje, wil ik dat ook wel eens zien what all the fuss is about.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.041
2.671
Ik ben er gerust op dat die zondag ook nog wel uitverkoopt... En wie weet liggen de inkomsten van eten en drank die dag hoger ;)

Zondag zal inderdaad nog wel uitverkopen, en laten we inderdaad hopen dat ze naar de drankinkomsten die dag kijken :)
Maar het is wel jammer dat gevestigde namen als QOTSA en The Offspring minder verkopen dan de andere headliners, al zijn ze misschien de laatste jaren gewoon te vaak in België geweest, maar dat kan je ook van Fred zeggen.

Ik ben het niet per se met je oneens, maar wat zou je als reachtgeaarde organisator nu eigenlijk nog meer willen dan een lang op voorhand volledig uitverkocht festival als motivatie om een droomline-up neer te zetten? Als het effect echt averechts is, dat zou toch eigenlijk heel erg treurig zijn?

Dat zou inderdaad treurig zijn, maar festivals zoals PKP, RW, en GMM hebben allemaal op één of andere manier een connectie met Live Nation, en daar draait het jammer genoeg om winst. En Pukklpop heeft een vaag verleden met schimmige constructies.

Verklaar je nader? Topeditie was dat.

Fijn dat je het een goede editie vond, maar ik vond deze bijzonder matig, en ik was niet de enige gezien de verkoopcijfers. De vrijdag was het zéér kalm op de wei.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
Zondag zal inderdaad nog wel uitverkopen, en laten we inderdaad hopen dat ze naar de drankinkomsten die dag kijken :)
Maar het is wel jammer dat gevestigde namen als QOTSA en The Offspring minder verkopen dan de andere headliners, al zijn ze misschien de laatste jaren gewoon te vaak in België geweest, maar dat kan je ook van Fred zeggen.



Dat zou inderdaad treurig zijn, maar festivals zoals PKP, RW, en GMM hebben allemaal op één of andere manier een connectie met Live Nation, en daar draait het jammer genoeg om winst. En Pukklpop heeft een vaag verleden met schimmige constructies.



Fijn dat je het een goede editie vond, maar ik vond deze bijzonder matig, en ik was niet de enige gezien de verkoopcijfers. De vrijdag was het zéér kalm op de wei.
Wat dat laatste betreft: parels voor de zwijnen! :)
Het is niet omdat er minder volk is, dat het een slechte editie is op kwalitatief vlak. Dat is een ernstige misvatting. Die vrijdag van PKP18 was echt top.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ja maar je maakt toch meer winst als je elk jaar uitverkoopt. Als je dan 65000 man binnen hebt en niemand vindt het echt heel tof. Dan verkoop je de jaren er na misschien meer minder kaarten. Ze hebben gewoon een budget voor een Line up en dat gaan ze echt niet verlagen als het festival uitverkoopt. Daar geloof ik niet in.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Vooral omdat de meeste artiesten gewoon al vastliggen alvorens de eerste namen naar buiten komen of de ticketverkoop start. Ze gaan echt geen artiesten cancelen omdat het al uitverkocht is.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Ik vond het leuk om naar Goose en een paar anderen te kijken, maar naar mijn mening is dit de slechtste dag die ze hebben meegemaakt sinds ik er ben geweest. We noemden het voortdurend Shit Friday. Niet geholpen door Travis Scott, die sowieso een hele slechte boeking had, trok en werd vervangen door CDW.
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
Ik vond het leuk om naar Goose en een paar anderen te kijken, maar naar mijn mening is dit de slechtste dag die ze hebben meegemaakt sinds ik er ben geweest. We noemden het voortdurend Shit Friday. Niet geholpen door Travis Scott, die sowieso een hele slechte boeking had, trok en werd vervangen door CDW.
Maakt dat PKP niet net zo leuk? Die totaal verschillende ervaringen die je er kan hebben, afhankelijk van het traject dat je aflegt?
Ik heb het programma van die dag er nog eens bijgenomen.
Dat was echt één lang hoogtepunt zonder dips voor mij: Beraadgeslagen -> Whispering Sons -> Nakhane -> Sudan Archives -> Ho99o9 -> Amenra (!) -> Rhye -> Sons Of Kemet (!) en tot slot nog Madensuyu.
Ik zou geld geven om dezelfde line-up opnieuw te zien.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Maakt dat PKP niet net zo leuk? Die totaal verschillende ervaringen die je er kan hebben, afhankelijk van het traject dat je aflegt?
Ik heb het programma van die dag er nog eens bijgenomen.
Dat was echt één lang hoogtepunt zonder dips voor mij: Beraadgeslagen -> Whispering Sons -> Nakhane -> Sudan Archives -> Ho99o9 -> Amenra (!) -> Rhye -> Sons Of Kemet (!) en tot slot nog Madensuyu.
Ik zou geld geven om dezelfde line-up opnieuw te zien.
Gelukkig maar. Ik kan mij geen plek bedenken waar je een dergelijke line up gratis ziet!

Maar is idd een mooi rijtje!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken